Παρασκευή, 29 Μαρτίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής-επιστολή προς γονείς: Των μαθητών της Αττικής-Αυτό που σίγουρα δε φοβόμαστε είναι η «αξιολόγηση»!

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής-επιστολή προς γονείς: Των μαθητών της Περιφέρειας Αττικής-Αυτό που σίγουρα δε φοβόμαστε είναι η «αξιολόγηση»!.

ΣΕΕΠΕΑ Αττικής-επιστολή προς γονείς

Ανοιχτή επιστολή προς τους γονείς των μαθητών της Περιφέρειας Αττικής κοινοποίησε ο Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Αττικής, με θέμα την τοποθέτηση του Συλλόγου ενάντια στην ατομική αξιολόγηση των μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Ακολουθεί η επιστολή

Σύλλογος Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (ΣΕΕΠΕΑ) Αττικής

Αθήνα, 22- 02-2023

Αρ. πρωτ.:02

Προς: Γονείς μαθητών/-τριων σχολείων της Περιφέρειας Αττικής

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΠΡΟΣ ΓΟΝΕΙΣ ΑΠΟ ΣΕΕΠΕΑ ΑΤΤΙΚΗΣ

Αγαπητοί γονείς,

ο ΣΕΕΠΕΑ Αττικής είναι ο πρωτοβάθμιος συνδικαλιστικός φορέας που εκπροσωπεί τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΕΠ και ΕΒΠ) της Αττικής, μόνιμους και αναπληρωτές που στελεχώνουν τη Δημόσια Ειδική και Γενική, Πρωτοβάθμια & Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, καθώς και τα ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ. και τις Ε.Δ.Υ. της Περιφέρειας Αττικής.

Θεωρούμε αναγκαίο να επικοινωνήσουμε μαζί σας για όλες τις τελευταίες εξελίξεις και για όσα ετοιμάζουν! Θέλουμε να επικοινωνήσουμε με εσάς που συνεργαζόμαστε από κοινού καθημερινά στα σχολεία για τη μόρφωση και την υποστήριξη των μαθητών και μαθητριών μας, των παιδιών σας.

Για άλλη μια φορά προσπαθούν να εφαρμόσουν έναν αντιεκπαιδευτικό νόμο, παρουσιάζοντάς τον ως «αναβάθμιση» και «πρόοδο». Την ίδια στιγμή προσπαθούν να πείσουν την κοινωνία ότι οι εκπαιδευτικοί, το ειδικό εκπαιδευτικό και το ειδικό βοηθητικό προσωπικό, φοβούνται την «αξιολόγηση», που θα μειώσει την «τεμπελιά» των «βολεμένων», που δε θέλουν την «πρόοδο», καθώς κι άλλους ανάλογους ισχυρισμούς – συκοφαντίες!

Εσείς, οι γονείς, γνωρίζετε πολύ καλά τα εξής:

· Πόσο κι αν «βολευτήκαμε» όλοι μας την περίοδο της πανδημίας, κατά την οποία, χωρίς καμία ουσιαστική στήριξη από το κράτος, εκπαιδευτικοί, ΕΕΠ και ΕΒΠ, υλοποιήσαμε σύγχρονη και ασύγχρονη τηλεκπαίδευση, τηλε-υποστήριξη, συστηματική τηλεφωνική επικοινωνία και συμβουλευτική στις οικογένειες, τους μαθητές και τις μαθήτριες, για να μην μείνει κανένας μόνος και αστήρικτος!

· Πόσο «τεμπελιάσαμε» την περίοδο της καραντίνας, που βγήκαμε οργανωμένα στους δρόμους, μαζί σας, να διεκδικήσουμε όλα τα αναγκαία μέτρα για την ασφαλή λειτουργία των Γενικών και Ειδικών σχολείων, την ώρα που η Κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ δεν έδωσε καμία σημασία για κανέναν, λαμβάνοντας επισφαλή και όχι ουσιαστικά μέτρα (π.χ. μείωση των μαθητών ανά τμήμα, δωρεάν σελφ τεστ και μέτρα ατομικής προστασίας, κ.ά.).

· Πόσο έχουμε βολευτεί, που ακόμη και σήμερα  τα κενά σε εκπαιδευτικούς, ΕΕΠ και ΕΒΠ έχουν γιγαντωθεί, με αποτέλεσμα να παλεύουμε να μειώσουμε όσο γίνεται τα ζητήματα που ανακύπτουν (όπως η καθυστέρηση γνωματεύσεων, η υποστήριξη των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών των μαθητών στα σχολεία κ.λ.π.) χωρίς αντίστοιχα να παίρνεται κανένα παιδαγωγικό/ υποστηρικτικό μέτρο από το Υπουργείο Παιδείας  και καμία στήριξη για το έργο μας (στελέχωση των σχολείων με ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές κ.ά.).

· Πόση «πρόοδο» έχουμε βιώσει όλα αυτά τα χρόνια στα σχολεία μας όλοι, όταν αυτά δεν είναι προσβάσιμα στα άτομα με αναπηρία, όταν πλημμυρίζουν με την πρώτη βροχή, κλείνουν με τον πρώτο χιονιά και πέφτουν με τον πρώτο σεισμό. Κάθε Ιούνη, η χρονιά κλείνει με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών, ειδικού εκπαιδευτικού και ειδικού βοηθητικού προσωπικού, εκπαιδευτικών παράλληλης στήριξης. Εκπαιδευτικοί και γονείς, καλούμαστε, να βάλουμε βαθιά το χέρι στην τσέπη από την πρώτη μέρα σχολείου, για τη λειτουργία αυτού καθότι η χρηματοδότηση στα σχολεία την τελευταία δεκαετία έχει μειωθεί κατά 40% και δε φτάνει ούτε για τα βασικά!

Αυτό που σίγουρα δε φοβόμαστε είναι η «αξιολόγηση»!

Φοβόμαστε όμως αυτό που θέλουν να φέρουν μέσα από τη λεγόμενη «αξιολόγηση». Την ίδια «αξιολόγηση» υλοποιούν εδώ και δεκαετίες σε πολλές μεγάλες χώρες της ΕΕ, στην Αγγλία, στην Αμερική. Ξέρουμε πολύ καλά και πρέπει να το γνωρίζετε κι εσείς, ότι όπου εφαρμόζεται, έχουν δημιουργηθεί σχολεία πολλών ταχυτήτων, με διαφοροποιημένο πρόγραμμα, που αντιεπιστημονικά διαχωρίζουν τους μαθητές σε α’ και β’ κατηγορίας, κυρίως με κριτήριο την κοινωνική και οικονομική προέλευση των μαθητών και μαθητριών.

Επιπλέον, είναι χιλιάδες τα σχολεία που έχουν κλείσει ή συγχωνευτεί σε Αγγλία, Γαλλία, Αμερική για αντίστοιχους λόγους. Ειλικρινά, θέλουν να μετατρέψουν τα σχολεία σε αυτοχρηματοδοτούμενες μονάδες και εμάς «πωλητές υπηρεσιών».

Παράλληλα οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ, που στην πλειοψηφία τους είναι συμβασιούχοι αναπληρωτές, καλούνται να συμπληρώνουν φόρμες και δείκτες αξιολόγησης, αφήνοντας στην άκρη την ουσία της δουλειάς μας, την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Παλεύουμε για ένα σχολείο που να αντιστοιχεί στις ανάγκες του 21ου αιώνα, προσανατολισμένο στην ολόπλευρη μορφωτική, πολιτιστική, κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Με σύγχρονες προσβάσιμες εγκαταστάσεις, εργαστήρια, βιβλιοθήκες, γυμναστήρια, αθλητικούς χώρους, χώρους πολιτισμού, οι οποίοι θα χωρούν όλο το μαθητικό πληθυσμό και εμάς, ώστε να εργαζόμαστε μαζί με αξιοπρέπεια και με αγάπη απέναντι στα παιδιά.

Τα συμφέροντα και οι αγωνίες μας είναι κοινά!

Θέλουμε από κοινού να δώσουμε ένα «μάθημα» σε όσους ετοιμάζουν «το μέλλον» των μαθητών και των παιδιών μας στα δικά τους μέτρα!

Εκ του Δ.Σ.

Η Πρόεδρος                                   Η Γενική γραμματέας

Χατζηδρόσου Δέσποινα             Ασήμινα – Ευγενία Καστρίτη

Δείτε σχετικά

Επιστολή ΔΟΕ προς γονείς μαθητών: Αυτό που φοβόμαστε δεν είναι η «αξιολόγηση» αλλά αυτό που θέλουν να φέρουν μέσω αυτής 

Δείτε επίσης

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Βήματα απεργίας αποχής από την αξιολόγηση: Η δήλωση συμμετοχής για το ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Δήλωση Κεραμέως για αντιδράσεις εκπαιδευτικών: Η κοινωνία υποστηρίζει την αξιολόγηση 

Πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο για την αξιολόγηση: Μεγάλη η συμμετοχή των εκπαιδευτικών | Φωτογραφίες 

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ με Διευθυντή Ειδικής Αγωγής: Τα θέματα του ΕΕΠ-ΕΒΠ που συζητήθηκαν

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση