Δευτέρα, 15 Ιουλίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Θέσεις Μαθητείας 2023-24: Αύξηση 34% στις προσφερόμενες θέσεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Θέσεις Μαθητείας 2023-24: Αύξηση 34% στις προσφερόμενες θέσεις – Το 62% των θέσεων προέρχεται από επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα.

Θέσεις Μαθητείας 2023-24

Αύξηση της τάξεως του 34% σημειώθηκε στον αριθμό των προσφερόμενων θέσεων Μαθητείας στην επικράτεια για το έτος 2023-2024. Το 62% των θέσεων προέρχεται από επιχειρήσεις του Ιδιωτικού Τομέα, ενώ αναμένεται περαιτέρω αύξηση του εν λόγω ποσοστού, καθώς η προσφορά δεσμευμένων θέσεων συνεχίζεται.

Εικόνα_1.png

Ειδικότερα, κατά την παρούσα φάση, ανταποκρίθηκαν 285 Δημόσιοι φορείς (3341 θέσεις) και 3281 επιχειρήσεις (5543 θέσεις). Επισημαίνεται ότι ο αριθμός των θέσεων μαθητείας που προσφέρθηκαν από φορείς του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα ανέρχεται σε 8884 έναντι 6638 θέσεων που προσφέρθηκαν αντίστοιχα κατά την περσινή χρονιά.

Σύμφωνα με Ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘΑ

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού αρμόδια για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, Κατάρτιση και τη Διά Βίου Μάθηση κ. Ζέττα Μ. Μακρή εξέφρασε την ικανοποίησή της για την «θεαματική αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις Μαθητείας, τόσο στον δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα». Η εξαιρετικά μεγάλη πρόοδος και εντυπωσιακή ανταπόκριση των εμπλεκόμενων φορέων αποτυπώθηκε στην υποβολή σχετικών αιτήσεων κατόπιν πρόσκλησης της Γενικής Γραμματείας ΕΕΚ & ΔΒΜ του ΥΠΑΙΘΑ.

Η ανοδική πορεία στη συμμετοχή του Δημόσιου και Ιδιωτικού τομέα αποτελεί απτή απόδειξη της σωστής κατεύθυνσης του νέου πλαισίου για το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας, το οποίο σχεδιάσθηκε, οργανώθηκε και ξεκίνησε να εφαρμόζεται από τις αρχές του 2020. Το νέο αυτό πλαίσιο ρυθμίζει, αποτελεσματικά, το Μεταλυκειακό Έτος – Τάξη Μαθητείας σε απογευματινή βάση δίνοντας λύση στον αρχικό στρεβλό σχεδιασμό και μειώνοντας, παράλληλα, τις ανάγκες για αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Χαρακτηριστική είναι η εικόνα που προκύπτει από την επεξεργασία των δεδομένων στο παρακάτω διάγραμμα:

Εικόνα_2.png

Όσον αφορά στις προσφερόμενες θέσεις από τον ιδιωτικό τομέα, που είναι και το ζητούμενο, κατά τα τελευταία έτη, παρατηρείται κλιμακούμενη αύξηση.

Εικονα_3.png

 Η κ. Μακρή ευχαρίστησε τους εμπλεκόμενους δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς για την έμπρακτη στήριξή τους στην ενίσχυση του θεσμού της μαθητείας, η οποία αποτελεί έναν από τους πυλώνες της διασύνδεσης της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης με την αγορά εργασίας. Δεν παρέλειψε δε, να αναφερθεί στην σημαντική συνδρομή του Γενικού Γραμματέα ΕΕΚ&ΔΒΜ κ. Γ. Βούτσινου.

Ουσιαστική ήταν και η συμβολή των εκπαιδευτικών και των Συντονιστών των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης καθώς και των Υπευθύνων των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, οι οποίοι εργάστηκαν με ζήλο, προκειμένου να διατεθούν όσο το δυνατόν περισσότερες θέσεις στο Μεταλυκειακό έτος – Τάξη Μαθητείας.

Η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού δήλωσε ότι:

«Η θεαματική αύξηση στις προσφερόμενες θέσεις μαθητείας δηλώνει εμφατικά την κοινή προτεραιότητα και την συνένωση δυνάμεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα για την ανάπτυξη ανταγωνιστικών ανθρώπινων πόρων στο διεθνοποιημένο περιβάλλον της οικονομίας. Ο ρόλος της μαθητείας ισχυροποιείται και εδραιώνεται καθώς αποτελεί τον συνδετικό κρίκο της εκπαίδευσης και της κατάρτισης με τις ανάγκες της τοπικής και της εθνικής αγοράς εργασίας».

Δείτε επίσης

Χορήγηση αδειών στις αυτοδιοικητικές εκλογές και διευκολύνσεις για την άσκηση του εκλογικού δικαιώματος

Ετοιμα να ανοίξουν τα σχολεία στο Δήμο Λάρισας μετά τις πλημμύρες-Ποια μεταστεγάζονται 

Ενημέρωση για Β Φάση 2023-ΠΑΣΑΔ: Συνολικά λίγο πιο πάνω από τις 7.000-Και για Παράλληλη-ΖΕΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση