Τετάρτη, 16 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενημέρωση για 34η Συνεδρίαση του ΑΠΥΣΔΕ Κ.Μακεδονίας-Κενά στην Κ.Μακεδονία-Νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενημέρωση για 34η Συνεδρίαση του ΑΠΥΣΔΕ Κ.Μακεδονίας-Κενά στην Κ.Μακεδονία-Νομοσχέδιο για τα ΕΠΑΛ – Του Αιρετού του ΑΠΥΣΔΕ ΚΕΝΤΡ. ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Βαγγέλη (Άκη) Λουκά.

Ενημέρωση για 34η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΔΕ
47ο ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ
του Αιρετού του ΑΠΥΣΔΕ ΚΕΝΤΡ.ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Βαγγέλη (Άκη) Λουκά

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

σας στέλνω ενημερωτικό από την 34η συνεδρίαση του ΑΠΥΣΔΕ Κεντρικής Μακεδονίας.

ΘΕΜΑ 1ο

Απαλλάχθηκαν από καθήκοντα τους , με αίτησή τους, 4εκπαιδευτικοί, Συγκεκριμένα

  • ΔΔΕ Α ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ: 1 υποδιευθυντής  σχολικής μονάδας ειδικότητας ΠΕ03.
  • ΔΔΕ Β ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ:1 υποδιευθυντής σχολικής μονάδας ειδικότητας ΠΕ86, και μια Διευθύντρια ειδικότητας ΠΕ88.01
  • ΔΔΕ ΗΜΑΘΙΑΣ : 1 υποδιευθυντής   σχολικής μονάδας ειδικότητας ΠΕ80.
Ενημέρωση για 34η Συνεδρίαση
ΘΕΜΑ 2ο

Διακόπηκαν 4 άδειες  άνευ αποδοχών, συγκεκριμένα:

ΔΔΕ Β΄ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ: Εκπαιδευτικού ΠΕ78,διότι έχουν εκλείψει οι λόγοι λήψης της άδειας και εκπαιδευτικού ΠΕ11,  λόγω απόσπασης στο εξωτερικό

ΔΔΕ ΠΙΕΡΙΑΣ : Εκπαιδευτικού ΠΕ84,  διότι έχουν εκλείψει οι λόγοι λήψης της άδειας

ΔΔΕ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ: Εκπαιδευτικού ΠΕ06, διότι έχουν εκλείψει οι λόγοι λήψης της άδειας

ΘΕΜΑ 3ο

Χορηγήθηκαν 3 άδειες άσκησης ιδιωτικού  έργου με αμοιβή, μία σε συντονιστή εκπαιδευτικού έργου, ΠΕ02, μία σε συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου ΠΕ86, του 1ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας και  μία σε συντονιστή εκπαιδευτικού έργου ΠΕ04.01του 3ου ΠΕΚΕΣ Κεντρικής Μακεδονίας.

Ενημέρωση για 34η Συνεδρίαση ΑΠΥΣΔΕ
ΘΕΜΑ 4ο

Απόδοση 2ης ειδικότητας

ΠΥΣΔΕ ΟΡΓΑΝΙΚΗΣ ΚΥΡΙΑ ΕΙΔΙΚΟ-ΤΗΤΑ ΛΕΚΤΙΚΟ ΚΥΡΙΑΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΙΤΟΥΜΕΝΗ   2η ΕΙΔΙΚΟ-ΤΗΤΑ ΛΕΚΤΙΚΟ ΑΙΤΟΥΜΕΝΗΣ
2ης ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΑΝ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΤΕ01.19 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ ΔΕ01.17 ΚΟΜΜΩΤΙΚΗΣ
ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΕ04.04 ΒΙΟΛΟΓΟΙ ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ
ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΔΥΤ. ΘΕΣ/ΝΙΚΗΣ ΠΕ08 ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΩΝ ΠΕ78 ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΚΙΛΚΙΣ ΠΕ79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΠΕ01 ΘΕΟΛΟΓΟΙ
ΠΕΛΛΑΣ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΙ ΠΕ07 ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι

Τρεις μήνες μετά από την έναρξη της σχολικής χρονιάς,

τα κενά στα σχολεία εξακολουθούν να είναι πολλά. Υπάρχουν καταγγελίες  για μαθήματα πανελλαδικά εξεταζόμενα που δεν έχουν διδαχθεί ούτε μία ώρα.

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μας υπενθυμίζει ότι έχει προσλάβει αναπληρωτές περισσότερους από τα προηγούμενα χρόνια.

Το ζητούμενο δεν είναι πόσους προσλαμβάνεις,

αλλά τι ανάγκες καλύπτεις και τα σημερινά δεδομένα στην Κεντρική Μακεδονία είναι ότι  υπάρχουν περίπου 180 κενά γενικής, 150 κενά στην ΕΑΕ  και 70 εκπαιδευτικοί είναι επιβεβαιωμένα κρούσματα covid-19, με αποτέλεσμα να υπάρχουν επιπλέον ανάγκες σε εκπαιδευτικούς.

Σε διαβούλευση τέθηκε το σχέδιο νόμου για την Επαγγελματική εκπαίδευση,

που θα έχει ως αποτέλεσμα την   Υποβάθμιση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και την προσφορά της  στα ιδιωτικά συμφέροντα».

Συγκεκριμένα, στο νομοσχέδιο – μεταξύ άλλων – προβλέπονται:
  • Η ίδρυση ΕΣΚ (Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης), δηλαδή σχολών πρόωρης κατάρτισης για μεταγυμνασιακούς 15χρονους μαθητές. Πρόκειται για σχολές που θα παρέχουν ουσιαστικά Μαθητεία Ανηλίκων χωρίς προβλεπόμενη αμοιβή, με εκπαίδευση δομημένη πάνω στη λογική της χαμηλής, ταχύρρυθμης ακόμα και εξ αποστάσεως κατάρτισης, χωρίς δυνατότητα περαιτέρω εκπαιδευτικής και επαγγελματικής εξέλιξης. Πρόκειται για σχολές που θα μπορεί να ιδρύει κάθε δημόσιος (όλα τα Υπουργεία και τα ΝΠΔΔ ή ΝΠΙΔ που εποπτεύουν) αλλά και ιδιωτικός οργανισμός ακόμα και εργοδοτικοί φορείς. Σχολές όπου θα διδάσκουν εκπαιδευτές και όχι εκπαιδευτικοί και όπου διευθυντές θα μπορούν να γίνονται και διοικητικοί υπάλληλοι.
  • Η δημιουργία Προτύπων ΕΠΑΛ, η οποία όπως ακριβώς και στα υπόλοιπα σχολεία, πίσω από το υποκριτικό ενδιαφέρον για τους «προικισμένους μαθητές» αποσκοπεί στην γενικευμένη κατηγοριοποίηση των σχολείων και τη συνακόλουθη απαξίωση της δημόσιας εκπαίδευσης. Τα πρότυπα ΕΠΑΛ περιλαμβάνουν: α) απόλυτο έλεγχο των προγραμμάτων σπουδών και των ειδικοτήτων από τους εκπροσώπους τις τοπικής αγοράς, γεγονός που εμπεριέχει τον κίνδυνο της συχνής μεταβολής τους συμπαρασύροντας τις ανάγκες σε εκπαιδευτικό προσωπικό, β) σκληρή αξιολόγηση μονάδων και των εκπαιδευτικών, γ) 6ωρη μη αμειβόμενη πρακτική άσκηση ανηλίκων σε χώρους εργασίας, πράγμα που σημαίνει και αντίστοιχη απώλεια διδακτικών ωρών για τους εκπαιδευτικούς των ειδικοτήτων και ότι για πρώτη φορά ο χώρος εργασίας θα είναι χώρος παροχής τυπικής εκπαίδευσης σε επίπεδο λυκείου.
  • Η ένταξη των ΕΣΚ, του Μεταλυκειακού έτους- Μαθητείας και των ΙΕΚ στην δημόσια τυπική εκπαίδευση κάθε μορφής κατάρτισης η οποία περιλαμβάνει για πρώτη φορά: α) ορισμό διευθυντών μη εκπαιδευτικών που θα επιλέγονται από τριμελείς επιτροπές, β) άσκηση διδακτικού έργου από εκπαιδευτές (ακόμα και στελέχη επιχειρήσεων) και όχι εκπαιδευτικούς, οι οποίοι θα προσλαμβάνονται με άλλες διαδικασίες και κριτήρια (κυρίως ως ωρομίσθιοι με σύμβαση έργου), γ) κατάρτιση με απλήρωτη εργασία ανηλίκων και εκπαίδευση στο χώρο εργασίας δ) νέους τρόπους διοίκησης και ενεργό ρόλο των τοπικών εργοδοτικών φορέων και επιχειρήσεων και ε) προγράμματα σπουδών που μπορούν να πραγματοποιούνται εξ ολοκλήρου με εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Συνέπεια αυτής της δομής είναι η απομάκρυνση της κατάρτισης από την εκπαίδευση και φτηνή προσαρμογή της στις προσωρινές ανάγκες της ευέλικτης αγοράς εργασίας.
  • Η αυστηροποίηση της διαδικασίας αξιολόγησης μαθητών των ΕΠΑΛ, εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων κ.α., με προφανή στόχο την αναγκαστική έξωση προς τις ΕΣΚ-πρόωρη κατάρτιση, και κατ’ επέκταση τη μείωση  της πίεσης για εισαγωγή στα ΑΕΙ.
  • Ο σχεδιασμός για το περιεχόμενο, εκπαιδευτικούς, τομείς και ειδικότητες της ΕΕΚ από Κεντρικά και Περιφερειακά Κέντρα και Συμβούλια (ΚΣΕΕΚ και ΣΣΠΑΕ – Συμβούλιο Σύνδεσης με Παραγωγή και Ανάγκες της Αγοράς), όπου δεν θα υπάρχει εκπρόσωπος εκπαιδευτικών ή των ΕΛΜΕ και ΟΛΜΕ. Τα όργανα αυτά έχουν στόχο τη συστηματική αναπροσαρμογή δομών, τομέων, ειδικοτήτων, προγραμμάτων και απαιτούμενων Εκπαιδευτικών και Εκπαιδευτών σύμφωνα με τις πρόσκαιρες απαιτήσεις της αγοράς, παγιώνοντας και γενικεύοντας τις ευέλικτες μορφές εργασίας στην εκπαίδευση και καταργώντας ή συγχωνεύοντας σχολικές μονάδες χωρίς μακροπρόθεσμο σχεδιασμό.
  • Η κατάργηση των Δημόσιων ΙΕΚ με λιγότερους από 250 σπουδαστές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, και 100 στην υπόλοιπη Ελλάδα (πλην παραμεθόριων περιοχών), οι σπουδαστές των οποίων θα γίνουν βορά σε ιδιωτικές δομές. Τα ΙΕΚ επίσης θα διοικούνται από διευθυντή–μάνατζερ, ο οποίος δεν θα είναι κατ’ ανάγκην εκπαιδευτικός, όπως ισχύει σήμερα. Επίσης, στα ΙΕΚ θα γίνεται σκληρή  «αγοραία» αξιολόγηση. Παράλληλα δίνεται η δυνατότητα για παροχή εκπαίδευσης εξ αποστάσεως ακόμα και για ολόκληρο το πρόγραμμα σπουδών, για αγγλόφωνα τμήματα, για κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή στα ΑΕΙ κ.ά., με φανερή τη διάθεση να ικανοποιηθούν τα ιδιωτικά ΙΕΚ.
  • Η θεσμοθέτηση κατατακτηρίων εξετάσεων για τα ΑΕΙ από τα ΙΕΚ με ποσοστό εισαγομένων, με τη λογική και τη νομοθεσία που γίνονται οι κατατακτήριες από τμήματα των ΑΕΙ σε άλλα τμήματα ΑΕΙ. Πρώτον, είναι η 1η φορά που εισάγονται σε ΑΕΙ υποψήφιοι από κατώτερη βαθμίδα χωρίς Πανελλαδικές εξετάσεις, δεύτερον πριμοδοτούνται σαφέστατα τα ιδιωτικά ΙΕΚ, αφού πλέον του 50% των ΙΕΚ είναι ιδιωτικά και τρίτον δημιουργείται εύκολη παρακαμπτήρια οδός και αφήνεται πεδίο για τη μελλοντική διεκδίκηση για είσοδο των ΙΕΚ στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και τη δημιουργία ιδιωτικών πανεπιστημίων. (Οι σπουδαστές και οι απόφοιτοι των ΙΕΚ έχουν με το ισχύον πλαίσιο τη  δυνατότητα να εισαχθούν στα ΑΕΙ, μέσω της συμμετοχής τους στις πανελλαδικές εξετάσεις όποτε το επιθυμήσουν.)
  • Παραχώρηση τμημάτων της Πιστοποίησης Προσόντων σε ιδιωτικούς φορείς αντί του δημόσιου οργανισμού (ΕΟΠΠΕΠ), με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την αξιοπιστία του συστήματος.
  • Τέλος, καταργούνται οριστικά, αποδεικνύοντας πόσο αληθινή ήταν η προσωρινή αναστολή λειτουργίας τους, τα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης τωνπανεπιστημίων (ΚΕΕ), που αποτελούσαν μια διέξοδο και δυνατότητα για συνέχιση σπουδών σε ανώτερο επίπεδο των αποφοίτων ΕΠΑΛ.
Εν ολίγοις,

αντί του εκσυγχρονισμού της παραγωγής και των υπηρεσιών από την ύπαρξη ειδικευμένων εργαζομένων, δημιουργούνται κέντρα αποφάσεων και όργανα που υπηρετούν κερδοφορίες, φτηνό προσωπικό και συμφέροντα.

Αντί για εργαζόμενους με στέρεη τεχνική κατάρτιση

που θα έχουν τη δυνατότητα να εξελίσσονται εκπαιδευτικά και επαγγελματικά, επιλέγεται η πρώιμη κατάρτιση, φτηνή, ευέλικτη και γρήγορα απαξιωμένηεργασία.

Για μακροχρόνιο και στρατηγικό Σχεδιασμό σε εθνικό ή έστω περιφερειακό επίπεδο ούτε λόγος. Πρόσκαιρα κέρδη, πρόσκαιροι με πρόσκαιρες ειδικεύσεις φτηνοί εργαζόμενοι.

Είναι φανερό ότι

απαιτείται άμεση αντίδραση των εκπαιδευτικών και των συλλογικοτήτων τους για να μη περάσει αυτή η καλυμμένη με τον μανδύα του εκσυγχρονισμού και της αναγκαιότητας της ανάπτυξης αντιδραστική αλλαγή, που βάζει βόμβα στα θεμέλια όχι μόνο της επαγγελματικής εκπαίδευσης αλλά και όλου του οικοδομήματος της εκπαίδευσης και των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών.

Να αποσυρθεί άμεσα αυτό αντιεκπαιδευτικό νομοσχέδιο-έκτρωμα.

Με εκτίμηση

Βαγγέλης  ( Άκης)  Λουκάς

Αιρετό τακτικό μέλος του ΑΠΥΣΔΕ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Αιρετό αναπληρωματικό μέλος του ΚΥΣΔΕ

6974320189-69495652018

loukasevangelos@gmail.com

Εκλεγμένος με το ψηφοδέλτιο

των Συνεργαζόμενων Εκπαιδευτικών Κινήσεων ΣΥΝΕΚ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ    28-11-2020

Δείτε επίσης

Διαβούλευση σχεδίου νόμου Επαγγελματικής Εκπαίδευσης: Εως Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου 2020
Εκθεση Πισσαρίδη για την παιδεία: “Οι 42 προτάσεις της Επιτροπής περιγράφουν ένα δυστοπικό μέλλον”
Κεραμέως στον Ελεύθερο Τύπο: Αν κριθεί απαραίτητο θα αναπροσαρμόσουμε την ύλη Πανελλαδικών
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση