Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση στη Βουλή για τα ειδικά σχολεία Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό και την αναστολή λειτουργίας τους

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση στη Βουλή για τα ειδικά σχολεία Θεσσαλονίκης και την αναστολή λειτουργίας τους από τον Βουλευτή Κιλκίς του ΠΑΣΟΚ κο Στέφανο Παραστατίδη.

Ερώτηση στη Βουλή για τα ειδικά σχολεία Θεσσαλονίκης

Σε κατάθεση Eρώτησης προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχώρησε ο Βουλευτής Κιλκίς ΠΑΣΟΚ κος Στέφανος Παραστατίδης, για το φλέγον πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές και οι γονείς του 2ου ΕΕΕΕΚ και Ειδικού Δημοτικού και Ειδικού Νηπιαγωγείου μετά την απόφαση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη να αναστείλει την λειτουργία του.

Υπενθυμίζουμε ότι σήμερα Τετάρτη 24.01.2024 συζητήθηκε στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση του Βουλευτή του ΚΚΕ κου Ιωάννη Δελή για το 2ο ΕΕΕΕΚ Πυλαίας Χορτιάτη, το Ειδικό Δημοτικό Σχολείου Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό και το Ειδικό Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης για παιδιά με αυτισμό και τα προβλήματα στέγασή τους – Δείτε αναλυτικά ΕΔΩ

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Eρώτησης:

Αθήνα, 24/1/2024

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

ΘΕΜΑ: Σοβαρότατα προβλήματα για τους μαθητές και τους γονείς του 2ου ΕΕΕΕΚ από την απόφαση του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτης να αναστείλει την λειτουργία του.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της διοίκησης του Δήμου Πυλαίας Χορτιάτη στις 19 Φεβρουαρίου ο Δήμος θα προχωρήσει στην αναστολή της λειτουργίας του 2ου ΕΕΕΕΚ, του Ειδικού Δημοτικού και του Ειδικού νηπιαγωγείου.

Στην απόφαση της η διοίκηση του Δήμου αφού αναφέρει ότι τα κτίρια που στεγάζουν τα σχολεία αυτά έχουν κριθεί ακατάλληλα από τους αρμόδιες επιτροπές καλεί κάθε υπεύθυνο φορέα να αναλάβει τις ευθύνες του.

Αν και το θέμα της ακαταλληλότητας των χώρων που στεγάζουν τα ειδικά αυτά σχολεία έχει τεθεί εδώ και χρόνια, δεν έχουν γίνει οι απαιτούμενες και αναγκαίες ενέργειες στην κατεύθυνση της εξεύρεσης χώρου κατάλληλου για τη στέγαση των μαθητών με ειδικές ανάγκες.

Σύμφωνα μάλιστα με δημοσιεύματα έχει ήδη αποφασιστεί η κατανομή των μαθητών σχολείων αυτών σε άλλα ειδικά σχολεία του νομού. Η απόφαση αυτή που λαμβάνεται στο μέσον της σχολικής χρονιάς ανατρέπει κάθε οικογενειακό προγραμματισμό, είναι αντιπαιδαγωγική και αναμένεται να προκαλέσει πρακτικά και ψυχολογικά προβλήματα στις οικογένειες αλλά και στους μαθητές που έχουν ιδιαίτερες ανάγκες και ευαισθησίες.

Σύμφωνα μάλιστα με επιστολή που απευθύνουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι Διευθυντές των άλλων σχολικών μονάδων ειδικής αγωγής που καλούνται στη μέση της χρονιάς να εγγράψουν τους μαθητές τον ειδικών σχολείων του δήμου Πυλαίας Χορτιάτη,

“..η αύξηση του αριθμού των μαθητών στα σχολεία όπου καλούνται να ενταχθούν οι μαθητές των σχολείων που κλείνουν και οι αλλαγές καθώς και η ανάγκη επαναπροσαρμογής σε νέο και άγνωστο εκπαιδευτικό και κοινωνικό πλαίσιο που μοιραία θα προκύψουν θα επιβαρύνουν τον ψυχισμό όλων των μαθητών καθώς και την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων υποδοχής”.

Όπως επισημαίνεται στην ίδια επιστολή,

“τα σχολεία στα οποία μεταφέρονται οι μαθητές, είναι ήδη πλήρη και σε πολλές περιπτώσεις, υπερβαίνουν το μέγιστο της δυνατότητας που έχουν να εκπαιδεύσουν μαθητές με ειδικές ανάγκες, οι οποίοι έχουν ιδιαίτερες και αυξημένες απαιτήσεις στην εκπαίδευσή τους”.

Από τα παραπάνω προκύπτει ότι είναι άμεση η ανάγκη της εξεύρεσης κατάλληλου χώρου για τη στέγαση των σχολείων αφού σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να προκριθεί η αντιπαιδαγωγική κατανομή των μαθητών σε άλλα σχολεία του νομού.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός:

1. Πέρα από τον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα της αλλαγής σχολικού περιβάλλοντος, μεσούσης της σχολικής χρονιάς, μαθητών με αυξημένες μαθησιακές ανάγκες, θα επιμείνετε στη “λύση” κατανομής των μαθητών της εν λόγω μονάδας σε άλλα σχολεία ακόμα και μετά την ενημέρωση σας, με επιστολή που απευθύνουν στον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης οι Διευθυντές των σχολικών μονάδων στις οποίες θα μεταφερθούν τα παιδιά, ότι είναι ήδη υπερπλήρεις και δεν δύνανται να ανταποκριθούν στις ιδιαίτερα αυξημένες παιδαγωγικές, και λειτουργικές ανάγκες τους;

2. Με αυτά τα δεδομένα, ποιος είναι ο σχεδιασμός και οι συγκεκριμένες ενέργειες σας για την εξεύρεση κατάλληλου χώρου που θα στεγάσει άμεσα τις εν λόγω σχολικές μονάδες ώστε να καλύπτονται στοιχειωδώς οι αυξημένες ανάγκες των παιδιών με αναπηρία ;

Ο ερωτών βουλευτής

Στέφανος Παραστατίδης”

Δείτε σχετικά

Στη Βουλή το στεγαστικό πρόβλημα των 3 Ειδικών Σχολείων της Θεσσαλονίκης 

Ενημέρωση για τα 3 ειδικά σχολεία της Θεσσαλονίκης και τα αποτελέσματα της σύσκεψης με τους Δημάρχους 

Πριν φύγετε

Προκήρυξη Στρατιωτικών Σχολών 2024-25: Αιτήσεις για Προκαταρκτικές Εξετάσεις από 29.01 έως 09.02.2024

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση