Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στοιχεία για το πολλαπλό βιβλίο έδωσε η Υφ. Παιδείας Ζ. Μακρή-Τι επισημαίνει ο Βουλευτής ΠΑΣΟΚ Σ. Παραστατίδης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στοιχεία για το πολλαπλό βιβλίο προσκόμισε στη Βουλή η Υφυπουργός ΠΑΙΘΑ Ζ. Μακρή-Τι επισημαίνει ο Σ. Παραστατίδης – Η συζήτηση της Επίκαιρης Ερώτησης.

Στοιχεία για το πολλαπλό βιβλίο

Συζητήθηκε σήμερα Τετάρτη 24 Ιανουαρίου 2024 στη Βουλή, η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε ο Βουλευτής Κιλκίς και υπεύθυνος του ΚΤΕ Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ κος Στέφανος Παραστατίδης.

Η Ερώτηση που κατατέθηκε από τον κο Σ. Παραστατίδη, αφορούσε σε ζητήματα εγκυρότητας και αξιοπιστίας σχετικά με τις διαδικασίες υποβολής προτάσεων και συγγραφής των νέων εγχειριδίων αλλά και σχεδιασμού από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την ένταξη του Πολλαπλού Βιβλίου στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Εκ μέρους του ΥΠΑΙΘΑ στα ερωτήματα του κου Παραστατίδη απάντησε η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Ζέτα Μακρή, η οποία επιβεβαίωσε ότι ισχύει το χρονοδιάγραμμα πλήρους εφαρμογής του Πολλαπλού Βιβλίου όπως έχει ανακοινωθεί.

Η αρμόδια Υφυπουργός στην απάντησή της παρέθεσε στοιχεία σχετικά με τις προτάσεις που κατατέθηκαν και εγκρίθηκαν σε πρώτη φάση από τις επιτροπές αξιολόγησης του ΙΕΠ.

Συγκεκριμένα η κα Ζ. Μακρή τοποθετήθηκε ως εξής:

  • Εχει εκδοθεί η Πρόσκληση για τα διδακτικά βιβλία, όπου κατατέθηκαν 636 προτάσεις συγγραφής βιβλίων από 73  συγγραφικές ομάδες, δηλ. φυσικά πρόσωπα, ενώσεις φυσικών προσώπων, νομικά πρόσωπα, ενώσεις νομικών προσώπων, εκ των οποίων έγιναν δεκτές οι 593 από 60 συγγραφικές ομάδες-σχήματα), με τους συγγραφείς να είναι πάνω από 1.000.
  • Δικαίωμα συμμετοχής στη διαδικασία για την συγγραφή διδακτικών πακέτων είχαν τα φυσικά πρόσωπα, οι ενώσεις φυσικών προσώπων, τα νομικά πρόσωπα και οι ενώσεις νομικών προσώπων (εταιρείες).
  • Δεν έγιναν δεκτές 13 συγγραφικές ομάδες και 43 προτάσεις.
  • Δεν κατατέθηκαν προτάσεις για 17 διδακτικά πακέτα και υπήρξε μόνο μία πρόταση για 25 διδακτικά βιβλία, οπότε γι αυτά θα εκδοθεί νέα Πρόσκληση ενδιαφέροντος.
  • Δεν απαγορεύεται από το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το πολλαπλό βιβλίο η συμμετοχή σε επιτροπές αξιολόγησης Συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
  • Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΙΕΠ στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης σε σχέση με τους λοιπούς συμμετέχοντες, εξαίρεσε  το προσωπικό του από την συμμετοχή ή την με οποιονδήποτε τρόπο εμπλοκή του στις διαδικασίες ελέγχου των αιτήσεων των ενδιαφερομένων.
  • Η επιλογή των διδακτικών βιβλίων που χρησιμοποιούνται από την κάθε σχολική μονάδα πραγματοποιείται από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα αντίστοιχα μαθήματα στην σχολική μονάδα.  Στην περίπτωση που υπάρχει αδυναμία επιλογής από τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν το αντίστοιχο μάθημα, η επιλογή, γίνεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων.
  • Και στα ΕΠΑΛ θα ισχύσει το πολλαπλό βιβλίο.
  • Δεν αυξάνεται το συνολικό κόστος από το πολλαπλό βιβλίο. Το κόστος της εκτύπωσης των βιβλίων, ο αριθμός των βιβλίων που θα τυπωθούν για κάθε μαθητή, παραμένει ο ίδιος. Είτε πρόκειται για ένα βιβλίο, είτε πρόκειται για ένα από αυτά που θα επιλεγούν από το πολλαπλό βιβλίο.
  •  Έχουν ήδη επιμορφωθεί 25.000 εκπαιδευτικοί για να το υποστηρίξουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και για να αξιοποιήσουν συναφώς και το πολλαπλό βιβλίο. Μέχρι το 2025 θα επιμορφωθούν 120.000 εκπαιδευτικοί. Προβλέπεται επιμόρφωση και για 35.000 εκπαιδευτικούς της ειδικής αγωγής για να εξοικειωθούν με το νέο ψηφιακό περιεχόμενο που συνοδεύει τα νέα προγράμματα σπουδών και τον αντίστοιχο εξοπλισμό.
  • Η Τράπεζα θεμάτων θα εναρμονισθεί με τα νέα δεδομένα του Πολλαπλού Βιβλίου και με τα νέα Προγράμματα Σπουδών.

Σύμφωνα με τον κο Σ. Παραστατίδη:

  • Η κα Μακρή δεν έδωσε σαφή απάντηση σχετικά με τη συμμετοχή φροντιστηριακών ομίλων στη διαδικασία, ενώ για τη συμμετοχή συμβούλων του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ανέφερε  ότι δεν υπάρχει θεσμικό κώλυμα  και παρέπεμψε σε οδηγία του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ  για την εξαίρεσή τους.
  • Αναπάντητα έμειναν τα σημαντικά ερωτήματα που αφορούν στη διαφορετική αντιμετώπιση της Γενικής από την Επαγγελματική εκπαίδευση αφού για την δεύτερη δεν έχει ξεκινήσει ανάλογη διαδικασία.
  • Αναπάντητα έμειναν επίσης τα ερωτήματα που αφορούν προβλήματα που θα ανακύψουν από την κινητικότητα των εκπαιδευτικών σε σχέση με την επιλογή βιβλίου. Περισσότεροι από το ¼ του εκπαιδευτικού προσωπικού, είναι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί  με συνέπεια άλλοι να επιλέγουν και άλλοι να καλούνται να διδάξουν τα συγκεκριμένα εγχειρίδια, την επόμενη χρονιά.
  • Οι απαντήσεις σχετικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και την προσαρμογή της τράπεζας θεμάτων στη νέα πραγματικότητα, επιβεβαίωσαν ότι παραμένουν σημαντικά κενά στον σχεδιασμό για την ομαλή ένταξη του θεσμού του Πολλαπλού Βιβλίου στην διδακτική και μαθησιακή διαδικασία.

Δείτε επίσης

Συζήτηση για τα ειδικά σχολεία Θεσσαλονίκης και το πολλαπλό βιβλίο στη Βουλή | Τι ειπώθηκε 

Ερευνα για την σχολική βία και τον εκφοβισμό με ανάθεση από το ΙΕΠ στο Πανεπιστήμιο Κρήτης 

Πριν φύγετε

Προκήρυξη Στρατιωτικών Σχολών 2024-25: Αιτήσεις για Προκαταρκτικές Εξετάσεις από 29.01 έως 09.02.2024

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση