Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερώτηση για επιλογή στελεχών στη Βουλή-Επίκειται Τροπολογία για αντικατάσταση Διευθυντών Εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ερώτηση για επιλογή στελεχών στη Βουλή – Επίκειται Τροπολογία για αντικατάσταση Διευθυντών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ερώτηση για επιλογή στελεχών

Με Ερώτησή της στην Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων η Χαρά Κεφαλίδου Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής, επανέρχεται στο θέμα των παραβιάσεων της νομιμότητας και της δεοντολογίας στην επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης.

Με Τροπολογία επιλογές στελεχών;

Αξίζει να αναφερθεί πως, σήμερα Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020, ο αιρετός ΚΥΣΠΕ Νίκος Φασφαλής ανήρτησε στο f.b το εξής ερώτημα:

“Με τροπολογία οι επιλογές Στελεχών Εκπαίδευσης; Χωρίς μοριοδότηση αλλά με κομματικά κριτήρια;
Ολοταχώς στο παρελθόν!”.

Οπως όλα δείχνουν υπάρχει σοβαρή πιθανότητα να κατατεθεί Τροπολογία στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ για την Ιδιωτική Εκπαίδευση με σκοπό την αντικατάσταση των Διευθυντών Εκπαίδευσης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας με προσωρινούς Διευθυντές,  οι οποίοι θα παραμείνουν στις θέσεις αυτές έως την επιλογή νέων στελεχών εκπαίδευσης με νόμο.

_________________________

Δείτε το Δελτίο Τύπου της κας Κεφαλίδου

Για τέταρτη φορά η Χαρά Κεφαλίδου βουλευτής Δράμας και τομεάρχης Παιδείας του Κινήματος Αλλαγής επανέρχεται με Ερώτησή της στην Υπουργό Παιδείας στο θέμα των παραβιάσεων της νομιμότητας και της δεοντολογίας στην επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης.

Αποκορύφωμα της αυθαίρετης, παράνομης και αλαζονικής αυτής συμπεριφοράς αποτελεί η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής.

 «Δυστυχώς η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας καλύπτει τις αυθαίρετες πρακτικές και συμπεριφορές της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ στη διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης, της ‘ραχοκοκαλιάς’ δηλαδή του εκπαιδευτικού συστήματος της χώρας.

Απόρροια αυτών των πρακτικών

είναι η πρόσφατη περίπτωση του Συντονιστή Εκπαίδευσης Προσφύγων και το ρατσιστικό σχόλιό του το οποίο είδε το φως της δημοσιότητας. Δυστυχώς αυτά είναι και θα είναι τα αποτελέσματα της απουσίας αξιοκρατίας και ουσιαστικής αξιολόγησης του εκπαιδευτικού μας συστήματος» τόνισε η Χαρά Κεφαλίδου.

Η αυθαίρετη επιλογή και ο διορισμός τον Απρίλιο του 2015 των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, καθώς και τα χαρακτηριστικά τα οποία πρόβαλαν ως στοιχεία υπεροχής τους, δηλαδή  ότι προέρχονται από τον συνδικαλιστικό χώρο, έχοντας ως ‘περγαμηνές’ την άρνησή τους στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δεν εμπόδισαν την τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να τους ‘αξιολογήσει’ και να επιλέξει στελέχη εκπαίδευσης των Περιφερειών.

Παρότι η θητεία τους είχε λήξει

επανατοποθετήθηκαν (επί θητείας κ. Γαβρόγλου) χωρίς τη Διαπιστωτική Πράξη που απαιτείτο – σύμφωνα με τον Νόμο – από τον τότε Υπουργό, ώστε να  αναλάβουν το ‘έργο των εκκαθαρίσεων’.

Στη συνέχεια

υπήρξε σειρά παραβιάσεων της νομιμότητας και της δεοντολογίας σε όλη τη διαδικασία, επιβεβαιώνοντας για ακόμη μια φορά ότι στόχος της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ήταν η διάλυση των δομών εποπτείας και καθοδήγησης, η απαξία των αξιολογημένων στελεχών εκπαίδευσης και η προσπάθεια ελέγχου ‘των αρμών εξουσίας’ της εκπαιδευτικής διοίκησης.

Έχει περάσει ένας χρόνος και το Υπουργείο δεν έκανε τίποτα για να αποκαταστήσει τη νομιμότητα και να προχωρήσει τη διαδικασία επιλογής Στελεχών με αξιοκρατικό και διαφανή τρόπο.

Και για την ιστορία…

καμία από τις τέσσερις Ερωτήσεις της Χαράς Κεφαλίδου δεν έχει απαντηθεί από την ηγεσία του Υπουργείου.

_________________________

Ερώτηση για επιλογή στελεχών

ΧΑΡΑ ΚΕΦΑΛΙΔΟΥ

Βουλευτής Δράμας & Τομεάρχης Παιδείας

ΚΙΝΗΜΑ ΑΛΛΑΓΗΣ        

Δευτέρα 27 Ιουλίου 2020

Προς την Υπουργό Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Νίκη Κεραμέως

 Θέμα: «Παραβιάσεις της νομιμότητας και της δεοντολογίας στη διαδικασία επιλογής των Στελεχών Εκπαίδευσης. Χαρακτηριστικό παράδειγμα  η επιλογή Στελεχών Εκπαίδευσης στην Αττική»

 Επανερχόμαστε, για τέταρτη  φορά με ερώτησή μας για τη διαδικασία επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης. Δυστυχώς η σημερινή πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας δεν ανταποκρίνεται στο ύψος των περιστάσεων και καλύπτει τις αυθαίρετες πρακτικές και συμπεριφορές της διοίκησης επί Υπουργίας κ. Γαβρόγλου.

Έχουμε επισημάνει

ότι στόχος της εκπαιδευτικής πολιτικής της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ ήταν η διάλυση των δομών εποπτείας και καθοδήγησης, η απαξία των αξιολογημένων στελεχών εκπαίδευσης και η προσπάθεια ελέγχου «των αρμών εξουσίας» της εκπαιδευτικής διοίκησης.

Η αυθαίρετη επιλογή και ο διορισμός τον Απρίλιο του 2015 των 13 Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης, καθώς και τα χαρακτηριστικά τα οποία πρόβαλαν ως στοιχεία υπεροχής τους, δηλαδή  ότι προέρχονται από τον συνδικαλιστικό χώρο, έχοντας ως «περγαμηνές» την άρνησή τους στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, δεν τους εμπόδισαν να αξιολογήσουν και να επιλέξουν στελέχη εκπαίδευσης  των Περιφερειών ευθύνης τους.

Παρότι η θητεία τους είχε λήξει επανατοποθετήθηκαν  χωρίς τη Διαπιστωτική Πράξη που απαιτείτο από τον τότε Υπουργό κ. Γαβρόλγου, ώστε να  αναλάβουν το «έργο των εκκαθαρίσεων».

Απόδειξη της εντεταλμένης αποστολής τους

ήταν το περιεχόμενο της ρύθμισης του Ν. 4547/2018, που προέβλεπε πρώτα την επιλογή Συντονιστών Εκπαιδευτικού Έργου – στη θέση των Σχολικών Συμβούλων – και Προϊσταμένων ΚΕΣΥ, ανά Περιφέρεια και ύστερα την Επιλογή Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης. Δηλαδή διαδικασία επιλογής από το μέσον της υπηρεσιακής ιεραρχίας και όχι από την αρχή.

Οι ατομικές, αλλά και συλλογικές καταγγελίες

για τις διαδικασίες επιλογής απαντήθηκαν από την τότε ηγεσία με τη λογική «όποιος έχει πρόβλημα να καταφύγει στη Δικαιοσύνη», καλύπτοντας στην πράξη τις αυθαιρεσίες των τότε Περιφερειακών Διευθυντών, αλλά και μεταθέτοντας τα προβλήματα  και την επίλυση τους  στο μέλλον, γνωρίζοντας το χρονοβόρο των δικαστικών διαδικασιών.

Υπήρξε δε τόσο μεγάλη αυθαιρεσία,

ώστε να αρνείται Περιφερειακός Διευθυντής την εκτέλεση εισαγγελικής παραγγελίας για χορήγηση εγγράφων ενδιαφερόμενου υποψηφίου, προκειμένου να μπορέσει να ασκήσει το νόμιμο δικαίωμα της αίτησης θεραπείας κατά των προσωρινών πινάκων, πριν αυτοί κατατεθούν στο Υπουργείο Παιδείας – οπότε και καταστούν οριστικοί.

Όμως ο πρώην Διευθυντής αρνήθηκε τη χορήγηση των εγγράφων αυτών, στερώντας ουσιαστικά από τον εκπαιδευτικό το Συνταγματικά κατοχυρωμένο νόμιμο δικαίωμά του να προσφύγει κατά της απόφασης.

Ερώτηση για επιλογή στελεχών
Παρά την εισαγγελική παραγγελία

και την άρνηση χορήγησης των σχετικών εγγράφων, υπέβαλε τους Πίνακες στον αρμόδιο τότε Υπουργό (κ. Γαβρόγλου), ο οποίος και εξέδωσε την υπ’ αριθμ. Φ.351.1/37/156470/Ε3/20.09.2018 Υπουργική Απόφαση («Κύρωση τελικών ενιαίων αξιολογικών πινάκων υποψηφίων Συντονιστών Εκπαιδευτικού έργου του ΠΕ.Κ.Ε.Σ. της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου»).

Παρόμοιες συμπεριφορές, μη προσήκουσες στην ιδιότητα του Δημόσιου Λειτουργού, υπήρξαν και καταγράφηκαν στο σύνολο των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της χώρας. Αποκορύφωμα της αυθαίρετης, παράνομης και αλαζονικής συμπεριφοράς αποτελεί η Περιφερειακή Διεύθυνση Αττικής.

Συγκεκριμένα,

ο πρώην Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Αττικής κ. Χ. Λόντος, ως Πρόεδρος του Συμβουλίου Επιλογής, δεν ακολούθησε τις προβλεπόμενες διαδικασίες διαφάνειας και νομιμότητας  κατά την επιλογή των Συντονιστών Εκπαίδευσης, αλλά και των Προϊσταμένων στα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ).

Παρότι δεν είχε τα απαραίτητα, επιστημονικά προσόντα (Μεταπτυχιακό – Διδακτορικό), αξιολόγησε συναδέλφους του, οι οποίοι είχαν περισσότερα επιστημονικά προσόντα, με στενά κομματικά κριτήρια, άλλους υποβιβάζοντάς τους και άλλους εκτοξεύοντάς τους 20 και πλέον θέσεις στους Πίνακες Κατάταξης, με χαρακτηριστικό παράδειγμα πρώην Διευθυντή Διεύθυνσης του Υπουργείου Παιδείας επί Υπουργίας Ν. Φίλη.

Δεν εφάρμοσε τον Νόμο για την  ισότιμη κατανομή των εξεταζόμενων υπηρεσιακών φακέλων στα μέλη του Συμβουλίου Επιλογής,  «επιλέγοντας» αυθαίρετα  ποιούς και πόσους  θα δώσει αυτός.

Επέτρεψε και συμμετείχε σε άστοχες, προσβλητικές και με χωρίς παιδαγωγικό περιεχόμενο ερωτήσεις του τύπου, «αφού διαφωνείς με την πολιτική του Υπουργείου Παιδείας γιατί ήρθες στη συνέντευξη» ή «είσαι τόσα χρόνια στέλεχος δεν βαρέθηκες, γιατί δεν πας στην τάξη σου;» κλπ.

Εκτός από τις αυθαίρετες βαθμολογίες στη συνέντευξη, ενδιαφερόμενα στελέχη που ζήτησαν τα πρακτικά της συνέντευξης, διαπίστωσαν «μη πληρότητα αποτύπωσης» των απαντήσεων που είχαν δώσει.

Το γεγονός της αμφισβήτησης ισχυροποιείται από το γεγονός ότι τα πρακτικά δεν κατατέθηκαν εγκαίρως στην υπηρεσία, αλλά μήνες αργότερα και τα  οποία έφερε ο κ. Χ. Λόντος από το σπίτι του.

Την αποκλειστική κατοχή και πρόσβαση σε αυτά  την είχε μόνον ο ίδιος.

Κατόπιν  καταγγελιών στη Δικαιοσύνη, ενδιαφερόμενου στελέχους, υποχρεώθηκε να τα καταθέσει στην υπηρεσία.

Είναι δε χαρακτηριστικό

ότι οι Αριθμοί Πρωτοκόλλου κατάθεσης των πρακτικών, δηλαδή της εισαγωγής στους φακέλους κρίσεων και στην υπηρεσία, είναι μετά την ημερομηνία αποχώρησης του κ. Λόντου από τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής, όταν δηλαδή είχε απωλέσει την ιδιότητα του Προέδρου της Επιτροπής Επιλογής.

Η ίδια πρακτική ακολουθήθηκε και κατά τη διαδικασία επιλογής των Προϊσταμένων των ΚΕΣΥ, όπου τα πρακτικά των συνεντεύξεων κατατέθηκαν και αυτά εκ των υστέρων και δεν διαθέτουν καθόλου Αριθμό Πρωτοκόλλου, δηλαδή εισαγωγής στους φακέλους κρίσης και στην υπηρεσία.

Είναι δε χαρακτηριστικό της αδιαφάνειας, ότι υποψήφιοι και αργότερα επιλεγέντες Διευθυντές ΚΕΣΥ, για τα ίδια τυπικά προσόντα μοριοδοτήθηκαν διαφορετικά και αυξητικά, από ό,τι όταν ήταν πριν λίγο διάστημα, υποψήφιοι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου.

Οι αυθαιρεσίες, για την εξυπηρέτηση «των φίλων» του κ. Λόντου συνεχίσθηκαν, με τη  «βιαστική» τοποθέτηση στα έξι νεοϊδρυθέντα ΚΕΣΥ Αττικής μόνο των Προϊσταμένων, οι οποίοι από τον Νοέμβριο του 2018 μέχρι τον Ιούνιο του 2019, παρότι λάμβαναν το επίδομα Προϊσταμένου, δεν τους είχαν εξασφαλίσει ούτε γραφεία, ούτε εξοπλισμό, ούτε διοικητικούς υπαλλήλους, ούτε επιστημονικό προσωπικό, με αποτέλεσμα ουσιαστικά να μην λειτουργούν και να μην μπορούν να εξυπηρετηθούν οι ενδιαφερόμενοι μαθητές.

Δηλαδή η τότε ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχε τοποθετήσει Προϊσταμένους σε μη λειτουργούσες υπηρεσίες, χωρίς να φροντίσει, ως όφειλε, το συμφέρον της υπηρεσίας και του Δημοσίου.

Σχετική Ερώτηση είχαμε  καταθέσει άλλωστε (Α.Π. 4173/ 10.12.2018) στον προκάτοχό σας κ. Γαβρόγλου για την τοποθέτηση Προϊσταμένων ΚΕΣΥ σε ανύπαρκτες – μη λειτουργούσες υπηρεσίες.

Ερώτηση για επιλογή στελεχών
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται η Υπουργός:

 

  1. Θεωρεί η σημερινή ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας νόμιμη την τοποθέτηση των τότε Περιφερειακών Διευθυντών, χωρίς τη νόμιμη έκδοση Διαπιστωτικής Πράξης, που προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία; Ποιος είναι ο αριθμός του ΦΕΚ που τους επανατοποθετεί;
  2. Θεωρεί νόμιμες τις συγκροτήσεις και συνθέσεις των Συμβουλίων Επιλογής, που επέλεξαν Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και Προϊσταμένους ΚΕΣΥ;
  3. Γνωρίζει το Υπουργείο τις παραπάνω αυθαιρεσίες που φαίνεται ότι διαπράχθηκαν από την πρώην διοίκηση της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πελοποννήσου και θα διερευνήσει τα καταγγελλόμενα που αφορούν στους χειρισμούς της;
  4. Είναι σε γνώση της ηγεσίας οι καταγγελίες για παράτυπες και παράνομες διαδικασίες κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων στα Περιφερειακά Συμβούλια Επιλογής;
  5. Γνωρίζει το Υπουργείο το γεγονός των πρωθύστερων Αριθμών Πρωτοκόλλου των συνεντεύξεων των υποψήφιων Συντονιστών Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής;
  6. Γνωρίζει την ανυπαρξία Αριθμών Πρωτοκόλλων στην επιλογή Προϊσταμένων ΚΕΣΥ, καθώς και τον χειρισμό της τοποθέτησης των Προϊσταμένων των έξι νεοϊδρυθέντων ΚΕΣΥ Αττικής;
  7. Θα διερευνήσει τα καταγγελλόμενα που αφορούν στους χειρισμούς του πρώην Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης Αττικής κ. Χ. Λόντου, σε ό,τι αφορά τη νομιμότητα ή τις παραλείψεις του ως Προέδρου της Επιτροπής Επιλογής Στελεχών Εκπαίδευσης;
  8. Τι θα πράξει για τη θεραπεία και την αποκατάσταση  της νομιμότητας και της διαφάνειας;
  9. Ποιο είναι το μήνυμα εφαρμογής της νομιμότητας και διαφάνειας που στέλνει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προς τα στελέχη της διοίκησης;

 Η Ερωτώσα Βουλευτής                                                              

Χαρά Κεφαλίδου

Δείτε επίσης

Τροπολογία 7 άρθρων: Επιμίσθια-ΕΟΠΠΕΠ-Οριστικές τοποθετήσεις εκπαιδευτικών-Πρότυπα και Πειραματικά
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση