Τετάρτη, 15 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης: Ενημέρωση για τις υπηρεσίες που προσφέρει το σχολείο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης: Ενημέρωση για τις υπηρεσίες που προσφέρει το σχολείο και τον τρόπο με τον οποίο καλύπτονται τις ανάγκες των μαθητών/τριών.

Γυμνάσιο-Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης

Ενημερωτική επιστολή αναφορικά με πληροφορίες για τα σχολεία, τις υπηρεσίες τους και τον τρόπο με τον οποίο καλύπτονται τις ανάγκες των μαθητών/τριών με προβλήματα ακοής (κώφωση και βαρηκοΐα) καθώς και των μαθητών/τριών των οποίων η μόνη γλώσσα επικοινωνίας με το περιβάλλον είναι η Νοηματική Γλώσσα, κοινοποίησε το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης.

Ακολουθεί το περιεχόμενο του εγγράφου

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ Δ/ΝΣΗ Π.Ε. & Δ.Ε. ΑΤΤΙΚΗΣ

ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ ΑΘΗΝΑΣ

Ταχ. Δ/νση: Υμηττού 4 & Φειδίου

Πόλη – Τ.Κ.: Αργυρούπολη, Αθήνα 164 52

Πληροφορίες: Αντωνία Ευτέρπη Ζωίδου

Τηλέφωνο: 210 993 2732

Ιστοσελίδα: https://fiym-ekv-arKyr.att.sch.gr/

Email: gymekvar@sch.gr, lykekvar@sch.gr

Αργυρούπολη, 30-05-2023

Αρ. Πρωτ. : 150

Προς: ΔΔΕ Δ’ΑΘΗΝΑΣ

Κοιν.:  1. Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΣΧΟΛΕΙΑ: Ειδικό Γυμνάσιο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης Ειδικό Λύκειο (Ε.Α.Ε.) Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης

2. ΚΕΔΑΣΥ

Ενημερωτική Επιστολή

Θέμα: «Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης»

Με την παρούσα επιστολή θα θέλαμε να ενημερώσουμε όλους τους δημόσιους φορείς και  τα κέντρα διεπιστημονικής αξιολόγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης  (ΚΕΔΑΣΥ) για το σχολείο μας, το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης. Στόχος μας είναι να παρέχουμε σε γονείς/κηδεμόνες και μαθητές/τριες πολύτιμες πληροφορίες για τα σχολεία μας και τον τρόπο με τον οποίο εκπαιδεύουμε  μαθητές/τριες με προβλήματα ακοής (κώφωση και βαρηκοΐα) καθώς και των μαθητών/τριών των οποίων η κύρια γλώσσα επικοινωνίας  είναι η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

 Σχολική Επισκόπηση:

Το Ειδικό Γυμνάσιο – Λύκειο Κωφών και Βαρήκοων Αργυρούπολης είναι δύο δημόσιες σχολικές μονάδες οι οποίες υπάγονται στο Υ.ΠΑΙ.Θ. και συλλειτουργούν/συστεγάζονται σε ένα σύγχρονο κτιριακό συγκρότημα το οποίο βρίσκεται στην Υμηττού 4 & Φειδίου Αργυρούπολη, Αθήνα 164 52. Τα σχολεία μας αποτελούν φάρο ενσωμάτωσης και ενδυνάμωσης για όλους/όλες ανεξαιρέτως τους/τις μαθητές/τριες μας και στοχεύουν στο να παρέχουν ένα περιβάλλον μάθησης χωρίς αποκλεισμούς. Προσφέρουμε μια σειρά από υπηρεσίες εκπαίδευσης και υποστήριξης (Εξειδικευμένο Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Κοινωνική Λειτουργό, Λογοθεραπεύτρια, Ψυχολόγο, Συμβουλευτική Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Διαμεσολάβησης) για να διασφαλίσουμε ότι κάθε μαθητής/τρια που φοιτά λαμβάνει την προσοχή και τις δεξιότητες που χρειάζεται για την ακαδημαϊκή και προσωπική του/της ανάπτυξη.

Συμμόρφωση με την Ελληνική Νομοθεσία:

Τα σχολεία μας λειτουργούν σε πλήρη εναρμόνιση με την ελληνική νομοθεσία που διέπει την εκπαίδευση των μαθητών/τριών με αναπηρία. Συμμορφωνόμαστε με τις διατάξεις που περιγράφονται στη Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία και στον Ελληνικό Νόμο για την Εκπαίδευση. Οι εγκαταστάσεις μας έχουν σχεδιαστεί για να είναι προσβάσιμες από όλες τις μορφές αναπηρίας, ενώ οι αίθουσες μας είναι σχεδιασμένες σε σχήμα οκταγώνου και πλήρως εξοπλισμένες με σύγχρονα συστήματα ΤΠΕ (διαδραστικοί πίνακες) για να διασφαλίζονται ίσες ευκαιρίες για όλους/όλες τους/τις μαθητές/τριες στη μάθηση και να επιτυγχάνονται στο μέγιστο βαθμό τα προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα μέσω της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

 Υπηρεσίες και Υποστήριξη:

Πρόγραμμα Σπουδών: Το σχολείο μας ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών (Ανθρωπιστικές και Κοινωνικές Επιστήμες, Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, Τέχνες και Φυσική Αγωγή) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων όπως αυτό προβλέπεται από την κείμενη νομοθεσία και ενσωματώνει πρακτικές και στρατηγικές διαφοροποίησης και συμπερίληψης για να καλύψει τις ανάγκες των μαθητών/τριών με προβλήματα ακοής.

Διδασκαλία και Εξειδικευμένο Προσωπικό: Το προσωπικό αποτελείται από έμπειρους εκπαιδευτικούς, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που ειδικεύονται στην εκπαίδευση μαθητών/τριών με προβλήματα ακοής. Το σχολείο μας εφαρμόζει το μοντέλο της Δίγλωσσης Εκπαίδευσης. Πιστεύουμε ότι οι μαθητές/τριες μας μαθαίνουν καλύτερα σε ένα δίγλωσσο περιβάλλον στο οποίο χρησιμοποιείται η γραπτή-προφορική Ελληνική Γλώσσα καθώς και η Ελληνική Νοηματική Γλώσσα.

Διαφοροποιημένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα: Συνεργαζόμαστε με οικογένειες, κέντρα διεπιστημονικής αξιολόγησης και κέντρα συμβουλευτικής υποστήριξης για την ανάπτυξη διαφοροποιημένων προγραμμάτων  για κάθε μαθητή/τρια. Αυτά τα σχέδια περιγράφουν συγκεκριμένους στόχους και υπηρεσίες υποστήριξης προσαρμοσμένες στις ατομικές ανάγκες των μαθητών/τριών με προβλήματα ακοής.

Υποστηρικτικές Τεχνολογίες: Χρησιμοποιούμε υποστηρικτικές τεχνολογίες αιχμής για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας και της μάθησης. Αυτό περιλαμβάνει ακουστικά βαρηκοΐας, κοχλιακά εμφυτεύματα, οπτικά βοηθήματα, συστήματα ενίσχυσης, εξειδικευμένο λογισμικό και υλικό σχεδιασμένο για μαθητές/τριες με προβλήματα ακοής.

Λογοθεραπεία: Στο σχολείο μας γίνονται συνεδρίες λογοθεραπείας που στόχο έχουν τη μέγιστη δυνατή ανάπτυξη των επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών Η λογοθεραπεύτρια μας συνεργάζεται στενά με τους/τις μαθητές/τριες, υποστηρίζοντας όλους τους τομείς όπως για παράδειγμα, φωνολογία, γλώσσα, πραγματολογική χρήση της γλώσσας, κατανόηση και ανάπτυξη λεξιλογίου. Ωστόσο, για το κάθε παιδί υπάρχει εξατομικευμένη προσέγγιση με βάση τις ανάγκες του, το εκπαιδευτικό του προφίλ με απώτερο στόχο την καλλιέργεια και ενίσχυση των επικοινωνιακών δεξιοτήτων.

  Κοινωνική και Συναισθηματική Υποστήριξη: Σταθερή προτεραιότητα αποτελεί η  κοινωνική και συναισθηματική ευημερία των μαθητών/τριών μας. Οι υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί και μέλη του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού  προσφέρουν συνεχή υποστήριξη και καθοδήγηση, ενισχύοντας ένα συμπεριληπτικό και χωρίς αποκλεισμούς σχολικό περιβάλλον. Στο σχολείο μας, διοργανώνουμε πολλές και ποικίλες εξωσχολικές δραστηριότητες και εκδηλώσεις με στόχο  να ενθαρρύνουμε την κοινωνική αλληλεπίδραση, την απόκτηση εμπειριών  και να οικοδομήσουμε αγαστές σχέσεις μεταξύ των μελών της μαθητικής κοινότητας. Είμαστε ένα Ανοικτό Σχολείο, ένας χώρος όπου οι μαθητές/τριες μας ανακαλύπτουν τον εαυτό τους & μαθαίνουν να τον αγαπούν. Συνεργαζόμαστε με σχολεία ακουόντων με από κοινού συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα και συμμετέχουμε σε Ευρωπαϊκά προγράμματα (Erasmus+).

 Συνεργασία με οικογένειες και επαγγελματίες:

Συμμετοχή γονέων: Πιστεύουμε στη σταθερή και  ουσιαστική συνεργασία  μεταξύ σχολείου και οικογένειας/κηδεμόνων μαθητών/τριων. Εμπλέκουμε ενεργά τους γονείς/κηδεμόνες μέσω τακτικής επικοινωνίας και συναντήσεων μεταξύ των εκπαιδευτικών και του ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού με τους γονείς/κηδεμόνες. Αυτή η συνεργασία διασφαλίζει μια ολιστική προσέγγιση στην εκπαίδευση κάθε μαθητή/τρια και επιτρέπει στους γονείς/κηδεμόνες να συμμετέχουν ενεργά στην πρόοδο του παιδιού τους.

Επαγγελματική Συνεργασία: Συνεργαζόμαστε στενά με διεπιστημονικά κέντρα αξιολόγησης και συμβουλευτικής υποστήριξης για να διασφαλίσουμε απρόσκοπτη μετάβαση για φοιτητές και να ανταλλάξουμε γνώσεις και βέλτιστες πρακτικές. Συνεργαζόμενοι με επαγγελματίες του χώρου, προσπαθούμε να παρέχουμε την υψηλότερη ποιότητα εκπαίδευσης και υποστήριξης στους/στις μαθητές/τριες μας.

Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής:

Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών:

Το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών μας έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει εμπειρίες μάθησης και πρακτικά πειράματα σε διάφορους επιστημονικούς κλάδους. Εξοπλισμένο με σύγχρονες συσκευές και μέτρα ασφαλείας, το εργαστήριο επιτρέπει στους/στις μαθητές/τριες να εξερευνήσουν τα θαύματα της επιστήμης αναπτύσσοντας παράλληλα βασικές δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων και η συνεργασία. Το Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την προσβασιμότητα. Οπτικά βοηθήματα, απτικά μοντέλα και διαδραστικές οθόνες έχουν ενσωματωθεί για να διασφαλιστεί ότι οι μαθητές/τριες με προβλήματα ακοής μπορούν να ασχοληθούν πλήρως με τις επιστημονικές έννοιες που διδάσκονται. Ο χώρος του εργαστηρίου ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ των μαθητών/τριών, ενισχύοντας την αίσθηση της ομαδικής εργασίας και της κοινής μάθησης. Τα ομαδικά πειράματα και τα έργα επιτρέπουν στους/στις μαθητές/τριες να αναπτύξουν τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες και να συμμετάσχουν σε επιστημονικές συζητήσεις χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους επικοινωνίας, όπως η νοηματική γλώσσα, η γραπτή επικοινωνία και τα οπτικά βοηθήματα.

Εργαστήριο Πληροφορικής:

Το Εργαστήριο Υπολογιστών στο σχολείο μας λειτουργεί ως κόμβος τεχνολογικής εξερεύνησης και μάθησης μέσω υπολογιστή. Είναι εξοπλισμένο με σύγχρονους υπολογιστές, λογισμικό και περιφερειακά για τη διευκόλυνση τόσο της ακαδημαϊκής όσο και της επαγγελματικής κατάρτισης στον ψηφιακό τομέα. Έχουμε εγκαταστήσει λογισμικά και υλικά προσβασιμότητας για να διασφαλίσουμε ότι οι μαθητές/τριες με προβλήματα ακοής μπορούν να χρησιμοποιήσουν πλήρως τους πόρους του υπολογιστή. Αυτό περιλαμβάνει προγράμματα ανάγνωσης οθόνης, οπτικά βοηθήματα, υπότιτλους και εξειδικευμένα πληκτρολόγια που ικανοποιούν διαφορετικές ανάγκες επικοινωνίας.  Το Εργαστήριο Πληροφορικής μας παίζει κρίσιμο ρόλο στην επαγγελματική κατάρτιση, προετοιμάζοντας τους/τις μαθητές/τριες για μελλοντικές σταδιοδρομίες καθώς είναι εξοπλισμένο με εκπαιδευτικό λογισμικό, διαδραστικά προγράμματα μάθησης και διαδικτυακούς πόρους προσαρμοσμένους στις ανάγκες των μαθητών με προβλήματα ακοής. Αυτοί οι πόροι υποστηρίζουν διάφορα μαθήματα, συμπεριλαμβανομένων των μαθηματικών, των γλωσσών, της επιστήμης και των τεχνών, δίνοντας τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικού περιεχομένου.

Τα Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών και Πληροφορικής είναι αναπόσπαστα μέρη της δέσμευσής μας στο να παρέχουμε ολοκληρωμένη και χωρίς αποκλεισμούς εκπαίδευση σε μαθητές/τριες με προβλήματα ακοής. Αυτές οι άρτια εξοπλισμένες εγκαταστάσεις δίνουν τη δυνατότητα στους/στις μαθητές/τριες μας να συμμετέχουν σε πρακτική επιστημονική εξερεύνηση, να αναπτύξουν τον ψηφιακό γραμματισμό και να αποκτήσουν τις δεξιότητες τους.

Μην διστάσετε να έρθετε σε επαφή μαζί μας, να απαντήσουμε στις ερωτήσεις σας και να σας παρέχουμε πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με την λειτουργία των σχολείων μας.

ΥΠΟΓΡΑΦΗ

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΑΝΤΩΝΙΑ – ΕΥΤΕΡΠΗ ΖΩΙΔΟΥ ΠΕ02

Δείτε επίσης

Οδηγίες για ενδοσχολικές και προαγωγικές εξετάσεις μαθητών με αναπηρία ή και Ειδικές Eκπ/κές Aνάγκες/Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες 

Ειδικότητες παράλληλου μηχανογραφικού δελτίου για την εισαγωγή στα Δημόσια ΙΕΚ 2023

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση