Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Κεντρική Μακεδονία και η κάλυψη κενών θέσεων-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών – Ερώτηση στη Βουλή από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Κεντρική Μακεδονία

Την κατάσταση στην Ειδική Αγωγή στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και την κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών, φέρνουν με Ερώτησή τους στη Βουλή 17 Bουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, με πρωτοβουλία της Τομεάρχη Πρόνοιας και Κοινωνικής Συνοχής και Bουλευτή Α΄ Θεσσαλονίκης κας Κατερίνας Νοτοπούλου.

Όπως τονίζουν στην Ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, δυστυχώς, ακόμη και σήμερα και ενώ βρισκόμαστε στα μέσα του σχολικού έτους, γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν τεράστια κενά με αποτέλεσμα πολλά παιδιά που το έχουν ανάγκη να μη λαμβάνουν καμία στήριξη.

Επειδή το κάθε παιδί με αναπηρία δικαιούται και αξίζει να έχει την απαιτούμενη υποστήριξη που έχει ανάγκη και είναι ανήκουστο, ενώ βρισκόμαστε μετά από το μισό του σχολικού έτους, να υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Προτίθεται έστω και τώρα, να προχωρήσει στην κάλυψη όλων των κενών των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που είναι απαραίτητοι;

2) Τι προτίθεται να κάνει για να σταματήσει η απαράδεκτη κατάσταση της στέγασης των Ειδικών Σχολείων σε εντελώς ακατάλληλα κτίρια και να εγκατασταθούν σε σύγχρονα κτίρια, με όλες τις απαραίτητες υποδομές;

3) Τι προτίθεται να κάνει ώστε η Ειδική Αγωγή να λειτουργήσει μέσα σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο, με σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα και με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες των εκπαιδευτικών και με μόνιμους εκπαιδευτικούς;

Ακολουθεί η Ερώτηση όπως κατατέθηκε:

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: «Η κατάσταση της Ειδικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και η κάλυψη κενών θέσεων εκπαιδευτικών».

Βρισκόμαστε ήδη μετά τα μέσα του σχολικού έτους αλλά, δυστυχώς, ακόμα και σήμερα γονείς και εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι υπάρχουν τεράστια κενά και δεν έχουν καλυφθεί οι αναγκαίες θέσεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής στα σχολεία της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, στα σχολεία ειδικής Αγωγής, στα τμήματα ένταξης και οι απαιτούμενες θέσεις παράλληλης στήριξης, στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα πάρα πολλά παιδιά που έχουν ανάγκη να μη δέχονται καμία στήριξη.

Τα σχολεία ειδικής αγωγής στεγάζονται σε ακατάλληλους χώρους, σε καταστήματα πολυκατοικίας χωρίς αυλή (ΕΕΕΕΚ Κορδελιού), σε πολυώροφα κτίρια χωρίς ασανσέρ (1ο ΕΝΕΕΓΥΛ Αν. Θεσ/νίκης), σε ενοικιαζόμενα ημιυπόγεια (2ο ΕΝΕΕΓΥΛ Αν. Θεσ/νίκης), σε πρώην ακατάλληλους βιομηχανικούς χώρους (ΕΕΕΕΚ Πυλαίας – Χορτιάτη), σε λυόμενη κατασκευή του 1978 (ΕΝΕΕΓΥΛ Πεύκων), ενώ δεν υπάρχει κτίριο για να στεγαστεί το ειδικό σχολείο στην Καλαμαριά εδώ και 20 χρόνια. Φέτος, για περίπου 500 παιδιά, μόλις τον Νοέμβριο ξεκίνησε η σχολική χρονιά, επειδή δεν υπήρχαν σχολικά λεωφορεία, ενώ εκατοντάδες άλλα δεν έχουν καν πρόσβαση στα Ειδικά Σχολεία.

Τρία ειδικά σχολεία στην Πυλαία, τα οποία δέχονται παιδιά από ολόκληρο το πολεοδομικό συγκρότημα, απειλούνται με κλείσιμο, ενώ σχεδόν όλα τα σχολεία, επειδή λειτουργούν σε ακατάλληλα κτίρια, είναι πολύ πιθανό να αντιμετωπίσουν το ίδιο πρόβλημα.

Τα πάγια βασικά αιτήματα των γονέων παραμένουν σε εκκρεμότητα.

Δεν υπάρχει ικανοποιητική διαδικασία για την πρώιμη διάγνωση ώστε να υπάρξει και πρώιμη παρέμβαση πριν από την είσοδο του παιδιού στη σχολική εκπαίδευση, από δημόσια διαγνωστικά κέντρα, τα οποία θα πρέπει να πλαισιώνονται από κατάλληλες ειδικότητες, ώστε να προσδιορίζουν και το παιδαγωγικό πλαίσιο παρέμβασης.

Δεν υπάρχει το απαιτούμενο δημόσιο και δωρεάν δίκτυο όλων των αναγκαίων ειδικών δομών, ειδικά σχολεία και τμήματα ένταξης και της παράλληλης στήριξης για όσα παιδιά το έχουν ανάγκη. Για την προσχολική ηλικία δεν προβλέπεται κανένα πλαίσιο.

Δεν υπάρχει επαρκές μόνιμο προσωπικό όλων των αναγκαίων ειδικοτήτων για να προσφέρουν τη γνώση τους με σύγχρονους όρους εργασίας (ειδικοί παιδαγωγοί, ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, φυσικοθεραπευτές, βοηθητικό προσωπικό καθαριότητας).

Είναι ανάγκη να υπάρξουν σύγχρονα επιστημονικά προγράμματα που υποστηρίζουν και συγκεκριμενοποιούν, εξατομικεύουν το επιστημονικό, παιδαγωγικό πλαίσιο παρέμβασης, για κάθε μαθητή και μαθήτρια, ανάλογα με την αναπηρία και την ειδική εκπαιδευτική ανάγκη, όπως και όλα τα επιστημονικά, τεχνολογικά εργαλεία και μέσα που έχουν δημιουργηθεί για την υποστήριξη του έργου της ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

Τα εκπαιδευτικά προγράμματα πρέπει να συμβάλλουν στην ολόπλευρη ανάπτυξη των μαθητών και να τους παρέχουν όλα τα εφόδια για την ένταξη στην Κοινότητα.

Είναι φανερό ότι η Ειδική Αγωγή είναι ιδιαίτερα υποβαθμισμένη στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, με οδυνηρές συνέπειες στην ανάπτυξη και στην εκπαίδευση των παιδιών.

Επειδή η κατάσταση που επικρατεί στον χώρο της Ειδικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι απαράδεκτη.

Επειδή το κάθε παιδί με αναπηρία δικαιούται και αξίζει να έχει την απαιτούμενη υποστήριξη που έχει ανάγκη. Επειδή είναι ανήκουστο, ενώ βρισκόμαστε μετά από το μισό του σχολικού έτους, να υπάρχουν ακόμα κενά εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής.

Επειδή δεν είναι δυνατόν στη σημερινή Ελλάδα να στεγάζονται σχολικές μονάδες και μάλιστα ειδικά σχολεία, σε εντελώς ακατάλληλους χώρους.

Επειδή η Ειδική Αγωγή πρέπει να λειτουργεί μέσα σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο, με σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα και με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες των εκπαιδευτικών.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1) Προτίθεται έστω και τώρα, να προχωρήσει στην κάλυψη όλων των κενών των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής που είναι απαραίτητοι;

2) Τι προτίθεται να κάνει για να σταματήσει η απαράδεκτη κατάσταση της στέγασης των Ειδικών Σχολείων σε εντελώς ακατάλληλα κτίρια και να εγκατασταθούν σε σύγχρονα κτίρια, με όλες τις απαραίτητες υποδομές;

3) Τι προτίθεται να κάνει ώστε η Ειδική Αγωγή να λειτουργήσει μέσα σε ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό πλαίσιο, με σύγχρονα εκπαιδευτικά προγράμματα και με όλες τις απαραίτητες ειδικότητες των εκπαιδευτικών και με μόνιμους εκπαιδευτικούς;

Οι Ερωτώντες Βουλευτές

Δείτε επίσης

Εξίσωση αδειών αναπληρωτών με μόνιμους ζητείται με Ερώτηση στη Βουλή 

Στη Βουλή έφερε την αναγκαιότητα σύστασης νέων οργανικών θέσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ το ΚΚΕ 

Διαμαρτυρία ΠΟΣΕΕΠΕΑ για τις νέες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Αλλαγή τρόπου υπολογισμού οργανικών κενών εκπαιδευτικών ζητούν 13 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση