Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μιχαηλίδου για Γ Φάση: Αναμένεται την επόμενη Παρασκευή-Πως περιέγραψε το νέο σύστημα καταγραφής κενών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μιχαηλίδου για Γ Φάση: Αναμένεται την επόμενη Παρασκευή-Πως περιέγραψε το νέο σύστημα καταγραφής κενών – Τι είπε για την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

Μιχαηλίδου για Γ Φάση

“Την επόμενη Παρασκευή, θα το βγάζαμε αυτή την Παρασκευή, δεν μαζέψαμε τα στοιχεία έτσι όπως θέλαμε, και την επόμενη Παρασκευή βγαίνει η λεγόμενη Τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά στις Περιφέρειες που δεν υπάρχουνε”, ανέφερε επακριβώς η Υφυπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού κα Δόμνα Μιχαηλίδου, μιλώντας στην ΕΡΤ και την εκπομπή ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ, όπου εκτός από τα κενά στα σχολεία μίλησε και για την αντιμετώπιση της έξαρσης της βίας μεταξύ ανηλίκων στα σχολεία.

UPDATE

Προσλήψεις 2500 εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας-οι 1700 Β/θμιας-την Τετάρτη 25 Οκτωβρίου 2023 

Επίσης η κα Μιχαηλίδου μίλησε και για ένα “κεντρικοποιημένο” σύστημα καταγραφής κενών που θα εφαρμοσθεί από την νέα σχολική χρονιά.

Τι είπε επακριβώς για το νέο σύστημα:

“Στην Ελλάδα έχουμε πολλούς εκπαιδευτικούς ανά παιδί, σε σχέση με τις άλλες ευρωπαϊκές χώρες, είμαστε στο τοπ 5, άρα πρέπει ν αλλάξουμε αυτό το σύστημα και γι αυτό μαζί με τον Υπουργό την επόμενη χρονιά πηγαίνουμε σ ένα κεντρικοποημένο πια σύστημα κατανομής που ξεκινά πολύ νωρίτερα, ξεκινά δηλαδή από τον Μάρτιο, από την άνοιξη της προηγούμενης χρονιάς και αντί να ζητά αρχή σχολικής χρονιάς από τα σχολεία τα κενά, θα θέτει αρχικά ως Υπουργείο τα κενά”

Για τα κενά στα σχολεία είπε:

  • Εχθές είχαμε όλους τους Διευθυντές Α/θμιας Εκπ/σης εδώ στην Αττική να δούμε τι γίνεται και σήμερα της Β/θμιας Γυμνασίων και Λυκείων.
  • Εχουμε δει τα κενά, πηγαίνουμε την Παρασκευή στη λεγόμενη Τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά. Τα κενά είναι μεγαλύτερα στη Β/θμια, στις ειδικότητες (πχ. Οικονομολόγοι και Πληροφορικάριοι στην Γ Λυκείου) στην Α/θμια δεν έχουμε τόσα κενά, εκεί που υπάρχουν λίγα κενά είναι στα Αγγλικά στο Νηπιαγωγείο και στη στήριξη του Ολοήμερου σχολείου, ειδικά το διευρυμένο Ολοήμερο σχολείο.
  • Την επόμενη Παρασκευή, θα το βγάζαμε αυτή την Παρασκευή, δεν μαζέψαμε τα στοιχεία έτσι όπως θέλαμε, και την επόμενη Παρασκευή βγαίνει η λεγόμενη Τρίτη κατανομή, έτσι ώστε να κλείσουν τα κενά στις Περιφέρειες που δεν υπάρχουνε.
  •  Το πρόβλημα προκύπτει επειδή σήμερα κάποιος που τοποθετήθηκε στη Β’ φάση  πάει και μετά παραιτείται. Γι αυτό προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε σύστημα που λέμε ότι αν δεν πάρετε τη θέση, αποκλείεστε για τα επόμενα 2 χρόνια. Αλλά ούτε αυτό έχει μεγάλο αντίκτυπο.

Για την αντιμετώπιση της έξαρσης της βίας μεταξύ ανηλίκων στα σχολεία είπε:

  • Το πρόβλημα είναι πρακτικό και όχι θεωρητικό. Βασικός στόχος είναι η πρόληψη.
  • Eχουμε ήδη διπλασιάσει τους Ψυχολόγους και τους Κοινωνικούς Λειτουργούς στα σχολεία από 1600 σε 3.200.
  • Υπάρχει ο Σύμβουλος Σχολικής Ζωής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων μία ώρα την εβδομάδα και έχουμε κάνει 165.000 επιμορφώσεις εκπαιδευτικών στο κομμάτι της βίας.
  • Ξεκινάμε αυτή τη στιγμή που μιλάμε 2 έξτρα μεταρρυθμίσεις, την Πλατφόρμα αναφοράς περιστατικών βίας και αυτό που λέμε TASK FORCE, τα Πρωτόκολλα για Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους, μια εξειδικευμένη διαδικασία.
  • Θα προσπαθήσουμε να κανονικοποιήσουμε τη διαδικασία και οι Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί να βλέπουν οριζόντια, όλα τα παιδιά στα σχολεία.
  • Μέσα στο Νοέμβριο θα ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας.

Δείτε το σχετικό video

Δείτε επίσης

Οδηγίες αξιολόγησης 2023-24, εκπαιδευτικών και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ, από το Υπουργείο Παιδείας | Εγγραφο 

Απαντήσεις για γραπτό ΑΣΕΠ-διορισμούς 2024-νέες οργανικές-προσλήψεις αναπληρωτών-τι δρομολογεί το Υπ. Παιδείας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση