Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Οι λόγοι που οδήγησαν στο κλείσιμο των σχολείων σε όλη τη χώρα για 2 εβδομάδες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Οι λόγοι που οδήγησαν στο κλείσιμο των σχολείων σε όλη τη χώρα για 2 εβδομάδες – Η τοποθέτηση της Καθηγήτριας Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνας Παπαευαγγέλου στην ενημέρωση για τα νέα μέτρα κατά του κορονοϊού.

Οι λόγοι που οδήγησαν στο κλείσιμο των σχολείων

Κατά τη σημερινή ενημέρωση διαπιστευμένων συντακτών από τον Υφυπουργό Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά , την Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου και τον Επίκουρο Καθηγητή Επιδημιολογίας Γκίκα Μαγιορκίνη, αναφορικά με την πανδημία κορονοϊού ετέθη ερώτηση για τους λόγους που οδήγησαν στην εισήγηση να κλείσουν τα σχολεία για 2 εβδομάδες.

Την ερώτηση απάντησε η Καθηγήτρια Παιδιατρικής Λοιμωξιολογίας Βάνα Παπαευαγγέλου

Η ερώτηση

Ποιοι είναι οι δείκτες που σας ανησύχησαν και σας οδήγησαν στην εισήγηση να κλείσουν τα σχολεία για 2 εβδομάδες.

Εχει αλλάξει αυτό που γνωρίζαμε έως και σήμερα ότι δηλαδή οι μαθητές δεν συμβάλουν ή ότι συμβάλουν ελάχιστα στη μετάδοση και πως αιτιολογείτε την πρόθεση η επαναλειτουργία των σχολείων να ξεκινήσει από τα Λύκεια και όχι από τα Δημοτικά όπως γινόταν τον τελευταίο χρόνο για πολύ συγκεκριμένους λόγους, που έχουν αναπτυχθεί από την επιστημονική κοινότητα.

Η απάντηση

“Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε σε μια φάση της πανδημίας όπου παρατηρείται αυξημένο επιδημιολογικό φορτίο, μεγάλη διασπορά του ιού στην κοινότητα και μάλιστα έχει επικρατήσει σε μεγάλο βαθμό το βρετανικό στέλεχος το οποίο ξέρουμε ότι σε όλες τις ηλικίες, όχι μόνο στα παιδιά, εμφανίζει αυξημένη μεταδοτικότητα.

Επίσης παρατηρούμε την καθημερινή επιβάρυνση του ΕΣΥ.

Δεν έχει αλλάξει η άποψή μας σε σχέση με τα παιδιά. Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι τα παιδιά δεν προκαλούν, δεν αυξάνουν το επιδημιολογικό φορτίο, αλλά σαφώς ακολουθούν την πανδημία και έτσι έχοντας αυτή τη μεγάλη διασπορά στην κοινότητα με τα μεταλλαγμένα στελέχη βλέπουμε και περισσότερα κρούσματα στα παιδιά, είναι κάτι αναμενόμενο.

Τώρα ως προς το αν θα ανοίξουν τα Δημοτικά ή τα Λύκεια δεν νομίζω ότι έχει παρθεί κάποια απόφαση πάνω σ αυτό. Αυτό που εμείς κυρίως συζητήσαμε σήμερα κατά τη διάρκεια της επιτροπής είναι ο τρόπος με τον οποίο θα ανοίξουν τα σχολεία, με το να αυξηθεί το τέστινγκ κυρίως των εκπαιδευτικών αλλά και των μαθητών ειδικά του Λυκείου και βέβαια μας απασχολεί το γεγονός ότι τα Λύκεια έχουν παραμείνει κλειστά πολύ περισσότερο από τις υπόλοιπες βαθμίδες.

Ενδεικτικά σήμερα μας παρουσιάστηκε ότι τα Λύκεια έχουν μείνει κλειστά σχεδόν πεντέμισι, έξη μήνες από τότε που ξεκίνησε η πανδημία τη στιγμή που ξέρουμε ότι ένα ολόκληρο ακαδημαϊκό έτος διαρκεί επτάμισι μήνες.

Τα Δημοτικά είναι πολύ περισσότερο χρόνο ανοικτά”.

_________________________

Αναφορικά με τα σχολεία ο Υφυπουργός Πολιτικής Προστασίας και Διαχείρισης Κρίσεων Νίκο Χαρδαλιά ανακοίνωσε πως:
Από την Τρίτη 16 Μαρτίου αναστέλλεται η δια ζώσης λειτουργία των σχολείων έως 29 Μαρτίου 2021 και τα μαθήματα θα γίνονται με Τηλεκπαίδευση σε όλη τη χώρα. Τα ειδικά σχολεία συνεχίζουν να λειτουργούν δια ζώσης.
Θα επικαιροποιηθούν τα υγειονομικά πρωτόκολλα με αφορμή την αύξηση της μεταδοτικότητας, την κυκλοφορία των νέων μεταλλάξεων την αύξηση επιδημικών εξάρσεων στις σχολικές μονάδες πέραν του αναμενόμενου για τις συγκεκριμένες ηλικιακές ομάδες σε περιοχές που λειτουργούσαν δια ζώσης, προτείνοντας την ενίσχυση της διαδικασίας του τέστινγκ στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές, προκειμένου να αρχίσει η δια ζώσης εκπαίδευση με τον ασφαλέστερο δυνατό τρόπο.

Δείτε

Κλειστά τα σχολεία σε όλη τη χώρα πλην ειδικών-Νέες περιοχές στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου | Ανακοινώσεις

Δείτε επίσης

Κεραμέως-άνοιγμα σχολείων: Kάθε μέρα που γίνεται μια διαδήλωση απομακρύνεται η επιστροφή στην κανονικότητα
Πελώνη: Δεν θα γίνουν παρελάσεις την 25η Μαρτίου, μόνον στρατιωτική, ένα ποιοτικό και πολύ περήφανο θέαμα
Δημοτικά σχολεία: Ρυθμίσεις βαθμολογίας Β’ τριμήνου για το σχολικό έτος 2021-22
Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Συνομιλία με μαθητές, της Ν. Κεραμέως και Ζ. Μακρή
Υποψήφιοι με αναπηρία και ειδικές εκπ/κές ανάγκες: Υποβολή δικαιολογητικών για Πανελλαδικές
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση