Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παράλληλη στήριξη για παιδιά με Σύνδρομο Down: Να προβλεφθεί στο νομοσχέδιο

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παράλληλη στήριξη για παιδιά με Σύνδρομο Down: Ερώτηση στη Βουλή για να προβλεφθεί, μαζί με την προφορική εξέταση, στο νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ.

Παράλληλη στήριξη για παιδιά με Σύνδρομο Down

Ερώτηση προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως με θέμα “Πρόβλεψη για παράλληλη στήριξη και για προφορική εξέταση μαθημάτων για τα παιδιά με Σύνδρομο Down” κατέθεσε η Βουλευτής της Α’ Θεσσαλονίκης, Ελενα Ράπτη.

Η Βουλευτής ρωτά την Υπουργό Παιδείας:

1. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί ρητά η δυνατότητα των μαθητών με σύνδρομο down να εξετάζονται προφορικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις;

2. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί επίσης ρητά η δημόσια παράλληλη στήριξη και για τους μαθητές με σύνδρομο down της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ανακουφίζοντας οικονομικά χιλιάδες γονείς που σήμερα καταφεύγουν σε ιδιωτική παράλληλη στήριξη;

Η Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: “Πρόβλεψη για παράλληλη στήριξη & για προφορική εξέταση μαθημάτων για τα παιδιά με Σύνδρομο Down”

Κυρία Υπουργέ,

Στο νομοσχέδιο «Αναβάθμιση του Σχολείου και Άλλες διατάξεις», που επιφέρει αλλαγές ως προς τα εξεταζόμενα μαθήματα των προαγωγικών και απολυτήριων εξετάσεων Γυμνασίων και Λυκείων, δεν υπάρχει αναφορά σχετικά με τον τρόπο εξέτασης, ο οποίος συνάγεται πως παραμένει ο ίδιος.

Σε πολλά Γενικά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας εντάσσονται με γνωμάτευση του ΚΕΣΥ και παρακολουθούν (είτε την τυπική τάξη με παράλληλη στήριξη, είτε την τάξη ένταξης) και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Κάποιες κατηγορίες εξ αυτών, με βάση ειδική νομοθετική πρόβλεψη, εξετάζονται προφορικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις.

Ωστόσο η αναφορά σε αυτές τις κατηγορίες είναι περιοριστική και δεν γίνονται εξαιρέσεις ούτε με γνωματεύσεις των ΚΕΣΥ. Σε αυτές τις περιπτώσεις δεν περιλαμβάνονται μαθητές με νοητική υστέρηση – ακόμα και ήπιας μορφής – μεταξύ των οποίων και παιδιά με σύνδρομο Down.

Πιστεύοντας τόσο στην αρχή της ισότητας μεταξύ των μαθητών και των ευκαιριών που πρέπει να δώσουμε στα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες αλλά και στην ιδιαίτερη ευαισθησία σας,

Ερωτάσθε κα Υπουργέ,

3. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί ρητά η δυνατότητα των μαθητών με σύνδρομο down να εξετάζονται προφορικά στις προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις;

4. Θα μπορούσε στο υπό συζήτηση νομοσχέδιο να προβλεφθεί επίσης ρητά η δημόσια παράλληλη στήριξη και για τους μαθητές με σύνδρομο down της Α/βάθμιας και Β/βάθμιας εκπαίδευσης, ανακουφίζοντας οικονομικά χιλιάδες γονείς που σήμερα καταφεύγουν σε ιδιωτική παράλληλη στήριξη;

 Δείτε ακόμη

ΣΚΛΕ για νομοσχέδιο Υπ. Παιδείας: Πρόταση για σύσταση και διεπιστημονική στελέχωση Κοινωνικών Υπηρεσιών στα Σχολεία
Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής (ΠΕΚΑΠ): Υπόμνημα επί του σχεδίου νόμου του ΥΠΑΙΘ
14.711 σχόλια στη Διαβούλευση στο Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας | Ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση