Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Προγράμματα επιμόρφωσης ειδικής αγωγής: Ποια “τρέχουν”-Τι προγραμματίζεται και για τα ΚΕΔΑΣΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Προγράμματα επιμόρφωσης ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης: Ποια υλοποιούνται και τι προγραμματίζεται-Επιμόρφωση στελεχών ΚΕΔΑΣΥ – Ενημέρωση από ΙΕΠ.

Προγράμματα επιμόρφωσης ειδικής αγωγής

Για τα Προγράμματα που υλοποιούνται και αυτά που προγραμματίζονται προς υλοποίηση, αναφορικά με την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης ενημερώνει το ΙΕΠ, δια της κας Μαρίας Γελαστοπούλου, Συμβούλου Α΄, Αναπλ. Προϊσταμένης του Τμήματος Α΄ Εκπ/κής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπ/σης και Συντονίστριας της Επιστημονικής Μονάδας Ειδικής & Συμπεριληπτικής Εκπ/σης.

Αναλυτικά

Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου

Αξίζει να επισημανθεί πως σύμφωνα με την ενημέρωση του ΙΕΠ, προγραμματίζεται δράση αναβάθμισης των σπουδών με τίτλο «Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου» με κωδικό MIS 5162012 που περιλαμβάνει οδηγούς διαφοροποίησης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της γενικής εκπαίδευσης και πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών για το Ειδικό Νηπιαγωγείο, το Ειδικό Δημοτικό και τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. καθώς και επιμόρφωση των στελεχών των ΚΕΔΑΣΥ.

___________________________________

Ακολουθεί η παράθεση των Προγραμμάτων Επιμόρφωσης

Α. Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού

Σε ότι αφορά στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε ζητήματα ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης, το Ι.Ε.Π υλοποιεί την Πράξη με τίτλο: «Καθολικός Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Προσβάσιμου Ψηφιακού Εκπαιδευτικού Υλικού» με κωδικό MIS 5001313 που αποτελεί την κατεξοχήν Πράξη ειδικής και ενταξιακής εκπαίδευσης ως συνέχεια προηγούμενης συγχρηματοδοτούμενης Πράξης του Ι.Ε.Π. και αποσκοπεί στη διασφάλιση μιας ισότιμης δημόσιας εκπαίδευσης χωρίς αποκλεισμούς για όλους/ες τους/τις μαθητές/τριες (συμπεριλαμβανομένων και αυτών με σύνδρομο Down) μέσω της υποστήριξης μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, γονέων και όσων εμπλέκονται στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία αξιοποιώντας την τεχνολογία και παρέχοντας πολλαπλά δωρεάν προσβάσιμα ψηφιακά υλικά, εργαλεία και μέσα, ανοιχτά προς όλους/ες.

Έτσι η χώρα ανταποκρίνεται στη δέσμευση για την υλοποίηση των στόχων της Διεθνούς σύμβασης του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία.

Απώτερο σκοπό αποτελεί η διασφάλιση μιας αποτελεσματικής, συνεχούς και ποιοτικής μάθησης για όλους/ες ανεξαρτήτως ιδιαίτερων χαρακτηριστικών, συνθηκών ή γεωγραφικών ορίων μέσω της αξιοποίησης της τεχνολογίας. Το πρόγραμμα καλύπτει τις μαθησιακές και εκπαιδευτικές ανάγκες όλων των μορφών αναπηρίας (κώφωση, τύφλωση, κινητικές δυσκολίες, νοητική αναπηρία, Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος, Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής–Υπερκινητικότητα) και ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών.

Β. Υλοποιούνται δράσεις σε πολλαπλά επίπεδα.

Ειδικότερα αναφέρονται:

α) η ανάπτυξη ψηφιακού προσβάσιμου εκπαιδευτικού υλικού,

β) η ευαισθητοποίηση της κοινωνίας, των μαθητών/τριών, γονέων για την αποδοχή της διαφορετικότητας,

γ) η ανάπτυξη ανοιχτών ψηφιακών εφαρμογών για την εκπαίδευση μαθητών/τριών με κινητική αναπηρία, η οποία χρησιμοποιείται και από όλους/ες τους μαθητές/τριες, γονείς, εκπαιδευτικούς, κ.τ.λ.,

δ) η προσαρμογή των σχολικών βιβλίων σε όλους τους μορφότυπους για την κάλυψη διαφορετικών εκπαιδευτικών αναγκών (Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, easy to read, ακουστική μορφή, γραφή Braille, κ.τ.λ.),

ε) η ανάπτυξη εργαλείων για την παιδαγωγική αξιολόγηση των μαθητών/τριών από τους/τις εκπαιδευτικούς αναφορικά με τη σύνταξη του Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ) και

στ) η ενδοσχολική, σύγχρονη και εξ αποστάσεως ασύγχρονη επιμόρφωση (εκπαιδευτικών, γονέων, φοιτητών/τριών) μέσω Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOCs).

Γ. Ηλεκτρονική πλατφόρμα εξ αποστάσεως ασύγχρονης επιμόρφωσης-MOOCs

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα εξ αποστάσεως ασύγχρονης επιμόρφωσης (εκπαιδευτικών, γονέων, φοιτητών/τριών) μέσω 13 διακριτών Ανοικτών Διαδικτυακών Μαθημάτων (MOOCs): iep.Χ (https://iepx.iep.edu.gr) επιτρέπει τη διοργάνωση μαζικών ανοιχτών διαδικτυακών μαθημάτων (Massive Open Online Courses – MOOCs).

Η εν λόγω Πράξη πρόκειται να συνεχιστεί και στη νέα περίοδο υλοποίησης έργων ΕΣΠΑ και πρόκειται να καλύψει συνολικά τις ανάγκες σε όλα τα ως άνω αναφερόμενα επίπεδα (ανάπτυξη υλικού, προσβασιμότητα σχολικών εγχειριδίων, επιμόρφωση, ευαισθητοποίηση όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική και μαθησιακή διαδικασία, τόσο στην πρωτοβάθμια όσο και στη δευτεροβάθμια γενική, ειδική και επαγγελματική εκπαίδευση για μαθητές με αναπηρία συμπεριλαμβανομένων και αυτών με σύνδρομο Down.

Δ. επιμορφωτικές δράσεις με θεματικές ενότητες για την ειδική εκπαίδευση.

Εκτός από τις επιμορφωτικές δράσεις της ως άνω αναφερόμενης Πράξης, το Ι.Ε.Π. υλοποιεί και στο πλαίσιο άλλων Πράξεων-Προγραμμάτων για τη γενική εκπαίδευση επιμορφωτικές δράσεις με θεματικές ενότητες για την ειδική εκπαίδευση.

Ε. Αναβάθμιση της ΕΑΕ και των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου

Επιπροσθέτως, προγραμματίζεται δράση αναβάθμισης των σπουδών με τίτλο «Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου» με κωδικό MIS 5162012 που περιλαμβάνει οδηγούς διαφοροποίησης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της γενικής εκπαίδευσης και πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών για το Ειδικό Νηπιαγωγείο, το Ειδικό Δημοτικό και τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. καθώς και επιμόρφωση των στελεχών των ΚΕΔΑΣΥ.

Δείτε επίσης

Οι Οδηγοί των Προγραμμάτων ΕΣΠΑ με κατευθύνσεις-Υποδείγματα Συμβάσεων-Δελτίο Απογραφής αναπληρωτή-Λογότυπα κ.α. 

Ενταξη μαθητών με σύνδρομο Down στη γενική εκπαίδευση: Τι απάντησε η Διεύθυνση ΕΑΕ και το ΙΕΠ στη Βουλή

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση