Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενταξη μαθητών με σύνδρομο Down στη γενική εκπαίδευση: Τι απάντησε η Διεύθυνση ΕΑΕ και το ΙΕΠ στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενταξη μαθητών με σύνδρομο Down στη γενική εκπαίδευση: Τι απάντησε η Διεύθυνση ΕΑΕ και το ΙΕΠ στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Ενταξη μαθητών με σύνδρομο Down

Στην Ερώτηση της κας Σοφίας Ασημακοπούλου, Βουλευτού του Κόμματος «ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΥΣΗ», που κατατέθηκε στη Βουλή με θέμα «Ένταξη μαθητών με σύνδρομο Down στη γενική εκπαίδευση» απάντησε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.

Η Βουλευτής είχε ζητήσει από το ΥΠΑΙΘΑ να περιλαμβάνονται όλο και περισσότεροι μαθητές με σύνδρομο Down σε σχολεία Γενικής Εκπαίδευσης Α΄ και Β’ βαθμίδας, καθώς και σε Σχολές της Γ΄ βαθμίδας, λαμβανομένων υπόψη όλων των παιδαγωγικών τεχνικών αντιμετώπισης των εκπαιδευτικών αναγκών τους.

Επιπροσθέτως ζήτησε από το ΥΠΑΙΘΑ να λειτουργήσουν περισσότερα Τμήματα Ενταξης με εξατομικευμένο πρόγραμμα, σύμφωνο με τις ανάγκες ενός μαθητή με σύνδρομο DOWN, να υπάρξει παράλληλη εκπαιδευτική στήριξη σε όλα τα μαθήματα και να πραγματοποιηθούν σεμινάρια ειδικής αγωγής για όλους τους εκπαιδευτικούς, όλων των βαθμίδων.

Απάντηση ΥΠΑΙΘΑ

Σε απάντηση των ανωτέρω, το ΥΠΑΙΘΑ επισύναψε το με αριθμό πρωτ 92068/Δ3/21-08-2023 έγγραφο της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης με τα ισχύοντα επί του θέματος και το με αρ. πρωτ. 43239/22-08-2023 έγγραφo του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) με αναλυτικό ενημερωτικό σημείωμα.

Εγγραφο ΙΕΠ

Σύμφωνα με το έγγραφο του ΙΕΠ, το οποίο υπογράφει η κα Μαρία Γελαστοπούλου, Σύμβουλος Α΄ Αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Α΄ Εκπαιδευτικής Καινοτομίας και Ενταξιακής Εκπαίδευσης και Συντονίστρια της Επιστημονικής Μονάδας Ειδικής & Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης, ανάμεσα σε άλλα, προγραμματίζεται δράση αναβάθμισης των σπουδών με τίτλο «Αναβάθμιση της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών υπηρεσιών, δημιουργία συμπεριληπτικού σχολείου» με κωδικό MIS 5162012 που περιλαμβάνει οδηγούς διαφοροποίησης των νέων Προγραμμάτων Σπουδών της γενικής εκπαίδευσης και πλαίσια Προγραμμάτων Σπουδών για το Ειδικό Νηπιαγωγείο, το Ειδικό Δημοτικό και τα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. καθώς και επιμόρφωση των στελεχών των ΚΕΔΑΣΥ.

Εγγραφο Δ/νσης ΕΑΕ

Σύμφωνα με το έγγραφο της Δ/νσης ΕΑΕ, το οποίο υπογράφει ο Προϊστάμενος της Δ/νσης Ειδικής Αγωγής & Εκπ/σης κος Ιωάννης Μπουσδούνης, αρμόδιος φορέας εισήγησης για το κατάλληλο πλαίσιο φοίτησης είναι τα ΚΕΔΑΣΥ του άρθ. 11 του ν. 4823/2021 (Α΄136). Τα ΚΕΔΑΣΥ εισηγούνται την φοίτηση μαθητών με αναπηρία ή με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε σχολείο τυπικής εκπαίδευσης εφόσον κρίνουν ότι μπορούν να παρακολουθήσουν το ωρολόγιο πρόγραμμά της. Σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τα ισχύοντα στην παρ. 5 του άρθρου 5 του ν. 3699/2008 (Α΄199), όπως αυτός ισχύει σήμερα, σε περίπτωση διαφωνίας των γονέων-κηδεμόνων με την αξιολόγηση του ΚΕΔΑΣΥ δύναται να προσφύγουν στην Ειδική Διαγνωστική Επιτροπή Αξιολόγησης (Ε.Δ.Ε.Α.).

Δείτε το έγγραφο του ΙΕΠ ΕΔΩ

Δείτε το έγγραφο της Διεύθυνσης ΕΑΕ ΕΔΩ

Δείτε επίσης

Αναθέσεις μαθημάτων ΕΝΕΕΓΥΛ των Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεων Γυμνασίου και Λυκείου 

Γ Λυκείου ΕΝΕΕΓΥΛ: Τα Γραπτώς Εξεταζόμενα μαθήματα στο πλαίσιο της Τράπεζας Θεμάτων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση