Πέμπτη, 7 Ιουλίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στη Βουλή η επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Παιδαγωγική Επάρκεια από το ΚΙΝΑΛ και τη Χ. Κεφαλίδου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στη Βουλή η επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Παιδαγωγική Επάρκεια μελών ΕΕΠ από την Βουλευτή και Τομεάρχη Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής (ΚΙΝΑΛ) Χαρά Κεφαλίδου.

Στη Βουλή η επιστολή ΠΟΣΕΕΠΕΑ για την Παιδαγωγική Επάρκεια

Αναφορά κατέθεσε σήμερα Τετάρτη 13 Απριλίου η κα Χαρά Κεφαλίδου, Βουλευτής Δράμας και Τομεάρχης Παιδείας και Θρησκευμάτων του Κινήματος Αλλαγής, προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κα Νίκη Κεραμέως, με αφορμή την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.), που αφορά στην παιδαγωγική επάρκεια των εκπαιδευτικών Π.Ε. ειδικότητας Κοινωνικών Λειτουργών, Ψυχολόγων, Λογοθεραπευτών κ.α., ως κριτήριο πρόταξης των ΕΕΠ-ΕΒΠ στον κύριο πίνακα των διορισμών- προσλήψεων αναπληρωτών.

Ακολουθεί η Αναφορά

Τετάρτη 13 Απριλίου 2022

ΑΝΑΦΟΡΑ

Προς:      Την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων κα Νίκη Κεραμέως

Θέμα: “Παιδαγωγική επάρκεια εκπαιδευτικών Π.Ε. ειδικότητας κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων, λογοθεραπευτών κ.α.”

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.), με επιστολή της εκφράζει την έντονη ανησυχία και αγωνία των μελών της, σε σχέση με την παιδαγωγική επάρκεια ως κριτήριο πρόταξης των ΕΕΠ-ΕΒΠ στον κύριο πίνακα των διορισμών- προσλήψεων αναπληρωτών.

Στο πλαίσιο του εν λόγω εγγράφου, υπενθυμίζεται πως, παρότι κατά το έτος 2018 υπήρξαν προτάσεις από το Υπουργείο για τον σχεδιασμό παιδαγωγικών προγραμμάτων, για την έγκαιρη απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας, αυτές ουδέποτε υλοποιήθηκαν, με αποτέλεσμα σήμερα πολλά μέλη του ΕΕΠ, παρότι διαθέτουν πολύχρονη προϋπηρεσία στην εκπαίδευση, αλλά δεν κατέχουν παιδαγωγική επάρκεια, να κινδυνεύουν να βρεθούν στον επικουρικό πίνακα.

Συνέπεια των παραπάνω είναι ότι μια σειρά ειδικοτήτων κατηγορίας Π.Ε., όπως ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, λογοθεραπευτές κ.α., να μην προλαβαίνουν να αξιοποιήσουν τη δίχρονη μεταβατική περίοδο που προβλέπει η νομοθεσία, προκειμένου να αποκτήσουν την ανάλογη επάρκεια.

Οι ανωτέρω ωστόσο δεν ευθύνονται για τη μη απόκτηση παιδαγωγικής επάρκειας, από τη στιγμή που είτε δεν κληρώθηκαν από την ΑΣΠΑΙΤΕ είτε δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα να φοιτήσουν σε μεταπτυχιακό αγωγής, είτε οι σχολές τους δεν κινήθηκαν έγκαιρα ως προς τα προγράμματα παιδαγωγικής επάρκειας.

Σε αυτό το πλαίσιο, η Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ζητά από το αρμόδιο Υπουργείο:
  • να επιληφθεί του θέματος, προκειμένου να διευθετηθεί στη σχετική προκήρυξη, που πρόκειται να εκδοθεί για τις προσλήψεις μέσω ΑΣΕΠ.
  • να δοθεί μία επιπλέον μεταβατική περίοδος για τους εκπαιδευτικούς Π.Ε. που έχουν προϋπηρεσία στην εκπαίδευση ως αναπληρωτές, ώστε να μην ανατραπούν τα μέχρι σήμερα εργασιακά και οικογενειακά τους δεδομένα.
  • να δοθεί η δέουσα προσοχή στο ζήτημα, ώστε να μην αδικηθεί κανένας εκπαιδευτικός με προϋπηρεσία.

Σας επισυνάπτω την επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α.) και ζητώ να προβείτε στις απαραίτητες ενέργειες ικανοποίησης των αιτημάτων τους.

Η αναφέρουσα βουλευτής

Δείτε την επιστολή της ΠΟΣΕΕΠΕΑ ΕΔΩ

Δείτε επίσης

ΑΣΕΠ: Νέες Προκηρύξεις Ειδικής Αγωγής έως 20 Απριλίου-Επιδίωξη να είναι σαφείς-πλήρεις-κατανοητές 

Σχετικά με την επικαιροποίηση φακέλων αναπληρωτών για την κατάρτιση πινάκων ΑΣΕΠ για την Ειδική Αγωγή – Ενημέρωση 

Αριθμός μόνιμων διορισμών: Θα καθορισθεί τον Μάιο-Η Προκήρυξη Ειδικής Αγωγής θα εκδοθεί μετά τις 20 Απριλίου 

Πριν φύγετε

Οδηγός: Αδειες μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Διαμαρτυρία ΠΟΣΕΕΠΕΑ για καθυστέρηση διαδικασίας μονιμοποίησης μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ και της Εισαγωγικής Επιμόρφωσης 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση