Τρίτη, 27 Φεβρουαρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αδρανοποίηση Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία: Επερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αδρανοποίηση Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία: Επερώτηση στη Βουλή από τον Βουλευτή της Ελληνικής Λύσης κο Βασίλειο Γραμμένο.

Αδρανοποίηση Παράλληλης Στήριξης

Για δραματική αδρανοποίηση του θεσμού της Παράλληλης Στήριξης στα σχολεία της Α/θμιας Εκπαίδευσης μιλά ο Βουλευτής της Ελληνικής Λύσης κος Βασίλειος Γραμμένος σε Ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή στα πλαίσια του Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Συγκεκριμένα ο Βουλευτής ρωτά τον Υπουργό Παιδείας, αν προτίθεται να επιταχύνει την πρόσληψη εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης προς εξυπηρέτηση των μαθητών και αν θα λάβει πρωτοβουλίες, ώστε οι εκπαιδευτικοί που θα υποστηρίζουν στην φετινή σχολική χρονιά μαθητές με ελαφριές αναπτυξιακές αναπηρίες να παρέχουν στο πλήρες ωράριο της σχολικής ημέρας την σχετική υποστήριξη.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Του: Γραμμένου Βασίλειου, Βουλευτή Α’ Αθηνών

ΠΡΟΣ: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού

Αθήνα, 20/9/2023

ΘΕΜΑ: «Δραματική η αδρανοποίηση του θεσμού της “Παράλληλης Εκπαιδευτικής Στήριξης” στα σχολεία της Α’βάθμιας Εκπαίδευσης»

Κύριε Υπουργέ,

Με την έναρξη της τρέχουσας σχολικής χρονιάς, γίναμε αποδέκτες πολυάριθμων διαμαρτυριών από γονείς, των οποίων τα τέκνα έχουν ελαφριές αναπτυξιακές αναπηρίες, οι οποίες, όμως, επιτρέπουν την παρακολούθηση των σχολείων που απευθύνονται στα παιδιά τυπικής ανάπτυξης με την συμπαράσταση ενός συνοδού εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης.

Το παράπονο των εν λόγω γονέων έγκειται στο ότι, οι αναγκαίοι για την πρόοδο των παιδιών τους εκπαιδευτικοί Παράλληλης Στήριξης, είτε δεν έχουν τοποθετηθεί ακόμα υπηρεσιακά, είτε συμμετέχουν στην υποστήριξη του υποστηριζόμενου μαθητή με καθυστέρηση, αφού έχει χαθεί κρίσιμο χρονικό διάστημα ένταξης στο σχολικό «γίγνεσθαι», είτε έχουν υπηρεσιακή οδηγία να υποστηρίζουν τον ωφελούμενο μαθητή μόνον σε ένα μέρος του ημερήσιου προγράμματος διδασκαλίας, ακυρώνοντας, έτσι, τα οφέλη που θα μπορούσε να απορροφήσει κάθε μαθητής με ελαφριά αναπτυξιακή αναπηρία από το υπόλοιπο σχολικό πρόγραμμα.

Έχοντας υπόψη μας ότι ο θεσμός της Παράλληλης εκπαιδευτικής Στήριξης, εδώ και καιρό, δεν υλοποιείται ορθά, μη ανταποκρινόμενος στις αντικειμενικές ανάγκες των μαθητών, είναι ανάγκη να τονίσουμε ότι το υπάρχον ελλειμματικά θεσμοθετημένο κανονιστικό πλαίσιο είναι εκείνο που ευθύνεται για τα περιθώρια της μη άρτιας στήριξης των μαθητών που εξαρτάται από τον θεσμό αυτό.

Επιπλέον, είναι ήδη γνωστή η πάγια στάση των κατά τόπους αρμόδιων για την έγκριση παροχής εκπαιδευτικού Παράλληλης Στήριξης Υπηρεσιών ΚΕΔΑΣΥ, που αφορά στο να μην εγκρίνουν με ανάλογες γνωμοδοτήσεις τους την σχετική υποστήριξη σε μαθητές, οι οποίοι, με την βοήθεια ενός εκπαιδευτικού συνοδού, θα μπορούσαν να απορροφήσουν μεγαλύτερα οφέλη από το σχολικό τους περιβάλλον.

Είναι προφανές ότι, είτε η καθυστέρηση, είτε η ελλιπής χρονικά υποστήριξη, είτε η δια νομικίστικων «πατέντων» αποτροπή της εμπλοκής των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης στη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών που υποστηρίζουν, εξυπηρετεί μόνον την σκοπιμότητα της αποφυγής εξόφλησης αμοιβών για συνοδούς εκπαιδευτικούς.

Με βάση, όμως, τον Χάρτη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, οι κυβερνήσεις των κρατών-μελών του ΟΗΕ οφείλουν να παρέχουν στα παιδιά με οποιοδήποτε ποσοστό αναπηρίας, υψηλό ή χαμηλό, όπως εν προκειμένω, το μεγαλύτερο δυνατό όφελος από την εκπαίδευση.

Εκ των ανωτέρω, προκύπτει η ανάγκη μιας κατεπείγουσας παρέμβασής σας, τόσο από πλευράς επιτάχυνσης των υπηρεσιακών τοποθετήσεων – διορισμών των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης με προοπτική υποστήριξης των μαθητών στο αναγκαίο επίπεδο του πλήρους σχολικού ωραρίου, όσο και από πλευράς της δρομολόγησης μιας εντολής σας να μην αποφεύγουν τα ΚΕΔΑΣΥ να γνωμοδοτούν υπέρ της Παράλληλης Στήριξης, εκεί όπου το επίπεδο αναπτυξιακής διαταραχής των μαθητών επιτρέπει την αξιοποίηση του επιπέδου εκπαίδευσης και κοινωνικοποίησης που παρέχει ένα σχολείο τυπικής ανάπτυξης.

Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1. Προτίθεσθε να επιταχύνετε την υπηρεσιακή τοποθέτηση των εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης, όπου υποδεικνύουν αναλόγως οι σχετικές γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ, προς εξυπηρέτηση των μαθητών που χρειάζονται την υποστήριξη του εν λόγω θεσμού, δεδομένης της έναρξης της τρέχουσας σχολικής χρονιάς;

2. Θα λάβετε τις κατάλληλες πρωτοβουλίες, προκειμένου οι εκπαιδευτικοί που θα υποστηρίζουν στην φετινή σχολική χρονιά μαθητές με ελαφριές αναπτυξιακές αναπηρίες να παρέχουν στο πλήρες ωράριο της σχολικής ημέρας την σχετική υποστήριξη, ώστε να έχουν οι τελευταίοι την δυνατότητα να επωφελούνται από όλα τα διδασκόμενα σχολικά μαθήματα και όχι από ένα μικρό μέρος αυτών;

Ο ερωτών βουλευτής

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΡΑΜΜΕΝΟΣ

Δείτε επίσης

Σε παράλληλο σύμπαν… η Παράλληλη Στήριξη! | Αρθρο 

Παράλληλες στηρίξεις-Ελλάδα 2023: “Eμείς θα ζητάμε έναν εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης για έναν μαθητή” | Επιστολή 

Παραβίαση ωραρίου εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης: Ανακοίνωση ΔΟΕ με επισημάνσεις

Δείτε επίσης

Μιχαηλίδου-κλειστά σχολεία: Eχουμε 204 μονοθέσια Δημοτικά με λιγότερο από 15 μαθητές

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση