Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Απάντηση ΕΟΔΥ για λειτουργία ειδικών σχολείων στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Απάντηση ΕΟΔΥ για λειτουργία ειδικών σχολείων στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ: Παράθεση οδηγιών και μέτρων πρόληψης κατά της πανδημίας κορονοϊού.

Απάντηση ΕΟΔΥ για λειτουργία ειδικών σχολείων

Απάντησε ο ΕΟΔΥ στην ΠΟΣΕΕΠΕΑ, αναφορικά με τις επιστολές μελών της σχετικά με τη λειτουργία Ειδικών Σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας κορονοϊού.

Ο ΕΟΔΥ πληροφορεί πως:
  • Στην ιστοσελίδα του είναι αναρτημένες οι οδηγίες για τον κορονοϊό, όπου εξειδικεύονται για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
  • Η λειτουργία των Ειδικών Σχολείων είναι εξαιρετικά σημαντική για πολλούς λόγους.
  • Εχουν παρατεθεί τα μέτρα προστασίας και στις περιπτώσεις μαθητών που δεν δύνανται να φορέσουν μάσκα υπάρχουν εξειδικευμένες οδηγίες.
  • Στις ΣΜΕΑΕ όπου παρέχονται υπηρεσίες Εργοθεραπείας-Λογοθεραπείας-Φυσικοθεραπείας λαμβάνονται πρόσθετα μέτρα ασφαλείας.

Τέλος παρακαλεί την ΠΟΣΕΕΠΕΑ να προωθήσει την εν λόγω ενημέρωσή του σε όλους τους Περιφερειακούς Συλλόγους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής καθώς και σε όλα τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ.

_________________________

Δείτε αναλυτικά
Απάντηση ΕΟΔΥ για λειτουργία ειδικών σχολείων
ΕΘΝΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΥΓΕΙΑΣ

Αγράφων 3-5, Μαρούσι Τ.Κ. 15123 – Τηλ. 2105212000 – www.eody.gov.gr

Πληροφορίες: Διεύθυνση Επιδημιολογικής Επιτήρησης & Παρέμβασης για Λοιμώδη Νοσήματα Τμήμα Νοσημάτων που Προλαμβάνονται με Εμβολιασμό & Συγγενών Λοιμώξεων ΘΕΑΝΩ ΓΕΩΡΓΑΚΟΠΟΥΛΟΥ, 2108899049

Ε.Ο.Δ.Υ. ΚΠ 27422 / 2020 – 28/12/2020

Προς : Πανελλήνια Ομοσπονδία Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής

Κοιν.: Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων Γενική Γραμματέα Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής – Υπόψη: κα Γκίκα

Δ/νση Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης – Υπόψη: κου Ζυμβρακάκη

Θέμα: “Συστάσεις για τη Λειτουργία Ειδικών Σχολείων”

Αξιότιμοι,

Σε συνέχεια εγγράφων των μελών σας,

σχετικά με τη λειτουργία Ειδικών Σχολείων,

θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι στην ιστοσελίδα του ΕΟΔΥ (www.eody.gov.gr) είναι αναρτημένες οι οδηγίες για τον Νέο Κορωνοϊό (Covid-19) όπου εξειδικεύονται για όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, καθώς και οι οδηγίες σχετικά με τις

“Αρχές διαχείρισης ύποπτων ή επιβεβαιωμένων περιστατικών λοίμωξης COVID-19 σε σχολικές μονάδες και πρωτόκολλο αναστολής λειτουργίας σχολικών τμημάτων ή σχολείων”.

Στις οδηγίες αυτές

παρουσιάζονται διεξοδικά τα μέτρα πρόληψης διασποράς του ιού και οι απαραίτητες ενέργειες σε περίπτωση εμφάνισης περιστατικού ύποπτου για λοίμωξη COVID-19 σε σχολικές μονάδες, τα οποία είναι κοινά και για τις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης.

( https://eody.gov.gr/neos-koronaios-covid-19/, https://eody.gov.gr/wp-content/uploads/2020/11/COVID19-20201111-sxoleia.pdf)

Οι παραπάνω οδηγίες

διαμορφώθηκαν λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η συνέχιση της λειτουργίας των σχολείων κατά τη διάρκεια της πανδημίας -που αναμένεται ότι θα συνεχιστεί κατά τους επόμενους μήνες- είναι εξαιρετικά σημαντική.

Η παρουσία των παιδιών στο σχολείο,

είναι απαραίτητη για την εκπαιδευτική διαδικασία, την απόκτηση νέων γνώσεων και την ανάπτυξη δεξιοτήτων, την κοινωνική και συναισθηματική ολοκλήρωση των παιδιών και των εφήβων, καθώς και για τη σωματική και ψυχική τους υγεία και δεν μπορεί να αντικατασταθεί με την αποκλειστική εξ αποστάσεως ηλεκτρονική διδασκαλία.

Η ασφαλής λειτουργία των σχολείων

βασίζεται στη συστηματική εφαρμογή πολλαπλών μέτρων προφύλαξης που λειτουργούν ως σύνολο και περιλαμβάνουν τα εξής:

• προσπάθεια για τήρηση αποστάσεων μεταξύ μαθητών και μαθητών εκπαιδευτικών, όσο είναι εφικτό, σε συνδυασμό με τη λειτουργία του σχολείου σε σταθερές ομάδες παιδιών οι οποίες συστηματικά δεν έρχονται σε επαφή μεταξύ τους

• συχνή και ορθή εφαρμογή υγιεινής των χεριών (πλύσιμο με σαπούνι και νερό ή/και εφαρμογή αντισηπτικού χεριών)

• σωστή χρήση κατάλληλης προστατευτικής μάσκας (υφασμάτινης ή απλής χειρουργικής) από εκπαιδευτικούς και λοιπό προσωπικό αλλά πιθανώς και από κάποιους μαθητές που το επίπεδο λειτουργικότητας τους το επιτρέπει, με μέριμνα για τη σχετική εκπαίδευση και επίβλεψη.

Στο σχολείο συνιστάται

. η ευρεία χρήση υφασμάτινης μάσκας αλλά μπορεί να χρησιμοποιείται και απλή χειρουργική μάσκα,

• καλός αερισμός των αιθουσών, καθαριότητα χώρων και τακτική εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες,

• αποφυγή μεγάλων συναθροίσεων μαθητών και επίσκεψης στο σχολείο άλλων ατόμων όταν αυτό δεν είναι απαραίτητο,

• αποχή από το σχολείο όσων εκδηλώνουν πυρετό ή/και άλλα συμπτώματα συμβατά με COVID-19,

• προστασία μαθητών και εκπαιδευτικών που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες.

Μαθητές

που φοιτούν στις σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής, σε κάποιες περιπτώσεις εντάσσονται στις κατηγορίες ατόμων για τις οποίες δε συστήνεται ή δεν είναι ανεκτή η χρήση της μάσκας.

Στις περιπτώσεις αυτές είναι ιδιαίτερα σημαντική η συστηματική τήρηση όλων των άλλων προληπτικών μέτρων με έμφαση:
1. Στην ενίσχυση της προστασίας

του εκπαιδευτικού ή άλλου προσωπικού με ατομικό προστατευτικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει εκτός από τη μάσκα, ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα για την προστασία των βλεννογόνων από ενδεχόμενη εκτίναξη σταγονιδίων του αναπνευστικού ή άλλων βιολογικών υγρών.

Επιπρόσθετα, ανάλογα με την σωματική εγγύτητα με τον μαθητή, και τον εξατομικευμένο κίνδυνο έκθεσης κατά τις διαφορετικές εκπαιδευτικές διαδικασίες, ο προστατευτικός εξοπλισμός ενισχύεται με τη χρήση γαντιών και αδιάβροχης ποδιάς μιας χρήσης.

Σημειώνεται ότι η μάσκα που φέρει ο εκπαιδευτικός, εάν δεν είναι απλή χειρουργική, θα πρέπει να πληροί τις απαιτούμενες προδιαγραφές και να χρησιμοποιείται με τον ενδεδειγμένο τρόπο, ώστε να εξασφαλίζεται η αναπνευστική προστασία.

2. Στη μέγιστη δυνατή διασφάλιση

του ελέγχου της κατάστασης της υγείας των μαθητών προ της έλευσης τους στη σχολική μονάδα από τους γονείς και κηδεμόνες, ώστε σε περίπτωση εκδήλωσης πυρετού ή/και άλλων συμπτωμάτων που εμφανίζονται στη νόσο COVID-19, να μην προσέρχονται στο σχολείο.

Παράλληλα, το εκπαιδευτικό και άλλο προσωπικό θα πρέπει να βρίσκεται σε εγρήγορση για την έγκαιρη αναγνώριση ύποπτων συμπτωμάτων ώστε να μην παρατηρηθεί καθυστέρηση στην εφαρμογή των αρχών διαχείρισης ύποπτου κρούσματος.

3. Στην εντατικοποιημένη διαδικασία

καθαρισμού των χώρων και εφαρμογής απολυμαντικού στις επιφάνειες, καθώς είναι αναμενόμενη η ανεπαρκής τήρηση των κανόνων ατομικής υγιεινής από τους μαθητές.

4. Στην προσαρμογή της λειτουργίας,

των δραστηριοτήτων και των διαδικασιών, στην αρχή των μικρών και σταθερών ομάδων μαθητών που δεν αναμιγνύονται μεταξύ τους.

Στο πλαίσιο αυτό,

επισημαίνεται ότι πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα και για την ασφαλή μεταφορά των μαθητών, ώστε να τηρούνται οι μέγιστες δυνατές φυσικές αποστάσεις, ιδιαίτερα λαμβάνοντας υπόψη την αδυναμία εφαρμογής μάσκας από τους μαθητές και τοποθέτηση των μαθητών σε προκαθορισμένες θέσεις οι οποίες θα είναι σταθερές.

Σε Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

όπου παρέχονται και υποστηρικτικές υπηρεσίες φυσιοθεραπείας, εργοθεραπείας και λογοθεραπείας, θα πρέπει να λαμβάνονται επιπρόσθετα μέτρα πρόληψης:

– Ο φυσικοθεραπευτής

θα πρέπει να εφαρμόζει τον ατομικό εξοπλισμό προστασίας (χειρουργική μάσκα, γάντια, ποδιά μιας χρήσης, ποδονάρια, προσωπίδα με έμφαση σε περιπτώσεις που ο θεραπευόμενος δεν μπορεί να φορέσει μάσκα) κατά τη διάρκεια της συνεδρίας.

Αφού ολοκληρωθεί η συνεδρία ακολουθεί η απολύμανση του στρώματος ή της εξεταστικής κλίνης και στη συνέχεια αφαιρείται ο ατομικός εξοπλισμός προστασίας.

Ακολουθεί υγιεινή των χεριών.

Πριν την έναρξη νέας συνεδρίας εφαρμογή νέου εξοπλισμού ατομικής προστασίας.

Η μάσκα θα απορρίπτεται όταν υγρανθεί ή είναι εμφανώς ρυπαρή.

–  Θα πρέπει να υπάρχει το χρονικό περιθώριο 15 λεπτών μετά την παροχή της υπηρεσίας, προκειμένου να αερισθεί και να απολυμανθεί ο χώρος και να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα από τον θεραπευτή (αλλαγή γαντιών, μάσκας κλπ).

–  Στα παιδιά αν και είναι δύσκολο να κατανοήσουν πληροφορίες ή να εφαρμόσουν προληπτικά μέτρα, θα πρέπει να συστήνεται το πλύσιμο χεριών ή η εφαρμογή αντισηπτικού και προτείνεται η χρήση μάσκας όπου είναι εφικτό με την αντίστοιχη εκπαίδευση.

Για θεραπευόμενους που δε μπορούν να φορέσουν μάσκα, ισχυρή σύσταση για τους θεραπευτές να φορούν και ασπίδα προσώπου εκτός από τη χειρουργική μάσκα.

–  Ο αερισμός και ο καθαρισμός/ απολύμανση του χώρου μετά την ολοκλήρωση κάθε φυσιοθεραπευτικής συνεδρίας θα πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.

– Σε περιπτώσεις που η χειλεοανάγνωση

είναι σημαντική για την επικοινωνία ή/και την εκπαίδευση των παιδιών (π.χ. λογοθεραπεία, κωφά παιδιά κλπ.), αντί για συνήθη μάσκα, μπορεί τα παιδιά ή/και οι εκπαιδευτικοί να χρησιμοποιούν διαφανή ολοπρόσωπη προστατευτική προσωπίδα ή ειδική υφασμάτινη μάσκα με διαφανές πρόσθιο τμήμα στο μέρος του στόματος.

Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι οι οδηγίες επικαιροποιούνται συνεχώς με βάση τα τρέχοντα επιδημιολογικά δεδομένα.

Σας παρακαλούμε όπως

η εν λόγω ενημέρωση προωθηθεί σε όλους τους Περιφερειακούς Συλλόγους Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής καθώς και σε όλα τα μέλη ΕΕΠ-ΕΒΠ.

Παραμένουμε στη διάθεση σας για κάθε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση

Με εκτίμηση,

Ιωάννα Μαγαζιώτου Παιδίατρος, Τμήματος Νοσημάτων που Προλαμβάνονται με Εμβολιασμό & Συγγενών Λοιμώξεων

Θεανώ Γεωργακοπούλου Παιδίατρος, Λοιμωξιολόγος, Υπεύθυνη Τμήματος Νοσημάτων που Προλαμβάνονται με Εμβολιασμό & Συγγενών Λοιμώξεων

Φλώρα Κοντοπίδου Προίσταμένη, Διεύθυνσης Επιδημιολογικής Επιτήρησης & Παρέμβασης για Λοιμώδη Νοσήματα

Ξανθή Δεδούκου Παιδίατρος, Λοιμωξιολόγος, Γραφείο Αντιπροέδρου ΕΟΔΥ για Μεταδοτικά Νοσήματα

Ο Πρόεδρος του ΕΟΔΥ – Παναγιώτης Αρκουμανέας

Δείτε επίσης

Νέα έκκληση ΠΟΣΕΕΠΕΑ για μέτρα προστασίας εργαζομένων και μαθητών ειδικών σχολείων ανά περιοχή
1.850 εκπαιδευτικοί-ΕΕΠ-ΕΒΠ υπογράφουν Επιστολή Διαμαρτυρίας για τα Ειδικά Σχολεία
Επιστολή προς ΕΟΔΥ ΣΕΕΠΕΑ Κεντρικής Μακεδονίας: Κρούσματα στα 2/3 περίπου των ΣΜΕΑΕ της περιοχής μας

Πριν φύγετε

 Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση: ΦΕΚ με τη διαδικασία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

2 Σχόλια

  1. Νίκος Καμμένος σε

    Πόσα πολύ φαίνεται τελικά το ότι δεν έχουν ιδέα για το τι συμβαίνει στα ειδικά σχολεία… !!! Μια κάποια λύση θα ήταν να δούλευαν για μια εβδομάδα σε αυτά ώστε να κατανοήσουν τις κοτσανες που γράφουν ως τάχα μου οδηγίες. … Άλλη μια αποτυχία τους… μπράβο εύγε!!!!

  2. ένας ΕΕΠ σε

    Λοιπόν, για να μη μας περνάν για εντελώς χαζούς….Η αλήθεια βοηθά πολύ σε τέτοιες περιπτώσεις….χρέος μας είναι να πούμε κάποια απλές αλήθειες για την τιμή των όπλων και όχι απαραίτητα για να ακουστούν από τις “ειδικούς¨του ΕΟΔΥ… ωστόσο αν επιθυμούν ας αντιληφθούν ότι ΞΕΡΟΥΜΕ;
    α) Τα ειδικά σχολεία παρέμειναν ανοικτά παρόλο που υπήρξε και υπάρχει τεράστιος κίνδυνος για όλους, για έναν και μόνο απλό λόγο: Για να ικανοποιηθούν οι γονείς πολλών παιδιών (βλ. γονείς – ψηφαλάκια) παρόλο που αυτό το ρίσκο μπορεί να οδηγήσει σε θανάτους.
    β) Όσοι γνωρίζουν τον τρόπο λειτουργίας των ειδικών σχολείων ξέρουν καλά ότι τα παιδιά συνέχεια επιδιώκουν (και καλά κάνουν αφού δεν μπορούν να καταλάβουν τον κίνδυνο) την αγκαλιά και την σωματική επαφή. Συνεπώς τα μέτρα προφύλαξης είναι μηδενικά!!!
    γ)Κανένας ειδικός βλ. λογοθεραπευτής , φυσικοθεραπευτής, ψυχολόγος, κοινωνικός λειτουργός κλπ. δεν πραγματοποιεί την συνεδρία του και μετά κάθεται στο γραφείο του. Μετά την συνεδρία του συνεχίζει να βρίσκεται σε επαφή με τους μαθητές…
    δ) Ακόμη και τα γενικά σχολεία να παρέμεναν ανοικτά, τα ειδικά έπρεπε να κλείσουν δεδομένου ότι δεν εγγυάται κανείς την ασφαλή λειτουργία τους…. ΑΠΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ, ΚΑΤΑΝΟΗΤΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΦΑΙΡΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ. ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΜΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΟΥΝ….
    Αυτά, πολύ συνοπτικά για να μπουν λίγο τα πράγματα στη θέση τους….
    καλή χρονιά σε αυτό τον έρμο τόπο…..

Γράψτε μία απάντηση