Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εργαστήρια δεξιοτήτων 21+: Πρόσκληση Υποβολής Εκπαιδευτικού Υλικού

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εργαστήρια δεξιοτήτων 21+: Πρόσκληση Υποβολής Εκπαιδευτικού Υλικού από το ΙΕΠ- Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Εργαστήρια δεξιοτήτων 21+

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (Υ.ΠΑΙ.Θ.), σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.), προγραμματίζει τη γενίκευση της εφαρμογής των “Εργαστηρίων Δεξιοτήτων”, σε όλα τα σχολεία της χώρας, για το σχολικό έτος 2021-2022, μετά την πιλοτική εφαρμογή τους κατά το τρέχον σχολικό έτος.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΑΙΘ

Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο, δυναμική, εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην προσθήκη νέων Θεματικών Ενοτήτων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας σύγχρονες και καινοτόμες μεθόδους μάθησης.

Στόχος είναι

η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στις μαθήτριες και τους μαθητές, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.

Στο πλαίσιο αυτό το Ι.Ε.Π. προσκαλεί ενδιαφερόμενους Φορείς, Οργανισμούς, Ακαδημαϊκά, Ερευνητικά και Επιστημονικά Ιδρύματα

που σχετίζονται με το χώρο της εκπαίδευσης, όπως είναι Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, Υπουργεία και οι εποπτευόμενοι φορείς τους, που αναπτύσσουν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα, υπηρεσίες προς τον πολίτη (π.χ. Ελληνική Αστυνομία, Πυροσβεστική Υπηρεσία, κ.ά.), ινστιτούτα και ερευνητικά κέντρα (π.χ. Ινστιτούτο Παστέρ, Δημόκριτος, Γενική Γραμματεία Προστασίας του Πολίτη, Αστεροσκοπείο, ΙΓΜΕ), λοιποί κυβερνητικοί ή μη κυβερνητικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στο χώρο της εκπαίδευσης, φορείς περιφερειακής ή τοπικής αυτοδιοίκησης, οργανισμοί διεθνείς, κρατικοί και μη κρατικοί, που υλοποιούν εκπαιδευτικό έργο, επιστημονικές ενώσεις και σύλλογοι, κοινωφελή ιδρύματα, μουσεία, αθλητικές ομοσπονδίες, νοσοκομεία και τα ερευνητικά τους κέντρα που δραστηριοποιούνται στην πρωτοβάθμια και προληπτική υγεία, λοιποί φορείς που έχουν συνάψει μνημόνιο συνεργασίας μέσω του Υ.ΠΑΙ.Θ. ή του Ι.Ε.Π., κέντρα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης, καθώς και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης,

να υποβάλουν εκπαιδευτικό υλικό

το οποίο θα ανταποκρίνεται στις Θεματικές Ενότητες και στους Κύκλους Δεξιοτήτων που αναφέρονται ακολούθως στην παρούσα πρόσκληση, συνοδευόμενο από τις κατάλληλες μεθοδολογικές οδηγίες.

Το υποβληθέν υλικό θα τύχει αξιολόγησης και επεξεργασίας από την ομάδα έργου του Ι.Ε.Π.,

ώστε να δημιουργηθεί περαιτέρω υποστηρικτικό υλικό που θα συμπληρώνει τα Προγράμματα Σπουδών των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και την Πράξη «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Δεξιότητες μέσω Εργαστηρίων», (MIS) 5092064.

Το εκπαιδευτικό υλικό θα πρέπει να εμπίπτει στις τέσσερεις (4) βασικές Θεματικές Ενότητες και να εξυπηρετεί τους στόχους των τεσσάρων Κύκλων Δεξιοτήτων ως ακολούθως:

Θεματικές Ενότητες
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη

3. Γνωρίζω το Σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

Φροντίζω το Περιβάλλον

1. Οικολογία – Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

2. Κλιματική αλλαγή – Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

Δημιουργώ και Καινοτομώ– Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

Κύκλοι Δεξιοτήτων

Η στοχοθεσία των προγραμμάτων έχει προσδιοριστεί βάσει των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα: δεξιότητες ζωής, ήπιες δεξιότητες και δεξιότητες τεχνολογίας και επιστήμης. Ενδεικτικά, οι σύγχρονες δεξιότητες περιλαμβάνουν την κριτική σκέψη, τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία, την επικοινωνία, την ευελιξία και την προσαρμοστικότητα, την πρωτοβουλία, την οργανωτική ικανότητα, την ενσυναίσθηση και τις κοινωνικές δεξιότητες, την επίλυση προβλημάτων, τον ψηφιακό και τεχνολογικό γραμματισμό.

Οι δεξιότητες που καλλιεργούνται μπορούν να κατηγοριοποιηθούν στους ακόλουθους 4 Κύκλους Δεξιοτήτων:

Α) Δεξιότητες 21ου αιώνα (4Cs)

Β) Δεξιότητες ζωής

Γ) Δεξιότητες της τεχνολογίας, της μηχανικής και της επιστήμης

Δ) Δεξιότητες του νου

Η ψηφιακή Εκπαιδευτική πλατφόρμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+»

Η ψηφιακή Εκπαιδευτική πλατφόρμα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων 21+» είναι ένα αποθετήριο σχετικού εκπαιδευτικού υλικού και ταυτόχρονα, κόμβος επικοινωνίας, επιμόρφωσης, αλληλεπίδρασης και διαρκούς υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Το Ι.Ε.Π., αφού αξιολογήσει και επεξεργαστεί το υλικό που θα λάβει, θα αναρτήσει εγκριθέν υλικό στην πλατφόρμα, με ρητή αναγνώριση της συνεισφοράς του κάθε εκπαιδευτικού φορέα.

Δείτε σχετικά

Μεταρρυθμίσεις στην εκπαίδευση: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Νέα Προγράμματα Σπουδών-Επιμορφώσεις
Αξιολόγηση δεξιοτήτων μαθητών: Εργαστήρια Δεξιοτήτων-Επιμόρφωση εκπαιδευτικών

Δείτε επίσης

Κεραμέως: Εναρξη νέας χρονιάς-εξετάσεις εξαμήνου ΑΕΙ-ποσοστά εμβολιασμού εκπ/κών-ΙΕΚ-Φροντιστήρια
Οδικός χάρτης Υπουργείου Παιδείας: Συνολικός προγραμματισμός για τη συνέχιση και λήξη της σχολικής χρονιάς
Παράταση σχολικού έτους και για τα ειδικά σχολεία: Τι δήλωσε η Υφυπουργός Παιδείας Ζ. Μακρή
Σύσταση νέων οργανικών Νηπιαγωγών: Για τη δίχρονη προσχολική-Κάλυψη και των 2088 κενών με μόνιμους διορισμούς
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση