Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Για την πρακτική άσκηση μεταπτυχιακών φοιτητών Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Λευκωσίας & Πάτρας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Για την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών φοιτητών της Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Λευκωσίας και Πάτρας – Ερώτηση στη Βουλή.

Για την πρακτική άσκηση

Για την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών φοιτητών της Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Λευκωσίας – Πάτρας που έχει ανασταλεί λόγω καραντίνας κατέθεσαν Ερώτηση στη Βουλή οι Βουλευτές του ΚΚΕ Γιάννης Δελής, Μαρία Κομνηνάκα και Μανώλης Συντυχάκης.

Οι Βουλευτές ερωτούν την Υπουργό ΠΑΙΘ κα Νίκη Κεραμέως τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε:
  • Να δρομολογηθεί άμεσα η ολοκλήρωση των πρακτικών ασκήσεων μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών στις δομές Ειδικής Αγωγής.
  • Να αναζητηθούν από κοινού λύσεις με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας για ολοκλήρωση της πρακτικής με τηλεκπαίδευση, μέχρι το άνοιγμα των σχολείων.
Αναλυτικά η Ερώτηση
Για την πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών φοιτητών της Ειδικής Αγωγής Πανεπιστημίου Λευκωσίας και Πάτρας

Λόγω καραντίνας, η πρακτική άσκηση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδικής Αγωγής του Πανεπιστημίου Λευκωσίας σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πατρών έχει ανασταλεί ήδη από το εαρινό εξάμηνο του 2020.

Το υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας

ανακοινώνει κάθε εβδομάδα νέο ΦΕΚ που αναβάλλει τη διά ζώσης πρακτική άσκηση των μεταπτυχιακών φοιτητών στα σχολεία και στις δομές Ειδικής Αγωγής στη χώρα.

Ο μόνος τρόπος

για να γίνει πρακτική άσκηση είναι μέσω τηλεκπαίδευσης σε σχολεία των κόκκινων περιοχών και αφορά επομένως μόνο τους μεταπτυχιακούς φοιτητές που έχουν δηλώσει πρακτική σε σχολείο.

Οι υπόλοιποι φοιτητές περιμένουν νέα απόφαση του υπουργείου Παιδείας που να επιτρέπει τη διά ζώσης πρακτική άσκηση.

Όλη αυτή η κατάσταση

έχει οδηγήσει εκατοντάδες φοιτητές του μεταπτυχιακού σε μια τεράστια αναμονή, καθώς χάνονται εξάμηνα και συσσωρεύονται πολλοί φοιτητές στα σχολεία, τα οποία συνεπακόλουθα δεν μπορούν να τους δεχτούν όλους.

Έτσι, η αναμονή συνεχίζεται.

Με βάση σχετική νομοθεσία,

η παραπάνω πρακτική άσκηση πρέπει να ολοκληρωθεί σε 200 ώρες, εκ των οποίων οι 120 υποχρεωτικά διά ζώσης, προκειμένου το πτυχίο να παρέχει την πιστοποίηση της Παιδαγωγικής Επάρκειας.

Και όλα αυτά σε μια περίοδο που αναμένεται να ανοίξει το “προσοντολόγιο”, οπότε απαιτείται η έγκαιρη κατάθεση του πτυχίου για την ένταξη στη λίστα των αναπληρωτών.

Αποτέλεσμα όλων των παραπάνω είναι να χάνονται αλλεπάλληλα εξάμηνα χωρίς να ολοκληρώνεται η πρακτική άσκηση και χωρίς καμία τροποποίηση στη νομοθεσία που να επιλύει οριστικά το ζήτημα.

Εν τω μεταξύ,

η πλειοψηφία των φοιτητών του μεταπτυχιακού είναι εργαζόμενοι και όντας αναπληρωτές, πρέπει να παίρνουν άδειες από τη δουλειά τους για να ολοκληρώσουν την πρακτική.

Μάλιστα, οι μόνες άδειες που μπορούν να αξιοποιηθούν είναι 9 μέρες αναρρωτική και 3 μέρες για αιμοδοσία, με συνέπεια να εξαντλούνται οι αναρρωτικές άδειες εν μέσω πανδημίας, που είναι απαραίτητες για σοβαρούς λόγους υγείας.

Με βάση τα παραπάνω, ερωτάται η κ. υπουργός τι μέτρα προτίθεται να πάρει, ώστε:
  • Να δρομολογηθεί άμεσα η ολοκλήρωση των πρακτικών ασκήσεων μεταπτυχιακών και προπτυχιακών φοιτητών στις δομές Ειδικής Αγωγής, με εξασφαλισμένα όλα τα μέτρα προστασίας και υγιεινής για τους φοιτητές, εργαζόμενους και τους μαθητές των σχολείων αυτών (δωρεάν τεστ, μάσκες και αντισηπτικά, επαρκής αερισμός και αίθουσες, κ.λπ.)
  • Να αναζητηθούν από κοινού λύσεις με το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας για ολοκλήρωση της πρακτικής με τηλεκπαίδευση, μέχρι το άνοιγμα των σχολείων, όπου θα πρέπει, άμεσα και με όλα τα υγειονομικά μέτρα εξασφαλισμένα, να ενταχθούν όσοι μεταπτυχιακοί δεν θα έχουν ήδη ολοκληρώσει την πρακτική τους».

Δείτε σχετικά

Πρακτική άσκηση μεταπτυχιακών Φοιτητών Ειδικής Αγωγής: Ερώτηση στη Βουλή προς την Υπουργό Παιδείας
Πρακτική άσκηση μεταπτυχιακών ΕΑΕ: Τι είπαν φοιτητές στον ΑΝΤ1 για το ζήτημα της αναστολής
Πρακτική άσκηση στην ΕΑΕ: ” Ή στραβός είναι ο γιαλός ή στραβά αρμενίζουμε”
Αναστολή πρακτικής άσκησης στα μεταπτυχιακά με συνάφεια στην ΕΑΕ & Σχολ. Ψυχολογία | Επιστολή

Πριν φύγετε

Κατατακτήριες εξετάσεις για την εισαγωγή σε ΑΕΙ: Ερώτηση στη Βουλή για την αναστολή διεξαγωγής τους
 Ανοιχτά ειδικά σχολεία: Οι λόγοι της απόφασης διά ζώσης λειτουργίας-6.809 οι προσλήψεις ΕΕΠ-ΕΒΠ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση