Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Η σημασία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στα Ειδικά Σχολεία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Η σημασία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στα Ειδικά Σχολεία – Της Μαρίας Αγάθου Ψυχολόγου-ΠΕ23 και τέως Προέδρου του Συλλόγου Ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΣΕΕΑΠΙΝ).

Η σημασία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού

Δημοσιεύουμε ακολούθως κείμενο της Ψυχολόγου-ΠΕ23 και τέως Προέδρου του Συλλόγου Ειδικοτήτων Ειδικής Αγωγής Περιφέρειας Ιονίων Νήσων (ΣΕΕΑΠΙΝ) Μαρίας Αγάθου, αναφορικά με τη σημασία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ) στα Ειδικά Σχολεία.

Ακολουθεί το κείμενο

Η σημασία του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού στα Ειδικά Σχολεία

– Οι ΕΒΠ, είναι οι συνάδελφοι μας που αναλαμβάνουν την σίτιση, την υγιεινή, την μετακίνηση των ΑμεΑ στα σχολεία αλλά συμβάλλουν και στην μαθησιακή τους ενίσχυση με τις οδηγίες του εκπαιδευτικού ειδικής αγωγής.

– Είναι οι άνθρωποι που συχνά ξεχνάμε να αναφέρουμε και είναι οι άνθρωποι που κάνουν μια πολύ δύσκολη και πολύ σημαντική δουλειά. Οι ΕΒΠ δεν πηγαίνουν απλά τα παιδιά στην τουαλέτα, αλλά τα βοηθούν να βγάλουν την πάνα ή να μην λερώνονται. Δεν ταΐζουν απλά αλλά τα βοηθούν να μάθουν να σιτίζονται σταδιακά μόνα τους. Δεν βγάζουν απλά τη ζακέτα του παιδιού αλλά του μαθαίνουν να την τοποθετεί σωστά στο κατάλληλο σημείο. Δεν τα κουβαλάνε απλά στα χέρια τους, αλλά βοηθάνε στο να μάθουν να περπατάνε. Για όλα αυτά, συνεργάζονται με όλους τους υπόλοιπους ειδικούς που θα δώσουν οδηγίες (φυσιοθεραπευτές, νοσηλευτές, εργοθεραπευτές, εκπαιδευτικούς κλπ)

– Μέσα στα 22 χρόνια εργασίας μου σε δομές ειδικής αγωγής, είχα την τύχη να συνεργαστώ με άψογες συναδέλφισσες βοηθούς. Η εμπειρία αυτών των ανθρώπων μέσα στα σχολεία κάνει για μένα την δουλειά τους ισότιμη με αυτή όλων των ειδικοτήτων, εκπαιδευτικών και θεραπευτών. Θέλω να πω πως πολύ συχνά μια έμπειρη βοηθός μπορεί κάλλιστα να καθοδηγήσει έναν άπειρο εκπαιδευτικό (η πχ μια ειδικότητα που έρχεται απο την γενική αγωγή) και κανείς δεν είναι ανώτερος κανενός.

– Στην Ειδική Αγωγή, η δουλειά του ενός συμπληρώνει την δουλειά του άλλου και όλοι μαζί δουλεύουμε προς ένα κοινό σκοπό που είναι η βελτίωση των δυσκολιών του παιδιού. Στην Ειδική Αγωγή, λίγη σημασία έχει αν έχεις δέκα πτυχία αλλά μεγαλύτερη το να κατανοείς τις ανάγκες του παιδιού, να το ανεβάζεις, να το προχωράς, να συνεργάζεσαι καλά με τους γύρω σου, παιδιά, γονείς, συναδέλφους. Να δουλεύεις με αγάπη και μεράκι.

– Οι βοηθοί είναι σημαντικό να έχουν πάντα λόγο στις συναντήσεις με τους γονείς καθώς έχουν σημαντικά στοιχεία να δώσουν και να λάβουν για την αυτοεξυπηρέτηση του παιδιού. Αυτό το λέω γιατί από τα χρόνια που ήμουν πρόεδρος και εκπροσωπούσα το ΕΕΠ ΕΒΠ λάμβανα καταγγελίες για απορριπτικές ή μειωτικές συμπεριφορές (ειδικά απο περιοχές με μικρότερο πληθυσμό που ίσως δεν ήταν ακόμα γνώριμος ο ρόλος και το καθηκοντολόγιο του καθενός).

– Μια καλή βοηθός είναι μια όαση για την δασκάλα/ο και ευτύχημα για κάθε σχολείο. Η ύπαρξή τους είναι απαραίτητη γιατί πολλά παιδιά χρειάζονται συνεχώς κάποιον δίπλα τους να τα περπατάει να τα ταΐζει να τα φροντίζει. Ακόμα και όταν κάποιο παιδί δεν χρειάζεται άμεση φροντίδα, η βοηθός θα γίνει βοηθός της παιδαγωγού, θα κόψει, θα γράψει θα υποβοηθήσει τον μαθητή, την ώρα που η δασκάλα θα ασχοληθεί με τον διπλανό του. Η δουλειά της βοηθού δεν σταματά ποτέ.

– Ευτυχώς έχω γύρω μου και έχω δουλέψει πλάι πλάι με άπειρες μέσα στα χρόνια και για αυτό θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ. Εύχομαι να σας φέρθηκα με τον σεβασμό που σας αξίζει. Χωρίς εσάς ο τροχός του ειδικού δεν γυρίζει!.

– Αγαθή, Εφη, Σπυριδούλα, Μαίρη, Ελένη, Έλενα, Ζήνια, Λένα, Σοφία, Αλεξάνδρα, Σάντα, Ελίζα, Ζωή και τόσες ακόμα, πάντα να έχετε δύναμη και κουράγιο να βοηθάτε. Μια μικρή αναγνώριση στη δουλειά σας με αγάπη.

Δείτε επίσης

Οδηγός ΕΒΠ στην εκπαίδευση 

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Καθηκοντολόγια ΕΕΠ-ΕΒΠ σε ΣΜΕΑΕ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ-ΕΠΑΛ-Γενικά σχολεία | Νομοθεσία 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αναρρωτική άδεια ειδικού σκοπού λόγω νόσησης με covid-19: 79η Εγκύκλιος ΥΠ.ΕΣ.

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. κωνσταντίνα Δ. Ε,Β.Π. σε

    Σεβαστή η θετική προαίρεση και αναφορά σας στον ρόλο του ειδικού βοηθητικού προσωπικού, νομίζω όμως πως αν δεν υπήρχε ο εσφαλμένος τίτλος- προσδιοριμός της λέξης ΄΄΄΄΄βοηθός΄΄΄΄στην ειδικότητα μας , δεν θα χρειάζονταν όλες αυτές οι διευκρινίσεις. Έχουμε ζητήσει επιτέλους να αλλάξει ο τίτλος της ειδικότητας με την αφαίρεση της λέξης ΄΄΄ΒΟΗΘΟΣ… μία λέξη , ένας όρος , που υπονομεύει εκ ΄προοιμίου το έργο μας. Είμαστε βοηθοί βρεφονηπιοκόμοι, παιδαγωγοί και όχι βοηθοί των παιδιών (καθώς τα παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης και εκμάθησης και όχι βοηθούς σε αυτό που δεν μπορούν να κάνουν) αλλά εκπαιδευτές και υποστηρικτές. Βοηθό έχουμε ανάγκη όλοι στην επαγγελματική και προσωπική ζωή μας. το πρώτο που τονίζεται κατά την πρόσληψη μας πολλές φορές στα σχολεία είναι η λέξη βοηθός… Βοηθός ποίου όμως?? πολύ πλατιά και ευρεία έννοια . Επειδή όμως εμείς το Ε.Β.Π. έχουμε στοχευμένο έργο και πρόγραμμα δράσης, δικαιούμαστε να μην φέρουμε τον λανθασμένα επιλεγμένο τίτλο του ΄΄΄΄Βοηθού΄΄΄΄επιπλέον είμαστε ΄΄έιδικοί βοηθοί΄΄΄΄ και όχι βοηθοί. Ζητώ από συναδέλφους να απαιτήσουμε πλέον να βγει αυτός υποβιβαστικός και υπονομευτικός για τον ρόλο μας όρος και να αντικατασταθεί με τον προσδιορισμό ΄΄υποστηρικτής δηλ. Ε.Υ.Π.Π. Ειδικό Υποστηρικτικό Προσωπικό ΠΑΙΔΩΝ ή Ειδικό Υποστηρικτικό Παιδαγωγικό Προσωπικό . Ευχαριστούμε πάντως για την αναφορά σας στο έργο του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού.

Γράψτε μία απάντηση