Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κάλυψη κενών ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας 100% ζητούν 61 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Κάλυψη κενών ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας 100% ζητούν 61 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ με Ερώτηση στη Βουλή στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου.

Κάλυψη κενών ειδικής αγωγής Δευτεροβάθμιας 100%

Ερώτηση αναφορικά με την ανάγκη κάλυψης των κενών της ειδικής αγωγής στην Δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 100%, κατέθεσαν στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου 61 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Οι Βουλευτές ρωτούν την Υπουργό ΠΑΙΘ:

1. Πόσα είναι τα πραγματικά κενά φιλολόγων ΕΑΕ (ΠΕ02.5) που δηλώθηκαν από τις Διευθύνσεις.

2. Με ποιο κριτήριο καταργείται συστηματικά η Παράλληλη Στήριξη στη Β΄θμια Εκπαίδευση και το ΥΠΑΙΘ πετάει στον κάλαθο των αχρήστων τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ.

3. Που οφείλεται η τόση καθυστέρηση της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης, παρόλο που οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί από 26/07/2021.

Ακολουθεί η Ερώτηση

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Ανάγκη κάλυψης των κενών της ειδικής αγωγής στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση σε ποσοστό 100%

Παρά τις βαρύγδουπες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Νίκης Κεραμέως, της Υφυπουργού Παιδείας κας Ζέττας Μακρή και του Γενικού Γραμματέα κου Αλέξανδρου Κόπτση για 100% κάλυψη των κενών, η ζοφερή πραγματικότητα δυστυχώς τους διαψεύδει όσον αφορά τους φιλολόγους Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης.

Στην περίοδο μεταξύ Α΄ και Β΄ φάσης οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ δεν έχαναν την ευκαιρία να διατυμπανίζουν ότι στη Β΄ φάση θα καλυφθεί το 100% των κενών. Ωστόσο, κάλυψαν μετά βίας το 24% των κενών φιλολόγων ΕΑΕ.

Μάλιστα, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ίδιοι οι Φιλόλογοι ΕΑΕ κατόπιν των σχετικών δηλώσεων του Γενικού Γραμματέα κου Κόπτση «τα κενά καλύπτονται σύμφωνα με τις ανάγκες που δηλώνονται από τις κατά τόπους Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», ανέλαβαν να συγκεντρώσουν τα κενά που δηλώθηκαν στον ΟΠΣΥΔ καλώντας μία προς μία όλες τις ΔΔΕ της επικράτειας.

Συγκέντρωσαν, λοιπόν, 438 κενά, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτά τα κενά Δυτικής Θεσσαλονίκης, Αχαΐας, Λακωνίας, Αργολίδας, Δωδεκανήσου και αυτά των ΚΕΔΑΣΥ. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει ότι το βράδυ πριν την υλοποίηση της Β΄ φάσης προσλήψεων διέρρευσαν τα κενά από το Υπουργείο Παιδείας και αυτά ήταν τελικά 551, αριθμός που έρχεται σε απόλυτη συμφωνία με τα κενά που συγκέντρωσαν οι ίδιοι οι Φιλόλογοι ΕΑΕ, εάν λάβουμε υπόψη μας τις περιοχές που αρνήθηκαν να δώσουν τις σχετικές πληροφορίες, ακολουθώντας τις συστάσεις του ΥΠΑΙΘ να μη δημοσιοποιούν τα κενά για ευνόητους λόγους.

Εν τέλει την Παρασκευή 30/09/2022 πραγματοποιείται η Β΄ Φάση προσλήψεων και προσλαμβάνονται μόλις 111 Φιλόλογοι Ειδικής Αγωγής από τους 551 που θα έπρεπε κανονικά. Επομένως, πρόκειται για κάλυψη 24% και όχι 100%, όπως με τόση ευκολία ισχυρίζονται οι ιθύνοντες του ΥΠΑΙΘ. Με άλλα λόγια, πάνω από 440 παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (μιας και σε αυτά τα κενά εντάσσονται και τα Τμήματα Ένταξης) έμειναν χωρίς στήριξη στα φιλολογικά μαθήματα και χωρίς ουσιαστική βοήθεια από την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας.

Την ίδια στιγμή, το ΥΠΑΙΘ ακυρώνοντας επί της ουσίας τις γνωματεύσεις της διεπιστημονικής ομάδας των ΚΕΔΑΣΥ, τοποθετεί έναν φιλόλογο για να παρέχει Παράλληλη Στήριξη σε 5 και 7 μαθητές, με αποτέλεσμα αντί για 12 ώρες στήριξης την εβδομάδα, όπως ορίζεται από τις γνωματεύσεις, να παρέχονται από 3 έως 6. Για άλλη μια φορά το ΥΠΑΙΘ έδειξε το σκληρό του πρόσωπο σε αυτά τα παιδιά γυρνώντας τους την πλάτη και αφήνοντας τα στο έλεός τους.

Μαζί με αυτά και τους γονείς τους, οι οποίοι βρίσκονται σε απόγνωση. Την ίδια στιγμή παρατηρείται αδικαιολόγητη ολιγωρία αναφορικά με τη λειτουργία των νέων Τμημάτων Ένταξης (ΤΕ). Έχουν μεσολαβήσει σχεδόν 14 μήνες από την εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ και την ολοκλήρωση των διαδικασιών (26/07/2021). Η ίδρυση νέων ΤΕ συνδέεται άρρηκτα με την κάλυψη νέων αναδυόμενων αναγκών των μαθητών μέσω της τοποθέτησης εκπαιδευτικών. Κατόπιν των ανωτέρω,

Ερωτάται η αρμόδια υπουργός:

1. Πόσα είναι τα πραγματικά κενά φιλολόγων ΕΑΕ (ΠΕ02.5) που δηλώθηκαν από τις διευθύνσεις;

2. Με ποιο κριτήριο καταργείται συστηματικά η Παράλληλη Στήριξη στη Β΄θμια Εκπαίδευση και το ΥΠΑΙΘ πετάει στον κάλαθο των αχρήστων τις γνωματεύσεις των ΚΕΔΑΣΥ;

3. Που οφείλεται η τόση καθυστέρηση της ίδρυσης των νέων Τμημάτων Ένταξης, παρόλο που οι διαδικασίες έχουν ολοκληρωθεί από 26/07/2021;

Οι ερωτώντες βουλευτές

Δείτε επίσης

Πόρισμα Συνηγόρου Πολίτη για ειδική αγωγή: Ερώτηση 58 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή 

Προσλήψεις Φιλολόγων στην Ειδική Αγωγή: Επιστολή στο ΥΠΑΙΘ της Πρωτοβουλίας Φιλολόγων ΕΑΕ 

 Οδηγός δικαιωμάτων αναπληρωτή: Eργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση