Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΟΛΜΕ για ζωντανή μετάδοση μαθημάτων: Να μην εφαρμοσθεί η Τροπολογία

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΟΛΜΕ για ζωντανή μετάδοση μαθημάτων: Να μην εφαρμοσθεί η Τροπολογία – Ζητά από την ΑΔΕΔΥ επικαιροποίηση της απόφασης για απεργία – αποχή και από τη νέα Υπουργική Απόφαση.

ΟΛΜΕ για ζωντανή μετάδοση μαθημάτων

Η ΟΛΜΕ με Ανακοίνωσή της, διαχωρίζοντας τις διαδικασίες σύγχρονης και ασύγχρονης ΕξΑΕ από τη χρήση κάμερας μέσα στη σχολική τάξη, καλεί:

  • Τους εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν στην πράξη την τροπολογία για κάμερες στην τάξη.
  • Τους συλλόγους να πάρουν αποφάσεις μη εφαρμογής της τροπολογίας.

και ζητά από την ΑΔΕΔΥ επικαιροποίηση της απόφασης για απεργία – αποχή και από τη νέα ΥΑ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

Αθήνα, 25/9/2020

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Για την Υ.Α. για «παροχή σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2020-2021 και τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων
 Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ,

αναγνωρίζοντας την ιδιαιτερότητα των συνθηκών στην εκπαιδευτική διαδικασία, λόγω της πανδημίας, και την αναγκαιότητα παροχής Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευσης (ΕξΑΕ), μόνο στις συγκεκριμένες συνθήκες και για όσους μαθητές-τριές μας δεν μπορούν να παρακολουθήσουν τη διδασκαλία δια ζώσης, ήδη από τον περασμένο Μάρτιο με ανακοίνωσή του στις 17/3/2020 αλλά και με συνεχείς παρεμβάσεις στη Βουλή, στα ΜΜΕ και με κινητοποιήσεις, διατύπωσε με σαφήνεια τη στάση του.

Αποδέχτηκε

την αναγκαιότητα της παροχής Εξ ΑΕ στις συγκεκριμένες συνθήκες και δήλωσε κατηγορηματικά ότι, παρόλα τα πρακτικά προβλήματα, οι εκπαιδευτικοί θα στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις τους μαθητές και τις μαθήτριες.

Ταυτόχρονα, απαίτησε την σοβαρή οργάνωση του όλου εγχειρήματος και την επίλυση των προβλημάτων που υπήρχαν από το ΥΠΑΙΘ, κάνοντας πολύ συγκεκριμένες προτάσεις.

Το ΥΠΑΙΘ όχι μόνο δεν προχώρησε στην ουσιαστική οργάνωση της ΕξΑΕ αλλά προχώρησε, χωρίς κανένα διάλογο, στην απαράδεκτη ρύθμιση για ζωντανή μετάδοση του μαθήματος.

Η ΟΛΜΕ

διαχωρίζοντας τις διαδικασίες σύγχρονης και ασύγχρονης ΕξΑΕ από τη χρήση κάμερας μέσα στη σχολική τάξη, προειδοποίησε εγκαίρως και για τις παιδαγωγικές συνέπειες και για τους κινδύνους σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων, ζήτησε την απόσυρση της συγκεκριμένης τροπολογίας του Υπουργείου και κάλεσε τους συναδέλφους να μην την εφαρμόσουν.

Οι εκπαιδευτικοί συμφωνώντας με τις θέσεις της ΟΛΜΕ, στήριξαν με αυταπάρνηση και με αποκλειστικά δικά τους μέσα την ΕξΑΕ αλλά ακύρωσαν στην πράξη την παιδαγωγικά επικίνδυνη ρύθμιση για τις κάμερες στην τάξη.

Το ΥΠΑΙΘ,

παρά την συνολική απόρριψη της ζωντανής μετάδοσης του μαθήματος από το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας, παρά την επιβεβαίωση από την ΑΠΔΠΧ για την πλήρη αποτυχία του να προστατέψει τα προσωπικά δεδομένα  των εμπλεκομένων και παρά το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα δεν έχει εξοπλίσει  σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές με τα απαραίτητα τεχνολογικά  μέσα για την ΕΞΑΕ, επανέρχεται με νέα ΥΑ (120126/ΓΔ4 [ΦΕΚ Β3882/12-9-2020])  και επιμένει στη χρήση κάμερας μέσα σε τάξη όπου γίνεται διδασκαλία δια ζώσης σε μαθητές-τριες και στη μετάδοσή της σε μαθητές που βρίσκονται για λόγους πανδημίας στα σπίτια τους.

Ωστόσο,

το ίδιο το ΥΠΑΘ, με τις γνωστές του παλινωδίες, από τη μία αναφέρει στην ΥΑ υποχρεωτικότητα εφαρμογής της κάμερας στην τάξη κι από την άλλη λέει:

«..Σε περιπτώσεις της ανωτέρω 1.β.ϊ. παραγράφου, στις οποίες καθίσταται δυσχερής η εφαρμογή της ταυτόχρονης σύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας, κατόπιν αιτιολογημένης αποφάσεως του Διευθυντή της σχολικής μονάδας, παρέχεται υπό προϋποθέσεις η εναλλακτική δυνατότητα σχηματισμού τμημάτων, στα οποία τόσο ο εκπαιδευτικός όσο και οι μαθητές συμμετέχουν αποκλειστικά εξ αποστάσεως στην εκπαιδευτική διαδικασία («διαδικτυακά τμήματα»).

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ επαναλαμβάνει:
Α. Η διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης

του μαθήματος με κάμερα διαλύει το παιδαγωγικό κλίμα της μαθησιακής διαδικασίας, αποκλείει όλες τις σύγχρονες μορφές συνεργατικής-διαλογικής διδασκαλίας, μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη της συναισθηματικής καλλιέργειας και της προσωπικότητας  των μαθητών, δυσχεραίνει τη διδακτική προσήλωση του εκπαιδευτικού στο έργο του και αποκλείει την δυνατότητα άμεσης παιδαγωγικής παρέμβασης του στα ιδιαίτερα ζητήματα που προκύπτουν κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

Β. Η ΑΠΔΠΧ

με επίσημη γνωμοδότησή της επιβεβαίωσε όλους τους κινδύνους που είχαμε εγκαίρως επισημάνει για την προστασία των προσωπικών δεδομένων και απαίτησε τη συμμόρφωση του ΥΠΑΙΘ στις συστάσεις της εντός 3 μηνών. Ωστόσο, το ΥΠΑΙΘ κανένα μέτρο δεν έλαβε.

Γ. Ακόμα

κι αν δεν υπήρχαν οι παραπάνω παιδαγωγικοί και νομικοί κίνδυνοι, που για την ΟΛΜΕ είναι πρωτίστης σημασίας και άρα αδιαπραγμάτευτοι, είναι παραπάνω από δεδομένο ότι κανένα δημόσιο σχολείο δεν διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό (υπολογιστές, κάμερες, μικρόφωνα, σύνδεση στο διαδίκτυο σε κάθε σχολική αίθουσα και εργαστήριο), παρά τις ψευδείς εξαγγελίες της κ. Κεραμέως, για να εφαρμόσει κάτι τέτοιο.

Το ίδιο το ΥΠΑΙΘ

γνωρίζει πολύ καλά ότι σε όλα τα σχολεία είναι «δυσχερής η εφαρμογή» της απόφασής του και γι αυτό δίνει την εναλλακτική των διαδικτυακών τμημάτων.

  • Καλούμε τους/τις εκπαιδευτικούς να ακυρώσουν και πάλι στην πράξη την τροπολογία για κάμερες στην τάξη.
  • Καλούμε τους συλλόγους να πάρουν αποφάσεις μη εφαρμογής της τροπολογίας με βάση τα παραπάνω επιχειρήματα (Α,Β,Γ).
  • Υπενθυμίζουμε ότι η ΑΔΕΔΥ είχε προκηρύξει απεργία αποχή από την εφαρμογή της προηγούμενης ΥΑ για τις κάμερες και ενημερώνουμε ότι η ΟΛΜΕ έχει ζητήσει από την ΑΔΕΔΥ επικαιροποίηση της απόφασης για απεργία αποχή και από τη νέα ΥΑ.

Δείτε επίσης

Απόφαση για σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση 2020-21 | Η διαδικασία σε ΦΕΚ
Οδηγός σχεδιασμού μαθημάτων εξ αποστάσεως: Από το ΙΕΠ-ΕΑΠ και Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Εξ αποστάσεως υποστήριξη μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες | Οδηγίες
Παροχή εξ αποστάσεως εργασίας σε ποσοστό 40%, στο Δημόσιο: Οδηγίες από το Υπ. Εσωτερικών

Πριν φύγετε

Καθορισμός ομάδων αυξημένου κινδύνου για σοβαρή λοίμωξη COVID 19: Νέα Απόφαση σε ΦΕΚ
 Ενημέρωση συνεδρίασης ΚΥΣΔΕ 24.09.2020-αποσπάσεις νεοδιόριστων-προσλήψεις covid-19-αδειες ευπαθών ομάδων-ηλεκτρον. ψηφοφορία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση