Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΣΚΛΕ με Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών | Τι συζητήθηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΣΚΛΕ με Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών – Ποια θέματα βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης – Ανακοίνωση του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος.

Συνάντηση ΣΚΛΕ με Συμβούλους Εκπαίδευσης ΠΕ 30

Συνάντηση του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ) με τους Συμβούλους Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών, πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου 2023 και στο επίκεντρο της συζήτησης βρέθηκαν τα προβλήματα και οι δυσκολίες που έχουν εντοπιστεί όπως:

  • H αναλογία Συμβούλων Εκπαίδευσης – αριθμού Κοινωνικών Λειτουργών,
  • το διευρυμένο γεωγραφικό εύρος κάλυψης το οποίο λειτουργεί ανασταλτικά σε πολλά επίπεδα,
  • η ανάγκη για πιο λεπτομερή και διευκρινιστική ανάπτυξη διατάξεων σε ζητήματα που αφορούν τις αρμοδιότητες των Κ.Λ. στην εκπαίδευση,
  • η ανάγκη οργανωμένων προγραμμάτων εποπτείας,
  • η διεπιστημονική θεώρηση των ειδικών θεμάτων μέσα από τη συνύπαρξη Κοινωνικών Λειτουργών, Ψυχολόγων και εκπαιδευτικών, γεγονός που επαναφέρει την αναγκαιότητα συγκεκριμένων πρωτοκόλλων παρέμβασης.

Αναλυτικά συζητήθηκαν ακόμη:

  • Tα προβλήματα που ανακύπτουν από την τοποθέτηση των κοινωνικών λειτουργών σε πέντε διαφορετικά σχολεία την εβδομάδα (ΕΔΥ, πρόγραμμα ενίσχυσης και ενδυνάμωσης της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών),
  • η αναγκαιότητα για την ύπαρξη μονιμότητας έναντι της μέχρι σήμερα κάλυψης των αναγκών μέσω αναπλήρωσης που ανακόπτει σημαντικά το έργο δημιουργώντας αλλεπάλληλες και πολυεπίπεδες ουσιαστικές δυσκολίες,
  • η ανάγκη για νομοθετικές ρυθμίσεις όπως το ακαταδίωκτο των κοινωνικών λειτουργών που παρεμβαίνουν σε καταστάσεις κρίσης, διατυπώνουν γνώμη ή εκθέτουν καταστάσεις.

__________________________

Ακολουθεί η σχετική Ανακοίνωση του ΣΚΛΕ για τη συνάντηση

Συνάντηση ΣΚΛΕ με Συμβούλους Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ 30 Κοινωνικών Λειτουργών

Μια ουσιαστική διαδικτυακή συνάντηση πραγματοποιήθηκε, την Τετάρτη 6 Δεκεμβρίου, μεταξύ μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος και των Συμβούλων Εκπαίδευσης κλάδου ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών που έχουν την αρμοδιότητα για την επιστημονική καθοδήγηση των συναδέλφων Κοινωνικών Λειτουργών οι οποίοι υπηρετούν στην εκπαίδευση, την επιμόρφωσή τους, την ανάπτυξη καινοτόμων πρωτοβουλιών στον χώρο της εκπαίδευσης αλλά και την αξιολόγηση.

Εκ μέρους του ΔΣ του ΣΚΛΕ συμμετείχαν, η Πρόεδρος του ΝΠΔΔ κα Τριανταφυλλιά Αθανασίου, οι Αντιπρόεδροι Α΄ και Β΄, κος Θανάσης Σπύρου και κα Όλγα Βερικάκη αντίστοιχα, η υπεύθυνη διαδικτύου κα Αμαλία Γκώρου, η υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων κα Αγγελική Ρουμελιώτου και το μέλος ΔΣ κος Γιάννης Ρεμπούτζιας και εκ μέρους των Συμβούλων Εκπαίδευσης ΠΕ30 Κοινωνικών Λειτουργών συμμετείχαν οι κ.κ. Γιώτα Θεολογίδου, Σταυρούλα Κολοβού, Αθηνά Κωλέττα, Γεωργία Μπουλμέτη και Ιωάννης Οικονόμου.

Στη συνάντηση τα μέλη του ΔΣ του ΣΚΛΕ χαιρέτισαν την τοποθέτηση για πρώτη φορά συμβούλων εκπαίδευσης ΠΕ30, μια διεκδίκηση του ΣΚΛΕ και των Κοινωνικών Λειτουργών που εργάζονται στην εκπαίδευση. Παράλληλα, ενημερώθηκαν αναλυτικά για το ρόλο και τις αρμοδιότητες των Συμβούλων Εκπαίδευσης και αναπτύχθηκε μια διευρυμένη συζήτηση πάνω στα χαρακτηριστικά του θεσμού, στην ανάπτυξή του σε επίπεδο καθημερινότητας των σχολείων, στις διαπιστώσεις αλλά και στην αξία του σε επίπεδο εμψύχωσης/καθοδήγησης και υποστήριξης των συναδέλφων.

Στο επίκεντρο της εκτενούς συζήτησης βρέθηκαν τα προβλήματα και οι δυσκολίες που έχουν εντοπιστεί όπως η αναλογία Συμβούλων Εκπαίδευσης – αριθμού κοινωνικών λειτουργών, το διευρυμένο γεωγραφικό εύρος κάλυψης το οποίο λειτουργεί ανασταλτικά σε πολλά επίπεδα, η ανάγκη για πιο λεπτομερή και διευκρινιστική ανάπτυξη διατάξεων σε ζητήματα που αφορούν τις αρμοδιότητες των ΚΛ στην εκπαίδευση, η ανάγκη οργανωμένων προγραμμάτων εποπτείας, η διεπιστημονική θεώρηση των ειδικών θεμάτων μέσα από τη συνύπαρξη κοινωνικών λειτουργών, ψυχολόγων και εκπαιδευτικών γεγονός που επαναφέρει την αναγκαιότητα συγκεκριμένων πρωτοκόλλων παρέμβασης,

Αναλυτικά συζητήθηκαν ακόμη τα προβλήματα που ανακύπτουν από την τοποθέτηση των κοινωνικών λειτουργών σε πέντε διαφορετικά σχολεία την εβδομάδα (ΕΔΥ, πρόγραμμα ενίσχυσης και ενδυνάμωσης της κοινωνικοσυναισθηματικής ανάπτυξης και ανθεκτικότητας των μαθητών), η αναγκαιότητα για την ύπαρξη μονιμότητας έναντι της μέχρι σήμερα κάλυψης των αναγκών μέσω αναπλήρωσης που ανακόπτει σημαντικά το έργο δημιουργώντας αλλεπάλληλες και πολυεπίπεδες ουσιαστικές δυσκολίες, η ανάγκη για νομοθετικές ρυθμίσεις όπως το ακαταδίωκτο των κοινωνικών λειτουργών που παρεμβαίνουν σε καταστάσεις κρίσης, διατυπώνουν γνώμη ή εκθέτουν καταστάσεις. Ιδιαίτερη δε έμφαση δόθηκε στη συνδρομή του ΣΚΛΕ στην διαπιστούμενη ανάγκη ολοκληρωμένων προγραμμάτων επιμόρφωσης τόσο των ίδιων των συμβούλων όσο και του συνολικού σώματος των κοινωνικών λειτουργών της εκπαίδευσης.

Η συνάντηση ανέδειξε την κοινή γλώσσα και οπτική που έχει ο ΣΚΛΕ και το σώμα των Συμβούλων Κοινωνικών Λειτουργών Εκπαίδευσης απέναντι στα φλέγοντα ζητήματα του κλάδου και ολοκληρώθηκε με την πρόταση να διαμορφωθεί εκ μέρους των συμβούλων ένα διαβαθμισμένο υπόμνημα αναφοράς διαπιστώσεων και αιτήματος στήριξης προς τον ΣΚΛΕ σε συγκεκριμένες θέσεις προκειμένου να τεθούν ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου και ακολούθως να αποτελέσει τον πυρήνα συνάντησης και ανάλογων διεκδικήσεων στο Υπουργείο Παιδείας.

Δείτε επίσης

Λειτουργία ΕΔΥ: Οδηγίες για νομοθετικό πλαίσιο-δράσεις-συναντήσεις ΚΛ και Ψυχ. με μαθητές-εφημερίες και ωράριο εκπ/κών | Εγγραφο 

Οδηγίες λειτουργίας θεσμών ενταξιακής εκπαίδευσης: ΕΔΥ-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΕΑ-Τμήμ. Ενταξης-Παράλληλη Στήριξη

Λειτουργία Τμημάτων Ενταξης: Οδηγίες για το νομοθετικό πλαίσιο και τις προτεραιότητες από το Υπουργείο Παιδείας 

Αξιολόγηση μαθητών στα ΚΕΔΑΣΥ: Σχετικά με τη συναίνεση γονέων ή κηδεμόνων | Το νομοθετικό πλαίσιο

Συναντήσεις μαθητών με Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους χωρίς συναίνεση του γονέα-Δεν λειτουργούν ως “εξωτερικοί επισκέπτες” 

Καθηκοντολόγια εκπαιδευτικών Παράλληλης Στήριξης-Ειδικών Σχολείων-Τμημάτων Ενταξης 

Πριν φύγετε

Νέοι μισθοί εκπαιδευτικών από 1η Ιανουαρίου 2024: Πίνακας με καθαρά ποσά-Πότε θα πιστωθούν

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση