Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχέδια δράσης για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κοινοποίησε το ΙΕΠ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχέδια δράσης για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας κοινοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής την Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022.

Σχέδια Δράσης – Προτάσεις Σχεδιασμού με παραδείγματα, κοινοποίησε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), την περασμένη Παρασκευή 7 Ιανουαρίου 2022, για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων της χώρας.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το ΙΕΠ:

Η αξιολόγηση του έργου των σχολικών μονάδων, με όρους εσωτερικών, συλλογικών διαδικασιών, είναι μια πολυδιάστατη διαδικασία ανίχνευσης, καταγραφής και αναστοχασμού.

Η διαδικασία αυτή βασίζεται σε δύο κεντρικούς άξονες:
1. Καταγραφή των στοιχείων της σχολικής μονάδας που:

• λειτουργούν θετικά για την υλοποίηση του εκπαιδευτικού έργου • χρήζουν βελτίωσης, λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς και τις δυνατότητες που παρέχονται από το ευρύτερο πλαίσιο.

2. Υλοποίηση Σχεδίων Δράσης που αποσκοπούν:

• στη βελτίωση τομέων του εκπαιδευτικού έργου, σύμφωνα με τις προτεραιότητες που η ίδια η σχολική μονάδα έχει θέσει,

• στην παγίωση των καλών πρακτικών και των αποτελεσματικών διαδικασιών υλοποίησης του εκπαιδευτικού έργου, εφόσον η σχολική μονάδα θεωρεί ότι το εκπαιδευτικό έργο υλοποιείται με τη μέγιστη δυνατή αποτελεσματικότητα.

Τα Σχέδια Δράσης που αποσκοπούν στη βελτίωση του έργου της σχολικής μονάδας,

δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να είναι κεντρικά προκαθορισμένα. Το θεωρητικό πλαίσιο της εσωτερικής αξιολόγησης αλλά και οι ιδιαίτερες συνθήκες (γεωγραφικές, πολιτισμικές, κοινωνικοοικονομικές) των επιμέρους σχολικών μονάδων της χώρας καθιστούν ασύμβατη την επιβολή Σχεδίων Δράσης από πάνω προς τα κάτω, αντίθετα, καθιστούν απαραίτητη την συλλογική-συμμετοχική δράση των μελών της σχολικής κοινότητας βάσει των δυνατοτήτων, των αναγκών, αλλά κυρίως των ιδιαιτεροτήτων της κάθε σχολικής μονάδας.

Ωστόσο, είναι αναγκαίο και σκόπιμο οι Δράσεις βελτίωσης να πληρούν τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

➢ να αφορούν – να έχουν αντίκτυπο – σε ευρύτερα σύνολα: ολόκληρες τάξεις– ομάδες εκπαιδευτικών/μαθητών-τριών – σύνολο της σχολικής κοινότητας

➢ να έχουν ευρύτερη στόχευση στην αποτελεσματική λειτουργία των επιμέρους δομών, στην υιοθέτηση καλών πρακτικών, δημιουργικών σχέσεων, κ.λπ.

Στο παρόν εγχειρίδιο

παρατίθενται προτάσεις σχεδιασμού των Δράσεων βελτίωσης ανά άξονα και, όπου χρειάζεται, ανά βαθμίδα.

Οι προτάσεις είναι ενδεικτικές

και ως τέτοιες δεν συνίσταται να λειτουργήσουν ως “πρότυπα” Σχεδίων Δράσης, παρά μόνο ως κείμενα εργασίας, από τα οποία μπορούν να αντληθούν επιμέρους ιδέες σχεδιασμού και αποτύπωσης Δράσεων βελτίωσης.

‘’Προτεινόμενα Σχέδια Δράσης‘’ θα αναδειχθούν από τις ίδιες τις σχολικές μονάδες στο τέλος της σχολικής χρονιάς, με την ολοκλήρωση του πρώτου έτους εφαρμογής του θεσμού.

Οι προτάσεις τους,

όπως διαμορφώθηκαν στο πλαίσιο συνεργασίας με τους Σ.Ε.Ε. Παιδαγωγικής Ευθύνης, θα διαμορφώσουν μια Τράπεζα Καλών Πρακτικών, η οποία θα βασίζεται στο έργο και την εμπειρία των εκπαιδευτικών της σχολικής πράξης.

Δείτε σε pdf Προτάσεις Σχεδιασμού Δράσεων-Ιανουάριος 2022

Δείτε επίσης
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση