“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Σχολικός Εκφοβισμός: 15 μέτρα για την αντιμετώπισή του από το Υπουργείο Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Σχολικός Εκφοβισμός: 15 μέτρα για την αντιμετώπισή του από το Υπουργείο Παιδείας από την επόμενη σχολική χρονιά με συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Σχολικός Εκφοβισμός

15 μέτρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό (bullying) προτίθεται να πάρει το Υπουργείο Παιδείας σύμφωνα με δημοσίευμα στο «Εθνος της Κυριακής».

Τα εν λόγω μέτρα θα ισχύσουν από τη σχολική χρονιά που έρχεται, μιας και στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι, στο πλαίσιο των νέων θεματικών που προγραμματίζεται να εισαχθούν στα σχολεία, να εκκινήσει η εφαρμογή προγράμματος πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας, με συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Ανάμεσα στα μέτρα βλέπουμε και αναφορά στην “Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς”.

Δείτε τα 15 μέτρα

15 μέτρα-ασπίδα για τον σχολικό εκφοβισμό
  1. Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  2. Σύσταση σχολικής επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και στην ενδοσχολική βία.
  3. Ενίσχυση μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.
  4. Καθιέρωση τακτικών συναντήσεων επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε κάθε τάξη, με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
  5. Παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό (θεσμός μαθητή-διαμεσολαβητή).
  6. Διοργάνωση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του Διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας, των προσβολών και του εκφοβισμού που συμβαίνει μέσω αυτού (cyber bullying).
  7. Εμπλουτισμός της ύλης με διδακτικές ενότητες σχετικές με τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις κοινωνικές σχέσεις των μαθητών.
  8. Τα σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις, όπως και διεπιστημονική ομάδα συνεργατών (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.), ανάλογα με τις ανάγκες τους.
  9. Εφαρμογή του θεσμού του «δασκάλου εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού.
  10. Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα γίνει επικαιροποίηση του υλικού που δίνεται στους μαθητές, με ειδική προσαρμογή για κάθε βαθμίδα καθώς και ανανεωμένο ψηφιακό υλικό.
  11. Ηδη έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας -των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη-, το έργο της οποίας είναι στην τελική φάση παραγωγής σχετικού υλικού για τα σχολεία.
  12. Αμεσα θα επανασυσταθεί μια κεντρική ομάδα, η οποία θα εκπονήσει τη στρατηγική για τη διαχείριση των φαινομένων ενδοσχολικής βίας.
  13. Στήριξη των παιδιών και των εκπαιδευτικών με συμμετοχή εξειδικευμένων ατόμων στα αντικείμενα της σχολικής βίας.
  14. Υποστήριξη των σχολείων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Διοργάνωση επιμορφώσεων, σεμιναρίων-συνεδρίων.
  15. Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα της εφημερίδας

Ενας στους τρεις μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης έχει πέσει θύμα εκφοβισμού από συμμαθητές του

Σχολικοί Κανονισμοί

Ενα από τα βασικά μέτρα που σχεδιάζει η πολιτική ηγεσία του Yπουργείου Παιδείας είναι η σύνταξη και η εφαρμογή σχολικών κανονισμών σε κάθε σχολική μονάδα, με τη συμμετοχή και των μαθητών, όπου θα καταγράφονται οι κανόνες οι οποίοι θα διέπουν τη σχολική ζωή.

Δημιουργία Πρωτοκόλλου

Θα έχουμε τη δημιουργία ενός πρωτοκόλλου ώστε να ξέρουν, όλοι οι εμπλεκόμενοι  τι πρέπει να κάνουν όταν πέσει στην αντίληψή τους ένα περιστατικό βίας.

Μαθητής- Διαμεσολαβητής

Οι μαθητές θα αναλαμβάνουν σημαντικό ρόλο -μέσω του θεσμού του «διαμεσολαβητή»- στην επίλυση περιστατικών βίας μεταξύ των συμμαθητών τους, πάντα σε συνεργασία με τους καθηγητές και με την καθοδήγηση του διευθυντή του σχολείου.

Η Υφυπουργός κα Ζαχαράκη είπε

Η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Σοφία Ζαχαράκη μιλώντας στο «Εθνος της Κυριακής» ανέφερε:

«Hδη έχουμε συνεργασία με ειδικούς στον χώρο της διαχείρισης περιστατικών βίας εντός σχολείου και σχολικού εκφοβισμού, καθώς και με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη. Ταυτόχρονα θα υπογράψουμε και μνημόνιο συνεργασίας με το “Χαμόγελο του Παιδιού” και βέβαια θα ανασυνταχθεί το Παρατηρητήριο κατά της Βίας του υπουργείου Παιδείας, ενώ θα ενισχύσουμε τη συνεργασία μας με τους δήμους».

Τα σημάδια αναγνώρισης bullying

Οι ερευνητές τονίζουν ότι βασικά σημάδια αναγνώρισης ενός παιδιού που έχει πέσει θύμα βίαιης συμπεριφοράς είναι τα εξής:

  • Ανεξήγητες μελανιές και σημάδια από χτυπήματα, έλλειψη φίλων από το σχολείο.
  • Aρνηση να πάει στο σχολείο.
  • Παρουσιάζει διαρκώς άγχος.
  • Εμφανίζει ανεξήγητη επιθετική συμπεριφορά στο σπίτι.
  • Απομονώνεται στο δωμάτιό του. Βλέπει εφιάλτες και δηλώνει συχνά άρρωστο όταν ξυπνάει το πρωί.
  • Επιστρέφει σπίτι από το σχολείο με ρούχα σκισμένα ή αντικείμενα να λείπουν ή να έχουν καταστραφεί. Δεν ομολογεί τι έγινε στο σχολείο και δείχνει φοβισμένο.

Με πληροφορίες από το «Εθνος της Κυριακής»

Δείτε επίσης

ΔΟΕ για πολιτική ηγεσία Υπουργείου Παιδείας: Δίγλωσση και αναξιόπιστη
Απαντήσεις Υπουργείου Παιδείας στα ζητήματα που έθεσε το ΔΣ της ΔΟΕ
Τοποθετήσεις Κεραμέως στα θέματα που έθεσε το ΔΣ της ΟΛΜΕ
Δημοσιοϋπαλληλικός Κώδικας: Επικαιροποιημένος – Οι αλλαγές στις άδειες
Αξιολόγηση: Οι φάσεις υλοποίησης σύμφωνα με την Υπουργό Παιδείας

 Πριν φύγετε

Αύξηση μισθών από 1-1-2020: Για ποιους λόγους συμβαίνει
Χορήγηση επιδόματος γέννησης: Οι προϋποθέσεις στον νόμο 4659/2020
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

1 Σχόλιο

  1. Δ.Ρ. σε

    Ούτε λέξη περί τιμωρίας, απαγορευμένη λέξη… άντε να καταργήσουμε την τιμωρία από το στράτευμα και να το διαλύσουμε από μόνοι μας… Ναι ένας Καίσαρας είπε μόνο μία λέξη, “Πολίτες”, και οι ρωμαίοι στρατιώτες σταμάτησαν την ανταρσία και ζήτησαν γεμάτοι ντροπή να παραμείνουν στρατιώτες και να πολεμήσουν, αλλά δεν εφαρμόζεται αυτό από όλους και σε όλους…

Γράψτε μία απάντηση