Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ζέττα Μακρή για σχολικές μεταβολές-οργανικότητα σχολείων-79 δημοτικά και 267 νηπιαγωγεία με λιγότερους από 5 μαθητές

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ζέττα Μακρή για σχολικές μεταβολές-οργανικότητα Δημοτικών σχολείων-αριθμό τμημάτων-79 δημοτικά και 267 νηπιαγωγεία με λιγότερους από 5 μαθητές.

Ζέττα Μακρή για σχολικές μεταβολές

“Θα σας πω ότι πρώτιστος στόχος και υποχρέωση του Υπουργείου μας είναι να παρέχει υψηλής ποιότητας μόρφωση σ’ όλους τους μαθητές και γι’ αυτό 79 δημοτικά και 267 νηπιαγωγεία στην επικράτεια θα λειτουργήσουν φέτος με λιγότερους από 5 μαθητές”, ανέφερε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζέττα Μακρή κατά τη διάρκεια συζήτησης της Επίκαιρης Ερώτησης του Βουλευτή Χανίων της Νέας Δημοκρατίας και πρώην Υφυπουργού Παιδείας κου Βασιλείου Διγαλάκη με θέμα: “Ανάγκη διαφορετικής αντιμετώπισης των υφιστάμενων εξαθέσιων σχολείων της υπαίθρου ως προς τις λειτουργικές μεταβολές”.

“Επίσης, είναι πολύ μεγάλος ο αριθμός εγκρίσεως λειτουργίας ολιγομελών τμημάτων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και αντιλαμβανόμαστε την υποχρέωση, τη φροντίδα και την ανάγκη της πολιτείας να συνεχίσει να το κάνει αυτό για ανθρώπους που για τους δικούς τους λόγους -τους οποίους εννοείται ότι σεβόμαστε, αντιλαμβανόμαστε και ενθαρρύνουμε- μένουν εκεί. Πρέπει να δίνουμε και σ’ αυτούς πρόσβαση στο αγαθό της εκπαίδευσης, όταν κατοικούν σε μικρούς συνοικισμούς. Αυτό είναι απαραίτητο και επιβεβλημένο για τα παιδιά τους” πρόσθεσε η κα Μακρή, για να καταλήξει πως “ο μαθητικός πληθυσμός –το ζω και στη δική μου περιφέρεια, το ξέρουμε όλοι οι Βουλευτές που πολιτευόμαστε στην περιφέρεια- είναι αυτός που καθορίζει την πορεία των σχολικών μονάδων. Δυστυχώς, στις μικρές τοπικές κοινωνίες δεν βοηθάει τη λειτουργία εξαθέσιων δημοτικών σχολείων”. 

Αναφορικά με τις σχολικές μεταβολές τόνισε ότι:

  • Πραγματοποιούνται κάθε σχολικό έτος και ισχύουν για το επόμενο και εκδίδεται επίσης και εγκύκλιος που καθορίζει το χρονοδιάγραμμα της επιβολής των απαραίτητων δικαιολογητικών από τις αρμόδιες Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και τις Περιφερειακές Διευθύνσεις.
  • Για τις μεταβολές του σχολικού έτους 2022-2023, εκδόθηκε στις 05.11.2021 Εγκύκλιος. Το θέμα της ήταν οι μεταβολές σχολικών μονάδων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για το σχολικό έτος 2022-2023.
  • Εκεί περιγράφεται η διαδικασία και για τις μεταβολές των σχολικών μονάδων λαμβάνονται υπόψη ο αριθμός μαθητών, η ορθή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, η χιλιομετρική απόσταση που διανύουν οι μεταφερόμενοι, οι κτηριακές υποδομές, γιατί ο στόχος είναι να υπάρχουν άρτιες, εξοπλισμένες και επαρκώς στελεχωμένες σχολικές μονάδες.
  • Επίσης, οι διευθυντές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης οφείλουν να αιτιολογούν πλήρως τους λόγους που στοιχειοθετούν την πρόταση και την ανάγκη για μεταβολή.

Για την οργανικότητα των Δημοτικών σχολείων είπε:

Καθορίζεται από την ΚΥΑ του 2006. Σύμφωνα με αυτήν, σχολεία με 31 ως 45 μαθητές λειτουργούν ως τριθέσια, με 46 ως 100 μαθητές ως τετραθέσια, με 126 ως 150 μαθητές ως εξαθέσια.

Για τον αριθμό των τμημάτων ενός σχολείου είπε:

Ο αριθμός των τμημάτων ενός σχολείου εξαρτάται από τον αριθμό των μαθητών. Σύμφωνα με την παράγραφο 3 του άρθρου 50 του ν. 4692/2020, στις σχολικές μονάδες της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ο μεγαλύτερος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 25. Από επταθέσιο και πάνω ο ελάχιστος αριθμός δεν μπορεί να είναι μικρότερος από 15.

Δείτε επίσης

Δημιουργία ομάδων σχολείων για πρόσληψη 400 Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων 

Ωράριο εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Νηπιαγωγεία-Δημοτικά-Γυμνάσια-Λύκεια-Ειδικά σχολεία-ΚΕΔΑΣΥ-ΕΔΥ 

Ωράριο ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σε ΣΜΕΑΕ και Γενικά σχολεία | Διευκρινίσεις 

Οδηγός εκπαιδευτικού-ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Νομοθεσία-Λειτουργία Α/θμιας και Β/θμιας-Νεοδιόριστοι-Αναπληρωτές 

Οδηγός ΕΕΠ-ΕΒΠ 2022: Η ταυτότητα των κλάδων-Δομές απασχόλησης-Καθηκοντολόγια-Ιστορική αναδρομή 

Πριν φύγετε

Πόρισμα για την Ειδική Αγωγή από τον ΣτΠ: Προβλήματα ένταξης, ελλείμματα στην Παράλληλη Στήριξη και στα Τμήμ. Ενταξης

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση