Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Πέντε προτάσεις αξιολόγησης σχολικών μονάδων από την Ενωση Διευθυντών προς το Υπ. Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Πέντε προτάσεις αξιολόγησης σχολικών μονάδων από την Πανελλήνια Επιστημονική Ενωση Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης προς το ΥΠΑΙΘΑ.

Πέντε προτάσεις αξιολόγησης σχολικών μονάδων

Ανακοίνωση εξέδωσε το ΔΣ της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, η οποία απευθύνεται προς την πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ, και αφορά σε πέντε (5) προτάσεις του για την ουσιαστική εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων.

Ακολουθεί η Ανακοίνωση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

Π.Ε. Κομοτηνής 14 —- 115 26 Αθήνα – www.panenosi.gr – panenosi@gmail.com

ΠΛΗΡ.: Κουντούρης Τηλέμαχος 6939415171 – Μακεδών Νικόλαος 6972093097

Αθήνα, 24-07-2023

Αρ. Πρωτ.: 8

«Πέντε προτάσεις προς την πολιτική ηγεσία του  Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. για την ουσιαστική εφαρμογή της αξιολόγησης των σχολικών μονάδων»

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Επιστημονικής Ένωσης Διευθυντών/ντριών Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, με αφορμή την επικείμενη εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης(εσωτερικής αξιολόγησης) και της εξωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων για τρίτη σχολική χρονιά κατά το σχολικό έτος 2023-2024, και λαμβάνοντας υπόψη τα σοβαρά προβλήματα που παρουσιάστηκαν κατά τη δίχρονη εφαρμογή της, καταθέτει προς την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. τις παρακάτω πέντε(5) προτάσεις, που μπορούν να συμβάλουν καθοριστικά στην ουσιαστική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης και της εξωτερικής αξιολόγησης, προς όφελος των σχολικών μονάδων:

  1. Άμεση κατάργηση της άχρηστης γραφειοκρατίας που συνοδεύει την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και καταπονεί τους εκπαιδευτικούς. Στην ειδική ψηφιακή πλατφόρμα του ΙΕΠ θα πρέπει να αναρτώνται, έως τα μέσα Οκτωβρίου, μόνο οι τίτλοι των σχεδίων δράσης που θα υλοποιήσει η σχολική μονάδα κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, οι στόχοι τους και οι συντονιστές των ομάδων δράσης, και έως το τέλος Ιουνίου, η τελική έκθεση αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας.
  2. Ο αριθμός των σχεδίων δράσης, ο αριθμός των μελών των ομάδων δράσης και οι συντονιστές τους θα πρέπει να καθορίζονται από τους Συλλόγους Διδασκόντων, με βάση τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας.
  3. Άμεση κατάργηση της βαθμολόγησης των σχολικών μονάδων από τους Συμβούλους Εκπαίδευσης με δεκάβαθμη κλίμακα(1-10), που αναπόφευκτα οδηγεί στην απαράδεκτη κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων. Οι Σύμβουλοι Εκπαίδευσης θα πρέπει να λειτουργούν ως κριτικοί φίλοι των σχολικών μονάδων και όχι ως βαθμολογητές τους, παρακολουθώντας τη διαδικασία της αυτοαξιολόγησης και καταθέτοντας προτάσεις προς τους Συλλόγους Διδασκόντων για την καλύτερη εφαρμογή της, όταν το κρίνουν απαραίτητο.
  4. Στις ιστοσελίδες τους οι σχολικές μονάδες να αναρτούν μόνο τους τίτλους των σχεδίων δράσης που υλοποιούν κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, και τίποτα περισσότερο, ώστε να αποφεύγεται κάθε προσπάθεια κατηγοριοποίησής τους.
  5. Καμία απολύτως σύνδεση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας με την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, γεγονός που αλλοιώνει πλήρως τη φυσιογνωμία και τον πραγματικό χαρακτήρα της αυτοαξιολόγησης.

Καλούμε την πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., να προχωρήσει στην άμεση υιοθέτηση των παραπάνω προτάσεων, για να πάψει η αξιολόγηση των σχολικών μονάδων να αποτελεί μια στείρα γραφειοκρατική διαδικασία που καταπονεί τους εκπαιδευτικούς και οδηγεί στην κατηγοριοποίηση ων σχολικών μονάδων, αλλά να αποκτήσει πραγματική υπόσταση, όπως αυτή καθορίζεται από την ελληνική και διεθνή βιβλιογραφία, ώστε να συμβάλει καθοριστικά στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου των σχολικών μονάδων.

Για το Δ.Σ.

Ο Πρόεδρος                            H Γεν. Γραμματέας

Τηλέμαχος Κουντούρης      Παρασκευή Κουτσαντώνη

Δείτε επίσης

Ποσοστά ικανοποίησης αποσπάσεων 2023-24: Εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας και μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Προσχολική εκπαίδευση: Μεταφέρεται όλη στο Υπουργείο Παιδείας-Ετοιμάζεται Προεδρικό Διάταγμα 

Προσωπικό καθαριότητας σχολείων: Πίνακας με μέγιστο αριθμό προσλαμβανόμενων ανά Δήμο

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση