Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αξιολόγηση δυσλεξίας μέχρι και την Α’ Λυκείου: Κατάργηση της διάταξης ζητά η ΑΣΓΜΕ-Αναφορά στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αξιολόγηση δυσλεξίας μέχρι και την Α’ Λυκείου: Κατάργηση της διάταξης ζητά η ΑΣΓΜΕ -Αναφορά στη Βουλή από 8 Βουλευτές του ΚΚΕ της σχετικής επιστολής.

Αξιολόγηση δυσλεξίας

Για την πρόβλεψη του νόμου 4823/2021, σύμφωνα με την οποία τα ΚΕΔΑΣΥ δύνανται να αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών που φοιτούν μέχρι και την Α’ Λυκείου, κατέθεσαν ως Αναφορά στη Βουλή 8 Βουλευτές του ΚΚΕ, επιστολή της Ανώτατης Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (ΑΣΓΜΕ), με την οποία ζητείται η κατάργηση της παραπάνω νομοθετικής πρόβλεψης, ώστε  “να δοθεί το δικαίωμα σε όλους τους μαθητές που φοιτούν, να κάνουν αίτηση προς τα ΚΕΔΑΣΥ για την αξιολόγηση τους, και εφόσον αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ειδικού τύπου να εξετάζονται προφορικά, όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους μαθητές στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση”.

Ακολουθεί η Αναφορά και η επιστολή της ΑΣΓΜΕ

Η ΑΝΑΦΟΡΑ

Για την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: Για τους περιορισμούς που τίθενται στην αξιολογική διαδικασία μαθητών Β΄ και Γ΄ Λυκείου, με τον αποκλεισμό από τα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης

Οι βουλευτές Δελής Γιάννης, Γκιόκας Γιάννης, Καραθανασόπουλος Νίκος, Κομνηνάκα Μαρία, Λαμπρούλης Γιώργος, Μαρίνος Γιώργος, Παπαναστάσης Νίκος, Συντυχάκης Μανώλης

Κατέθεσαν ΑΝΑΦΟΡΑ την Επιστολή της Ανώτατης Ομοσπονδίας Γονέων Μαθητών Ελλάδας (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.), στην οποία ζητούν να έχουν δικαίωμα όλοι οι μαθητές που φοιτούν να κάνουν αίτηση προς τα ΚΕΔΑΣΥ για την αξιολόγηση τους και εφόσον αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ειδικού τύπου να εξετάζονται προφορικά, όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Αθήνα 19/10/2022

Οι καταθέτοντες βουλευτές

Η επιστολή της ΑΣΓΜΕ

ΑΝΩΤΑΤΗ ΣΥΝΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΓΟΝΕΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Α.Σ.Γ.Μ.Ε.)

Βερανζέρου 22, 6ος όροφος, ΤΚ 104 32, www.asgme.gr gt.asgme@gmail.com

ΠΡΟΣ: 1. Υπουργείο Παιδείας Υπ’ όψη : Υπουργού κας Κεραμέως Νίκης Κοινοποίηση 1. Πρόεδρο της Βουλής των Ελλήνων 2. Κοινοβουλευτικές Ομάδες της Βουλής των Ελλήνων Αθήνα,

19/10/2022

Υπόμνημα

ΘΕΜΑ: «Για τους περιορισμούς που τίθενται στην αξιολογική διαδικασία μαθητών Β’ και Γ’ λυκείου, με τον αποκλεισμό τους από τα ΚΕΔΑΔΥ (Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης. Συμβουλευτικής και Υποστήριξης)»

Αξιότιμη κυρία Υπουργέ

Στον νόμο 4823/2021 “ Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις’’, στο άρθρο 53 αναφέρεται ότι:

“τα ΚΕ.ΔΑ.ΣΥ. δύνανται να αξιολογούν Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες μαθητών που φοιτούν μέχρι και την Α’ Λυκείου όλων των τύπων , οι οποίοι δεν έχουν συμπληρώσει το δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας τους” και παρακάτω “β. στις περιπτώσεις που ο γονέας/ κηδεμόνας μαθητή/τριας που φοιτά στη Β ή Γ’ τάξεις Λυκείου όλων των τύπων που επιθυμεί να καταθέσει αίτηση σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, το ΚΕΔΑΣΥ ΔΕΝ δύναται να προβεί σε έκδοση αξιολογικής έκθεσης για ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και κατ’ επέκταση να προτείνει διαφορετικό τρόπο αξιολόγησης στις εξετάσεις”.

Ως ΔΣ της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων-Μαθητών Ελλάδας θεωρούμε ότι η παραπάνω πρόβλεψη στερεί, ανεπίτρεπτα, το δικαίωμα σε μαθητές να λάβουν αξιολογική έκθεση που να προτείνει την προφορική αξιολόγηση του μαθητή/της μαθήτριας κατά τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων.

Όμως, οι ειδικές μαθησιακές δυσκολίες, ευρύτερα γνωστή ως δυσλεξία, αφορά στη δυσχέρεια που παρουσιάζει κάποιος στην επεξεργασία του γραπτού λόγου, πιο συγκεκριμένα, στην ανάγνωση, στη γραφή και στην ορθογραφία και είναι μια διαταραχή με μεγάλο εύρος που παραμένει και δεν εξαλείφεται κατά την ώριμη ηλικία.

Επιπλέον, ακόμα και στις πιο ήπιες περιπτώσεις μπορεί να προκαλέσει αγχώδεις καταστάσεις που προκύπτουν από την ίδια τη διαδικασία όχι μόνο της ίδιας της γραπτής εξέτασης, αλλά και της προετοιμασίας προς αυτήν.

Ως εκ τούτου, δεν υπάρχει καμία επιστημονική τεκμηρίωση ώστε να στερούνται του δικαιώματος να αξιολογηθούν οι μαθητές κάθε ηλικίας και εφόσον εκτιμηθεί από την αρμόδια διεπιστημονική ομάδα του ΚΕΔΑΣΥ η ύπαρξη ειδικών μαθησιακών δυσκολιών να υπάρξει θετική γνωμοδότηση για προφορική εξέταση του μαθητή στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Με βάση τα παραπάνω, ως ΔΣ της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Γονέων-Μαθητών Ελλάδας ζητάμε την κατάργηση της παραπάνω νομοθετικής πρόβλεψης και να δοθεί το δικαίωμα σε όλους τους μαθητές που φοιτούν, να κάνουν αίτηση προς τα ΚΕΔΑΣΥ για την αξιολόγηση τους, και εφόσον αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες ειδικού τύπου να εξετάζονται προφορικά, όπως προβλέπεται για τους υπόλοιπους μαθητές στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Για το ΔΣ

Ο Πρόεδρος – Κατηφές Παναγιώτης

Ο Γ. Γραμματέας – Παπαγεωργίου Στέλιος

Δείτε σχετικά

Διευκρινίσεις αξιολόγησης μαθητών Β΄ και Γ΄ τάξεων Λυκείου για Μαθησιακές Δυσκολίες από τα ΚΕΔΑΣΥ

Αξιολόγηση μαθητών από ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία παραπομπής | Εγγραφο 

ΚΕΔΑΣΥ: Διαδικασία παραπομπής-αξιολόγησης μαθητών | Εγγραφο 

Γνωματεύσεις ΚΕΔΑΣΥ-αξιολογικές εκθέσεις: Επισημάνσεις σχετικά με την έκδοση και την ισχύ τους 

Πριν φύγετε

Εργατικό ατύχημα στο κτίριο του 1ου ΚΕΔΑΣΥ Δ’ Αθήνας και της ΔΙΔΕ Δ’ Αθήνας-Διαμαρτυρία εργαζομένων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση