Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Αειφορία: 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης-“Αει” διδασκόμενοι στο  “αει” της Αειφορίας”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Αειφορία: 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης-“Αει” διδασκόμενοι στο  “αει” της Αειφορίας” – Οι εκπαιδευτικοί της Κρήτης μαθαίνουν για την Αειφορία.

Αειφορία – 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης
“Αει” διδασκόμενοι στο  “αει” της Αειφορίας” – Οι εκπαιδευτικοί της Κρήτης μαθαίνουν για την Αειφορία

 «Γηράσκω αει διδασκόμενος» είχε πει ο Σόλωνας, ένας από τους 7 σοφούς στην αρχαία Αθήνα, που έζησε 100 χρόνια πριν τον Σωκράτη.

Αυτή τη φράση μετουσίωσαν σε πράξη

εκπαιδευτικοί από όλη την Κρήτη που συμμετείχαν στο 2ο Θερινό Σχολείο Εκπαίδευσης για την Αειφορία που οργανώθηκε από την Συντονίστρια Εκπαίδευσης Κρήτης του ΠΕ.Κ.ΕΣ. Κρήτης (https://pekes.pdekritis.gr/Αμαλία Φιλιππάκη σε συνεργασία με τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηρακλείου «Δομήνικος Θεοτοκόπουλος» και την ΕΛΜΕ Ηρακλείου, με την στήριξη του Δήμου Πλατανιά στα Χανιά και σε συνδιοργάνωση με την Περιφερειακή Ενότητα Χανίων.

Στο επιμορφωτικό αυτό σεμινάριο που αφορούσε στην «Εκπαίδευση για την Αειφορία»

οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν διδάχτηκαν βιωματικά σε μεθόδους και παιδαγωγικές προσεγγίσει που μπορούν να αξιοποιήσουν στην τάξη διδάσκοντας, με τη σειρά τους, τους μαθητές τους να σέβονται τον πλανήτη και τη ζωή σε αυτόν που τόσο έχει διαταραχθεί από τους ίδιους τους ανθρώπους που ζουν σε αυτόν!

Το Θερινό Σχολείο ξεκίνησε

με την υποδοχή στην Ορθόδοξη Ακαδημία Κρήτης (Ο.Α.Κ.) από τον υπεύθυνο του Ινστιτούτου Ορθοδοξίας & Οικολογίας (https://www.oac.gr/el/draseis/institoyto-theologias-kai-oikologias/)  της Ο.Α.Κ.  κ. Καλογεράκη Αντώνιο και το καλωσόρισμα από την εκπρόσωπο  της Περιφερειακής Ενότητας Χανίων, εντεταλμένη σύμβουλο σε θέματα παιδείας κ. Μαλανδράκη Σοφία, τον Δήμαρχο Πλατανιά κ. Μαλανδράκη Ιωάννη και τον Αντιδήμαρχο Παιδείας κ. Δαράκη Ιωάννη.

Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών ξεκίνησε με εργαστήριο Αστροπαρατήρησης από την φοιτητική ομάδα Αστρονομίας του Πανεπιστημίου Κρήτης (https://astro.culture.uoc.gr/)  με επικεφαλή τον κ. Καρακωνσταντάκη Άγγελο.

Στον έναστρο ουρανό της Κρήτης οι εκπαιδευτικοί αντιλήφθηκαν τη θέση του πλανήτη μας στο σύμπαν αντιλαμβανόμενοι την θαυμαστή ισορροπία ανάμεσα σε τόσους πλανήτες. Αντιλήφθηκαν το πόσο ασήμαντος σε μέγεθος είναι ο πλανήτης μας στο σύμπαν αλλά και πόσο μοναδικός είναι αφού φιλοξενεί τη «Ζωή».

Η επιμόρφωση συνεχίστηκε

στο μετόχι της Αγίας Κυριακής της Ιεράς Μονής Χρυσοπηγής (http://www.imx.gr)  όπου η αδελφή Θεοσέμνη παρουσίασε τα εκπαιδευτικά προγράμματα που προσφέρει το Κέντρο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Μόνης σε μαθητές όλων των βαθμίδων Εκπαίδευσης.

Στη συνέχεια

η καθηγήτρια Νεκταρία Αρχοντάκη (χημικός) δίδαξε βιωματικά τους εκπαιδευτικούς για την αξία των φυτών της τοπικής χλωρίδας αναφορικά με τη χρήση τους στην παρασκευή αιθέριων ελαίων και αρωμάτων. Ο Ρονιώτης Αλέξανδρος (καθηγητής Πληροφορικής) δίδαξε τους εκπαιδευτικούς για τις βασικές αρχές προσανατολισμού στη φύση.

Ο ίδιος έχει δημιουργήσει και ιστοσελίδα περιήγησης σε κάθε γωνιά της Κρήτης (https://www.cretanbeaches.com/el/).

Τη σκυτάλη πήραν οι εκπαιδευτικοί

με εξειδίκευση στην «Παιδαγωγική του Δάσους» Λαμπρινού Νεφέλη και Πυροβολάκης Μανώλης, οι οποίοι μίλησαν για την ανάγκη το Υπουργείο Παιδείας στην Ελλάδα να αναγνωρίσει θεσμικά τη δημιουργία και λειτουργία σχολείων που θα εφαρμόζουν αυτήν τη Παιδαγωγική Φιλοσοφία και πρακτική, όπως συμβαίνει άλλωστε σε πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης.

Οι εκπαιδευτικοί

Κατσούλη Δήμητρα και Θεωδωρίδου Μαρία παρουσίασαν το έργο τους σε δημόσιο σχολείο (Νηπιαγωγείο Κυριάννας) που ακολουθεί βασικές παιδαγωγικές αρχές αυτής της παιδαγωγικής προσέγγισης έχοντας μετατρέψει το σχολείο τους σε «Σχολείο της Φύσης».

Δείτε επίσης

Κεραμέως-3 πυλώνες νέου σχολείου: Αυτονομία, αξιολόγηση εκπαιδευτικών, υποστήριξη εκπαιδευτικής κοινότητας
Πρωθυπουργός για μη εμβολιασθέντες εκπαιδευτικούς: Θα ζητήσουμε συχνά εργαστηριακά τεστ προκειμένου να προσέλθουν στην τάξη
Οδηγίες αίτησης ΟΠΣΥΔ-Μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών: Βήμα-βήμα η διαδικασία
Μετατάξεις εκπαιδευτικών σε θέσεις διοικητικών των ΠΔΕ-ΔΙΠΕ-ΔΙΔΕ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση