Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διατάξεις στη Βουλή: Voucher εκπαιδευτικών-Μηχανογραφικό πανελλαδικών-Χρηματοδότηση ΑΕΙ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διατάξεις στη Βουλή: Voucher εκπαιδευτικών-Μηχανογραφικό πανελλαδικών-Χρηματοδότηση ΑΕΙ-Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης-Είδη παραβάσεων από τα ιδιωτικά σχολεία.

Νομοθετικές ρυθμίσεις κατέθεσε στη Βουλή το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων στο υπό ψήφιση νομοσχέδιο του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων.

Συγκεκριμένα κατατέθηκαν οι παρακάτω διατάξεις:
  • Άρθρο 1 – “Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ”
  • Άρθρο 2 – Είδη παραβάσεων από τα ιδιωτικά σχολεία — Τροποποίηση της παρ. 2 του άρθρου 41 του ν. 682/1977 (Α’ 244)
  • Άρθρο 3 –  Ρυθμίσεις για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση — Τροποποίηση παρ. Ι άρθρου 54 ν. 4777/2021
  • Άρθρο 4  – Παράταση της προθεσμίας έκδοσης των Οδηγών Χρηματοδότησης και Διαχείρισης — Τροποποίηση άρθρου 130 ν. 4763/2020
  • Άρθρο 5 – Ρυθμίσεις για την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης — Τροποποίηση Παρ. 3 άρθρου 15 και παρ. 4 άρθρου 59 ν. 4653/2020
Σύμφωνα μ αυτές τις διατάξεις:

Α. Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ειδικού Εκπαιδευτικού ΠροσωπικούΕιδικού Βοηθητικού Προσωπικού, που απασχολούνται σε δομές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, θα είναι οι νέοι δικαιούχοι του προγράμματος «Ψηφιακή Μέριμνα ΙΙ».

Θα διατεθούν στους δικαιούχους επιταγές (voucher) αξίας 200€ για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού, χωρίς κοινωνικά ή άλλα κριτήρια, με στόχο την ενίσχυση του εκπαιδευτικού προσωπικού της χώρας στη νέα, ψηφιακή εποχή, στο πλαίσιο της ευρύτερης επένδυσης στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης.

Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Μέριμνα» ύψους 141 εκ. ευρώ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας των Υπουργείων Οικονομικών, Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Παιδείας και Θρησκευμάτων, Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Β. Για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση φέτος για το ακαδημαϊκό έτος 2022-2023, θα υποβάλλεται μόνο το μηχανογραφικό δελτίο πρώτης φάσης, όπως πέρυσι. Η διάταξη αυτή κρίθηκε απαραίτητη για δύο, κυρίως, λόγους, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, που επήλθαν αμφότεροι από την πρώτη εφαρμογή της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής:

αφ’ ενός, διότι το 93% των εισακτέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, χάρη στην ΕΒΕ, πέτυχαν την εισαγωγή τους σε Σχολή ή Τμήμα μεταξύ των 10 πρώτων επιλογών τους, επομένως περιορίστηκε δραστικά η τυχαία εισαγωγή σε χαμηλής προτεραιότητας για τον υποψήφιο Σχολές ή Τμήματα.

 Αφ’ ετέρου, προκειμένου να υπάρξει επαρκές χρονικό διάστημα εφαρμογής του συστήματος καθορισμού των συντελεστών βαρύτητας από τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, ώστε να μπορούν να εξαχθούν συμπεράσματα και των υποψηφίων, εν όψει της επιλογής τους.

Γ. Επίσης προβλέπεται η προθεσμία έκδοσης των Οδηγών Χρηματοδότησης και Διαχείρισης των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων έως την 30ή Ιουνίου 2022, ενώ ρυθμίζονται ζητήματα των συμφωνιών προγραμματικού σχεδιασμού των ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, όπως και για τη διαδικασία πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών που παρέχονται από τμήματα ή σχολές.

Δείτε ολόκληρη την Τροπολογία του ΥΠΑΙΘ-21-01-2022

Δείτε επίσης
Πριν φύγετε
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Πρόεδρος του Ινστιτούτου Παιδαγωγικών Ερευνών Μελετών της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας (Ι.Π.Ε.Μ. - Δ.Ο.Ε.). Διετέλεσε Προϊστάμενος του 2ου Γραφείου Εκπαίδευσης της Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας, Διευθυντής στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο του Αιγάλεω, Διευθυντής της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) του Υπουργείου Παιδείας και Σύμβουλος Α΄ Ειδικής Αγωγής στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.).

Γράψτε μία απάντηση