Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Διοικητικοί γραμματείς στα σχολεία: Σοβαρό έλλειμμα σε διοικητικό προσωπικό-Ερώτηση στη Βουλή

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Διοικητικοί γραμματείς στα σχολεία: Σοβαρό έλλειμμα σε διοικητικό προσωπικό σε μία περίοδο  έξαρσης της γραφειοκρατίας – Ερώτηση στη Βουλή.

Διοικητικοί γραμματείς στα σχολεία

Σε κατάθεση Ερώτησης στη Βουλή, προς τον αρμόδιο Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού προχώρησε ο Βουλευτής Κιλκίς και Τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ κος Στέφανος Παραστατίδης για τις οργανικές θέσεις διοικητικών γραμματέων στα σχολεία, καθώς, όπως αναφέρει, η Διοίκηση αρνείται την πραγματοποίηση μεταθέσεων διοικητικών υπαλλήλων για γραμματειακή υποστήριξη σε σχολικές Μονάδες, υιοθετώντας μία αυθαίρετη ερμηνεία του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.

Κατ’ αυτόν τον τρόπο, επισημαίνει ο Βουλευτής, όχι μόνο δεν στελεχώνει με την πρόσληψη των αναγκαίων υπαλλήλων τα σχολεία ώστε να ανταποκριθούν στις διοικητικές τους υποχρεώσεις,  αλλά απαγορεύει και σε όσους από αυτούς επιθυμούν,  να αποκτήσουν οργανική θέση σε αυτά. Αναπαράγεται έτσι ένα μοντέλο διοίκησης στο οποίο οι εκπαιδευτικοί επιβαρύνονται με ολοένα και περισσότερες γραφειοκρατικές υποχρεώσεις σε βάρος του παιδαγωγικού τους έργου.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της Ερώτησης:

Αθήνα, 01/04/2024

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς: Τον κ. Υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού

Θέμα: Οργανικές θέσεις διοικητικών γραμματέων στα σχολεία. 

Μία από τις αρνητικές πρωτιές της χώρας σε διεθνές επίπεδο, είναι και υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό.  Σύμφωνα μάλιστα με στοιχεία του ΟΟΣΑ  η  χώρα μας βρίσκεται μαζί με την Κορέα στην τελευταία θέση σε ότι αφορά την επένδυση σε μη διδακτικό προσωπικό.  Η Ελλάδα για την υποστήριξη των διοικητικών λειτουργιών των  σχολείων διαθέτει μόλις το 2%  της συνολικής δαπάνης για την  πρωτοβάθμια δευτεροβάθμια και μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, όταν ο  μέσος όρος των χωρών του ΟΟΣΑ είναι  15%.

Σε μία περίοδο  που η γραφειοκρατία πλήττει τα σχολεία, που οι διαρκώς  αυξανόμενες διοικητικές υποχρεώσεις τους απαξιώνουν την παιδαγωγική τους αποστολή, σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου  Υπαλλήλων Περιφερειακών Υπηρεσιών Υ.Π.Ε.Π.Θ η Διοίκηση αρνείται την πραγματοποίηση μεταθέσεων διοικητικών υπαλλήλων για γραμματειακή υποστήριξη σε σχολικές Μονάδες, υιοθετώντας μία αυθαίρετη ερμηνεία του ισχύοντος νομοθετικού πλαισίου.

Δηλαδή όχι μόνον δεν στελεχώνει με την πρόσληψη των αναγκαίων υπαλλήλων τα σχολεία προκειμένου να μπορούν να ανταποκριθούν στις διοικητικές τους υποχρεώσεις,  αλλά απαγορεύει και σε όσους από αυτούς επιθυμούν,  να αποκτήσουν οργανική θέση σε αυτά.  Το Υπουργείο Παιδείας οφείλει άμεσα να αντιμετωπίσει το πρόβλημα και να σταματήσει να αδιαφορεί για  την απόγνωση στην οποία έχουν περιέλθει σχολικές μονάδες λόγω της παντελούς σχεδόν έλλειψης διοικητικού και βοηθητικού προσωπικού.

Οφείλει παράλληλα είτε με νέα νομοθετική ρύθμιση, είτε με εγκύκλιο που να ερμηνεύει το υπάρχον θεσμικό πλαίσιο να ικανοποιήσει τα  αιτήματα  τοποθέτησης διοικητικών υπαλλήλων  σε Σχολικές Μονάδες των   Διευθύνσεων  Εκπαίδευσης για την παροχή γραμματειακής υποστήριξης.

Ερωτάται ο κύριος Υπουργός:

1. Με ποιο τρόπο προτίθεται να αντιμετωπίσει το σοβαρό έλλειμμα σχολείων σε διοικητικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό;

2. Πόσα από το σύνολο των σχολείων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση διαθέτουν διοικητικό υπάλληλο για γραμματειακή υποστήριξη;

3. Ποια πρωτοβουλία θα αναλάβει προκειμένου να γίνονται δεκτά τα αιτήματα μετάθεσης των διοικητικών υπαλλήλων σε σχολικές μονάδες;

Ο ερωτών Βουλευτής

Στέφανος Παραστατίδης

Δείτε επίσης

Για τη βία στα σχολεία: Μέτρα για ασφαλή σχολεία ΤΩΡΑ! 

Στη Βουλή οι πολλές παραιτήσεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών – Κατατέθηκε Ερώτηση 

Πλήρης αθώωση καθηγητή: Είχε κατηγορηθεί από μαθήτριες για ασελγείς χειρονομίες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση