Κυριακή, 4 Δεκεμβρίου 2022

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Εγκύκλιος ενισχυτικής διδασκαλίας 2022-23: Ημερομηνία έναρξης η Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Εγκύκλιος ενισχυτικής διδασκαλίας 2022-23: Ως ημερομηνία έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας ορίζεται η Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022.

Εγκύκλιος ενισχυτικής

Εγκύκλιο αναφορικά με την έναρξη της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2022-2023, κοινοποίησε η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζ. Μακρή στις Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπ/σης και στα Γυμνάσια της χώρας.

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο ως ημερομηνία έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας ορίζεται η Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022.

Αναλυτικά

Θέμα: «Εγκύκλιος έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας για το σχολικό έτος 2022-2023»

Σχετ.:  1. Η με αρ. πρωτ. 109161/Δ2/08-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4818)

  1. Η με αρ. πρωτ. 139560/Δ2/10-11-2022 (ΑΔΑ: 9Ψ2Γ46ΜΤΛΗ-Φ94) Απόφαση

Α. ΔΙΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ (Δ.Δ.Ε.):

 Α1. Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022:

 Οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης εκδίδουν τους Πίνακες κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στα τμήματα Ενισχυτικής Διδασκαλίας:

  • Η κάθε Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης εισέρχεται στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΟΠΣΥΔ), https://opsyd.sch.gr/ και εξάγει σε αρχείο/αρχεία τις αιτήσεις των υποψηφίων. Οι υποψήφιοι θα πρέπει να εμφανίζονται στα αρχεία με βάση την σειρά κατάταξής τους στους τελικούς αξιολογικούς πίνακες κατάταξης Α΄ του ΑΣΕΠ υποψηφίων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Γενικής Εκπαίδευσης των κλάδων ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04.01, ΠΕ04.02, ΠΕ85 και ΠΕ06 της αριθμ. 2ΓΕ/2019 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π.. Οι Πίνακες κατάταξης των υποψηφίων διδασκόντων των Δ/νσεων Δ/θμιας Εκπ/σης συντάσσονται σύμφωνα με τα, κατά τα ανωτέρω, εξαχθέντα αρχεία.
  •  Στη συνέχεια, οι Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης επιλέγουν τους εκπαιδευτικούς που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία με βάση τη σειρά κατάταξής τους στους πίνακες σύμφωνα με την παράγραφο 17 της με αρ. πρωτ. 109161/Δ2/08-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4818) και με βάση τις ανάγκες της κάθε Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, όπως αυτές καθορίζονται στον ΠΙΝΑΚΑ_ΕΚΠ_ΕΝ_Δ_2022_23 σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία των οικείων Περιφερειακών Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
  • Oι Διευθύνσεις Δ/θμιας Εκπ/σης, πριν προβούν στην επιλογή των εκπαιδευτικών που θα διδάξουν στην Ενισχυτική Διδασκαλία, πρέπει να ελέγχουν τον ατομικό φάκελο κάθε εκπαιδευτικού στο ΟΠΣΥΔ, προκειμένου:

(α) να αποκλειστεί η περίπτωση της ύπαρξης δύο ενεργών συμβάσεων εκπαιδευτικού ή μέλους Ε.Ε.Π.-Ε.Β.Π. στο πλαίσιο αρμοδιότητας της ίδιας ή διαφορετικής υπηρεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ., καθώς και

(β) να είναι επιλεγμένο το «ΝΑΙ» στο πεδίο «Εκπληρωμένες Στρατ. Υποχρεώσεις», για τους άρρενες εκπαιδευτικούς.

  • Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης, αφού έχουν γίνει οι ανωτέρω ενέργειες, αναρτούν την Παρασκευή 18 Νοεμβρίου 2022, έως ώρα 12.00, στην ιστοσελίδα τους καθώς και σε εμφανές σημείο α) τους πίνακες κατάταξης με τα ονόματα όλων των αιτούντων (επισημαίνονται τα ονόματα των επιλεγέντων) και β) πίνακα όπου θα αποτυπώνεται η κατανομή κλάδων – ωρών ανά Σ.Κ.Α.Ε. σύμφωνα με το επισυναπτόμενο υπόδειγμα.

Α2. Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022:

 Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης:

  • συνάπτουν τις συμβάσεις έργου των Υπευθύνων των Σχολικών Κέντρων Αντισταθμιστικής Εκπαίδευσης.

 

  • τοποθετούν τους    επιλεγέντες    εκπαιδευτικούς,    εκδίδουν    τις    σχετικές    Αποφάσεις Πρόσληψης και Τοποθέτησης και υπογράφονται οι συμβάσεις εργασίας.

 

  • μεριμνούν ώστε να ενημερωθούν οι μαθητές/τριες για την έναρξη των μαθημάτων από τις οικείες σχολικές μονάδες και καταρτίζεται το ωρολόγιο πρόγραμμα μαθημάτων.

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ:

 

  • Σε όσες Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης ο αριθμός των αιτήσεων που υποβλήθηκαν δεν επαρκεί για τη λειτουργία των Σ.Κ.Α.Ε., σύμφωνα με τα στοιχεία της με αρ. πρωτ. 139560/Δ2/10-11-2022 (ΑΔΑ: 9Ψ2Γ46ΜΤΛΗ-Φ94) Απόφασης, τότε με σκοπό τη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας του προγράμματος, ο Δ/ντής της οικείας Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης δύναται να κάνει χρήση της κείμενης νομοθεσίας αναφορικά με τις Β΄ και Γ΄ αναθέσεις σε ήδη επιλεγέντες διδάσκοντες, με την προϋπόθεση οι συνολικές ώρες των διδασκόντων να μην υπερβαίνουν το όριο που αντιστοιχεί στις ώρες διδασκαλίας των Αναπληρωτών Μειωμένου Ωραρίου, στο πλαίσιο της κατανομής πιστώσεων Ενισχυτικής Διδασκαλίας 2022-

 

  • Οι τοποθετήσεις διδασκόντων/ουσών πραγματοποιούνται με απόφαση του/της Διευθυντή/τριας της οικείας Δ.Δ.Ε. με βάση την σειρά κατάταξης των υποψηφίων στον οικείο αξιολογικό πίνακα και τις δηλώσεις προτίμησης Σ.Κ.Α.Ε..

 

  • Σε περίπτωση πρόσληψης αναπληρωτή μειωμένου ωραρίου ή ωρομισθίου με σκοπό να καλύψει το κενό που θα προκύψει από απουσία διδάσκοντα με δικαιολογημένη μακροχρόνια άδεια (κατ’ εφαρμογή της με αρ. πρωτ. 109161/Δ2/08-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4818)), η ημερομηνία έναρξης καθώς και η ημερομηνία λήξης της σύμβασής του (δηλαδή η ημερομηνία επανόδου στα διδακτικά καθήκοντα του/της διδάσκοντα/ουσας που απουσίαζε) θα πρέπει να αναγράφονται στην Απόφαση Πρόσληψης της Δ/νσης Δ/θμιας Εκπ/σης και να ενημερώνεται η Επιτελική Δομή ΕΣΠΑ.

 

  • Οι Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης παρακαλούνται να τηρούν τις διαδικασίες που απαιτούνται κατά την πρόσληψη και τοποθέτηση των αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών οι οποίοι προσλαμβάνονται στο πλαίσιο συγχρηματοδοτούμενων Πράξεων ΕΣΠΑ 2014-2020, λαμβάνοντας υπόψη και την με αρ. 3060/22-09-2022 (ΑΔΑ:9ΣΡΖ46ΜΤΛΗ-ΔΑΣ) Εγκύκλιο της Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ, Τομέα Παιδείας.

 

  • Οι συμβάσεις υπογράφονται από τους εκπαιδευτικούς αυτοπροσώπως και οι αποφάσεις πρόσληψης (στις οποίες αναφέρεται η ημερομηνία λήξης της σύμβασης) και τοποθέτησης/διάθεσης καθώς και τυχόν τροποποιήσεις αυτών αναρτώνται στη Διαύγεια από τις Δ/νσεις Δ/θμιας Εκπ/σης.

Β. ΕΠΙΛΕΓΕΝΤΕΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ:

 Οι επιλεγέντες υποψήφιοι, αφού ενημερωθούν με κάθε πρόσφορο τρόπο για την σειρά κατάταξής τους από τον αναρτημένο πίνακα, οφείλουν να παρουσιαστούν στις οικείες Δ.Δ.Ε. μόνο την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2022, ώρα 09.00, με σκοπό να υποβάλουν υπεύθυνη δήλωση τοποθέτησης σε Σ.Κ.Α.Ε. (επισυναπτόμενη δήλωση τοποθέτησης).

Η σειρά πρόσληψης των υποψηφίων διδασκόντων για την Ενισχυτική Διδασκαλία ανά κλάδο και η τοποθέτηση τους καθορίζεται βάσει της σειράς κατάταξης τους στους οικείους πίνακες και σύμφωνα με τους όρους της με αρ. πρωτ. 109161/Δ2/08-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4818).

Σε περίπτωση που επιλεγεί ο υποψήφιος σε μια Δ.Δ.Ε., ανεξάρτητα αν αναλάβει υπηρεσία ή όχι ή παραιτηθεί, παραμένει υποψήφιος για πρόσληψη στην Γενική Εκπαίδευση ή στις Δομές της Ειδικής Αγωγής, εφόσον έχει υποβάλει σχετική αίτηση και αυτή παραμένει ενεργή.

Σε περίπτωση που επιλεγεί ο υποψήφιος σε μια Δ.Δ.Ε. και δεν παρουσιαστεί ή παραιτηθεί, μετακινείται στο τέλος του πίνακα που έχει καταρτίσει η Δ.Δ.Ε για το πρόγραμμα της Ενισχυτικής Διδασκαλίας.

Οι τοποθετημένοι εκπαιδευτικοί την Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022 παρουσιάζονται στα Σ.Κ.Α.Ε., και αρχίζει η διδασκαλία των μαθημάτων σύμφωνα με το ωρολόγιο πρόγραμμα των Σ.Κ.Α.Ε..

 Γ. ΕΝΑΡΞΗ – ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΕΝΙΣΧΥΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

 Ως ημερομηνία έναρξης της Ενισχυτικής Διδασκαλίας ορίζεται η Τετάρτη 23 Νοεμβρίου 2022.

 Σύμφωνα με την με αρ. πρωτ. 109161/Δ2/08-09-2022 Υ.Α. (Β΄ 4818), η Ενισχυτική Διδασκαλία λήγει με τη λήξη των μαθημάτων και πριν από την έναρξη των εξετάσεων σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Η διάρκεια της διδακτικής ώρας ορίζεται σε σαράντα πέντε (45) λεπτά και η διάρκεια του διαλείμματος σε πέντε (05) λεπτά. Η διδασκαλία των μαθημάτων δεν διεξάγεται στις διακοπές και στις αργίες σύμφωνα με το άρθρο 2 της με αρ. πρωτ. 79942/ΓΔ4/21-05-2019 (Β΄ 2005) όπως ισχύει.

Οι    Περιφερειακές    Διευθύνσεις    Πρωτοβάθμιας    και    Δευτεροβάθμιας    Εκπαίδευσης συντονίζουν, εποπτεύουν και ελέγχουν την όλη διαδικασία.

 Η Ενισχυτική Διδασκαλία συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο (ΕΚΤ) στο πλαίσιο της Πράξης με τίτλο «Ενισχυτική διδασκαλία στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σχολικό έτος 2022-2023» (MIS 5184935) στο πλαίσιο των ΑΠ 6, 8 & 9 του Ε.Π. «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δία Βίου Μάθηση 2014-2020».

Δείτε σε μορφή pdf την Εγκύκλιο ΕΔΩ 

Δείτε επίσης

Ενισχυτική διδασκαλία 2022-23: Οργάνωση και λειτουργία σχολικών κέντρων αντισταθμιστικής εκπαίδευσης 

Επιμορφωτικές τηλεδιασκέψεις Δ/ντών σχολείων-Μεντόρων-Ενδοσχολικών Συντονιστών-Υπευθύνων Εκπ/κών Ομίλων 

Ψηφιακή μέριμνα-εκπαιδευτικοί: Το 97% έλαβε την επιταγή-132 εκ. ευρώ στην εκπαιδευτική κοινότητα

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση