Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ερευνα για επιπτώσεις πανδημίας-μαθησιακά αποτελέσματα και ψυχοκοινωνική εξέλιξη μαθητών, υλοποιεί το ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Ερευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ψυχοκοινωνική εξέλιξη μαθητών και μαθητριών, υλοποιεί το ΥΠΑΙΘ.
Ερευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας
Η Επίκαιρη Ερώτηση της Βουλευτού Δράμας του ΚΙΝΑΛ κας Χ. Κεφαλίδου προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, με θέμα: “Πανδημία – το κλείσιμο των σχολικών μονάδων – ο κίνδυνος μαθησιακών απωλειών – ανησυχητική ψυχική επιβάρυνση μαθητών” , συζητήθηκε εχθές Δευτέρα 29.03.2021 στη Βουλή.
Στην Ερώτηση απάντησε εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ η Υφυπουργός κα Ζ. Μακρή.
Τα ερωτήματα που τέθηκαν
αφορούσαν στον σχεδιασμό του Υπουργείου για την αντιμετώπιση των σοβαρών μαθησιακών κενών, την αντιμετώπιση της ψυχικής κόπωσης και επιβάρυνσης των μαθητών και την αξιοποίηση και βελτίωση της τηλεκπαίδευσης, ώστε να καταστεί ένα πραγματικά πολύτιμο εργαλείο, τόσο με το άνοιγμα των σχολείων όσο και σε περίπτωση νέου κύματος πανδημίας.
Η Υφυπουργός ΠΑΙΘ κα Ζ. Μακρή,
αφού σημείωσε πως τίποτα δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη διά ζώσης εκπαίδευση, ανέφερε πως η τηλεκπαίδευση συνιστά μια δυναμική διαδικασία και ένα σημαντικό εργαλείο συνέχισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Σύμφωνα με την κα Μακρή
Α. Από την αρχή της υγειονομικής κρίσης

το ΙΕΠ έστειλε υλικό στα σχολεία, αναλυτικές οδηγίες για κάλυψη ύλης και προγραμματισμό της νέας σχολικής χρονιάς

Β. Απέστειλε, επίσης, οδηγίες
για διενέργεια εξ αποστάσεως εξετάσεων στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εισήγηση για περικοπή συγκεκριμένης ύλης, επικαιροποιημένες και αναλυτικές οδηγίες για τα δημοτικά
Γ. Το Υπουργείο, σε συνεργασία με τον ΙΤΥΕ Διόφαντος και με το ΙΕΠ,
έχει ήδη ζητήσει από τις σχολικές μονάδες την καταγραφή της διδαχθείσας ύλης σε δύο φάσεις, 18-3-2021 και 18-4-2021 αντίστοιχα, με σκοπό να καταθέσει άμεσα εισήγηση με οδηγίες για τον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου μέχρι το τέλος του τρέχοντος σχολικού έτους
Δ. Το Υπουργείο, επίσης,
από την έναρξη της κρίσης παρακολουθεί πολύ στενά τα μαθησιακά και ψυχοσυναισθηματικά αποτελέσματα από την εφαρμογή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Ε. Με εγκύκλιο του Υπουργείου
γνωστοποιήθηκε στις σχολικές μονάδες το ηλεκτρονικό έντυπο του Εργαστήριου Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ για την ψυχοκοινωνική υποστήριξη και προσαρμογή των μαθητών κατά την περίοδο της πανδημίας
Σχεδιασμός και υλοποίηση έρευνας για τις επιπτώσεις της πανδημίας, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ψυχοκοινωνική εξέλιξη μαθητών και μαθητριών
Ερευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας
ΣΤ. Το Υπουργείο,
πάντα σε συνεργασία με το ΙΕΠ και το ως Εργαστήριο Σχολικής Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ, σχεδιάζουν και υλοποιούν έρευνα για τις επιπτώσεις της πανδημίας, τα μαθησιακά αποτελέσματα και την ψυχοκοινωνική εξέλιξη μαθητών και μαθητριών, ενώ ταυτόχρονα ερευνούν τα θετικά αποτελέσματα του ψηφιακού μετασχηματισμού της εκπαιδευτικής διαδικασίας από την τηλεκπαίδευση.

Χρησιμοποιούνται ποσοτικά και ποιοτικά εργαλεία που απευθύνονται σε εκπαιδευτικούς και γονείς γενικής και ειδικής αγωγής, στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σε μαθητές και μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Η έρευνα βρίσκεται στη φάση της πιλοτικής εφαρμογής του ποιοτικού σκέλους της και τα πρώτα αποτελέσματα αναμένονται τους προσεχείς μήνες.

Στη δευτερολογία της η κα Μακρή
κατέθεσε πραγματικά στοιχεία και αριθμούς, (προσλήψεις Ψυχολόγων, Κ.Λ και ΕΕΠ-ΕΒΠ) που αποδεικνύουν τον  σχεδιασμό του Υπουργείου για την ενίσχυση σχολικών μονάδων με προσωπικό, ώστε να υποστηρίξει ψυχοσυναισθηματικά όλη την εκπαιδευτική κοινότητα και όσους εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία.

Δείτε επίσης

Μαθησιακές απώλειες-ψυχική επιβάρυνση μαθητών: Συζήτηση στη Βουλή για την πανδημία και το κλείσιμο των σχολείων
Απάντηση Υπουργείου Παιδείας στην ανακοίνωση ΣΥΡΙΖΑ για τις συμβάσεις τηλεκπαίδευσης
Νίκη Κεραμέως-Απαντήσεις στη Βουλή: Από τις καταγγελίες για “big brother” στη μονιμοποίηση της τηλεκπαίδευσης
Νίκος Φίλης-Βουλή: Μετεξεταστέα η τηλεκπαίδευση-αδιάφορο το Υπουργείο για τα προβλήματα μαθητών-εκπ/κών

Πριν φύγετε

 Εμβολιασμός εκπαιδευτικών με αδιάθετες δόσεις εμβολίων σε Εμβολιαστικά Κέντρα | Εγγραφο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση