“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ: Οδηγίες και κατευθύνσεις

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ: Οδηγίες και κατευθύνσεις, εξέδωσε το ΥΠΑΙΘ για την ίδρυση και λειτουργία σε δημοτικά σχολεία της χώρας, για το σχολικό έτος 2019-2020.

Λειτουργία Τάξεων Υποδοχής

Οδηγίες και κατευθύνσεις, εξέδωσε το ΥΠΑΙΘ, για την ίδρυση και λειτουργία Τάξεων Υποδοχής (ΤΥ) ΖΕΠ για το σχολικό έτος 2019-2020 σε δημοτικά σχολεία της χώρας.

Σύμφωνα μ αυτές

Στα πλαίσια των  αρχών της Διαπολιτισμικής εκπαίδευσης

Το  Υπουργείο  Παιδείας  και  Θρησκευμάτων (Υ.ΠAI.Θ.),  στο  πλαίσιο  των  αρχών  της
διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, έχει ως βασική αρχή την προώθηση μέτρων που αποβλέπουν στην άρση
των ανισοτήτων και στη διασφάλιση ισότητας ευκαιριών στην εκπαίδευση για όλους τους/τις
μαθητές/τριες.

Στο πλαίσιο αυτό ο Νόμος 3879/2010, (ΦΕΚ 163Α/21.09.2010), άρθ. 26, παρ. 1α και 1β, εισάγει το θεσμό των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας.

Στόχος των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας (ΖΕΠ)

«…Στόχος των Ζ.Ε.Π. είναι η ισότιμη ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα μέσω της λειτουργίας υποστηρικτικών δράσεων για τη βελτίωση της μαθησιακής επίδοσης, όπως ιδίως η λειτουργία τάξεων υποδοχής,[…]

Οργάνωση και τη λειτουργία των ΖΕΠ

Επιπρόσθετα, ρυθμίζονται τα θέματα που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των Ζ.Ε.Π., τη στελέχωσή τους με προσωπικό, την απασχόληση εκπαιδευτικών κατ’ αναλογία του αριθμού των μαθητών που χρήζουν διαφοροποιημένης διδακτικής παρέμβασης και κάθε σχετικό θέμα»

Λειτουργία Τάξεων Υποδοχής

Σας γνωρίζουμε ότι κατά το σχολικό έτος 2019-2020 δίνεται η δυνατότητα στα δημοτικά σχολεία της χώρας να λειτουργήσουν Τάξεις Υποδοχής Ζ.Ε.Π., μέσω συγχρηματοδοτούμενου έργου από την Ευρωπαϊκή Ένωση – Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο, στο πλαίσιο της Πράξης:

«Ένταξη ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) στα σχολεία-Τάξεις Υποδοχής, σχολικό έτος 2019-
2020» με κωδικό ΟΠΣ 5045765 στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση 2014-2020».

Η  ανωτέρω  Πράξη  για  το  σχολικό  έτος 2019-2020  αφορά  στη  μείωση  της  πρόωρης
εγκατάλειψης του σχολείου μαθητών/τριών προερχόμενων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και
μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και στη βελτίωση των
μαθησιακών αποτελεσμάτων, κυρίως στο γραμματισμό αλλά και στον αριθμητισμό και, επιπλέον, σε
συμπληρωματικά αντικείμενα, ώστε αυτοί να καταστούν ικανοί να ανταπεξέλθουν στο πρόγραμμα
σπουδών τους και να παραμείνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα ολοκληρώνοντας τις σπουδές τους.

Ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης

Συνεπώς, η πράξη αποσκοπεί στην ενίσχυση της ισότιμης πρόσβασης και την αποτελεσματική ένταξη των προαναφερόμενων μαθητών/τριών.

Εκπαίδευση και την ομαλή προσαρμογή των προσφυγοπαίδων

Επίσης,   η   Πράξη   αποσκοπεί   στην   εκπαίδευση   και   την   ομαλή   προσαρμογή   των
προσφυγοπαίδων.

Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται ο εμπλουτισμός του εκπαιδευτικού δυναμικού όσων
δημοτικών σχολείων εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης των παραπάνω μαθητών/τριών
(οριζόντια  παρέμβαση  σε  όλα  τα  δημοτικά  σχολεία  που  εμφανίζουν  σχετικούς  πληθυσμούς
μαθητών/τριών).

Ειδικότερα, οι εκπαιδευτικοί που θα απασχοληθούν στο πλαίσιο της Πράξης, θα
στελεχώσουν τις Τάξεις Υποδοχής με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας αλλά και
τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η ομαλή προσαρμογή και η
παραμονή στο εκπαιδευτικό σύστημα των μαθητών/τριών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, των
μαθητών/τριών με πολιτισμικές και θρησκευτικές ιδιαιτερότητες, καθώς και των προσφυγοπαίδων.

Εκπαίδευση των μαθητών/τριών που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής
γλώσσας

Για την εκπαίδευση των μαθητών/τριών που δεν έχουν την απαιτούμενη γνώση της ελληνικής
γλώσσας (Ρομά, Αλλοδαπών, Παλιννοστούντων, Προσφύγων, Ευάλωτων Κοινωνικών Ομάδων κτλ.)
διαμορφώνεται στο πλαίσιο της διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης ένα ευέλικτο σχήμα θεσμικής και
διδακτικής παρέμβασης, το οποίο επιτρέπει στη σχολική μονάδα, αφού σταθμίσει τις πραγματικές
εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών/τριών αυτών και τις δυνατότητές της, να επιλέξει εκείνο το σχήμα
που μπορεί να τους παρέχει επιπλέον διδακτική υποστήριξη, με σκοπό να τους βοηθήσει να
προσαρμοστούν και να ενταχθούν πλήρως στις κανονικές τάξεις στις οποίες είναι εγγεγραμμένοι,
σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Ειδικότερα:….

….Η συνέχεια εδώ

Δείτε επίσης

Ενισχυτική Διδασκαλία: Οργάνωση και λειτουργία | ΦΕΚ

Υποτροφίες επιμελών φοιτητών ΕΚΟ: Τροποποίηση ορισμού Μονογονεϊκής Οικογένειας

Ατομα με σοβαρές παθήσεις: Νέα Εγκύκλιος για την εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Κατασκευή ραμπών και χώρων υγιεινής ΑμεΑ σε σχολικές μονάδες

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Tελειόφοιτος φοιτητής του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Με τη δημοσιογραφία ασχολείται από το πρώτο έτος του πανεπιστημίου, όταν δημιούργησε την ερασιτεχνική ιστοσελίδα grislands στο πλαίσιο προπτυχιακού μαθήματος, ενώ στη συνέχεια αρθρογραφούσε στην αθλητική ιστοσελίδα Sportscasters, που δημιουργήθηκε από συμφοιτητές για τον ίδιο σκοπό. Το καλοκαίρι του 2019 εργάσθηκε για τρεις μήνες στην δημοσιογραφική ιστοσελίδα The Press Project, στο πλαίσιο της πρακτικής του άσκησης.

Γράψτε μία απάντηση