Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μεταρρυθμίσεις και Δράσεις Υπουργείου Παιδείας 2015 – 2019

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μεταρρυθμίσεις και Δράσεις Υπουργείου Παιδείας 2015 – 2019: Αναλυτική παρουσίαση και μήνυμα από τον Υπουργό Παιδείας κο Κώστα Γαβρόγλου.

Μεταρρυθμίσεις και Δράσεις Υπουργείου Παιδείας 2015 – 2019

Με μήνυμά του ο Υπουργός Παιδείας Ερευνας και Θρησκευμάτων Κώστας Γαβρόγλου, παρουσίασε σήμερα τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία την τετραετία 2015 έως 2019.

Ο κος Γαβρόγλου αναφέρθηκε σε ένα εξαιρετικά δύσκολο και περίπλοκο καθεστώς διαπραγμάτευσης με τους θεσμούς σε ένα περιβάλλον δημοσιονομικά στενό.

Κατά τον κο Υπουργό εδραιώθηκε ένα αναπτυξιακό σχέδιο αρχών για την Εκπαίδευση, παρά τις πιέσεις που εξασκήθηκαν.

Ιδιαίτερο βάρος στο μήνυμά του έδωσε ο Κώστα Γαβρόγλου στην εξασφάλιση 15.000 θέσεων για μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση.

10 χρόνια είχαν να γίνουν διορισμοί στην εκπαίδευση, αναφέρει ο Υπουργός και οι 4.500 θα είναι για την Ειδική Αγωγή με υλοποίηση εντός του 2019, και οι υπόλοιποι τα επόμενα δύο χρόνια με την Προκήρυξή τους, όμως, να εκδίδεται εντός του 2019.

Και κλείνει το μήνυμά του ο Υπουργός Παιδείας Κ. Γαβρόγλου επισημαίνοντας πως το σύστημα διορισμού με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, κινήθηκε στους άξονες:

Υπολογισμός μεγάλης προϋπηρεσίας

Επιστημονικά και Κοινωνικά κριτήρια

Δέσμευση στις συνταγματικές επιταγές και τις αποφάσεις του ΣτΕ

Χωρίς γραπτό διαγωνισμό,  αλλά υπό την εποπτεία τους ΑΣΕΠ

Οι Μεταρρυθμίσεις όπως παρουσιάστηκαν από τον Υπουργό παιδείας κο Κ. Γαβρόγλου

 

  •     Η γενίκευση του ολοήμερου σχολείου στο σύνολο των Δημοτικών Σχολείων και Νηπιαγωγείων της χώρας,
  • Η υποχρεωτική Δίχρονη Προσχολική Εκπαίδευση,
  • Ο εξορθολογισμός των προγραμμάτων σπουδών στο Γυμνάσιο,
  • Τα νέα ωρολόγια προγράμματα της Α’ και Β’ Λυκείου,
  • Η νέα Γ’ Λυκείου και η δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνον το απολυτήριο Λυκείου,
  • Η ριζική αναδιάρθρωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης,
  • Οι εμβληματικές ρυθμίσεις για την Ειδική Αγωγή,
  • Ο νέος θεσμός των Δομών στήριξης των σχολικών μονάδων,
  • Η Εκπαίδευση των Προσφύγων,
  • Η επαναπρόσληψη των 2500 εκπαιδευτικών που ήταν υπό καθεστώς απόλυσης,
  • Η κατάργηση της τιμωρητικής αξιολόγησης του ΠΔ 152/2013,
  • Η ίδρυση του Εθνικού Κέντρου Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών,
  • Η κατάργηση του 4009/2011 που απορρύθμιζε τα Πανεπιστήμια και ήταν ένα πλήγμα στην δημοκρατική τους λειτουργία και η αντικατάστασή του από τον νόμο που κατάργησε τα Συμβούλια Ιδρυμάτων και ορθολογικοποιήσε τα Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών, εξασφαλίζοντας την δωρεάν φοίτηση σε όσα ακόμη έχουν δίδακτρα,
  • Η νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων που περιλαμβάνει τα νέα Τμήματα, τις συνέργειες με τα ΤΕΙ, τα Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα και τα Διετή Προγράμματα Σπουδών για παροχή επαγγελματικών πιστοποιητικών ευρωπαϊκών προσόντων,
  • Οι νέοι θεσμοί και νέες χρηματοδοτήσεις στην Έρευνα και Καινοτομία

 

Δείτε την αναλυτική παρουσίαση των Δράσεων και των Μεταρρυθμίσεων του Υπουργείου Παιδείας κατά την τετραετία 2015 – 2019

Δείτε ακόμη:

Αίτημα εξαίρεσης Προκηρύξεων: Θα απαντήσει επιτέλους το ΣτΕ; 7 εργάσιμες απέμειναν έως τις εκλογές

Θέμα Διορισμών: «Στον αέρα» είναι όλος ο κόσμος της Εκπαίδευσης εδώ και μήνες | Να πάρουν σαφή θέση όλοι οι εμπλεκόμενοι

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση