ΠΕΚ για Υπουργείο Παιδείας: Ο δρόμος για μια καλύτερη Παιδεία δεν περνά μέσα από τις αίθουσες των δικαστηρίων – Με αφορμή την απόφαση του Πρωτοδικείου για την απεργία-αποχή από την αξιολόγηση.
ΠΕΚ για Υπουργείο Παιδείας
Στην απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών με την οποία κρίθηκε παράνομη την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση, την οποία είχαν κηρύξει η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ, αναφέρεται η Προοδευτική Ενότητα Καθηγητών (ΠΕΚ) επισημαίνοντας ότι είναι μια επιλογή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, η οποία και αποτυπώνει εμφατικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται αλλά και ασκεί εκπαιδευτική πολιτική.
Η ΠΕΚ καλεί σε ουσιαστικό διάλογο και σε πραγματική διαβούλευση ώστε να διαμορφωθούν μακροχρόνιες πολιτικές που θα δώσουν απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης στο σήμερα και στο αύριο, υπενθυμίζοντας ότι τα προβλήματα αυτά κυριαρχικά έχουν να κάνουν με την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων.
Ακολουθεί η Ανακοίνωση του ΠΕΚ
Ο δρόμος για μια καλύτερη Παιδεία δεν περνά μέσα από τις αίθουσες των δικαστηρίων.
Το Πρωτοδικείο Αθηνών προχώρησε σήμερα στην έκδοση απόφασης με την οποία έκρινε παράνομη την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών από την αξιολόγηση την οποία είχαν κηρύξει η ΟΛΜΕ και η ΔΟΕ. Είχε προηγηθεί η αγωγή κατά της ΟΛΜΕ και της ΔΟΕ, μια επιλογή της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας η οποία και αποτυπώνει εμφατικά τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνεται αλλά και ασκεί εκπαιδευτική πολιτική.
Ο χώρος της εκπαίδευσης αποτελεί πεδίο όπου πρέπει να συναντάται το όραμα με τη σύνθεση, ο διάλογος με τη συναίνεση, οι προτάσεις με τα επιχειρήματα. Δυστυχώς αποτελεί επιλογή της κυβερνητικής πλειοψηφίας η επιδεικτική απουσία διαλόγου και ουσιαστικής διαβούλευσης στα μεγάλα θέματα της Παιδείας. Η επιλογή της αντιπαράθεσης στις δικαστικές αίθουσες αλλά και η διάθεση επιβολής ασφυκτικού ελέγχου στη συνδικαλιστική δράση και στις συνδικαλιστικές ελευθερίες καθρεφτίζουν το βαθιά συντηρητικά όραμα της για την εκπαίδευση αλλά και την ίδια την κοινωνία.
Η εντατικοποίηση μιας διαδικασίας βαθειά γραφειοκρατικής όπως αυτή της ατομικής αξιολόγησης δοκιμάζει επιστημονικά και μεθοδολογικά σχήματα, την ουσία της παιδαγωγικής λειτουργίας και διαμορφώνει το μονοπάτι της επιστροφής του επιθεωρητισμού. Ο δρόμος όμως για το αύριο δεν μπορεί να χτιστεί σε εργαλεία της δεκαετίας του 1950.
Καλούμε για άλλη μια φορά σε ουσιαστικό διάλογο και σε πραγματική διαβούλευση ώστε να διαμορφωθούν μακροχρόνιες πολιτικές που θα δώσουν απάντηση στα προβλήματα της εκπαίδευσης στο σήμερα και στο αύριο. Και υπενθυμίζουμε ότι τα προβλήματα αυτά κυριαρχικά έχουν να κάνουν με την υποχρηματοδότηση και υποστελέχωση των δημόσιων σχολείων.
Υπερασπιζόμαστε το δημόσιο σχολείο και την αποστολή του.
ΓΙΑΤΙ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΙΝΑΙ Η ΖΩΗ ΜΑΣ
ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ
Δείτε επίσης
Κήρυξε απεργία-αποχή η ΑΔΕΔΥ από την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών
Μισθοδοσία εκπαιδευτικών από 1.3.2024: Υπολογισμός μετά την τροποποίηση παρακρατούμενου φόρου
Παρακαλούμε μην παραλείπετε να αναφέρετε το especial.gr ως πηγή, με ενεργό link προς τη διεύθυνση https://www.especial.gr/pek-gia-ypoyrgeio-paideias-o-dromos-gia-mia-kaliteri-paideia-den-perna-mesa-apo-tis-aithoyses-ton-dikastirion/ όταν αναδημοσιεύετε το περιεχόμενό μας.