Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ρύθμιση για την παιδαγωγική επάρκεια από το Υπ. Παιδείας-Αλλάζει το καθεστώς απόκτησης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ρύθμιση για την παιδαγωγική επάρκεια από το Υπουργείο Παιδείας: Αλλάζει το καθεστώς απόκτησης-Σε κάθε ΑΕΙ μπορεί να λειτουργήσει ειδικό πρόγραμμα σπουδών.

Ρύθμιση για την παιδαγωγική επάρκεια

Για το ζήτημα απόκτησης της Παιδαγωγικής Επάρκειας ετοίμασε ρύθμιση το ΥΠΑΙΘ, την οποία απέστειλε στα Πανεπιστήμια προς κατάθεση σχολίων επ αυτής.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της “ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ“, με την εν λόγω ρύθμιση προβλέπεται πως οι φοιτητές και απόφοιτοι, οι οποίοι ενδιαφέρονται να αποκτήσουν Παιδαγωγική Επάρκεια, ώστε να μπορούν να διδάξουν, θα μπορούν να παρακολουθούν ειδικό πρόγραμμα σπουδών στα Πανεπιστήμια, τα οποία θα χορηγούν το σχετικό πιστοποιητικό Παιδαγωγικής Επάρκειας.

Αυτή τη στιγμή, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, τα μαθήματα Παιδαγωγικής Επάρκειας είναι ενσωματωμένα στο πρόγραμμα των λεγόμενων καθηγητικών τμημάτων (π.χ. Φυσικής, Μαθηματικών κ.λπ.).

Μάλιστα Πανεπιστημιακοί αναφερόμενοι στη ρύθμιση του ΥΠΑΙΘ επεσήμαναν ότι δίνεται βάρος στις σπουδές για την απόκτηση Παιδαγωγικής Επάρκειας εκ του λόγου ότι παρατηρείται φοιτητές καθηγητικών σχολών να μην εστιάζουν στα παιδαγωγικά μαθήματα.
Την ίδια ώρα δεν λειτουργεί ουσιαστικά η πρακτική άσκηση των φοιτητών στη διδακτική του αντικειμένου τους (π.χ. να παρακολουθήσουν πρακτικά μαθήματα σε κάποιο γυμνάσιο ή λύκειο).
Το προτεινόμενο καθεστώς απαιτεί αναμόρφωση των προγραμμάτων σπουδών των καθηγητικών σχολών, αφού θα αφαιρεθούν τα μαθήματα παιδαγωγικής επάρκειας, ενώ όσοι επιθυμούν να αποκτήσουν το πιστοποιητικό θα πρέπει να κάνουν ένα επιπλέον έτος σπουδών.
Η ρύθμιση του ΥΠΑΙΘ προβλέπει τα κάτωθι:

• Σε κάθε ΑΕΙ, με απόφαση Συγκλήτου, μπορεί να λειτουργήσει ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, η επιτυχής ολοκλήρωση του οποίου οδηγεί στη χορήγηση αντίστοιχου πιστοποιητικού. Το πρόγραμμα θα έχει ελάχιστη διάρκεια δύο ακαδημαϊκά εξάμηνα και θα αντιστοιχεί κατ’ ελάχιστον σε 60 πιστωτικές μονάδες.

• Το ειδικό πρόγραμμα θα παρέχεται με την επιμέλεια της Σχολής ή τμήματος Επιστημών Αγωγής, που υπάρχει στο πανεπιστήμιο. Ωστόσο, εάν δεν υπάρχει σχετικό τμήμα σε κάποιο ΑΕΙ, τότε μπορεί να ιδρυθεί διιδρυματικό πρόγραμμα σπουδών. Σε κάθε ΑΕΙ μπορεί να λειτουργεί αποκλειστικά ένα ειδικό πρόγραμμα σπουδών παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας.

• Στο πρόγραμμα γίνονται δεκτοί: α) ήδη φοιτητές σε διάφορα τμήματα (π.χ. Φυσικής, Μαθηματικών, Βιολογίας κ.λπ.), το πτυχίο των οποίων δίνει το δικαίωμα άσκησης επαγγελματικών δικαιωμάτων εκπαιδευτικού δευτεροβάθμιας, μεταδευτεροβάθμιας ή επαγγελματικής εκπαίδευσης. Προϋπόθεση να έχουν «περάσει» τα μαθήματα των τριών ετών και να έχουν συγκεντρώσει τουλάχιστον 180 πιστωτικές μονάδες (από τις 240 συνολικά για όλο το πρόγραμμα), και β) πτυχιούχοι καθηγητικών τμημάτων (δηλαδή, των τμημάτων της περίπτωσης «α»).

• Τα προγράμματα θα πιστοποιούνται από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης με τη σύμφωνη γνώμη του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής. Στο πλαίσιο της πιστοποίησης θα αξιολογούνται τα επιστημονικά προσόντα των διδασκόντων και εάν είναι συναφή με τα επιδιωκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα, καθώς και η καταλληλότητα των συγγραμμάτων.

• Το κόστος οργάνωσης και λειτουργίας του προγράμματος μπορεί να χρηματοδοτείται από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, του ΕΣΠΑ ή του Εθνικού Προγράμματος Ανάπτυξης. Η διαχείριση της χρηματοδότησης πραγματοποιείται μέσω του Ειδικού Λογαριασμού Κονδυλίων Ερευνας του ΑΕΙ.

Δείτε επίσης

Το Υπ. Παιδείας συγκρότησε συνεργεία υπερωριακής απασχόλησης για τους διορισμούς εκπ/κών και ΕΕΠ-ΕΒΠ 

Κόπτσης-κατανομή διορισμών: Η Υπουργός δεν έχει πει ακόμη το τελικό “ok” για κάποιους-Τι είπε για οργανικές θέσεις και ΕΑΕ 

Κόπτσης-Ολοκλήρωση διορισμών τέλη Ιουλίου, αρχές Αυγούστου-30.08 οι αναπληρωτές στα σχολεία-Βάσεις έως 20.07 

Ανακοίνωση μόνιμων διορισμών από το Υπουργείο Παιδείας: 8.586 σύνολο 

Πρόεδρος ΑΣΕΠ για πίνακες ειδικής αγωγής: Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να μη φτάσουμε στο τέλος Αυγούστου 

Κεραμέως-νέα σχολική χρονιά: Είμαστε καθ’ όλα έτοιμοι 

Κεραμέως-γραπτός διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Εξετάζεται για προσεχείς προσλήψεις και διορισμούς 

Βουλή-Διατάξεις: Αύξηση ποσού για πρόσληψη αναπληρωτών-επιμίσθιο Συντον. εξωτερικού-εκλογές πρυτανικών αρχών 

Ερώτηση στη Βουλή για νέους πίνακες Γενικής Αγωγής, προς την Υπουργό Παιδείας

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση