Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Στελέχωση ΣΔΕ με μόνιμους εκπαιδευτικούς: Ερώτηση στη Βουλή 44 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Στελέχωση ΣΔΕ με μόνιμους εκπαιδευτικούς: Ερώτηση στη Βουλή 44 Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με πρωτοβουλία του Βουλευτή Κορινθίας Γιώργου Ψυχογιού και τη συνυπογραφή του Τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο Νίκου Φίλη.

Άμεση στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας με μόνιμους εκπαιδευτικούς ζητούν 44 Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία με ερώτησή τους προς την Υπουργό Παιδείας, που κατατέθηκε με πρωτοβουλία του Βουλευτή Κορινθίας Γιώργου Ψυχογιού και τη συνυπογραφή του Τομεάρχη Παιδείας της Κ.Ο Νίκου Φίλη.

Όπως αναφέρουν οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, τα ΣΔΕ αντιμετωπίζουν πλήθος προβλημάτων, τα οποία περιγράφουν αναλυτικά, σε σχετικό έγγραφό τους, τα μέλη της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της υπό σύσταση Π.Ε.ΔΙ.Σ.Δ.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας).

Το βασικότερο εξ’ αυτών είναι η στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό.

Σύμφωνα με την Ερώτηση

Η προβληματική και εκτός χρόνου στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό ωρομισθίων, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για περισσότερες αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών, καθώς οδηγεί σε απώλεια διδακτικών ωρών.

Ειδικότερα μετά τη δραστική μείωση του αριθμού των αποσπασμένων μονίμων εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2020-2021, με αποτέλεσμα οι διαθέσιμες διδακτικές ώρες -μαζί με αυτές του Διευθυντή και του Υποδιευθυντή- να μην καλύπτουν τις ανάγκες των τμημάτων μέχρι την πρόσληψη των πρώτων ωρομισθίων, αρκετές εβδομάδες μετά την έναρξη του διδακτικού έτους που, όπως είναι γνωστό το διδακτικό έτος ξεκινά στις 15 Σεπτεμβρίου.

Σημειώνεται πως κατά το προηγούμενο και το τρέχον σχολικό έτος, οι πρώτες προσλήψεις ωρομισθίων έγιναν στις 15/12/2020 και στις 13/12/2021 αντίστοιχα.

Επίσης, περαιτέρω χρονική καθυστέρηση επιφέρουν οι συχνές αρνήσεις ωρομίσθιων εκπαιδευτών να αναλάβουν τις ώρες που τους προτείνονται από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ λόγω των ενδιάμεσων χρονοβόρων διαδικασιών που απαιτούνται, προκειμένου να προταθούν οι ώρες στον επόμενο κατά σειρά του πίνακα.

Το παραπάνω, καθώς επίσης και η πιθανή μη διαθεσιμότητα ωρομίσθιων εκπαιδευτών στους πίνακες, έχει ως αποτέλεσμα τη μη κάλυψη όλων των απαιτούμενων διδακτικών ωρών ακόμη και στα μέσα του διδακτικού έτους. Με βάση όλα αυτά οι σχολικές μονάδες αναγκάζονται να δημιουργούν καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας με μειωμένες ώρες ανά τμήμα ή ωρολόγιο πρόγραμμα με εκ περιτροπής προσέλευση των τμημάτων.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ ρωτούν την Υπουργό:

Θα μεριμνήσει ώστε να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών για την στελέχωση των ΣΔΕ, με στόχο να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων και για τα εκτός έδρας τμήματα, και οι εν λόγω αποσπάσεις να έχουν διάρκεια δύο διδακτικών ετών;

Θα μεριμνήσει ώστε η διαδικασία των εν λόγω αποσπάσεων να έχει ολοκληρωθεί την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και να μην παρακωλύεται από αποφάσεις των Προϊσταμένων των οικείων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τις οποίες αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί;

Ακολουθεί η Ερώτηση
Ερώτηση

Προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

ΘΕΜΑ: «Επιτακτική ανάγκη η άμεση στελέχωση των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) με μόνιμους εκπαιδευτικούς»

Τα Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) αποτελούν βασικό αποκούμπι κοινωνικής κι επαγγελματικής ένταξης για άτομα που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες και δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν την υποχρεωτική εκπαίδευση.

Βασισμένα σε μια ευρύτερη ευρωπαϊκή πολιτική στήριξης των ασθενέστερων πληθυσμιακών ομάδων, δεν παρέχουν απλά και μόνο δεξιότητες που αλλάζουν προς το καλύτερο τη ζωή όσων τα παρακολουθούν, αλλά και διαμορφώνουν μια πιο θετική στάση απέναντι στην κοινωνία που πριν τους είχε αποκλεισμένους, ενισχύοντας έτσι την κοινωνική συνοχή.

Άλλωστε, δεν είναι λίγοι εκείνοι που συνεχίζουν τη φοίτησή τους στα Εσπερινά ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, αλλά ακόμη και στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

Όμως, τα ΣΔΕ αντιμετωπίζουν πλήθος προβλημάτων, τα οποία περιγράφουν αναλυτικά, σε σχετικό έγγραφό τους, τα μέλη της προσωρινής Διοικούσας Επιτροπής της υπό σύσταση Π.Ε.ΔΙ.Σ.Δ.Ε. (Πανελλήνια Ένωση Διευθυντών Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας). Προβλήματα για τα οποία το αρμόδιο Υπουργείο επιμένει να αδιαφορεί και καθώς χρονίζουν γίνονται πιο έντονα.

Το βασικότερο εξ’ αυτών είναι η στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό.

Η προβληματική και εκτός χρόνου στελέχωσή τους με εκπαιδευτικό προσωπικό ωρομισθίων, καθιστά επιτακτική την ανάγκη για περισσότερες αποσπάσεις μονίμων εκπαιδευτικών, καθώς οδηγεί σε απώλεια διδακτικών ωρών.

Ειδικότερα μετά τη δραστική μείωση του αριθμού των αποσπασμένων μονίμων εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2020-2021, με αποτέλεσμα οι διαθέσιμες διδακτικές ώρες -μαζί με αυτές του Διευθυντή και του Υποδιευθυντή- να μην καλύπτουν τις ανάγκες των τμημάτων μέχρι την πρόσληψη των πρώτων ωρομισθίων, αρκετές εβδομάδες μετά την έναρξη του διδακτικού έτους που, όπως είναι γνωστό το διδακτικό έτος ξεκινά στις 15 Σεπτεμβρίου.

Σημειώνεται πως κατά το προηγούμενο και το τρέχον σχολικό έτος, οι πρώτες προσλήψεις ωρομισθίων έγιναν στις 15/12/2020 και στις 13/12/2021 αντίστοιχα.

Ενδεικτικά, για να είναι πιο αντιληπτό το μέγεθος του προβλήματος, σε ένα σχολείο τεσσάρων τμημάτων με δύο μόνιμους αποσπασμένους εκπαιδευτικούς δημιουργείται έλλειμμα πενήντα διδακτικών ωρών ανά εβδομάδα, ενώ σε ένα σχολείο με πέντε τμήματα έλλειμμα εβδομήντα πέντε ωρών ανά εβδομάδα.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι «χαμένες» διδακτικές ώρες μέχρι και τα μέσα Δεκεμβρίου να είναι εξακόσιες πενήντα (650) για ένα ΣΔΕ τεσσάρων τμημάτων και να εκτοξεύονται στις εννιακόσιες εβδομήντα πέντε (975) σε ένα ΣΔΕ πέντε τμημάτων.

Ακόμη όμως και αφού προσληφθούν οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί τα προβλήματα παραμένουν καθώς αρκετοί εξ’ αυτών έχουν την υποχρέωση προσκόμισης άδειας άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή πριν την άσκηση διδακτικού έργου στα σχολεία, διαδικασία η οποία εμποδίζει την κάλυψη των διδακτικών αναγκών.

Επίσης, περαιτέρω χρονική καθυστέρηση επιφέρουν οι συχνές αρνήσεις ωρομίσθιων εκπαιδευτών να αναλάβουν τις ώρες που τους προτείνονται από το ΙΝΕΔΙΒΙΜ λόγω των ενδιάμεσων χρονοβόρων διαδικασιών που απαιτούνται, προκειμένου να προταθούν οι ώρες στον επόμενο κατά σειρά του πίνακα.

Το παραπάνω, καθώς επίσης και η πιθανή μη διαθεσιμότητα ωρομίσθιων εκπαιδευτών στους πίνακες, έχει ως αποτέλεσμα τη μη κάλυψη όλων των απαιτούμενων διδακτικών ωρών ακόμη και στα μέσα του διδακτικού έτους.

Με βάση όλα αυτά οι σχολικές μονάδες αναγκάζονται να δημιουργούν καθημερινό ωρολόγιο πρόγραμμα διδασκαλίας με μειωμένες ώρες ανά τμήμα ή ωρολόγιο πρόγραμμα με εκ περιτροπής προσέλευση των τμημάτων.

Λύσεις ανάγκης που δεν συνάδουν με τις αρχές εκπαίδευσης ενηλίκων, αλλά δημιουργούν και σειρά ζητημάτων για τους εκπαιδευτικούς.

Είτε οι μεν εκπαιδευόμενοι δεν αναπτύσσουν μια σχέση καθημερινότητας με το σχολείο, είτε οι δε εκπαιδευτικοί αναγκάζονται να προσέρχονται καθημερινά για λίγες ώρες, πολλές φορές από μακρινές περιοχές, αλλά και εκ των πραγμάτων δεν ενσωματώνονται στη σχολική κοινότητα και δεν μετέχουν στη σχολική ζωή, με αποτέλεσμα να μην αναδεικνύεται και ο παράλληλος υποστηρικτικός τους ρόλος ως εκπαιδευτές ενηλίκων, χωρίς δική τους ευθύνη.

Λαμβάνοντας υπόψη πως:

• Οι υποψήφιοι προς απόσπαση μόνιμοι εκπαιδευτικοί δεν υστερούν σε τυπικά και ουσιαστικά προσόντα έναντι των ωρομισθίων εκπαιδευτών, αφού υπάρχει σημαντικός αριθμός μονίμων εκπαιδευτικών με ειδίκευση στην εκπαίδευση ενηλίκων, μακροχρόνια εμπειρία στα ΣΔΕ, σχετικές επιμορφώσεις, πιστοποίηση εκπαιδευτή ενηλίκων, αλλά κυρίως συνειδητό ενδιαφέρον για προσφορά στα ΣΔΕ και ταυτόχρονα ισχυρότερη δέσμευση έναντι των ωρομισθίων, αφού το σχολείο αποτελεί και τη μοναδική τους επαγγελματική δραστηριότητα.

• Η πρόσληψη μεγάλου αριθμού ωρομισθίων εκπαιδευτών ως βασική λύση στελέχωσης δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στην ομαλή λειτουργία των ΣΔΕ, το πρόγραμμα των οποίων δεν αποκαθίσταται παρά μόνο αρκετούς μήνες μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς.

Ερωτάται η αρμόδια Υπουργός:

1) Θα μεριμνήσει ώστε να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των αποσπασμένων εκπαιδευτικών για την στελέχωση των ΣΔΕ, με στόχο να είναι μεγαλύτερος από τον αριθμό των τμημάτων και για τα εκτός έδρας τμήματα, και οι εν λόγω αποσπάσεις να έχουν διάρκεια δύο διδακτικών ετών;

2) Θα μεριμνήσει ώστε η διαδικασία των εν λόγω αποσπάσεων να έχει ολοκληρωθεί την 1η Σεπτεμβρίου κάθε έτους και να μην παρακωλύεται από αποφάσεις των Προϊσταμένων των οικείων Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από τις οποίες αποσπώνται οι εκπαιδευτικοί;

Οι ερωτώντες/ούσες Βουλευτές/τριες

Δείτε επίσης

Επιλογή Διευθυντών σχολείων: Τροπολογία ζητά Βουλευτής της Ν.Δ για γίνουν έγκαιρα οι κρίσεις 

16η τροποποίηση απόφασης συνάφειας Μεταπτυχιακών με την ΕΑΕ και τη Σχολική Ψυχολογία

ΦΕΚ: Που παραμένουν υποχρεωτικές οι μάσκες-Τι μέτρα ισχύουν για σχολεία-ΑΕΙ-Δημόσιο-Ιδιωτικό τομέα 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση