Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: “Να θεσμοθετηθεί διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας”

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Βουλευτές ΣΥΡΙΖΑ: “Να θεσμοθετηθεί διδακτικό ωράριο Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας” – Ερώτηση στη Βουλή. 

Με πρωτοβουλία του Βουλευτή Ηρακλείου Νίκου Ηγουμενίδη, 33 βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, σε Ερώτηση που κατέθεσαν προς την Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, ζητούν να αρθούν οι στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία και να εφαρμοσθεί η θεσμοθέτηση ενιαίου διδακτικού ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς.

Οι Βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ τονίζουν πως

είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να θεσμοθετηθεί άμεσα το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, λαμβάνοντας υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας και όχι την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων, όπως είναι και αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος και η Υπουργός Παιδείας οφείλει να πάρει θέση και μέτρα.

Επιπλέον οι Βουλευτές αναφέρουν πως

η Υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, σε απάντηση στην κοινοβουλευτική ερώτηση με αριθ. Πρωτ. 3707/3-3-2022 των Βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σχετικά με την ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας απάντησε στις 24-5-2022 με το υπ’ αριθ. Πρωτ. 60573/Φ1 έγγραφο παραπέμποντας σε απάντησή της σε Επίκαιρη Ερώτηση άλλου βουλευτή για παρόμοιο θέμα και χωρίς να απαντά στο ερώτημα που τέθηκε.

Στην εν λόγω συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής δε δίδεται καμία απολύτως απάντηση που να αφορά σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αρθούν οι παραπάνω στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία έτσι ώστε να θεσμοθετηθεί ενιαίο διδακτικό ωράριο ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ακολουθεί η Ερώτηση:
ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς την κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων

Θέμα: «Ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας»

Η Υφυπουργός Παιδείας, σε απάντηση στην κοινοβουλευτική ερώτηση με αριθ. Πρωτ. 3707/3-3-2022 των βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία σχετικά με την ανάγκη άμεσης θεσμοθέτησης του διδακτικού ωραρίου Νηπιαγωγών με βάση τα χρόνια της εκπαιδευτικής υπηρεσίας απάντησε μετά από 2μιση μήνες καθυστέρηση και συγκεκριμένα στις 24-5-2022 με το υπ’ αριθ. Πρωτ. 60573/Φ1 έγγραφο παραπέμποντας σε απάντησή της σε επίκαιρη ερώτηση άλλου βουλευτή για παρόμοιο θέμα και χωρίς να απαντά στο ερώτημα που τέθηκε.

Στην εν λόγω συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής δε δίδεται καμία απολύτως απάντηση που να αφορά σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αρθούν οι παραπάνω στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία έτσι ώστε να θεσμοθετηθεί ενιαίο διδακτικό ωράριο ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Είναι απαραίτητο να επαναληφθεί ότι στα ολιγοθέσια Νηπιαγωγεία, τα οποία καλύπτουν το 96% των Νηπιαγωγείων της χώρας δεν υπάρχει μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας, όπως ισχύει για τους εκπαιδευτικούς των πολυθέσιων σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ειδικότερα, για όσα ισχύουν σήμερα σε βάρος των λειτουργών των Νηπιαγωγείων θα πρέπει να ληφθούν υπόψη ότι:

– Ενώ το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών υπολογίζεται για το Δημοτικό Σχολείο σε 6 διδακτικές ώρες ημερησίως, για το Νηπιαγωγείο υπολογίζεται σε 5 διδακτικές ώρες, καθώς οι ώρες προσέλευσης, αποχώρησης και διαλείμματος των μαθητών/τριών δε λαμβάνονται ως διδακτικές ώρες, παρά το γεγονός ότι οι παραπάνω ώρες αξιοποιούνται παιδαγωγικά από τις/τους Νηπιαγωγούς.

– Υπάρχει άνιση κατανομή του διδακτικού χρόνου μεταξύ των τμημάτων του Νηπιαγωγείου (Υποχρεωτικό/Πρωινό–Προαιρετικό/Ολοήμερο) και κατ’ επέκταση των Νηπιαγωγών που εργάζονται σε αυτά, ανάλογα με το αν στο Νηπιαγωγείο λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής ή όχι.

– Ταυτόχρονα, η/ο Προϊσταμένη/ος του Νηπιαγωγείου εκτελεί διοικητικό έργο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την αναγκαστική διεκπεραίωση των διοικητικών θεμάτων της σχολικής μονάδας από την/τον Προϊσταμένη/ο σε ώρες εκτός λειτουργίας σχολείου, δηλαδή σε ώρες απλήρωτης εργασίας.

– Η παροχή διοικητικού έργου από την/τον Προϊσταμένη/ο του Νηπιαγωγείου εξαρτάται από τον τύπο του Νηπιαγωγείου.

Έτσι, λοιπόν, αν στη σχολική μονάδα λειτουργεί τμήμα πρόωρης υποδοχής ή αν πρόκειται για μονοθέσιο Νηπιαγωγείο, τότε δεν υπάρχει ο απαραίτητος χρόνος για την διεκπεραίωση των γραφειοκρατικών διαδικασιών από τις/τους Προϊσταμένες/ους.

Επειδή η Υπουργός Παιδείας οφείλει για τα παραπάνω να πάρει ευθέως θέση και μέτρα, και όχι να επαναλαμβάνει το ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Επειδή είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να θεσμοθετηθεί άμεσα το διδακτικό ωράριο των Νηπιαγωγών, λαμβάνοντας υπόψη τα χρόνια υπηρεσίας και όχι την οργανικότητα των Νηπιαγωγείων, όπως είναι και αίτημα της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος.

Επειδή είναι πλέον επιτακτική ανάγκη να εφαρμοσθεί η μείωση του διδακτικού ωραρίου των Νηπιαγωγών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας όπως ο Νόμος ορίζει για τους εκπαιδευτικούς.

Ερωτάται η αρμόδια κ. Υπουργός:

Σε ποιες ενέργειες θα προβεί προκειμένου να αρθούν οι παραπάνω στρεβλώσεις του διδακτικού ωραρίου των νηπιαγωγών που υπηρετούν σε ολιγοθέσια νηπιαγωγεία και να εφαρμοσθεί η θεσμοθέτηση ενιαίου διδακτικού ωραρίου ανάλογα με τα χρόνια εκπαιδευτικής υπηρεσίας για όλους ανεξαιρέτως τους εκπαιδευτικούς;

Δείτε επίσης

Κάλυψη 4.173 κενών θέσεων Δασκάλων στους μόνιμους διορισμούς-Ερώτηση στη Βουλή 

Ανάγκη στελέχωσης Ειδικών Δημοτικών Σχολείων με εκπαιδευτικές ειδικότητες-Ερώτηση στη Βουλή 

Οργανικά κενά σχολείων-ΚΕΔΑΣΥ εκπαιδευτικών και ΕΕΠ-ΕΒΠ πριν τους διορισμούς 

Αδειες μόνιμων εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Αδειες αναπληρωτών εκπαιδευτικών-ΕΕΠ και ΕΒΠ: Αναλυτικός οδηγός Υπ. Παιδείας-Ποιες δικαιούνται-Νομοθετικό πλαίσιο 

Εγκύκλιος: Μακροχρόνιες άδειες εκπαιδευτικών-ΕΕΠ-ΕΒΠ

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση