Σάββατο, 10 Απριλίου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Κλαδικών Σωματείων ΕΕΠ: Τι συζητήθηκε

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Κλαδικών Σωματείων ΕΕΠ: Τι συζητήθηκε-Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής.

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Κλαδικών Σωματείων ΕΕΠ
Δελτίο Τύπου ΠΟΣΕΕΠΕΑ
“Ενημέρωση για τη συνάντηση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ και του ΙΜΕΓΕΕ με κλαδικά σωματεία του Ε.Ε.Π.”

Την Τετάρτη 17 Φεβρουαρίου 2021 και ώρα 18:00, συναντήθηκαν διαδικτυακά  το Δ. Σ. της ΠΟΣΕΕΠΕΑ παρουσία εκπροσώπων του Δ.Σ. του  ΙΜΕΓΕΕ και του τ. αιρετού ΚΥΣΕΕΠ Β. Βούγια, μετά από  την υπ’ αρ. πρωτ 05/28-01-2021 πρόσκληση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, με μέλη και εκπροσώπους των Δ.Σ. των σωματείων των κλάδων του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ε.Ε.Π. Η συνάντηση διήρκησε σχεδόν τρεις ώρες σε ζεστό και φιλικό κλίμα.

Καλέστηκαν όλα τα κλαδικά σωματεία των ενεργών ειδικοτήτων ΕΕΠ

[Πανελλήνιος Σύλλογος Λογοπεδικών – Λογοθεραπευτών (Π.Σ.Λ.),  Σύλλογο Επιστημόνων Λογοπαθολόγων – Λογοθεραπευτών Ελλάδος (ΣΕΛΛΕ),  Σύλλογος Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ), Ένωση Νοσηλευτών Ελλάδος (Ε.Ν.Ε.), Πανελλήνιος Σύλλογος Επισκεπτών υγείας (ΠΣΕΥ), Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών (ΠΣΦ), Πανελλήνιος Σύλλογος Εργοθεραπευτών (ΠΣΕ) και Σύνδεσμος Κοινωνικών Λειτουργών Ελλάδος (ΣΚΛΕ – Ν.Π.Δ.Δ.)], όπου ανταποκρίθηκαν όλοι εκτός από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Επισκεπτών υγείας (ΠΣΕΥ).

Από τον Πανελλήνιο Σύλλογο Λογοπεδικών/ Λογοθεραπευτών (ΠΣΛ), η πρόεδρος κα. Γκούντα ο κ. Αδάμου, μέλος ΠΣΛ και ειδικός γραμματέας ΠΟΣΕΕΠΕΑ.

Από το Σύλλογο Επιστημόνων Λογοθεραπευτών Λογοπαθολόγων Ελλάδας (ΣΕΛΛΕ), η γενική γραμματέας κα. Γάτα.

Από το Δ.Σ. του Πανελλήνιου Συλλόγου  Εργοθεραπευτών (ΠΣΕ) ο κ. Τζουβελέκης, μέλος ΠΣΕ.

Από το Δ.Σ του Ν.Π.Δ.Δ «Πανελλήνιος Σύλλογος Φυσικοθεραπευτών»  (ΠΣΦ) ο πρόεδρος κ. Λυμπερίδης και ο Αντιπρόεδρος κ. Μαρμαράς.

Από το Δ.Σ. του Ν.Π.Δ.Δ Συνδέσμου Κοινωνικών Λειτουργών (ΣΚΛΕ) η πρόεδρος κα. Αθανασίου και η Υπεύθυνη Τύπου κα. Γκώρου.

Από το Δ.Σ. του Συλλόγου Ελλήνων Ψυχολόγων (ΣΕΨ) ο κ. Σύρρης, ταμίας Δ. Σ.  ΣΕΨ.

Από το Δ.Σ. της  Ένωσης Νοσηλευτών Ελλάδος (ΕΝΕ) ο γ.γ. κ. Τζανής Πολυκανδριώτης.

Αρχικά, παρουσιάστηκαν από την πρόεδρο της ΠΟΣΕΕΠΕΑ, τα στοιχεία διορισμών και προσλήψεων αναπληρωτών ανά κλάδο κατά την τελευταία τριετία.

Συζητηθήκαν,

στο πλαίσιο της κατάστασης που βιώνουμε με την πανδημία τα σχετικά με την προτεραιοποίηση στον εμβολιασμό.

Ως ΠΟΣΕΕΠΕΑ ενημερώσαμε για τις ενέργειες της Ομοσπονδίας όσον αφορά τα Ειδικά σχολεία και τα ΚΕΣΥ.

Οι συνάδελφοι των κλαδικών παρουσίασαν επίσης τις ενέργειές τους και τη σημαντική συμβολή της ύπαρξης γενικού μητρώου στα ΝΠΔΔ καθώς οι σύλλογοι των Φυσικοθεραπευτών και των Εργοθεραπευτών κατάφεραν από την πρόταξη των νοσοκομειακών συναδέλφων να επεκτείνουν την πρόταξη και στους υπόλοιπους συναδέλφους των κλάδων τους, όπως οι Σχολικοί Νοσηλευτές.

Αναπτύχθηκαν όλα τα τρέχοντα θέματα Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης

που αφορούν το Ειδικό  Εκπαιδευτικό Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό (ΕΒΠ), εξιστορήθηκαν πολλά από τα τροχοπέδια που πολεμήθηκαν κι έρχονται ξανά στο προσκήνιο.

Τονίστηκε ο θεσμικός ρόλος των φορέων ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ, σε σχέση με όλα τα Υπουργεία και συμφωνήθηκε η επικοινωνία για θέσπιση από κοινού δράσεων τόσο για θεσμικά, όσο και για εργασιακά ζητήματα καθώς και για γενικότερη αλληλοενημέρωση σχετικά με θέματα που αφορούν τις ειδικότητες ΕΕΠ.

Ένα ακόμη πολύ σημαντικό σημείο της συνάντησης

υπήρξε από τον γ.γ. του ΙΜΕΓΕΕ κ. Τσαρουχά με την παρουσίαση του ΙΜΕΓΕΕ και των τρεχόντων δράσεων όπου ζητήθηκε και η συνεργασία – συμβολή των φορέων. Χαρακτηριστικές δράσεις του ΙΜΕΓΕΕ που μπορούν να βοηθήσουν στην ακαδημαϊκή και εργασιακή ανάδειξη των κλάδων ΕΕΠ-ΕΒΠ είναι:

τα τρέχοντα Ευρωπαϊκά προγράμματα με τη σύμπραξη ελληνικών και ξένων Πανεπιστημίων, το επιστημονικό περιοδικό, το μητρώο συνεργατών, η διεργασία για τη δημιουργία επιμορφωτικών προγραμμάτων για ΕΕΠ-ΕΒΠ, κ.α.

Επιπρόσθετα,

και σε συνέχεια των πλαισίων της επιστημονικής υπόστασης της ΠΟΣΕΕΠΕΑ πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από την Πρόεδρο κα. Μπουλμέτη και την Αντιπρόεδρο κα. Γεωργακάκου σχετικά με τα στοιχεία της ετήσιας έκθεσης του ΚΑΝΕΠ ΓΣΣΕ και τη διαδικτυακή συνδιάσκεψη στην οποία τέθηκαν από την ΠΟΣΕΕΠΕΑ  οι θέσεις και οι προκλήσεις για τη γενική και ειδική εκπαίδευση.

Οι εκπρόσωποι από τα έξι (6) ΝΠΔΔ

αναφέρθηκαν επιπλέον στο ζήτημα των κολεγίων και ενημέρωσαν πως εξέδωσαν κοινό δελτίο τύπου, καθώς από κοινού τρέχουν το ζήτημα και επικοινωνούν με νομικούς και με διάφορες θεσμικές πηγές.

Κατόπιν, έκκλησης του οργανωτικού γραμματέα ΠΟΣΕΕΠΕΑ κ. Βολκίδη και της γ.γ. ΠΟΣΕΕΠΕΑ κα. Χατζηδρόσου για συμπόρευση και συντονισμό των κινήσεων, οι κλαδικοί ΝΠΔΔ σύλλογοι ενημέρωσαν την ΠΟΣΕΕΠΕΑ και το ΙΜΕΓΕΕ για τα τις προσπάθειες εξομοίωσης των ΠΕ/ΤΕ πτυχίων.

Από τα έξι (6) κλαδικά ΝΠΔΔ υπάρχει ειδική μέριμνα για το ζήτημα. Ειδικότερα από τον ΠΣΦ και τον ΣΚΛΕ, όπως αναφέρθηκαν αναλυτικά σε κινήσεις και δράσεις, έχουν σταλεί πολλές επιστολές με προτάσεις για την εξομοίωση των πτυχίων ΤΕ σε ΠΕ προς τον Πρωθυπουργό  και πάσα υπεύθυνη κατεύθυνση (π.χ. Υπουργείο  Παιδείας, Υπουργείο Εσωτερικών, κ.α.).

Στην προσπάθεια των συλλόγων αναμένουν την ανταπόκριση συμβολής του Συνηγόρου του Πολίτη και κάνουν ενέργειες που θα οδηγήσουν το ζήτημα στο ΣτΕ.

Συνάντηση ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Κλαδικών Σωματείων ΕΕΠ
Το κοινό πλαίσιο διεκδίκησης συνοψίζεται σε:

1. Ενημέρωση από την Ομοσπονδία για τους διορισμούς, τις προσλήψεις, τις οργανικές και λειτουργικές θέσεις ΕΕΠ ως προς την κάλυψή τους και τις ανάγκες ανακατανομής στη βάση των πραγματικών αναγκών. Συμπληρωματικά αναφέρθηκαν οι 1041 διορισμοί ΕΕΠ – ΕΒΠ και οι 11 μη καλυμμένες διοριστέες θέσεις που ακόμη δεν έχουν ακόμη δοθεί.  Το ζήτημα θα συζητηθεί εκ νέου για κοινές κινήσεις. Κοινή σκέψη και διεκδίκηση, καμία από τις δοθέντες οργανικές θέσεις να μην πάει χαμένη όπως επίσης και να διεκδικηθούν και νέες για όλους τους κλάδους ΕΕΠ-ΕΒΠ σε Γενικά, Ειδικά Σχολεία και ΚΕΣΥ.

2. Διεκδίκηση ενιαίας στελέχωσης ΕΕΠ-ΕΒΠ στην εκπαίδευση, με γνώμονα τη διασφάλιση μίας συμπεριληπτικής εκπαίδευσης, από την πρώιμη και δια βίου, όπου όλες οι ειδικότητές μας ως δίκτυο θα μπορούν να αντιμετωπίζουν από κοινού ζητήματα που αφορούν τους μαθητές, τις οικογένειες και τις εκπαιδευτικές κοινότητες γενικότερα. Χαρακτηριστικά, ειδική μνεία έγινε στην πρώιμη και στη συμμετοχή όλων των ειδικοτήτων ΕΕΠ-ΕΒΠ. Συζητήθηκαν και παρουσιάστηκαν οι σχεδιασμοί και οι ενέργειες που έχουν διεκδικηθεί από ΠΟΣΕΕΠΕΑ και ΙΜΕΓΕΕ όλον αυτό τον καιρό.

3. Ενημέρωση για τα νέα επικείμενα νομοσχέδια του ΥΠΑΙΘ σχετικά με την αξιολόγηση, το νόμο της Ειδικής Αγωγής, τη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, τα ΚΕΣΥ, τις ΕΔΕΑΥ, πιθανές επικείμενες οργανικές θέσεις ΕΕΠ-ΕΒΠ  στη Ειδική Εκπαίδευση, οι οργανικές θέσεις των ΕΕΠ στο ΚΕΣΥ και το χρονικό της μη διάθεσής τους σε διορισμό. Εκφράστηκε η πρόθεση για κοινό έργο Ομοσπονδίας-ΙΜΕΓΕΕ-κλαδικών σωματείων ΕΕΠ σε σχέση με τα παραπάνω. Σε επόμενη φάση πιθανόν να οριστεί ένα άτομο ανά κλαδικό σωματείο και χρονοδιάγραμμα επικοινωνίας για να διασφαλιστεί η απρόσκοπτη συνεργασία.

4. Εφαρμογή της κείμενης νομοθεσίας (ν.3699/2008) και διεκδίκηση συνέχισης τους στο νέο νόμο της Ειδικής Αγωγής σχετικά με την κάλυψη θέσεων Συντονιστών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού, κοινή παρακολούθηση του θέματος.

5. Συμπόρευση και συντονισμό των κινήσεων ως προς την εξομοίωση των πτυχίων ΤΕ–ΠΕ καθώς και την συνέχιση της υπεράσπισης των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της δημόσιας τριτοβάθμιας εκπαίδευσης

6. Σεβασμός και διασφάλιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των κλάδων ΕΕΠ στο χώρο της εκπαίδευσης.

7. Βελτίωση συνθηκών και όρων εργασίας του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής μέσω έρευνας ωφελούμενων αναγκών παιδιών και οικογενειών και λήψη των αναγκαίων μέτρων σε θεσμικό πλαίσιο, που να προάγουν την σωματική και ψυχική υγεία τους καθώς και την ευημερία της επαγγελματικής υπόστασης των ΕΕΠ-ΕΒΠ (π.χ. μέτρα προστασίας, υποδομές, ατομικοί χώροι εργασίας που διασφαλίζουν το απόρρητο, υλικοτεχνικό υλικό, κ. λ. π.).

8. Διαμόρφωση προτάσεων ανά κλάδο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού για θέματα  καθηκοντολογιών και προδιαγραφών θεραπείας, συμβουλευτικής και καθοδήγησης (π.χ. διασφάλιση απορρήτου, δικαιώματος ιδιωτικότητας δυνητικού ασθενή – μαθητή, παραπομπών ανά κλάδο, εργαλείων καθώς και διατάξεων οι οποίες υποκαθιστούν το έργο των κλάδων, όπως ο σύμβουλος σχολικής ζωής κ.α.)

Η παραπάνω συνάντηση αποτελεί την απαρχή ενός δημιουργικού διαλόγου, υπήρξε έκδηλη πρόθεση συνεργασίας και συγκερασμού μεταξύ των φορέων και αυτό θα οδηγήσει σύντομα σε περαιτέρω από κοινού δράσεις τόσο συλλογικές, όσο και κατά κλάδους.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο

Δείτε επίσης

ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Σεξουαλική διαπαιδαγώγηση: Το Πρόγραμμα στα σχολεία να το αναλάβουν ειδικότητες ΕΕΠ
ΠΟΣΕΕΠΕΑ-Παγκόσμια ημέρα γυναίκας: Κάλεσμα σε δράσεις για την 8η Μαρτίου-3ωρη στάση εργασίας
Μισθοδοσία νεοδιόριστων μελών ΕΕΠ-ΕΒΠ: Οι αλλαγές τον Απρίλιο
Ζέττα Μακρή-Σχολικοί Νοσηλευτές: Υπάρχουν κινήσεις και πρωτοβουλίες του ΥΠΑΙΘ σε πρώϊμο όμως στάδιο
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση