“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ: Δράσεις για την μη εφαρμογή της ζωντανής μετάδοσης μαθήματος από την τάξη

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ: Δράσεις για την μη εφαρμογή της της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τη ζωντανή μετάδοσης μαθήματος από την τάξη.

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

Αναφορικά με την εφαρμογή της ζωντανής μετάδοσης μαθημάτων από την τάξη, την οποία στα πλαίσια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης προωθεί το ΥΠΑΙΘ, είχαμε συνέχεια των αντιδράσεων από την ΑΔΕΔΥ, τη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ.

Συγκεκριμένα
ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
Η ΑΔΕΔΥ

Με απόφαση του Γενικού Συμβουλίου για απεργία-αποχή από τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων και μια Εξώδικη γνωστοποίηση.

Η ΔΟΕ

Απέστειλε σχέδιο πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων), προς τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε, με σκοπό τη συλλογική απάντηση για μη εφαρμογή της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα.

Η ΟΛΜΕ

Κοινοποίησε την επιστολή της Ευρωπαϊκής Συνδικαλιστικής Επιτροπής για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE) προς το ΥΠΑΙΘ, για τη ζωντανή μετάδοση μαθημάτων, με την οποία καλείται το ΥΠΑΙΘ να προσαρμοστεί στις οδηγίες / πρότυπα του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας ((ILO), “οι οποίες αναφέρουν ότι ένα κλίμα εμπιστοσύνης, δομημένο πάνω στον κοινωνικό διάλογο και τον τριμερισμό, είναι θεμελιώδες για την αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης του COVID-19 και των συνεπειών του”.

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
Αναλυτικά
Η Απόφαση του Γενικού Συμβουλίου της ΑΔΕΔΥ και το Εξώδικο

Για απεργία-αποχή από τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη με τη χρήση κάμερας

Το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. στη συνεδρίασή του στις 20 του Μαΐου του 2020, λαμβάνοντας υπόψη το εκπαιδευτικό πλαίσιο, την παιδαγωγική και κοινωνική σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εκπαιδευτικού και μαθητών, την παιδαγωγική σχέση που αναπτύσσεται εντός της σχολικής τάξης, και τα προσωπικά δεδομένα εκπαιδευτικών-μαθητών, αποφάσισε να στηρίξει τις Ομοσπονδίες των Εκπαιδευτικών και την πάνδημη απαίτηση όλου του λαού, ενάντια στην τροπολογία που εισάγει τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική τάξη με την τοποθέτηση κάμερας.

Για το λόγο αυτό το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ. αποφάσισε την προκήρυξη απεργίας-αποχής από την εφαρμογή των διατάξεων που  περιλαμβάνονται στην υπ’ αρ. 57233/Υ1/2020 [ΦΕΚ 1859/Β/15-5-2020] Κοινή Υπουργική Απόφαση «Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση» σε εφαρμογή της διάταξης του άρ. 63 του N. 4686/2020 και των συνακόλουθων εφαρμοστικών εγκυκλίων που την διέπουν και οδηγούν στην απαράδεκτη, από κάθε άποψη, διαδικασία της ζωντανής μετάδοσης των μαθημάτων μέσα από την σχολική αίθουσα.

Απαιτούμε εδώ και τώρα να καταργηθεί η τροπολογία και η Υπουργική Απόφαση της κυβέρνησης.

Για το Γενικό Συμβούλιο της Α.Δ.Ε.Δ.Υ.

Ο Πρόεδρος                   Ο Γραμματέας

Μούσιος Απόστολος                Κουσκουλής Γιώργος

_______________________

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
Το Εξώδικο της ΑΔΕΔΥ

_______________________

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
Η αποστολή Πρακτικού Συλλόγου Διδασκόντων από τη ΔΟΕ στους Συλλόγους Π.Ε

Αθήνα 27/5/2020

Αρ. Πρωτ. 586

Προς

Τους Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Θέμα: «Πρακτικό Συλλόγου Διδασκόντων για συλλογική απάντηση με μη εφαρμογή της ζωντανής αναμετάδοσης των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα»

Σε συνέχεια της απόφασης του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. με αριθμό Πρωτ. 563/20-5-2020, σχετικά με τον προγραμματισμό δράσεων απέναντι στο πολυνομοσχέδιο και την τροπολογία για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, σας αποστέλλουμε σχέδιο πρακτικού του Συλλόγου Διδασκόντων (Δημοτικών και Νηπιαγωγείων) που συντάχθηκε σε συνεργασία με τη νομική μας σύμβουλο Μ.Μ. Τσίπρα.

Επισημαίνουμε, για άλλη μια φορά, πως από την τροπολογία, την Υπουργική Απόφαση και τις σχετικές οδηγίες, προκύπτει ξεκάθαρα ότι η συμμετοχή στη διαδικασία είναι προαιρετική και όχι υποχρεωτική.

Αυτό, δεν αναιρεί το γεγονός ότι αποτελεί μεθόδευση του υπουργείου παιδείας να ρίξει την ευθύνη για την υλοποίησή της στους εκπαιδευτικούς.

Ευθύνη και χρέος μας αποτελεί η προάσπιση της παιδαγωγικής σχέσης και εμπιστοσύνης μεταξύ μαθητών και εκπαιδευτικών, η διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων όλων των εμπλεκομένων στην εκπαιδευτική διαδικασία, η διαφύλαξη της ποιότητας της διδασκαλίας στη βάση παιδαγωγικών αρχών και σύγχρονων μεθόδων διδασκαλίας, η θωράκιση της ψυχοσυναισθηματικής στήριξης των ευάλωτων κοινωνικά και μαθησιακά μαθητών μας με την παράλληλη αποτροπή του κινδύνου της έκθεσής τους σε πρόσωπα ξένα προς την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η απάντησή μας στις μεθοδεύσεις του υπουργείου παιδείας θα είναι αποφασιστική και Συλλογική για τη μη υλοποίηση της υπουργικής απόφασης, σε πρώτο επίπεδο, μέχρι την κατάργηση της τροπολογίας.

Επισημάνουμε ότι το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. προκειμένου να αποτρέψει την εφαρμογή της τροπολογίας και της Υ.Α. για τη ζωντανή αναμετάδοση των μαθημάτων από τη σχολική αίθουσα, θα θέσει σε εφαρμογή, με τον πλέον πρόσφορο τρόπο,  απεργία – αποχή για τη διαδικασία, ώστε να αποτελέσει το δυναμικό μέσο απάντησης στο Υπουργείο Παιδείας, την κατάλληλη χρονική στιγμή που θα χρειαστεί να αξιοποιηθεί.

Στη βάση αυτή το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συναδέλφους, στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων που θα πραγματοποιηθούν την Πέμπτη 28 και Παρασκευή 29 Μαΐου, να προχωρήσουν στη συλλογική λήψη αποφάσεων σύμφωνα με το σχέδιο που σας αποστέλλουμε, με τις οποίες θα δηλώνουν ότι δεν προχωρούν στην υλοποίηση της Υπουργικής Απόφασης.

_______________________

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ

Σχέδιο απόφασης άρνησης ζωντανής αναμετάδοσης – δημοτικά
Σχέδιο απόφασης άρνησης ζωντανής αναμετάδοσης – νηπιαγωγεία

_______________________

ΑΔΕΔΥ-ΔΟΕ-ΟΛΜΕ
Η Επιστολή ΕΤUCE στο ΥΠΑΙΘ

EUROPEAN REGION-ETUCE

President

Christine BLOWER

Vice-Presidents

Odile CORDELIER

Andreas KELLER

Trudy KERPERIEN

Dorte LANGE Galina MERKULOVA

Branimir STRUKELJ

To: Mrs Niki Kerameos

Minister of Education of the Hellenic Republic

E-mail: minister@minedu.gov.gr

Cc: Greek Primary Teachers’ Federation (DOE)

E-mail: doeintrel@gmail.com

Greek Federation of Secondary State School Teachers (OLME)

E-mail: interolme@yahoo.gr

Bρυξέλλες, 20 Μαίου 2020

 Θέμα: Αλληλεγγύη προς τα εκπαιδευτικά συνδικάτα – μέλη της ΕTUCE στην Ελλάδα

 Αγαπητή Υπουργέ,

 Η Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Επιτροπή για την Εκπαίδευση (ΕΤUCE) αντιπροσωπεύει 132 συνδικάτα στην εκπαίδευση, δηλαδή 11 εκατομμύρια εκπαιδευτικούς στην Ευρώπη. Ως αναγνωρισμένος κοινωνικός εταίρος στην εκπαίδευση σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η ETUCE έχει τακτικές συναντήσεις με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εργοδοτών Εκπαίδευσης (EFEE) στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Κοινωνικού Διαλόγου ανά τομέα προκειμένου να διαπραγματεύεται και να συζητά θέματα εκπαίδευσης και απασχόλησης που έχουν σχέση με εκπαιδευτικούς, ακαδημαϊκούς και γενικά το προσωπικό που απασχολείται στην εκπαίδευση.

Η ETUCE είναι μια Ευρωπαϊκή  Συνδικαλιστική Ομοσπονδία μέσα στην ETUC, την Ευρωπαϊκή Συνδικαλιστική Συνομοσπονδία. Η ETUCE είναι επίσης ο Ευρωπαϊκός Κλάδος  της Εκπαιδευτικής Διεθνούς (EI), της παγκόσμιας ομοσπονδίας συνδικάτων εκπαίδευσης.

‘Υστερα από την επιστολή που σας έστειλε η ETUCE στις 30 Απριλίου 2020 υπενθυμίζοντας στην Ελληνική Κυβέρνηση να συνεργάζεται δημιουργικά με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα  ιδιαίτερα σε αυτές τις πρωτόγνωρες συνθήκες , με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι η παροχή/ρύθμιση για την απευθείας μετάδοση μαθημάτων από τη σχολική τάξη υιοθετήθηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 8 Μαίου του 2020  με μία τροποποίηση/προσθήκη σε άλλο νόμο χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, διαβούλευση  ή διάλογο με τα εκπαιδευτικά συνδικάτα.

Κατανοώντας ότι αυτό το βήμα ήταν ένα μέτρο έκτακτης ανάγκης κάτω από εξαιρετικές συνθήκες και η διάρκειά του είναι περιορισμένη, ως το τέλος του σχολικού έτους 2019-2020, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι ο αποκλεισμός των εκπαιδευτικών συνδικάτων από όλα τα στάδια διαβουλεύσεων αψηφά το άρθρο 21 β του Eυρωπαϊκου Κοινωνικού Χάρτη που κυρώθηκε από την Ελλάδα στις 18 Μαρτίου 2016 καθώς και τη διάταξη για το δικαίωμα στην πληροφορία και την διαβούλευση η οποία επισημαίνει ότι (…)

«οι εργαζόμενοι ή εκπρόσωποί τους, σύμφωνα με την κείμενη εθνική νομοθεσία και πρακτική: β) να καλούνται σε διαβούλευση έγκαιρα πάνω στις προτεινόμενες αποφάσεις  οι οποίες επηρεάζουν σημαντικά τα συμφέροντα των εργαζόμενων, ιδιαίτερα όταν πρόκειται για αποφάσεις που θα μπορούσαν να επηρεάσουν σημαντικά τις εργασιακές συνθήκες με την εφαρμογή τους» (…)

Επιπρόσθετα, η ψήφιση της ρύθμισης και της τροποποίησης/προσθήκης ξεκάθαρα δείχνει ότι έχει αγνοηθεί η διάταξη  8 «Κοινωνικός Διάλογος και συμμετοχή εργαζόμενων» του  Ευρωπαϊκού Πυλώνα Κοινωνικών Δικαιωμάτων  που δηλώνει ότι (…)

«Οι εργαζόμενοι ή εκπρόσωποί τους έχουν το δικαίωμα να ενημερώνονται και να προσέρχονται σε διάλογο έγκαιρα  σε θέματα που τους αφορούν και συγκεκριμένα προκειμένου για μεταβίβαση, αναδιάρθρωση ή συγχώνευση επιχειρήσεων/εργασιών και για ομαδικές απολύσεις» (…)όπως και η διάταξη  10 «Υγιές, Ασφαλές και Κατάλληλο εργασιακό περιβάλλον και προστασία δεδομένων».

Η Σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση  συμπεριλαμβανομένης  της καταγραφής/ καταχώρισης δεδομένων εγείρει σημαντικές δυσκολίες για το εκπαιδευτικό προσωπικό αναφορικά με την απασχόληση και τις συνθήκες εργασίας αφ’ ενός και πολλά επαγγελματικά ζητήματα αφ’ ετέρου· συνεπώς, η συμμετοχή των εκπαιδευτικών συνδικάτων και η διαβούλευση με αυτά είναι κεντρικής σημασίας για τη διενέργεια του μέτρου της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης  σεσχέση με την:

  • Προστασία πνευματικής ιδιοκτησίας του υλικού: Η διαδικτυακή μετάδοση μαθημάτων συνεπάγεται την κυκλοφορία on line υλικού/περιεχομένου που έχει δημιουργηθεί από τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς επ’ ωφελεία αποκλειστικά των μαθητών τους και εγείρει το θέμα της ιδιοκτησίας του περιεχομένου καθώς και του προορισμού του.
  • Προστασία προσωπικών δεδομένων, ιδιωτικότητα και ασφάλεια on line: Στη σύγχρον εξ αποστάσεως εκπαίδευση εννοείται ότι το εκπαιδευτικό προσωπικό μοιράζετια προσωπικά του στοιχεία στις μαγνητοσκοπήσεις και άρα εκθέτουν τους εαυτούς τους σε οποιαδήποτε τυχόν on line εξέταση/έλεγχο. Αυτό με τη σειρά του εγείρει ζητήματα που σχετίζονται με την προστασία και την πρόληψη της παρενόχλησης on line και άσκησης βίας από τρίτο πρόσωπο με σοβαρές συνέπειες για την on line ασφάλειά τους, την ιδιωτικότητα και την ψυχο-κοινωνική τους υγεία.
  • Εκπαιδευτική αυτονομία/αυτενέργεια: Όλες τις εποχές και ειδικότερα τώρα εν μέσω της πανδημίας του COVID-19 και των έκτακτων διδακτικών μέτρων, οι εκπαιδευτικοί ως επαγγελματίες πρέπει να μπορούν να καθορίσουν τις αρμόζουσες διδακτικές μεθόδους και παιδαγωγικές προσεγγίσεις τις οποίες θεωρούν καλύτερες και κατάλληλες για να βοηθήσουν και να στηρίξουν τους μαθητές με στόχο να ανταποκριθούν όσο καλύτερα γίνεται στις ατομικές ανάγκες των μαθητών και να διασφαλίσουν τα καλύτερα κατά το δυνατό μαθησιακά αποτελέσματα.

Kάνοντας  σας έκκληση να εναρμονιστείτε (να συμμορφωθείτε) με το άρθρο 35 του Γενικού Κανονισμού Προστασίας Δεδομένων της ΕΕ 2016/679 αναφορικά με την υποχρέωση διεξαγωγής μελέτης εκτίμησης αντικτύπου για την προστασία δεδομένων, για άλλη μια φορά η ETUCE σας καλεί να προσαρμοστείτε στις οδηγίες / πρότυπα του Διεθνούς Οργανισμού Εργασίας ((ILO) οι οποίες αναφέρουν ότι ένα κλίμα εμπιστοσύνης, δομημένο πάνω στον κοινωνικό διάλογο και τον τριμερισμό, είναι θεμελιώδες για την αποτελεσματική εφαρμογή των μέτρων αντιμετώπισης της κρίσης του COVID-19 και των συνεπειών του.

Όταν ένα είδος επεξεργασίας συγκεκριμένα με τη χρήση νέων τεχνολογιών αποτελεί υψηλό κίνδυνο για τα δικαιώματα και τις ελευθερίες των φυσικών προσώπων, είναι ζωτικής σημασίας να υπάρχει ουσιαστική συμμετοχή/ εμπλοκή των κοινωνικών εταίρων της χώρας με σκοπό η έκθεση αντικτύπου να συμπεριλάβει και τις θέσεις των εκπαιδευτικών.

Μετά τιμής,

Susan Flocken

European Director

Δείτε σχετικά

Οδηγίες για ταυτόχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση σε Διευθυντές και εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας

 Δείτε επίσης

Ειδικά σχολεία Πρωτοβάθμιας: Τρόπος επαναλειτουργίας-Οδηγίες ΕΟΔΥ | Εγκύκλιος
Ειδικά σχολεία Δευτεροβάθμιας: Τρόπος επαναλειτουργίας-Οδηγίες ΕΟΔΥ | Εγκύκλιος
Απόφαση τρόπου επαναλειτουργίας ειδικών σχολείων και Πρωτοβάθμιας | ΦΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση