Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δεκτό κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: 166 υπέρ και 132 κατά

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δεκτό κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ: Επί της αρχής, των άρθρων και των Τροπολογιών-Ψήφισαν 298 Βουλευτές-Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν 166 και κατά ψήφισαν 132.

Δεκτό κατά πλειοψηφία το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ

Το νομοσχέδιο του ΥΠΑΙΘ “Εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις” έγινε δεκτό επί της αρχής, των άρθρων και των Τροπολογιών, κατά πλειοψηφία.

Συγκεκριμένα τα αποτελέσματα της ονομαστικής ψηφοφορίας είναι τα εξής:

Ψήφισαν 298 Βουλευτές. Υπέρ του νομοσχεδίου ψήφισαν 166 και κατά ψήφισαν 132 Βουλευτές.

Κατά τη σημερινή συνεδρίαση

τοποθετήθηκε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης Αλέξης Τσίπρας και η αντιπαράθεσή τους ήταν σε υψηλούς τόνους

Ο Πρωθυπουργός είπε, μεταξύ άλλων

Με δυο λόγια θα έλεγα ότι οι μεταρρυθμίσεις που προβλέπονται στο σχέδιο νόμου, το οποίο συζητούμε σήμερα για τρίτη ημέρα στην Ολομέλεια, κινούνται σε τέσσερις σαφείς κατευθύνσεις.

Πρώτον,

διασφαλίζουν τη στοιχειώδη ικανότητα των υποψήφιων φοιτητών να ξεκινήσουν τις σπουδές τους, θεσπίζοντας ελάχιστη βάση εισαγωγής σε κάθε σχολή. Ένα όριο, μάλιστα, το οποίο θα καθορίζουν τα ίδια τα πανεπιστημιακά τμήματα.

Δεύτερον,

οδηγούν τον ενδιαφερόμενο, την ενδιαφερόμενη, να φοιτήσει εκεί όπου πραγματικά επιθυμεί αντί να καταλήγει, τυχαία πολύ συχνά, σε ένα τμήμα από το οποίο είναι πολύ πιθανόν ποτέ να μην αποφοιτήσει. Ενισχύοντας, ταυτόχρονα, την παράλληλη οδό της επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Τρίτον,

οι ρυθμίσεις του παρόντος νομοσχεδίου θέτουν χρονικό όριο στις σπουδές, με ένα πρόσθετο περιθώριο δύο ή τριών ετών πέραν της κανονικής διάρκειάς τους, προβλέποντας όμως και ειδικές πρόνοιες για εργαζόμενους φοιτητές -για να απαντήσω στην κριτική του Γενικού Γραμματέα- αλλά και σε όσους αντιμετωπίζουν προβλήματα υγείας.

Τέλος,

οι ρυθμίσεις στέκονται με ωριμότητα αλλά και με θάρρος απέναντι στην ανομία που πολιορκεί, εδώ και χρόνια, τα πανεπιστήμιά μας. Καθιερώνουν πειθαρχικό πλαίσιο και ελεγχόμενη είσοδο. Στις σχολές ιδρύονται επιτροπές προστασίας με την ευθύνη των Πρυτάνεων, ενώ όπου εκδηλώνεται ιδιαίτερη βία και παραβατικότητα θα λειτουργούν ειδικές ομάδες άοπλων αλλά εκπαιδευμένων αστυνομικών.

Ο Πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία τόνισε πως:

Η κυβέρνηση ότι εκμεταλλεύεται την ακραία κρίση που δημιούργησε η πανδημία για να δημιουργήσει καθεστώς φόβου και καταστολής.

“Τα παιδιά που θα μείνουν εκτός, τι κριτήριο εισαγωγής θα έχουν για την εισαγωγή τους σε ένα ιδιωτικό κολέγιο; Μόνο το αν οι γονείς τους έχουν πορτοφόλι για να πληρώσουν. Και το λέτε, ενώ δήθεν κόπτεστε για την αριστεία” ανέφερε για την ελάχιστη βάση εισαγωγής, σημειώνοντας ότι με το νέο καθεστώς αποκλείονται όλα τα παιδιά των ΕΠΑΛ και των εσπερινών λυκείων αφού δεν θα υπάρχει πλέον η ποσόστωση για την εισαγωγή τους.

Για τον βαθμό εισαγωγής στα πανεπιστήμια είπε ότι εκείνοι που δίνουν λευκή κόλλα είναι το 2-3% του συνόλου, ωστόσο με τον εν λόγω αυτοί που αποτυγχάνουν στις εξετάσεις και θα μείνουν εκτός θα είναι περίπου το 25% του συνόλου.

 “Η σημερινή κυβέρνηση τους φοιτητές και τους νέους χαρακτηρίζει αλήτες που κάνουν διαδηλώσεις και αδιαφορούν για τη δημόσια υγεία, ενώ διεκδικούν το δικαίωμα στη μόρφωση και στην ελπίδα για το μέλλον”, τόνισε για το θέμα της αστυνομίας των Πανεπιστημίων.

Δείτε επίσης

Νίκη Κεραμέως: 5 παθογένειες δεκαετιών αφήνουμε πίσω με το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ
Κεραμέως-Συνταγματικότητα νομοσχεδίου ΑΕΙ: Απαντήσεις στα κόμματα της Αντιπολίτευσης
Εισήγηση Νίκου Φίλη επί του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ: Περικοπές εισακτέων-κλείσιμο τμημάτων-ειδικοί φρουροί-κάμερες
Ομιλία Χαράς Κεφαλίδου στην Ολομέλεια της Βουλής για ν/σ ΑΕΙ: Τίποτε δεν πάει μπροστά χωρίς ειλικρινή συναίνεση
Κεραμέως: Το μεγαλείο λαϊκισμού του ΣΥΡΙΖΑ-Υπόσχεται σε όλους ένα πτυχίο, ασχέτως αν μπορούν να το αποκτήσουν
Απαντήσεις Κεραμέως σε ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ-ΚΚΕ για το νομοσχέδιο για τα Πανεπιστήμια

Δείτε ακόμη

Τροπολογία: Ζητήματα υπηρεσιακών μεταβολών-προσλήψεων αναπληρωτών-παραιτήσεων-πρακτική άσκηση ΙΕΚ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση