“Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Δημόσια Επιστολή – Απάντηση Διευθύντριας Ειδικού Σχολείου Ιλίου για κατηγορίες εις βάρος της για κάμερες

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Δημόσια Επιστολή – Απάντηση Διευθύντριας Ειδικού Σχολείου Ιλίου για κατηγορίες εις βάρος της για κάμερες και για όλα τα ζητήματα που προέκυψαν επί του θέματος.

Δημόσια Επιστολή – Απάντηση Διευθύντριας Ειδικού Σχολείου Ιλίου για κατηγορίες εις βάρος της για κάμερες

Λάβαμε προς δημοσίευση και αυτονοήτως δημοσιεύουμε, επιστολή  της Διευθύντριας 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιλίου κας Βερώνη  Ειρήνης αναφορικά με το ζήτημα «συστήματος καμερών» στο σχολείο όπου υπηρετεί.

 Εισαγωγή

 Τον Απρίλιο του 2018, ελέγχοντας την ηλεκτρονική αλληλογραφία του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιλίου στο οποίο υπηρετώ ως Διευθύντρια, διαπίστωσα με έκπληξη ότι ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών «Δ. Γληνός» είχε κοινοποιήσει σε όλα τα σχολεία της αρμοδιότητάς του, την  Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας (ΔΟΕ) και προς διάφορες υπηρεσίες του Υπουργείου Παιδείας, ένα δυσφημιστικό κείμενο «καταγγελία» με πλήθος αναληθών κατηγοριών εναντίον μου, με κυρίαρχο τον εξής ψευδή ισχυρισμό: ότι εγκατέστησα μόνη μου και λειτούργησα σύστημα καμερών στο σχολείο όπου υπηρετώ!

Η αλήθεια απέχει από την πραγματικότητα και το ζήτημα των καμερών που συνεχίζουν να βρίσκονται στο σχολείο με ευθύνη και αποκλειστική διαχείριση ιδιωτικής εταιρείας, η ίδια ανέδειξα όταν πήγα να τις απενεργοποιήσω και αντί για στήριξη από συναδέλφους, έγινα αποδέκτης κακεντρεχούς κριτικής.

Ας σημειωθεί δε, ότι ουδέποτε το Προεδρείο ή μέλος του Συλλόγου  Eκπαιδευτικών «Δ. Γληνός», προσπάθησε να επικοινωνήσει μαζί μου  προκειμένου να ενημερωθεί για την αλήθεια ή έστω, για να επιβεβαιώσει το περιεχόμενο των όσων άδικα με κατήγγειλλε.

Απέστειλα προς το Σύλλογο Eκπαιδευτικών «Δ. Γληνός» επιστολή με απαντήσεις σε όσα ψευδώς ανέφερε δημόσια, αναδεικνύοντας  όλη την αλήθεια για τις κάμερες στο 1ο  Ειδικό Δημοτικό  Σχολείο Ιλίου, με σκοπό να την δημοσιοποιήσει προς όλα τα μέλη του όπως είχε κάνει με τις αβάσιμες καταγγελίες,αλλά εισέπραξα την αδιαφορία του Συλλόγου  «Δ. Γληνού».

Καθώς ολοκληρώθηκε, η Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας σχετικά με την λειτουργία καμερών στο Σχολείο μου, με απαλλακτική απόφαση για το πρόσωπό μου και τις ενέργειές μου.

Παρακαλώ την ιστοσελίδα σας για την ανάρτηση της εν λόγω δημόσιας επιστολής μου, ώστε να αναδειχθεί η αλήθεια και ένα υπαρκτό  νομοθετικό κενό που υπάρχει σήμερα στα Ειδικά Σχολεία που κατασκευάστηκαν και λειτουργούν με Σύμπραξη  Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) εντός των οποίων ευρίσκονται κάμερες παρακολούθησης οι οποίες είναι εκτός κρατικής διαχείρισης!

Για τον λόγο αυτό και προς αποκατάσταση της αλήθειας σας στέλνω την παρούσα επιστολή, όπου εξηγώ αναλυτικά όλους τους άδικους και ψευδείς ισχυρισμούς που έγιναν κατά του προσώπου μου.

Σας παρακαλώ να δημοσιεύσετε στον διαδικτυακό σας ιστότοπο την επιστολή αυτή, ώστε να αναδειχθούν όλα τα ζητήματα στην πραγματική τους διάσταση.

Η Επιστολή

«Δημόσια Επιστολή προς Σύλλογο Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ. Γληνός»

της Διευθύντριας του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιλίου,

 Α.ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΚΑΜΕΡΩΝ CCTV ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ, ΤΟ 1Ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ, ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΣΩ ΕΙΣ ΓΝΩΣΗ ΣΑΣ ΤΑ ΑΚΟΛΟΥΘΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΠΙΘΑΝΟΝ ΝΑ ΑΓΝΟΕΙΤΕ ΚΑΘΩΣ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΚΑΙ ΑΚΡΩΣ ΑΝΗΣΥΧΗΤΙΚΗ ΑΠΟ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΔΙΑΔΩΣΑΤΕ:

1. Το Σχολείο μας λειτουργεί με σύμπραξη Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα (ΣΔΙΤ), από την μια πλευρά ως αναθέτουσα αρχή, την ΚΤΥΠ ΑΕ, εταιρεία του Δημοσίου για τις κτιριακές υποδομές και από την άλλη πλευρά, του Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης ΙΦΣ, την διαχειρίστρια ιδιωτική εταιρεία ΑΤΕΣΕ Α.Ε η οποία και ασκεί την διαχείριση των εγκαταστάσεων.

Σύμφωνα με το  Τεύχος 1 του παραρτήματος 5 των προδιαγραφών Εγκαταστάσεων της Σχολικής μας Μονάδας κατά την παράδοση  και παραλαβή  του σχολικού κτιρίου από την  ΚΤΥΠ, προβλέφθηκε από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ), η κατασκευή και η εγκατάσταση συστήματος  επιτήρησης καμερών  αποκλειστικά α.  στους κοινόχρηστους χώρους του Σχολείου και β. σε δύο (2) μόνο ειδικές αίθουσες, ηρεμίας και εκτόνωσης, των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Μεταξύ των ειδικών προδιαγραφών ρητά προβλέπεται στη Σύμβαση Σύμπραξης η εγκατάσταση και λειτουργία Συστήματος Επιτήρησης CCTV – μόνο για Ειδικά Σχολεία και, συγκεκριμένα, ότι «Για τον έλεγχο στα πλαίσια της ασφάλειας των μαθητών του 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Δήμου Ιλίου θα πρέπει να τοποθετηθεί σύστημα κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης, με όλες τις απαραίτητες συνδέσεις και καλωδιώσεις, που θα καλύπτει τους εσωτερικούς χώρους των ειδικών σχολείων όπως ορίζεται στους ΠΠΧ και εντός των ωρών λειτουργίας του κτιρίου» (βλ. παρ. 3.7.21 του Παραρτήματος 5 των προδιαγραφών ΟΣΚ).

Το εγκατεστημένο σύστημα καμερών λειτουργούσε πριν την ανάληψη των καθηκόντων μου στην Σχολική μονάδα υπό την προηγούμενη Διεύθυνση. Συγκεκριμένα λειτουργούσε με την έναρξη λειτουργίας της Σχολικής μονάδας το Σεπτέμβριο 2016, ενώ εγώ ανέλαβα τη Διεύθυνση του Σχολείου, την 30η Αυγούστου 2017.

Στο Σχολείο κατά την σύμβαση παραχώρησής του στην ΑΤΕΣΕ Α.Ε., υπάρχουν δύο ιδιωτικοί χώροι (α. Γραφείο Ιδιωτικού Φορέα Σύμπραξης  που εκτελεί χρέη φροντιστή των χώρων του Σχολείου, στο 2ο όροφο και  β. Ψηφιακό Κέντρο Ελέγχου, στο υπόγειο), στους οποίους η Διεύθυνση του Σχολείου ουδέποτε είχε, ούτε και έχει σήμερα έλεγχο ή πρόσβαση.

Επιπρόσθετα η βιντεοεπιτήρηση του σχολικού κτιρίου, γίνεται από την ημέρα λειτουργίας αυτού το 2016, με απομακρυσμένη διαχείριση αποκλειστικά και μόνον από την ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης του Σχολείου, την  ΑΤΕΣΕ Α.Ε. η οποία λειτουργεί και επεξεργάζεται τις κάμερες και τα δεδομένα, χωρίς την οποιαδήποτε παρεμβολή, επιτήρηση, ή έλεγχο της Διεύθυνσης του Σχολείου.

2. Με αφορμή την επιτήρηση των μαθητών στην αίθουσα  εκτόνωσης και στην  αίθουσα ηρεμίας, η οποία μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με τις υπάρχουσες κάμερες  στους χώρους αυτούς, διαπίστωσα ότι οι κάμερες δεν είχαν τη δυνατότητα μεταφοράς εικόνας σε προσωπικό του Σχολείου για να μπορεί να επιβλέπει και να επεμβαίνει σε τυχόν τραυματισμούς ή έκτακτες ανάγκες μαθητών που εισέρχονταν στους συγκεκριμένους χώρους.

Μάλιστα διευκρινίζεται ότι η Διεύθυνση του Σχολείου, δεν είχε, ούτε έχει μέχρι και σήμερα την δυνατότητα πρόσβασης και ελέγχου, τόσο στην λειτουργία όσο και στα δεδομένα των συστημάτων βιντεοεπιτήρησης της διαχειρίστριας εταιρείας ΑΤΕΣΕ Α.Ε.

Διαπίστωσα ότι από την αρχή λειτουργίας της Σχολικής Μονάδας, πριν αναλάβω εγώ καθήκοντα, είχε πεπλανημένα δοθεί η εντύπωση στο Εκπαιδευτικό και Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, ότι ο εν λόγω τρόπος λειτουργίας του συστήματος επιτήρησης διενεργείτο νόμιμα και ορθά από το κλειστό γραφείο του ιδιώτη φροντιστή της ιδιωτικής διαχειρίστριας εταιρείας, κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και από το Βιβλίο Πρακτικών του Σχολείου μας.

Έτσι, μετά από πρόσκλησή μου προσήλθαν πράγματι στο γραφείο μου εκπρόσωπος της Εταιρείας ΚΤΥΠ και εκπρόσωπος της εταιρείας ΑΤΕΣΕ και ζήτησα από αυτούς διευκρινίσεις για την εν γένει λειτουργία του συστήματος βιντεοεπιτήρησης CCTV. 

Αυτοί μου υπέδειξαν τον χώρο (υπόγειο) όπου βρίσκεται το ψηφιακό κέντρο ελέγχου για το οποίο μέχρι τότε δεν γνώριζα ποιος λειτουργεί τις κάμερες, πού καταγράφονται τα δεδομένα από τις κάμερες, πού αυτά πηγαίνουν για επεξεργασία και ποιος είναι ο διαχειριστής τους.

Μάλιστα καθόσον υπηρετούσα μόνο ένα (1)  έτος στο σχολείο αυτό, ενώ δεν είμαι ούτε νομικός, ούτε πληροφορικός, όλα τα ανωτέρω, τα ανακάλυψα  με  ερωτήσεις και συνεχείς προσπάθειες, προσπαθώντας να διακριβώσω πως λειτουργούν όλα τα ανωτέρω συστήματα και ποιες είναι οι νόμιμες διαδικασίες λειτουργίας αυτών.

Να σημειωθεί ότι μέχρι να αποκτήσω πλήρη εικόνα, πέρασαν αρκετοί μήνες, ενώ, είχα σύσσωμη την εκπαιδευτική κοινότητα του Σχολείου  να με διαβεβαιώνει ότι η λειτουργία των καμερών που είχε ξεκινήσει ήδη από το προηγούμενο εκπαιδευτικό έτος πριν αναλάβω εγώ καθήκοντα, ήταν νόμιμη.

Αυτή δε η βεβαιότητα των εκπαιδευτικών του Σχολείου  για το σύννομο της εγκατάστασης και λειτουργίας των καμερών καταγράφεται στο πρακτικό συνεδρίασης του Συλλόγου Διδασκόντων που πραγματοποιήθηκε αργότερα, στις 01-03-2018  για το ζήτημα αυτό.

3. Τούτου δοθέντος κατά το μήνα Φεβρουάριο του 2018, είχα αποκτήσει πλέον πεποίθηση ότι είχαν εγκατασταθεί και λειτουργούσαν χωρίς κάποια νόμιμη διαδικασία και έλεγχο, κάμερες παρακολούθησης των κοινόχρηστων χώρων του Σχολείου και των δύο ειδικών αιθουσών για παιδιά  με ειδικές ανάγκες. Για τις αίθουσες αυτές, μου είχαν υποβληθεί καταγγελίες γονέων  για την έκθεση των μαθητών με ειδικές ανάγκες σε κινδύνους όταν  αφήνονταν μόνα τους, χωρίς επίβλεψη εκπαιδευτικού. 

Κρίθηκε τότε αναγκαίο να σταματήσει η χρήση των αιθουσών αυτών αν δεν μπορούσε να υπάρξει επιτήρησή τους έστω και με κάμερες, από εκπαιδευτικό. 

 Όμως, μοναδικοί χειριστές που είχαν πρόσβαση και έλεγχο στις κάμερες αυτές, ήταν ο Φροντιστής της ιδιωτικής εταιρείας διαχείρισης του σχολείου και με απομακρυσμένη σύνδεση, τα Κεντρικά Γραφεία της Εταιρείας.

Αυτή η κατάσταση δεν μπορούσε πλέον να συνεχιστεί καθώς ήταν εκτός παιδαγωγικής ασφάλειας αλλά και εκπαιδευτικής νομιμότητας και ελέγχου.

Θεωρούσα και θεωρώ αδιανόητο να παρακολουθούνται ανήλικοι μαθητές και εργαζόμενοι εκπαιδευτικοί, από ιδιωτικές εταιρείες και η Διεύθυνση του Σχολείου να μην έχει καμία δυνατότητα να ασκήσει έλεγχο επ’ αυτού.

Στις αρχές Φεβρουαρίου 2018 απευθύνθηκα και είχα προφορική συνεργασία με την Αρχή  Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα για την διαχείριση της υπόθεσης αυτής.

Κατόπιν τούτων, ζήτησα εξηγήσεις από την ΚΤΥΠ Α.Ε. του Δημοσίου, αλλά και την Ιδιωτική Εταιρεία Διαχείρισης του Σχολείου η οποία με ενημέρωσε ότι σύμφωνα με την Σύμβαση παραχώρησης του σχολείου θα πρέπει να εγκατασταθεί ψηφιακό κέντρο και τερματική οθόνη στο γραφείο της Διεύθυνσης για να  μεταφερθεί η λειτουργία και ο έλεγχος των καμερών από την ιδιωτική εταιρεία.

Με το υπ.αριθμ. Φ3/60/20-02-2018 έγγραφο του Σχολείου στην ΚΤΥΠ Α.Ε έγινε ενημέρωση για την εκκρεμότητα τοποθέτησης ψηφιακού κέντρου και έγχρωμης οθόνης στο γραφείο της Διεύθυνσης όπως προβλέπεται από τη Σύμβαση. 

Η ιδιωτική εταιρεία ΑΤΕΣΕ με εντολή της ΚΤΥΠ εγκατέστησε το μεσημέρι της Πέμπτης 22/02/2018, μετά την εκπαιδευτική λειτουργία του Σχολείου, μία έγχρωμη οθόνη επαναλήπτη εικόνας, όχι όμως και ψηφιακό κέντρο ελέγχου εικόνας και ούτε σταμάτησε η διαχείριση και λειτουργία των καμερών από την ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης.

Την ίδια μέρα ως Διευθύντρια του Σχολείου έκανα έγγραφη γνωστοποίηση του συστήματος  επιτήρησης στην Αρχή  Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

 Η  επαναληπτική οθόνη απλώς λειτούργησε δοκιμαστικά κάποιες ώρες την Παρασκευή 23/02/2018 και έκλεισε μόνιμα την Δευτέρα 26/02/2018 με αφαίρεση των καλωδίων μέχρι να δοθεί απάντηση και άδεια από την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα στην οποία είχα απευθυνθεί. Μάλιστα, την επόμενη ημέρα, στις 27/02/2018 απηύθυνα και νέο έγγραφο για άδεια στην Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για την υπόθεση αυτή. 

Ας σημειωθεί δε, ότι η διακοπή της επαναληπτικής οθόνης στο γραφείο της Διεύθυνσης δεν συνεπάγετο και διακοπή λειτουργίας των καμερών, καθώς ουδέποτε μεταφέρθηκε το ψηφιακό κέντρο ελέγχου των καμερών, ενώ η λειτουργία και η καταγραφή των καμερών συνεχίζει να ευρίσκεται όπως και από το 2016, έτσι και σήμερα, εκτός ελέγχου της Διεύθυνσης του Σχολείου, αλλά, στην διακριτική ευχέρεια και έλεγχο μιας ιδιωτικής εταιρείας.

Παράλληλα, διαπιστώνοντας το κενό νομοθεσίας για τα Ειδικά Σχολεία εξέθεσα με έγγραφο του Σχολείου στις 20/03/2018 όλη την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ζητώντας να με ενημερώσει για το τι προβλέπεται σε Ειδικά Δημοτικά Σχολεία όπου παρέχονται θεραπευτικές υπηρεσίες και υπηρεσίες υγείας, μαζί με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες σε ανήλικα άτομα που χρήζουν ειδικών αναγκών.

Συνεπώς, γίνεται αντιληπτό ότι όταν το σχολικό έτος 2017-2018 βρέθηκα στην Διεύθυνση του Σχολείου, ήρθα αντιμέτωπη με την προϋπάρχουσα λειτουργία καμερών, την οποία ουδέποτε δημιούργησα εγώ, αλλά ούτε και είχα κάποια δυνατότητα ελέγχου αυτών.

 Όλες οι προσπάθειές μου αφορούσαν στον έλεγχο και στην ορθή διαχείριση της κατάστασης αυτής,  με εστίαση στον περιορισμό και παύση της παράνομης λειτουργίας των καμερών.

Αντ’ αυτού,  παρουσιάστηκα άδικα με τις καταγγελίες σας, σαν να  ήμουν εγώ αυτή που εγκατέστησε και λειτούργησε τις κάμερες στο Σχολείο, την στιγμή που οι κάμερες είχαν εγκατασταθεί και λειτουργούσαν παράνομα πολύ πριν αναλάβω καθήκοντα. 

Στοχοποιήθηκα για αλλότριους και προσωπικούς λόγους από μερίδα εκπαιδευτικών, η οποίοι απέκρυψαν τα πραγματικά αυτά περιστατικά και τα παραποίησαν ή τα παρουσίασαν επιλεκτικά, με σκοπό να με πλήξουν.

4. Δυστυχώς, με την έναρξη ενεργειών εκ μέρους μου  απομάκρυνσης της λειτουργίας των καμερών από την ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης η οποία είχε και μέχρι τότε την αποκλειστική πρόσβαση καθώς υπέβαλλα αίτημα να εφαρμοστούν οι προβλέψεις της νομοθεσίας προσωπικών δεδομένων και της σύμβασης Σύμπραξης ΣΔΙΤ του Σχολείου μας, με μεταφορά της οθόνης και του κέντρου καμερών στο γραφείο της Διεύθυνσης ώστε να σταματήσει η παράνομη λειτουργία αυτών. 

Μια μερίδα Εκπαιδευτικών του Σχολείου, αντέδρασαν αρνητικά και επιτέθηκαν λεκτικά με σφοδρότητα εναντίον μου. Μάλιστα, προέβησαν ακόμη και σε όλως ψευδείς και δυσφημιστικές για το πρόσωπό μου «καταγγελίες»  προς ευρύ κύκλο αποδεχτών, όπως την Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, τον Σύλλογο Εκπαιδευτικών «Δ. Γληνός», τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου, το Σύλλογο Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Αττικής  κ.λ.π.,

με αποτέλεσμα να υφίσταμαι διαρκώς μέχρι και σήμερα έντονο διασυρμό και βαρύτατη προσβολή της προσωπικότητάς μου με τρώση της επαγγελματικής μου φήμης και αξιοπιστίας, αφού ακόμη και η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας «υιοθέτησε» ανεξέταστα και απροβλημάτιστα τις άνω θέσεις των εκπαιδευτικών αυτών, χωρίς καθόλου να μεριμνήσει να με καλέσει για να δώσω η ίδια τις απαραίτητες διευκρινίσεις, δεδομένου ότι το μόνο που έκανα ήταν να προστατεύσω την εκπαιδευτική κοινότητα του Σχολείου μας από την παράνομη διαχείριση καμερών από μια ιδιωτική εταιρεία.

5. Κατηγορήθηκα ότι ξεπέρασα κάθε όριο βάζοντας σε λειτουργία τις κάμερες στους κοινόχρηστους χώρους του Σχολείου κατά το ωράριο λειτουργίας του, παρακολουθώντας εκπαιδευτικούς και μαθητές από την οθόνη που τοποθέτησα στο γραφείο μου. Και όλα αυτά συνέβησαν εν αγνοία του Συλλόγου Διδασκόντων και των Γονέων των μαθητών, το οποίο είναι εντελώς ψευδές.

Η αλήθεια είvαι ότι δεν θα μπορούσα να συνάγω άμεσα και αβίαστα εξαρχής όλες τις πληροφορίες για το σύστημα βιντεοεπιτήρησης CCTV της Σχολικής Μονάδας, μιας και ενώ τυπικά ορίζομαι εκ του νόμου και εκ της Σύμβασης Σύμπραξης, ως αποκλειστικά υπεύθυνη επεξεργασίας και χρήστρια του  παραπάνω συστήματος βιντεοεπιτήρησης και επομένως, ουδέποτε είχα πρόσβαση σε αυτό, αλλά αντίθετα πρόσβαση είχε μια ιδιωτική εταιρεία διαχείρισης.

Συνεπώς όφειλα να προβώ σε γνωστοποίησή του στην Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατά τους νόμιμους τύπους, καθώς ούτε νόμιμο υπόβαθρο είχα, ούτε την εμπειρία να διαχειρίζομαι και να κατανοώ Δημόσιες Συμβάσεις.

Γνώριζα επίσης, ότι η εγκατάσταση του ψηφιακού κέντρου παρακολούθησης, καθώς και του τερματικού σταθμού (έγχρωμης οθόνης) των δεδομένων όλων των καμερών του Σχολείου, όφειλε να γίνει εξαρχής στο γραφείο της Διεύθυνσης του Σχολείου ως συμβατική υποχρέωση του Ι.Φ.Σ. αντί αυτού γινόταν και γίνεται σε διαφορετικό χώρο εκτός ελέγχου της Διεύθυνσης.

Επιπλέον, το κίνητρο και η πρόθεσή μου δεν ήταν να παρακολουθώ τους εκπαιδευτικούς στο χώρο εργασίας τους από την  έγχρωμη οθόνη του γραφείου μου, αλλά να σταματήσει η διαχείριση των καμερών από ιδιωτική εταιρεία και να μπορέσουν να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες, να λειτουργήσει με ασφάλεια η αίθουσα εκτόνωσης – παιχνιδιού της Σχολικής ΜονάδαςΜε επίγνωση των ευθυνών και των αρμοδιοτήτων μου, πρόθεσή  μου ήταν η ασφαλής χρήση της αίθουσας και η ασφαλής επίβλεψη των μαθητών  σε αυτή.  Προέβην με αίτημα στη Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής του ΥΠΠΕΘ, για να μου καταστούν γνωστές  οι νόμιμες και θεσμοθετημένες  διαδικασίες λειτουργίας της χρήσης  των παραπάνω αιθουσών.

Επέδειξα συναίσθηση ευθύνης και δεν αμέλησα να προβώ στα προβλεπόμενα, ενεργώντας άμεσα, ερχόμενη σε επικοινωνία με την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, καθώς επίσης θέτοντας τα σχετικά ερωτήματα και τους προβληματισμούς μου στην ΚΤΥΠ ΑΕ και την ΑΤΕΣΕ ΑΕ, προκειμένου να ενημερωθώ υπεύθυνα.

Αυτή η κίνηση,  έπρεπε να είχε γίνει εξ αρχής από την προηγούμενη Διεύθυνση, τη σχολική χρονιά 2016-2017, κατά την μεταστέγαση του Σχολείου στο νέο κτίριο, πολύ πριν αναλάβω εγώ καθήκοντα.

6. Με το υπ. αρ. Φ9/26-06-2018 έγγραφο προς την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κατήγγειλα την αντικειμενική και ανυπαίτια αδυναμία ως Διευθύντρια του Σχολείου και κατά το νόμο υπεύθυνης επεξεργασίας, να έχω πρόσβαση και έλεγχο της λειτουργίας του συστήματος βιντεοεπιτήρησης του σχολείου.

 Η κίνηση σύμφωνα με το πόρισμα της ΕΔΕ υποδηλώνει ότι μετά την πλήρη επίγνωση που απέκτησα για τα πράγματα το χρονικό διάστημα από 02-03-2018 και εφεξής (επίγνωση που ανυπαίτια δεν είχα), κινήθηκα προς την κατεύθυνση  αποκατάστασης της νομιμότητας.

Οι κάμερες ήταν ενεργοποιημένες τόσο την σχολική χρονιά 2016-2017, όσο και την περσινή σχολική χρονιά 2017-2018 εντός του σχολικού ωραρίου και ο φροντιστής ΙΦΣ, τρίτος προς την εκπαιδευτική κοινότητα, είχε πρόσβαση σε αυτές, καθώς και, αν όχι όλοι, οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί (οι ίδιοι εκπαιδευτικοί που υπηρετούσαν στο Σχολείο την προηγούμενη σχολική χρονιά) φάνηκε να το γνώριζαν αυτό, τη στιγμή που όλα τα μόνιμα μέλη του Προσωπικού του Σχολείου υπηρετούσαν  σ’ αυτή τη  σχολική μονάδα  ήταν ενήμεροι για τη Σύμβαση Σύμπραξης για την εγκατάσταση και την λειτουργία των καμερών από την προκάτοχό μου Διευθύντρια.

Γι’ αυτό δεν συγκάλεσα συνεδρίαση του Συλλόγου Προσωπικού του  Σχολείου  για να τους ενημερώσω  για τα προβλεπόμενα.Αυτή την κατάσταση προσπάθησα να σταματήσω. 

Ενημέρωσα τον Διευθυντή Εκπαίδευσης Π.Ε. Γ΄ Αθήνας για το σύστημα βιντεοεπιτήρησης, το οποίο είχε αγοραστεί και εγκατασταθεί από τον Οργανισμό Σχολικών Κτιρίων (ΟΣΚ) σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία, στο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο και είχε λειτουργήσει πολύ πριν αναλάβω τη Διεύθυνση.

Επιπλέον με το υπ.αριθμ. Φ31/178/26-4-2018 Έγγραφό μου προς το  Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του Σχολείου, αφού τους είχα ενημερώσει πλήρως και αρμοδίως, για την κατάσταση σχετικά με το σύστημα βιντεοεπιτήρησης, τους ζήτησα να γνωστοποιήσουν τις απόψεις τους για τη λειτουργία του συστήματος αυτού.

Ενεργώντας με συναίσθηση της ευθύνης και των καθηκόντων μου, κινήθηκα προς την κατεύθυνση της υπεύθυνης ενημέρωσης των γονέων του Σχολείου, ενέργεια που έπρεπε να είχε γίνει από την προκάτοχό μου, την προηγούμενη σχολική χρονιά.

Επιπλέον, κάλεσα όλους τους γονείς του Σχολείου, για να τους ενημερώσω για το σύστημα βιντεοεπιτήρησης CCTV της Σχολικής μας Μονάδος.

 Δυστυχώς ακόμη και μέχρι σήμερα, το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει θεσπίσει το νομοθετικό πλαίσιο για τη λειτουργία των καμερών  στο Ειδικό Σχολείο, εξισώνοντάς το  με τα Γενικά Σχολεία, πρωτοφανές για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, μιας και σε όλα τα Σχολεία (Ειδικά και Γενικά) των  ευρωπαϊκών  χωρών επιτρέπεται η λειτουργία της βιντεοεπιτήρησης με εξουσιοδοτημένο υπάλληλο που παρακολουθεί τις κάμερες  για την ορθή επίβλεψη. Επιπρόσθετα το Υπουργείο Παιδείας με την υπ. αριθμ. Φ25/103373/Δ1/22-06-2018 Εγκύκλιο της Διεύθυνσης Σπουδών ΥΠΕΠΘ ορίζει ότι: 

«Δεν επιτρέπεται η χρήση – λειτουργία καμερών ασφαλείας στους σχολικούς χώρους κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου, σύμφωνα και με την υπ. αρ. Γ/ΕΞ/2274/31-3-2011 (ΦΕΚ 548/Β/7-4-2011) οδηγία της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και ειδικότερα το άρθρο 18, παρ. 2, που ορίζει επιπλέον ότι οι ώρες λειτουργίας του συστήματος θα πρέπει να αναγράφονται με σαφήνεια σε σχετικές ενημερωτικές πινακίδες έτσι ώστε να γνωρίζουν όλοι οι μαθητές και φορείς της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι κατά τη διάρκεια της παρουσίας τους στο σχολείο δεν παρακολουθούνται». 

Η εν λόγω όμως οδηγία που αναφέρεται  στις κάμερες  έχει καταργηθεί και έχει αντικατασταθεί από την  Απόφαση  46/2018 Γ/ΕΞ/3993/24-05-2018 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

 Β. ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΙΣ ΨΕΥΔΕΙΣ ΚΑΙ ΚΑΚΕΝΤΡΕΧΕΙΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΦΡΟΝΗΜΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ΩΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ:

Κατηγορήθηκα  ότι θεωρώ το Σχολείο τσιφλίκι μου, αυθαιρετώ διαρκώς και λειτουργώ στη λογική του «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»,  ακολουθώντας την πρακτική ενός Διοικητή Στρατώνα και όχι Διευθύντριας Σχολείου.

Δηλώνω  εμφατικά ότι  ποτέ δεν είχα  την  αντίληψη  ότι το Σχολείο μου ανήκει και γίνεται αυτό που λέω. Πάντοτε ίσχυαν οι αποφάσεις που λαμβάνονταν στις εκάστοτε  Συνεδριάσεις του Συλλόγου του Προσωπικού του Σχολείου.

Ουδέποτε περιφρόνησα, παρέκαμψα και ακύρωσα το Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, αν και τις περισσότερες φορές το  Εκπαιδευτικό Προσωπικό του Σχολείου, τότε, ήταν αντίθετο στις δικές μου εισηγήσεις. Ουδέποτε επέδειξα προσβλητική και απαξιωτική συμπεριφορά απέναντι στους εκπαιδευτικούς, όταν εξέφραζαν άποψη διαφορετική από τη δική μου.

Δεν έχω απαγορεύσει σε κανέναν συνάδελφο να έχει άποψη, και ούτε τους θεωρούσα υπάλλήλους μου.

Το ήρεμο παιδαγωγικό και συναδελφικό κλίμα κατά τη διάρκεια της φετινής σχολικής χρονιάς με δικαιώνει για τις αβάσιμες κατηγορίες σας εις βάρος μου.

Κατηγορήθηκα, ότι σε περίπτωση που είχε ληφθεί απόφαση από τον Σύλλογο Διδασκόντων που δεν μου άρεσε, προσπαθούσα με κάθε τρόπο να την αλλάξω, χρησιμοποιώντας όλα τα μέσα.

Δεν υφίσταται ο ισχυρισμός ότι ζήτησα  την παραίτηση  συναδέλφων επειδή δεν ψήφισαν την πρότασή μου, ο οποίος είναι εντελώς ψευδής και ανήκουστος για το Σχολείο  και την λειτουργία του όσο καιρό τυγχάνω   Διευθύντρια.

Κατηγορήθηκα ότι αρνήθηκα να συγκαλέσω συνεδρίαση του Συλλόγου Προσωπικού με θέμα «Απόφαση  για την απεγκατάσταση οπτικού-ακουστικού συστήματος καταγραφής μαθητών, εκπαιδευτικών και επισκεπτών του Σχολείου» που ζητούσαν με σχετική αίτηση τους είκοσι (20) συνάδελφοι από το Σχολείο και αντίθετα όρισα Συνεδρίαση του Συλλόγου με άλλη ημερήσια διάταξη.  

Θα πρέπει να γνωρίζετε ότι είχα  πρωτοκολλήσει κανονικά τα αιτήματα των μελών του Συλλόγου Προσωπικού και είχα ορίσει την ημερομηνία της έκτακτης συνεδρίασης, ενώ ενημέρωσα όλους τους καταγγέλοντες ότι το αρχικό τους θέμα θα συζητηθεί κανονικά και νομοτύπως  και προέβην στην αλλαγή της διατύπωσης για να εισαχθεί προς συζήτηση διατυπωμένο στην πραγματικότητά του και για να αρθούν οι παρανοήσεις, γεγονός που δεν έθετε εμπόδια στο να εκφράσει κάθε μέλος του Συλλόγου του Προσωπικού τις απόψεις, τους προβληματισμούς  και τις αιτιάσεις του και να καταλήξουν σε μια απόφαση.

Η συνεδρίαση πραγματοποιήθηκε στις 29/03/2018 και η πλειοψηφία των μελών απεχώρησε, ενώ προχώρησαν σε ψευδείς καταγγελίες εις βάρος μου.

Όσον αφορά το θέμα περί δήθεν «παρακώλυσης εξόδου των εκπαιδευτικών από το σχολείο στα κενά τους» τους ενημέρωσα ότι  με την υπ. αριθμ. Φ12/456/Γ1/567/11-5-1998 Εγκύκλιο του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων  δεν προβλέπεται η αποχώρηση των Εκπαιδευτικών στα  ενδιάμεσα κενά τους σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία.

Αυτονόητο είναι ότι σε όλα τα Σχολεία της χώρας μας, η εξώπορτα είναι κλειστή για την ασφάλεια τόσο του Σχολείου όσο και των μαθητών του. Αναρωτιέμαι δε εάν οι συνάδελφοι είτε δε γνώριζαν καλά το νόμο είτε τον γνώριζαν και θεώρησαν ότι δεν θα διστάσω  να τον παραβιάσω.

Εξάλλου ουδέποτε αρνήθηκα την εξυπηρέτηση του Προσωπικού, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.  Απώτερος σκοπός της θέσης μου, στο γεγονός αυτό, ήταν η προφύλαξη των Εκπαιδευτικών από οποιοδήποτε δυσάρεστο γεγονός μπορούσε να συμβεί.

Αξιοσημείωτο δε είναι το γεγονός ότι ουδείς εκ των μελών του Συλλόγου του Προσωπικού του Σχολείου δήλωσε ενόρκως ότι είχα απαγορεύσει τη συνομιλία με  συναδέλφους τους λεκτικά ή μη, ούτε κάποιος από τους καταγγέλλοντες εκπαιδευτικούς δήλωσε ενόρκως ότι  είχε δεχθεί απειλές από εμένα  αλλά αντιθέτως τα μεμονωμένα περιστατικά στα οποία κάποιοι αναφέρονταν δεν συνιστούν απειλές και απεικόνιζαν το διαταραγμένο κλίμα επικοινωνίας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ αυτών με  εμένα. 

Για το αρνητικό κλίμα στο Σχολείο και τον κλονισμό των σχέσεων επικοινωνίας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης μεταξύ  των μελών του Προσωπικού, δεν ευθυνόμουν μόνο εγώ αλλά και οι καταγγέλλοντες. Η συνυπευθυνότητα όλων των εκπαιδευτικών, είναι πρόδηλη και αναμφισβήτητη.

Κατηγορήθηκα ότι άσκησα έντονες πιέσεις σε αναπληρώτρια εγκυμονούσα συνάδελφο, προκειμένου να μην αποδεχτεί την τοποθέτησή της και να παραιτηθεί ή να ζητήσει να αλλάξει Σχολική Μονάδα λόγω της κατάστασής της.

Σας γνωρίζω ότι η εν λόγω συνάδελφος ένιωθε άσχημα με τους άλλους συναδέλφους της και γενικότερα από το κλίμα (έλλειμμα πνεύματος συνεργασίας και σύμπνοιας) που επικρατούσε στο Σχολείο.

Την διευκόλυνα, τροποποιώντας το Εκπαιδευτικό Ωρολόγιο Πρόγραμμά της και εξομαλύνθηκε η κατάσταση μαζί της καθώς η ίδια δεν προέβη σε κανένα παράπονο ή καταγγελία στη Διεύθυνση Π.Ε. Γ’ Αθήνας, καταδεικνύοντας ότι το ζήτημα επιλύθηκε.

Κατηγορήθηκα ότι κάλεσα την Αστυνομία, στις έντονες διαμαρτυρίες των συναδέλφων  και παρουσία μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Εκπαιδευτικού Συλλόγου «Δ. Γληνός», εξαντλώντας κάθε ίχνος δημοκρατικής αντίληψης και στάσης όπως αναφέρατε.

Ξεχνάτε μάλλον το περιστατικό προπηλακισμού και bullying που βίωσα από εκπαιδευτικούς και μέλη του Συλλόγου σας.

Το περιστατικό συνέβη στο γραφείο της Διεύθυνσης, όταν μια ομάδα είκοσι τριών (23) ατόμων εισέβαλαν στο γραφείο, αποτελούμενη από είκοσι (20) άτομα τα οποία ήταν  από το Προσωπικό του Σχολείου, και τρία (3) μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου  Εκπαιδευτικών «Δ. Γληνός», η  Πρόεδρος και δύο μέλη ως εκπρόσωποι  συνδικαλιστικού οργάνου,  με προπηλάκισαν, συμβάν  που είναι καταγεγραμμένο τόσο  στην Αστυνομία όσο και στο Ημερολόγιο Σχολικής Ζωής του Σχολείου.

Τα ανωτέρω άτομα παρέμειναν  εντός του γραφείου μου  και συγκεκριμένα: 

Α) Μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Δ. Γληνός»   μου  εξαπέλυσε λεκτική επίθεση χρησιμοποιώντας προσβλητικούς  χαρακτηρισμούς και εκφράσεις, που δεν αρμόζουν σε εκπαιδευτικό και πολύ περισσότερο σε εκπρόσωπο του εκπαιδευτικού συνδικαλιστικού οργάνου,  επιδεικνύοντας ανάρμοστη συμπεριφορά ως συνάδελφος και ως άνθρωπος.

Β) Εκπαιδευτικός του Σχολείου, έχοντας την ίδια συμπεριφορά, μου φώναζε με έντονο ύφος να ξηλωθεί η οθόνη που βρίσκεται στο γραφείο της Διεύθυνσης και

Γ) Μέλος του Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού του Σχολείου, επέδειξε ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντί μου. Στην προσπάθειά μου να υπερασπιστώ τη θέση και την προσωπικότητά μου, κάλεσα την Αστυνομία. Τέτοιες συμπεριφορές προπηλακισμού και εργασιακού «bullying» δεν αρμόζουν στα μέλη ενός ιστορικού Συλλόγου Εκπαιδευτικών όπως είναι ο «Δ.  Γληνός».

Γίνεται πλέον σαφές και ξεκάθαρο σε όποιον διαβάζει τα ανωτέρω γεγονότα ότι υπήρξε το θέμα μιας άδικης συκοφαντικής δυσφήμισης από εσάς και από εκπαιδευτικούς του Σχολείου, ενώ η ίδια η Διεύθυνση Εκπαίδευσης Γ΄ Αθήνας έκανε ενδελεχή  Ένορκη Διοικητική Εξέταση (ΕΔΕ) για τα ζητήματα αυτά  και με απάλλαξε καθώς δεν διαπίστωσε κανένα πειθαρχικό παράπτωμα εις βάρος μου.

Ζητώ για μια ακόμα φορά με επιστολή μου προς εσάς, αυτή τη φορά πλέον Δημόσια, να ανακαλέσετε τις αβάσιμες και ψευδείς κατηγορίες που μου εξαπολύσατε με κοινοποίηση σε όλα τα σχολεία που εκπροσωπείτε, για την αποκατάσταση της προσωπικής τιμής και επαγγελματικής μου υπόληψης.

 Η στοιχειώδης ευσυνειδησία επιβάλει να επανορθώσετε τον εις βάρος μου διασυρμό, ανακαλώντας, όλες τις αβάσιμες κατηγορίες εις βάρος της προσωπικής μου αξιοπρέπειας, καθώς γνωρίζετε ότι τέτοιοι χαρακτηρισμοί και τακτικές, όχι μόνο πλήττουν κατάφωρα και ανυπολόγιστα την τιμή και την πορεία ενός εκπαιδευτικού αλλά αντίθετα δίνουν το κακό παράδειγμα τόσο στους συναδέλφους, όσο και στην εκπαιδευτική κοινότητα. 

Με εκτίμηση,

Βερώνη  Ειρήνη

Εκπαιδευτικός, Med, PhD  Ειδικής Αγωγής,

Διευθύντρια 1ου Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ιλίου

Βασίλης Βούγιας
Βασίλης Βούγιας
Δείτε ακόμη

Διάταξη για τη βιντεοεπιτήρηση στο χώρο του σχολείου στο Πολυνομοσχέδιο

Ωρολόγιο Πρόγραμμα Ειδικών Νηπιαγωγείων και Ειδικών Δημοτικών Σχολείων

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση