Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΔΟΕ-αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Συντονισμένη επίθεση εκφοβισμού και αποπροσανατολισμού των εκπ/κών

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΔΟΕ-αξιολόγηση σχολικών μονάδων: Συντονισμένη επίθεση εκφοβισμού και αποπροσανατολισμού των εκπαιδευτικών-Ανάλυση 4 ζητημάτων κακόβουλων “προβληματισμών”-Επισυνάπτονται Γνωμοδοτικά Σημειώματα Νομικής Συμβούλου ΔΟΕ για ποινή 3000 ευρώ και αναφορικά με τη δυνατότητα πραγματοποίησης συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων μετά την πάροδο των προθεσμιών.

Ανακοίνωση εξέδωσε η ΔΟΕ αναφερόμενη σε επιχείρηση εκφοβισμού και αποπροσανατολισμού των εκπαιδευτικών εκ μέρους του ΥΠΑΙΘ, ώστε να αναγκαστούν να εφαρμόσουν τους νόμους για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Ταυτόχρονα η ΔΟΕ καταγγέλλει

“εν εξελίξει συντονισμένο σχέδιο βάσει του οποίου Διευθυντές/ντριες προσπαθούν να παρακάμψουν τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να προβούν σε απ’ ευθείας αναθέσεις, με στόχο να υποκύψουν στην αξιολογική διαδικασία και στην τρομοκρατία που εξασκείται μέσω των Υπουργικών εγγράφων”.. 

Η Διδασκαλική Ομοσπονδία τονίζει ότι

θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα ώστε να ανακόψει την επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών.

Τέλος το ΔΣ της ΔΟΕ

παραθέτει αναλύοντας 4 Ζητήματα που έχουν τεθεί, μέσα από τα επισυναπτόμενα γνωμοδοτικά σημειώματα της νομικής του συμβούλου, προσπαθώντας να αποδομήσει ταυτόχρονα κακόβουλους “προβληματισμούς”.

_______________

Αναλυτικά το έγγραφο της ΔΟΕ

Αθήνα 26/10/2021

Aρ. Πρωτ. 1960

Θέμα: Συντονισμένη προσπάθεια αποπροσανατολισμού των εκπαιδευτικών.

Απάντηση, η συντεταγμένη στάση τους και η ομοψυχία τους στα σχολεία και τους συλλόγους διδασκόντων. Η επιχείρηση εκφοβισμού δεν θα περάσει

Συνάδελφοι,

τις τελευταίες ημέρες, είναι όλο και πιο έντονη η προσπάθεια, της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς και να τους αναγκάσει να εφαρμόσουν την αντιεκπαιδευτική αξιολόγηση των νόμων 4692/20, 4823/21 καθώς και της Υ.Α. 108906/ΓΔ/7-9 2021 (ΦΕΚ 4189Α/10-9-21) για την εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων.

Ενθερμοι συμπαραστάτες της αρκετά Μ.Μ.Ε. γνωστά για την πολεμική τους απέναντι στους αγώνες των εκπαιδευτικών, μέσω άρθρων, ραδιοτηλεοπτικών σχολιασμών και αναρτήσεων σε ιστοσελίδες.

Στόχος τους ένας και μοναδικός.

Η απόκρυψη της αλήθειας ότι το Υ.ΠΑΙ.Θ. το οποίο αντιμετωπίζει τη δημόσια εκπαίδευση ως βάρος που πρέπει να ξεφορτωθεί, απεργάζεται την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την αποψίλωση του δημόσιου σχολείου.

Βασικό μέσον σε αυτή την προσπάθεια η κατασυκοφάντηση των θέσεων και των δράσεων της Δ.Ο.Ε.
Ετσι, μετά την αξιοποίηση των δικαστικών αποφάσεων

για να καταστείλει, η κυβέρνηση, τη μαζικότατη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία αποχή ήρθαν οι απειλές κατά των συλλόγων διδασκόντων πως αν τολμήσουν να χρησιμοποιήσουν τα κείμενα που εστάλησαν από το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. θα παρανομούν και θα τιμωρηθούν ανάλογα, απειλές κενές περιεχομένου αφού είναι αδιαμφισβήτητο ότι δεν μπορεί να «ποινικοποιηθεί» η ελεύθερη έκφραση της γνώμης.

Πέρα από τα παραπάνω,

δήθεν, «αθώα» ερωτήματα και «πηγαίοι» προβληματισμοί και διαπιστώσεις διοχετεύονται προς τους εκπαιδευτικούς- μέλη των συλλόγων διδασκόντων, μέσω«καλοθελητών συνάδελφων» και ιστοσελίδων που κερδοφορούν εκμεταλλευόμενες την ενασχόλησή τους με την εκπαίδευση, προκειμειμένου να καμφθεί το φρόνημα των εκπαιδευτικών και να επιβληθεί το πλέγμα των ρυθμίσεων της κυβέρνησης για την «αξιολόγηση».

Ταυτόχρονα βρίσκεται εν εξελίξει συντονισμένο σχέδιο

βάσει του οποίου διευθυντές/ντριες προσπαθούν να παρακάμψουν τους Συλλόγους Διδασκόντων, ώστε να προβούν σε απ’ ευθείας αναθέσεις, με στόχο να υποκύψουν στην αξιολογική διαδικασία και στην τρομοκρατία που εξασκείται μέσω των υπουργικών εγγράφων.

Για αυτές τις περιπτώσεις επισυνάπτεται η δεύτερη γνωμοδότηση της νομικής συμβούλου.

Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

τόσο μέσα από τα επισυναπτόμενα γνωμοδοτικά σημειώματα της νομικής του συμβούλου όσο και με την αποδόμηση των κακόβουλων «προβληματισμών», απαντά σε βασικά ζητήματα που έχουν τεθεί και ενισχύει τον αγώνα του κλάδου.

Ζήτημα 1:
Η χρήση των κειμένων της Δ.Ο.Ε. από τους Συλλόγους Διδασκόντων «συνιστά παραβίαση και του κανονιστικού πλαισίου και της τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.»;

Ο ισχυρισμός αυτός αναπτύσσεται στα εκφοβιστικά mall που στέλνει το Υπουργείο στα σχολεία που ανάρτησαν στην πλατφόρμα του Ι.Ε.Π.την αποτίμηση της σχολικής χρονιάς 2020-2021 και φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα κ. Κόπτση.

Ο ίδιος ισχυρισμός

συμπληρωμένος με το ανυπόστατο επιχείρημα ότι παραβιάζεται τελεσίδικη απόφαση δικαστηρίου αναφέρεται σε ανυπόγραφο κείμενο ερωταπαντήσεων που εστάλη στα σχολεία και το οποίο δεν μπορεί να έχει καμιά διοικητική και υπηρεσιακή υπόσταση.

Το Υ.ΠΑΙ.Θ. δεν μπορεί ούτε διοικητικά ούτε νομικά να τεκμηριώσει τους ισχυρισμούς του.

Ουσιαστικά τα έγγραφα αυτά

αποτελούν άλλη μια απόπειρα εκφοβισμού και απειλών, όπως εκείνο που είχε στείλει πριν ένα περίπου μήνα για την υποτιθέμενη παρανομία όσων μετέχουν στην απεργία- αποχή. Αναγκάστηκε όμως να προσφύγει τρεις φορές στα δικαστήρια για να την ακυρώσει.

Σε επίπεδο περιεχομένου τα έγγραφα θέτουν δύο ζητήματα:
Α. Την υποτιθέμενη παραβίαση του κανονιστικού πλαισίου.

Ας θυμίσουμε στην έγκριτη νομικό και τις υπηρεσίες της ότι το κανονιστικό πλαίσιο βάσει του οποίου κρίνεται τυπικά η νομιμότητα, δεν αποφασίζεται από έναν υπουργό, δημοσιογράφο ή ανώνυμο συντάκτη, αλλά από τις αρμόδιες θεσμικές εξουσίες.

Υπενθυμίζουμε στην κυρία Υπουργό ότι

οποιαδήποτε ενέργειά της στην κατεύθυνση να θέσει σε παρανομία γραπτό λόγο και συγκεκριμένα κείμενα, δημόσια και ανοιχτά, συνιστά λογοκρισία, παραβιάζει την ελευθερία του λόγου και της σκέψης και, τελικά, τη δημοκρατία.

Β. Την υποτιθέμενη παραβίαση τελεσίδικης δικαστικής απόφασης.

Η απόφαση του Εφετείου έκρινε παράνομη τη διαδικασία κήρυξης της απεργίας-αποχής και τίποτε άλλο.

Η προσπάθεια σύνδεσης των τεκμηριωμένων ενιαίων κειμένων με αυτή την απόφαση ΔΕΝ ΤΕΚΜΑΙΡΕΤΑΙ από πουθενά.

Αποτελεί άλλη μία ατομική ερμηνεία ενός «αγνώστου» συντάκτη, που λειτουργεί στα πλαίσια του εκφοβισμού, χωρίς καμία νομική ή διοικητική εγκυρότητα. Ως εκ τούτου είναι έωλη.

Οσοι επικαλούνται αυτό το «επιχείρημα»

σε συνεδριάσεις Συλλόγων Διδασκόντων, εκτρέπονται του ρόλου τους, παραβαίνουν τις κείμενες διατάξεις και εκτίθενται σε νομικές ευθύνες.

Σε κάθε περίπτωση η Διδασκαλική Ομοσπονδία θα χρησιμοποιήσει όλα τα διαθέσιμα νομικά μέσα ώστε να ανακόψει την επιχείρηση τρομοκράτησης των εκπαιδευτικών που αναπτύσσει η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ.

Ζήτημα 2°: Κάθε παράβαση της εφετειακής απόφασης, μπορεί να επιφέρει ποινή 3·000 ευρώ για κάθε εκπαιδευτικό;

Η απάντηση δίνεται σε επισυναπτόμενο γνωμοδοτικό σημείωμα της νομικής συμβούλου με το οποίο γίνεται σαφές ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να συμβεί μόνο σε βάρος της Δ.Ο.Ε. και μόνο εφόσον συνεχιζόταν η από 16 9-2021 απεργία αποχή. Σε καμία άλλη περίπτωση.

Ζήτημα 3:
Οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να συνεδριάζουν ως τις 12 Νοεμβρίου

ή «ο διευθυντής δε νομιμοποιείται να συγκαλέσει πλέον ειδική συνεδρίαση» (όπως αναφέρει γνωστή ιστοσελίδα) εξ αιτίας του γεγονότος ότι παρήλθαν οι σχετικές ημερομηνίες που έθεταν ο ν.4692 και η Υ.Α. 108906/ΓΔ/7- 9-2021 (ΦΕΚ 4189A/10-9-21);

Εκτός από το γεγονός ότι στην εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ 4120/21-10-21,

η οποία φέρει την υπογραφή του Γεν. Γραμματέα, αναφέρεται ότι «…η πλατφόρμα του Ι.Ε.Π….Θα παραμείνει ανοικτή έως την Παρασκευή 12 Νοεμβρίου προκειμένου να υλοποιηθούν οι διαδικασίες που ορίζονται στην υπό στοιχεία 108906/ΓΔ/10-9-2021 «Συλλογικός προγραμματισμός, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση των σχολικών μονάδων » Υ.Α,

το επισυναπτόμενο γνωμοδοτικό σημείωμα της νομικής συμβούλου ξεκαθαρίζει ότι

οι σύλλογοι διδασκόντων μπορούν να συνεδριάζουν ελεύθερα και δεν μπορεί η βούληση του ενός (διευθυντής) να τους στερήσει το δικαίωμα αυτό αλλά ούτε και να τους υποκαταστήσει.

Ζήτημα 4:
Στις ομάδες δράσης είναι δυνατό να συμμετέχουν 2 ώς 5 άτομα, αυστηρά;

Η όποια, σκόπιμη, σύγχυση δημιουργείται από τη σύνδεση του αριθμού των ατόμων που συμμετέχουν στις ομάδες δράσης με τα όσα προβλέπονται από την παράγραφο 4 του άρθρου 33 του ν.4692/20 όπου αναφέρεται ότι

«Κατά τον ετήσιο προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου… συγκροτούνται, επίσης, ομάδες δράσεων κοινού ενδιαφέροντος, σε κά9ε μία από τις οποίες συμμετέχουν δύο (2) έως και πέντε (5) εκπαιδευτικοί».

Οπως αναφέρεται στη συνέχεια «Σκοπός των ομάδων αυτών είναι η πιο στοχευμένη οργάνωση και διεξαγωγή εκπαιδευτικών δράσεων που αποβλέπουν στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών…».

Οι ομάδες αυτές είναι άλλες από τις Ομάδες Δράσεις

για τις οποίες δεν προβλέπεται περιορισμός ούτε στον νόμο ούτε στην Υ.Α. Συνάδελφοι, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί τους συλλόγους διδασκόντων να προγραμματίσουν τις ενέργειές τους χωρίς να υποκύπτουν σε πιέσεις και με αίσθημα ευθύνης απέναντι στο δημόσιο σχολείο να χρησιμοποιήσουν τα «ενιαία κείμενα» που αποτελούν απόφαση και επιστημονική συνδρομή του Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Για το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε.

Γνωμοδοτικά Σημειώματα Νομικής Συμβούλου ΔΟΕ

Γνωμοδοτικό Σημείωμα Νομικής Συμβούλου ΔΟΕ για ποινή 3000 ευρώ

Γνωμοδοτικό Σημείωμα Νομικής Συμβούλου ΔΟΕ για δυνατότητα πραγματοποίησης συνεδριάσεων των Συλλόγων Διδασκόντων μετά την πάροδο των προθεσμιών.

Δείτε σχετικά

Σχολική μονάδα-αξιολόγηση: Το Υπουργείο ζητά από τα σχολεία με “φασόν” κείμενο στην πλατφόρμα ΙΕΠ να το αντικαταστήσουν
Κυβερνητικός εκπρόσωπος για “φασόν” κείμενα αξιολόγησης-κενά στα σχολεία-ΔΙΕΚ-Παρελάσεις
Συλλογικός Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου σχολικής μονάδας: Νέες οδηγίες και κατευθύνσεις

Δείτε ακόμη

ΔΑΚΕ: Εκτίμηση εργασιών Ολομέλειας Προέδρων ΔΟΕ για την αξιολόγηση
Ολομέλεια προέδρων ΔΟΕ-αξιολόγηση: Η αποτίμηση και η στάση των παρατάξεων

Πριν φύγετε

Κεραμέως-φασόν απαντήσεις αξιολόγησης: Δεν συνιστούν συμμετοχή-Δικαστική απόφαση και νόμος περιέχουν κυρώσεις
Αξιολόγηση-ερωτήσεις και απαντήσεις από το Υπουργείο Παιδείας-Η απάντηση για τα έτοιμα-“φασόν” κείμενα
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση