Παρασκευή, 7 Μαΐου 2021

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Ενα παράθυρο μικρό: Μουσική συλλογή για τον αυτισμό από το Ιδρυμα Ωνάση

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Ενα παράθυρο μικρό: Μουσική συλλογή που αποτυπώνει με νότες το μοναδικό ταξίδι των ανθρώπων που ζουν με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ) – Σε σύνθεση του Δημήτρη Παπαδημητρίου και στίχους του Μιχάλη Γκανά, από το Ιδρυμα Ωνάση.

Ενα παράθυρο μικρό

Το Ιδρυμα Ωνάση, διαθέτει δωρεάν τη μουσική συλλογή “Ενα παράθυρο μικρό”, σε σύνθεση του Δημήτρη Παπαδημητρίου και στίχους του Μιχάλη Γκανά, η οποία αποτυπώνει με νότες το μοναδικό ταξίδι των ανθρώπων που ζουν με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ).

Σύμφωνα με ενημερωτικό του Ιδρύματος Ωνάση

Το Ίδρυμα Ωνάση, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου, γιορτάζει τη διαφορετικότητα και αποτυπώνει με νότες το μοναδικό ταξίδι των ανθρώπων που ζουν με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), διαθέτοντας δωρεάν τη μουσική συλλογή «Ένα παράθυρο μικρό».

Ανακαλύψτε ένα μουσικό σύμπαν,

με μια σειρά τραγουδιών που δημιουργήθηκε από τον συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και τον ποιητή Μιχάλη Γκανά, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού εργαστηρίου του Ιδρύματος Ωνάση, “Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό”.

Πώς ένα CD με τραγούδια και μελωδίες μπορεί να αποτελέσει αφορμή για δημιουργικό παιχνίδι στο σπίτι και στο σχολείο;

Το “Ένα παράθυρο μικρό”

είναι ένα μοναδικό στο είδος του CD στην Ελλάδα, που απευθύνεται σε παιδιά με και χωρίς διαταραχή αυτιστικού φάσματος, στους γονείς τους, σε παιδαγωγούς και θεραπευτές, σε όλους εμάς, για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικού παιχνιδιού.

Η δημιουργικότητα και η ευαισθησία του μουσικοσυνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και του ποιητή Μιχάλη Γκανά,

οι οποίοι ακολούθησαν τον ρυθμό και τους στόχους του εκπαιδευτικού προγράμματος “Η Μουσική Αγαπάει τον Αυτισμό”, μεταμορφώθηκαν στις μελωδίες και στους στίχους αυτής της συλλογής, που έντυσαν με τη φωνή τους οι ερμηνευτές Χρήστος Θηβαίος και Βερόνικα Δαβάκη.

Ο Μιχάλης Γκανάς αγκάλιασε αυτή την προσπάθεια, λέγοντας

“ήταν μια μοναδική δουλειά γεμάτη έμπνευση και όραμα, εγώ με μολύβι και χαρτί προσπάθησα να κρύψω πίσω από λέξεις απλές σπουδαία νοήματα»,

ενώ ο Δημήτρης Παπαδημητρίου, μιλώντας για αυτή τη δισκογραφική δουλειά, είπε:

“Οι λέξεις παίρνουν άλλη δύναμη από τη μουσική και η μουσική από τις λέξεις, όμως δεν είναι πάντα αρκετές για να περιγράψουν συναισθήματα.

Ίσως η δύναμη που κρύβεται στις νότες να μπορέσει να αποτυπώσει τον κόσμο που βλέπουν αυτά τα παιδιά και έτσι να καταφέρουμε να έρθουμε εμείς πιο κοντά τους’.

Μέσα από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα του Ιδρύματος Ωνάση, «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό»,

που πραγματοποιείται από το 2013 στην Αθήνα και σε πόλεις της περιφέρειας, γονείς, παιδιά και εκπαιδευτές από όλη την Ελλάδα βιώνουν την εγγύτητα που δημιουργεί η μουσική.

Η μουσική γίνεται «γλώσσα επικοινωνίας»,

πάνω από τον λόγο, καθώς μεικτές ομάδες παιδιών, με και χωρίς διαταραχές αυτιστικού φάσματος, έρχονται σε επαφή με ήχους και μουσικά όργανα.

Στόχος του προγράμματος,

είναι να ενισχύσει την προσβασιμότητα όλων στην εκπαίδευση και στο παιχνίδι. 36 διαφορετικές πόλεις της Ελλάδας και 2.700 συμμετέχοντες έχουν ζήσει συγκινητικές στιγμές με τα πολυάριθμα εργαστήρια του προγράμματος, που ενημερώνει, ευαισθητοποιεί και εκπαιδεύει μέσα από τη μουσική και το παιχνίδι.

Στα προγράμματα Ειδικής Αγωγής του Ιδρύματος Ωνάση,

ο τρόπος για τη μάθηση, τη διασκέδαση και την επικοινωνία μπορεί να είναι διαφορετικός, ο στόχος όμως παραμένει ο ίδιος:

γονείς και παιδιά να απολαμβάνουν το δικαίωμα μιας απόδρασης που μόνο η γνώση, η τέχνη και η επικοινωνία μπορούν να προσφέρουν.

Μιλώντας για τα προγράμματα Ειδικής Αγωγής, η Εκτελεστική Διευθύντρια & Διευθύντρια Παιδείας του Ιδρύματος Ωνάση, Έφη Τσιότσιου, αναφέρει πως

“για εμάς, η Ειδική Αγωγή είναι ο δρόμος, ώστε όλα τα παιδιά να έχουν πρόσβαση στη γνώση, την τέχνη και τη χαρά της μάθησης. Η εμπειρία στην εκπαίδευση γίνεται και εκτός της τάξης, εκτός των τειχών, ενώ περιβάλλοντα με πολλαπλά ερεθίσματα αποτελούν κίνητρο για την αναζήτηση και την αυτόνομη δράση. Επιδιώκουμε να είμαστε παρόντες εκεί όπου χρειάζεται περισσότερο, γιατί πιστεύουμε πως μόνος δεν πρέπει να προσπαθεί κανείς”.

Η Υπεύθυνη Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων του Ιδρύματος Ωνάση, Χριστίνα Παναγιωτάκου, τονίζει:

“Μέσα από το πρόγραμμα “Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό” βιώσαμε το αποτύπωμα της μουσικής ως θεραπευτικής δύναμης, τόσο για τα παιδιά και τους γονείς, όσο και για τους εκπαιδευτικούς.

Πολλά παιδιά ανακάλυψαν την αγάπη τους για τη μουσική και, μέσα από αυτή, βρήκαν έναν νέο τρόπο έκφρασης, αλλά και μια διέξοδο από τις καθημερινές δυσκολίες.

Αυτό μας ενέπνευσε να πάμε ένα βήμα παραπέρα και να δημιουργήσουμε αυτή την πολύ ιδιαίτερη μουσική δουλειά. Ευχαριστούμε όσους βοήθησαν να γίνει πραγματικότητα”.

Στο «Ένα παράθυρο μικρό»,

τα τραγούδια, μαζί με τις ορχηστρικές και ακουστικές εκδοχές τους, μας μιλούν με τρυφερότητα και ευαισθησία για τη χαρά, τη φιλία, την αγκαλιά και τη δύναμη του συναισθήματος.

Ένα παράθυρο μικρό ανοίγει,

για να ζήσουμε μεγάλες εμπειρίες, με απλές καθημερινές στιγμές, συναισθήματα και αντιδράσεις. Ένα παράθυρο μικρό, με ορίζοντα έναν κόσμο διαφορετικό και τόσο ξεχωριστό, τον κόσμο των μικρών και των μεγάλων που ζουν με διαταραχή αυτιστικού φάσματος.

Δείτε επίσης

Αυτισμός-Ψάχνοντας για “κοινωνικό εμβόλιο” | Αρθρο
Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού 2-4-2021: Διαδικτυακή συνάντηση Γραμματείας Ατόμων με Αναπηρία Ν.Δ-Δήλωση ΠτΔ
Επίσκεψη Μητσοτάκη στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου: Mε αφορμή τη σημερινή Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού | Video

Πριν φύγετε

Οδηγός διαχείρισης περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης από τον/την Εκπαιδευτικό
 Οδηγίες ΕΚΠΑ για την ψυχοκοινωνική προσαρμογή των παιδιών στην επιστροφή στο σχολείο εν μέσω covid
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση