Δευτέρα, 7 Οκτωβρίου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Φίλης-Τζούφη: Τι είπαν στη Βουλή για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Φίλης-Τζούφη: Τι είπαν στη Βουλή για την αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης – Επισυνάπτονται Δελτία Τύπου και Video από τις τοποθετήσεις.

Φίλης-Τζούφη

Eπισυνάπτονται Δελτία Τύπου σχετικά με την σημερινή τοποθέτηση του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκου Φίλη και της Αναπλ. Τομεάρχη Μερόπης Τζούφη, στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Υπενθυμίζουμε πως σήμερα πραγματοποιήθηκε ενημέρωση από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον προγραμματισμό του νομοθετικού έργου του Υπουργείου και άλλα θέματα αρμοδιότητας των Υπουργών.

Δείτε το Δελτίο Τύπου για την τοποθέτηση του Νίκου Φίλη

30-Οκτ-2019

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Δεν υπάρχει «εχθρός λαός» στα σχέδια της κυβέρνησης – αλλά νέοι και γονείς που αγωνιούν

Ο τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Φίλης μίλησε σήμερα στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής.

Η ομιλία του:

Καταρχήν, θετική εξέλιξη ότι συνεδριάζει σήμερα η Επιτροπή. Χρειάστηκε να παρέμβουμε στον πρόεδρο της Βουλής και της Επιτροπής, για να πειστεί η κυρία υπουργός ότι δεν κυβερνά ερήμην της βουλής.

Δεν είναι δυνατό να ζητάει διάλογο την ώρα που προσθέτει τροπολογίες και άρθρα σε άσχετα νομοσχέδια. Αυτή η πρακτική προφανώς δεν βοηθάει να πετύχουμε ουσιαστικές συγκλίσεις στον ευαίσθητο χώρο της εκπαίδευσης και στο «κοινό καλό», που αποτελεί η αναβάθμισή της.

Ποιος είναι ο όρος και η προϋπόθεση για ουσιαστικό διάλογο, ώστε να μην κάνουμε απλώς δημόσιες σχέσεις, παριστάνοντας ότι μιλάμε:

Είναι -αυστηρά- η περαιτέρω αναβάθμιση της δημόσιας εκπαίδευσης. Κάτι που στα λόγια μπορεί να μας βρίσκει όλους σύμφωνους· στην πράξη όμως, από τα μισόλογα στον Τύπο, τις παρεμβάσεις και τις βεβιασμένες τροπολογίες σε άσχετα νομοσχέδια -ένα ρεσιτάλ κακής νομοθέτησης από την πρώτη μέρα- διαπιστώνουμε ότι υπονομεύεται ο στόχος. Μακάρι να είναι κινήσεις που θα διορθωθούν.

Το σχέδιο που βλέπουμε να εκτίθεται για τα πανεπιστήμια, είναι σχέδιο μείωσης του αριθμού των παιδιών που θα σπουδάζουν. Βλέπουμε επίσης ότι ξαφνικά καταργείται η ελεύθερη πρόσβαση σε κάποια τμήματα και αναστέλλεται η λειτουργία διετών κύκλων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Αυτό μεταφράζεται σε 20.000 παιδιά εκτός εκπαίδευσης. Ιδού η πελατεία των ιδιωτικών ΙΕΚ, αυτών που ονομάζονται και κολέγια!

Θα το δεχτούμε αυτό; Όχι!

Είναι δυνατό να λειτουργήσει αναβαθμισμένη δημόσια εκπαίδευση χωρίς διορισμούς; Λείπουν άνθρωποι! Λείπουν εκπαιδευτικοί!

Εμείς αφήσαμε 34 χιλ. πιστώσεις για αναπληρωτές και άκουσα ότι θα προστεθούν άλλες 2 με 4 χιλιάδες.

Τόσοι λοιπόν λείπουν από την εκπαίδευση, καθηγητές και δάσκαλοι.

Τους θέλουμε ομήρους; τους θέλουμε με ελαστικές θέσεις εργασίας; τους θέλουμε χωρίς προσωπική σχέση με τα παιδιά μας; Αυτή είναι η δύναμη του δάσκαλου, η προσωπική σχέση με το μαθητή.

Όταν όμως το δυναμικό αλλάζει κάθε χρόνο, ιδίως στα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά, σαφώς υποβαθμίζεται η προσφερόμενη εκπαίδευση.

Αν λοιπόν έχουμε ανάγκη για 38 χιλ, εκπαιδευτικούς, δεν θα κάνουμε κανένα διορισμό; Βρήκατε έτοιμες, στα συρτάρια, πιστώσεις και διαδικασίες για 4,500 μόνιμα στελέχη στην ειδική αγωγή και άλλα 10,500 στη γενική εκπαίδευση.

Γιατί δεν προχωρούν;

Αλλά πώς να γίνουν διορισμοί στη δημόσια εκπαίδευση, όταν το προσχέδιο προϋπολογισμού μιλά για μείωση των δαπανών; Άρα προτρέχω όταν λέω ότι ουσιαστικά αυτό που έχουμε είναι υπονόμευση της δημόσιας εκπαίδευσης; Κάνω μήπως… φθηνή αντιπολίτευση;

Ακούστηκαν όμως και άλλα για τα πανεπιστήμιά μας. Μη τα δυσφημούμε, είναι μεγάλος ο μόχθος, μεγάλη η προσπάθεια!

Έχουμε καλά πανεπιστήμια, όπως προκύπτει από λίστες διεθνούς κατάταξης, από την αποδοχή των πτυχιούχων ελληνικών πανεπιστημίων στο εξωτερικό και την κοινή εμπειρία, εφόσον τα παιδιά θέλουν να φοιτήσουν σε αυτά.

Μπορούν να γίνουν καλύτερα. Ναι! Αλλά πώς;

Όταν τίθενται όροι υποχρηματοδότησης των πανεπιστημίων και μέτρα με τα οποία συνδέεται η αξιολόγηση των πανεπιστημίων με την κρατική επιχορήγηση;

Όταν κάποια πανεπιστήμια υποβαθμιστούν, καθώς άλλα μέσω «ασαφούς αξιολόγησης» θα πάρουν μεγαλύτερο αναλογικά μερίδιο;

Με αυτούς τους όρους και αυτά τα μέτρα θα βρεθούν τα ελληνικά πανεπιστήμια ψηλότερα στις διεθνείς λίστες, όπως ισχυρίζεται η κυβέρνηση; Με το να τα καθιστούμε φτωχότερα;

Στα μεταπτυχιακά: ποιος θα πληρώσει τα χρήματα του διπλασιασμού των μισθών των διδασκόντων; Ο κρατικός προϋπολογισμός, ήδη, μειώνεται. Συνεπώς, από την εκτόξευση των διδάκτρων θα πληρωθούν, και κατά συνέπεια τα μεταπτυχιακά θα είναι για λιγότερους, για αυτούς που έχουν οικονομική δυνατότητα.

Είναι άσχημη αυτή η αρχή για την κυβέρνηση. Να επικαλείται δε τον «κακό» ΣΥΡΙΖΑ, για να δικαιολογήσει το άσχημο ξεκίνημά της στην Παιδεία, είναι άτοπο.

Ως υπουργός Παιδείας είχα τη δύσκολη αποστολή τα σχολεία να ανοίξουν στην ώρα τους  μετά από δεκαπέντε συνεχή προβληματικά έτη, και μάλιστα μέσα στο ζόφο των μνημονίων με πολύ στενά δημοσιονομικά όρια. Θυμάστε τον κ. Λοβέρδο να ζητά από τους συνταξιούχους να διδάξουν δωρεάν;

Εμείς με έργα καταφέραμε να ανορθώσουμε τη δημόσια εκπαίδευση. Να είναι στην ώρα τους οι καθηγητές και τα βιβλία, έστω και με λιγότερες -22.000- πιστώσεις. Και τώρα με τις 34.000 πιστώσεις τις οποίες είχαμε διασφαλίσει ως κυβέρνηση, δεν μπορούν τα σχολεία να ανοίξουν και να λειτουργήσουν στην ώρα τους;

Στα δήθεν επιχείρημα ότι μειώθηκε ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα, τονίζουμε ότι η μείωση αυτή είναι παιδαγωγικά σωστή, αλλά είναι επίσης μια μείωση που ανταποκρίνεται στα δημογραφικά δεδομένα. Για αυτό πανελλαδικά μειώθηκε ο αριθμός των τμημάτων και άρα δεν απαιτούνται περισσότεροι δάσκαλοι, όπως παραπλανητικά λέει η κυβέρνηση!

Στο δήθεν επιχείρημα ότι φέτος υπάρχει η διετής προσχολική αγωγή και η ανάγκη για 470 επιπλέον νηπιαγωγούς, απαντώ: μα για αυτό το λόγο εξασφαλίσαμε 2.000 επιπλέον πιστώσεις για τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά! Για να υπάρχουν έγκαιρα εκπαιδευτικοί από τις 10 Σεπτεμβρίου στα σχολεία! Και όχι να στέλνονται μέσα στο Νοέμβριο.

Ένα πρόσθετο στοιχείο: Το μεγάλο πρόβλημα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση τη χρονιά που ξεκινά, είναι η έλλειψη φιλολόγων, μαθηματικών και φυσικών και όχι κοινωνιολόγων, όπως λέει η κυβέρνηση.

Ή να μιλήσουμε για το «φοβερό θέμα» των ποινών για τους αναπληρωτές, αν δεν αναλάβουν υπηρεσία; Ας πάει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου να νοικιάσει σπίτι να μείνει στις Κυκλάδες. Θα βρει; Θα βάλουμε σε αυτούς τους ανθρώπους, που δεν βρίσκουν να νοικιάσουν σπίτι με το πενιχρό μισθό τους, ποινή δύο έτη εκτός δουλειάς;

Μην βιαστείτε λοιπόν να καταδικάσετε τους νέους που κινητοποιούνται, επειδή δήθεν είναι «υποκινούμενοι». Είναι κινητοποιήσεις που υποκινούνται από τα υπαρκτά προβλήματα. Κινητοποιήσεις ελπιδοφόρες. Συναντηθείτε και συνεργαστείτε με αυτά τα παιδιά. Χωρίς αυτά τα παιδιά, δεν υπάρχει μέλλον στην εκπαίδευση και στη χώρα. Διότι το σχολείο υπάρχει κυρίως και πρωτίστως για τη νέα γενιά.

Με αυτή την έννοια θα συμμετέχουμε στο διάλογο εντός και εκτός βουλής. Κι εσείς θα καταλάβετε ότι δεν υπάρχει «εχθρός λαός». Παιδιά που εχθρεύονται δήθεν την προσπάθεια της κυβέρνησης… Υπάρχουν νέοι και γονείς που αγωνιούν. Αγωνιούν και αξιώνουν -και ορθώς αξιώνουν!

Πολλά πετύχαμε ως κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ στο χώρο της εκπαίδευσης -και είμαστε περήφανοι για αυτά. Αλλά γνωρίζουμε ότι αρκετά πρέπει να αλλάξουν. Και συμμετέχουμε για να αλλάξουν… Γιατί όμως πρέπει να αλλάξουν; όχι μόνο γιατί δεν είμαστε αλάνθαστοι σε ό,τι κάναμε, αλλά γιατί βρισκόμαστε σε μια νέα φάση σήμερα. Βγάλαμε τη χώρα από τα μνημόνια. Θέλουμε από το σχολείο της κρίσης να πάμε στο σχολείο της ανάπτυξης.

Αλλά όχι για την υποβάθμιση της εκπαίδευσης, για ένα μικρό, φτωχό σχολείο και ένα φτωχό πανεπιστήμιο. Εκεί, η κυβέρνηση της ΝΔ θα μας βρει απέναντι.

Φίλης-Τζούφη

Δείτε την ομιλία του Ν. Φίλη εδώ
Δείτε τα πρακτικά της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

_________________

Φίλης-Τζούφη

Δείτε το Δελτίο Τύπου για την τοποθέτηση της Μερόπης Τζούφη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Η Μερόπη Τζούφη, αναπλ. τομεάρχης Παιδείας, στην Επιτροπή Μορφωτικών της Βουλής

Ως θετική εξέλιξη χαρακτήρισε τη σύγκληση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων η Μερόπη Τζούφη, επισημαίνοντας πως το προηγούμενο διάστημα, μια σειρά από σημαντικές διατάξεις ψηφίστηκαν, χωρίς διάλογο, αγνοώντας την κοινοβουλευτική τάξη και τις αντιρρήσεις της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Η αναπλ. τομεάρχης Παιδείας τόνισε πως η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ παρέλαβε το εκπαιδευτικό σύστημα εν μέσω οικονομικής κρίσης, σε συνθήκες υποχρηματοδότησης και υποστελέχωσης.

Παρά τις δημοσιονομικές δυσκολίες, κατάφερε να αυξήσει τον προϋπολογισμό για την Παιδεία και την Έρευνα, να προχωρήσει σε θεσμικές τομές και να δρομολογήσει μόνιμους διορισμούς στην ειδική αγωγή και την πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

Στο πλαίσιο αυτό, κατηγόρησε την κυβέρνηση της ΝΔ για την ακύρωση των 10.500 μόνιμων διορισμών και τη μείωση των δαπανών κατά 0.1% του ΑΕΠ, πάρα το γεγονός ότι η χώρα βρίσκεται εκτός μνημονίων.

Παράλληλα, αναφέρθηκε στα πολλαπλά εκπαιδευτικά και κοινωνικά οφέλη της θεσμοθέτησης της Δίχρονης Υποχρεωτικής Προσχολικής Αγωγής και υπενθύμισε πως η ΝΔ, ως αξιωματική αντιπολίτευση, είχε αρχικά καταψηφίσει τις σχετικές ρυθμίσεις.

Κάλεσε επίσης την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να διασφαλίσει την εκπαίδευση των μικρών μαθητών, τόσο σε επίπεδο στελέχωσης, όσο και σε επίπεδο κτηριακών υποδομών.

Όσον αφορά την ειδική αγωγή, η βουλευτής Ιωαννίνων υπογράμμισε πως τα προηγούμενα χρόνια έγιναν σημαντικά βήματα ώστε τα παιδιά με αναπηρία ή/και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες να απολαμβάνουν ίσες ευκαιρίες εντός του εκπαιδευτικού συστήματος.

Ανέφερε πως οι 4.500 μόνιμοι διορισμοί έχουν καθυστερήσει αδικαιολόγητα, ενώ το Υπουργείο δεν έχει προχωρήσει σε απαραίτητες ρυθμίσεις για την τοποθέτηση των εκπαιδευτικών (ίδρυση οργανικών θέσεων, κατανομή).

Τέλος, η κα Τζούφη αντέκρουσε τις αιτιάσεις της κυβέρνησης περί «καμένης γης» στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση της Διασποράς, αναφέροντας πως το προηγούμενο διάστημα βελτιώθηκε το ποσοστό στελέχωσης των σχολείων του εξωτερικού, πως αυξήθηκε το επιμίσθιο των εκπαιδευτικών που αποσπώνται κατά ένα έτος και πως ιδρύθηκαν μια σειρά σχολικών  δομών που διδάσκουν την ελληνική γλώσσα σε όλες τις ηπείρους.

Δείτε την ομιλία της Μ. Τζούφη εδώ
Δείτε τα πρακτικά της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής

___________________

Δείτε επίσης

Κεραμέως για νομοθετικό έργο Υπουργείου Παιδείας στη Βουλή
Βουλή: Τι ειπώθηκε για το νομοθετικό έργο του ΥΠΑΙΘ
Δείτε τα πρακτικά της συνεδρίασης της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής
Ψηφισθέν νομοσχέδιο με διατάξεις Παιδείας
Ενίσχυση δημόσιας εκπαίδευσης: O όρος για τη συμμετοχή του ΣΥΡΙΖΑ στο διάλογο για την Παιδεία
Συνάντηση Κεραμέως-Φίλη: Ιδεολογικές διαφορές αλλά και συγκλίσεις

___________________

Πριν φύγετε

Κεραμέως στον ΣΚΑΙ: Διορθώνουμε ζημιές της προηγούμενης κυβέρνησης –Τι θα κάνουμε
Αντί προσλήψεων…συμπτύξεις τμημάτων με απειλή πειθαρχικών | Ανακοίνωση
Επόμενες προσλήψεις σε 10 ημέρες: Τι είπε η Υφ. Παιδείας Σ. Ζαχαράκη για κενά, Ψυχολόγους και Κ.Λ.
Σχέδιο κατανομής 4500 θέσεων στην Ειδική Αγωγή: Με επίσημα στοιχεία του ΥΠΑΙΘ
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση