Κυριακή, 19 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Καταγγελίες υποψηφίων 3ΕΑ/2022 για Πίνακες ΑΣΕΠ: Παράθεση Απόφασης Διοικ. Εφετείου Αθηνών από το ΥΠΑΙΘ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Καταγγελίες υποψηφίων 3ΕΑ/2022 για Πίνακες ΑΣΕΠ: Παράθεση Απόφασης Διοικητικού Εφετείου Αθηνών από το ΥΠΑΙΘ – Απάντηση σε Αναφορά στη Βουλή του ΚΚΕ.

Καταγγελίες υποψηφίων 3ΕΑ/2022

Με παράθεση αποσπάσματος από την Α1343/2021 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών με την οποία απορρίφθηκε αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03 κατά των τελικών αξιολογικών πινάκων του οικείου κλάδου, σύμφωνα με την Προκήρυξη 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ, απάντησε με μεταξύ άλλων το ΥΠΑΙΘ δια της Υφυπουργού κας Ζ. Μακρή σε Αναφορά στα πλαίσια Κοινοβουλευτικού Ελέγχου Βουλευτών του ΚΚΕ με θέμα “Καταγγελία επί της κατάταξης των υποψηφίων του Επικουρικού Πίνακα της 3εα/2022 Προκήρυξης για τη διαδικασία κατάταξης με σειρά προτεραιότητας, κατά κλάδο και ειδικότητα, υποψήφιων εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.) κατηγορίας ΠΕ”.

Οι Βουλευτές του ΚΚΕ κατέθεσαν ως Αναφορά στη Βουλή, κείμενο υποψηφίων εκπαιδευτικών Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης της 3ΕΑ/2022 Προκήρυξης, στο οποίο ζητούν την επανέκδοση των προσωρινών πινάκων της 3ΕΑ/2022 Προκήρυξης με δίκαιη κατάταξη των υποψηφίων, αφού κατά την έκδοση των προσωρινών πινάκων της 3ΕΑ/2022 Προκήρυξης, διαπιστώθηκε ότι υποψήφιοι, των οποίων το πτυχίο κατοχυρώνει την παιδαγωγική επάρκεια, τέθηκαν σε χαμηλότερη σειρά κατάταξης.

Στην Απάντησή του το ΥΠΑΙΘ, αφού παραθέτει τα οριζόμενα σχετικά του θέματος της Προκήρυξης 3ΕΑ/2022 (τ.Α.Σ.Ε.Π.20/18-4-2022) και προς επίρρωση των λεγομένων του, κοινοποιεί απόσπασμα από την Α1343/2021 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών, με την οποία απορρίφθηκε αίτηση ακύρωσης εκπαιδευτικού κλάδου ΠΕ03 κατά των τελικών αξιολογικών πινάκων του οικείου κλάδου, σύμφωνα με την Προκήρυξη 3ΕΑ/2019 του ΑΣΕΠ.

Σύμφωνα με την εν λόγω Απόφαση

Τα προβαλλόμενα με την αίτηση ακυρώσεως ότι το Α.Σ.Ε.Π. όφειλε να προβεί σε διασταύρωση της αιτήσεως συμμετοχής της αιτούσας με τα στοιχεία της που είχαν καταχωριστεί στον Ο.Π.Σ.Υ.Δ., είναι απορριπτέα, καθόσον η μη ορθή συμπλήρωση της αιτήσεως συμμετοχής στην προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. συνιστά πλημμέλεια που επιδέχεται διόρθωση μόνο με την εμπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής αιτήσεως του υποψηφίου.

Το Α.Σ.Ε.Π. δεσμεύεται από το περιεχόμενο της αίτησης του υποψήφιου και δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα να προβεί αυτεπαγγέλτως σε βελτίωση στοιχείων της αιτήσεως συγκεκριμένου υποψηφίου, ούτε τη διακριτική ευχέρεια να ερμηνεύσει το περιεχόμενο της δήλωσης αυτού, με βάση τα υποβληθέντα από αυτόν δικαιολογητικά (ΣτΕ 1607/2015,2805/2012, 1150/2010).

Δείτε αναλυτικά το απόσπασμα από την Α1343/2021 Απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών

“[…] Τα προβαλλόμενα με την αίτηση ακυρώσεως ότι το Α.Σ.Ε.Π. όφειλε να προβεί σε διασταύρωση της αιτήσεως συμμετοχής της αιτούσας με τα στοιχεία της που είχαν καταχωριστεί στον Ο.Π.Σ.Υ.Δ., είναι απορριπτέα, ως νομικώς αβάσιμα, ενόψει του ότι η μη ορθή συμπλήρωση της αιτήσεως συμμετοχής στην προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π. συνιστά πλημμέλεια που επιδέχεται διόρθωση μόνο με την εμπρόθεσμη υποβολή τροποποιητικής αιτήσεως του υποψηφίου, ενώ το Α.Σ.Ε.Π. δεσμεύεται από το περιεχόμενο αυτής και δεν έχει ούτε την αρμοδιότητα να προβεί αυτεπαγγέλτως σε βελτίωση στοιχείων της αιτήσεως συγκεκριμένου υποψηφίου, ούτε τη διακριτική ευχέρεια να ερμηνεύσει το περιεχόμενο της δήλωσης αυτού, με βάση τα υποβληθέντα από αυτόν δικαιολογητικά (ΣτΕ 1607/2015,2805/2012, 1150/2010).

Τούτο σε κάθε περίπτωση θα συνιστούσε ανεπίτρεπτη μεταβολή της δήλωσης με την οποία η αιτούσα συμμετείχε στην κρίσιμη διαδικασία και παραβίαση των αρχών της αξιοκρατίας και της ίσης μεταχείρισης υποψηφίων, σε βάρος μάλιστα εκείνων των υποψηφίων που με ακρίβεια και επιμέλεια συμπλήρωσαν τις αιτήσεις συμμετοχής τους (ΣτΕ 2779/2013, 2169/2014, 1606/2015).

Κατά συνέπεια, δεν τίθεται στην προκειμένη περίπτωση ζήτημα παραβίασης της αρχής της χρηστής διοίκησης, όπως αβασίμως προβάλλεται με την αίτηση ακυρώσεως. Ακόμη, η ένταξη της αιτούσας στον επικουρικό πίνακα του κλάδου της δεν οφείλεται σε τυπική έλλειψη ήσσονος σημασίας, όπως εσφαλμένως υποστηρίζεται, αλλά στη δήλωσή της κατά τη συμμετοχή στην κρίσιμη διαδικασία κατάταξης ότι κατέχει το οικείο πρόσθετο προσόν και δεν προκύπτει ότι συνιστά απρόσφορο, μη αναγκαίο και δυσανάλογο μέτρο, σε σχέση με τον ως άνω επιδιωκόμενο σκοπό δημοσίου συμφέροντος, και συνεπώς, δεν αντίκειται σε καμία συνταγματική διάταξη 3 ή αρχή, όπως μεταξύ άλλων, στις αρχές της αξιοκρατίας, της προστατευόμενης εμπιστοσύνης και της αναλογικότητας (βλ. ΣτΕ 3003/2017, 3895/2012, 1063/2011).”.

Οι αναφορές στην Προκήρυξη 3ΕΑ/2022 στην Απάντηση του ΥΠΑΙΘ

Στην Προκήρυξη 3ΕΑ/2022 (τ.Α.Σ.Ε.Π.20/18-4-2022) ορίζονται ρητά τα εξής:

«[…]Η κατοχή πιστοποιημένης παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας αποτελεί πρόσθετο τυπικό προσόν (παρ. 3 και 4 του άρθρου 54 σε συνδυασμό με τις παρ.2 και 3 του άρθρου 66 του ν. 4589/2019, όπως ισχύει). Οι υποψήφιοι οι οποίοι διαθέτουν πιστοποιημένη παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια προτάσσονται των υποψηφίων που δεν τη διαθέτουν στους αξιολογικούς πίνακες κατάταξης.[…]» (σελ. 1338).

Στη συνέχεια αναφέρονται οι τρόποι πιστοποίησης της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, (σελ. 1338-1339), ενώ στο Παράρτημα Ε΄ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ αυτής, αναφέρονται και συγκεκριμένοι τίτλοι που την κατοχυρώνουν, ανά περίπτωση, (σελ. 1361- 1364).

Περαιτέρω, ως προς τον τρόπο υποβολής της ηλεκτρονικής αίτησης συμμετοχής των υποψηφίων στην Προκήρυξη του Α.Σ.Ε.Π., μέσω της οποίας δηλώνονται τα γενικά και απαιτούμενα προσόντα, καθώς και τα προσόντα που αποδεικνύουν τα κριτήρια μοριοδότησης των υποψηφίων (μεταξύ των οποίων και της παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας) της οικείας Προκήρυξης (σελ. 1321) ορίζονται τα εξής:

«ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Την ευθύνη της σωστής συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης φέρει αποκλειστικά ο/η υποψήφιος/α. Επειδή η επεξεργασία των αιτήσεων γίνεται μηχανογραφικά, οι υποψήφιοι υποχρεούνται να συμπληρώσουν τα οικεία τετραγωνίδια/πεδία των ηλεκτρονικών αιτήσεων, καθώς και τους κωδικούς, που αναφέρονται στα αντίστοιχα προσόντα ή κριτήρια που απαιτούνται και διαθέτουν. Αν οι υποψήφιοι δεν συμπληρώσουν τα τετραγωνίδια/πεδία αυτά ή τους κωδικούς ή αν συμπληρώσουν άλλα τετραγωνίδια ή κωδικούς, πλην εκείνων που αναφέρονται στα συγκεκριμένα προσόντα ή κριτήρια ή αν τα αναφέρουν σε άλλα σημεία της ηλεκτρονικής αίτησης, δεν λαμβάνονται υπόψη τα προσόντα ή κριτήρια, έστω και αν υποβληθούν τα σχετικά δικαιολογητικά στις αρμόδιες υπηρεσίες του Υ.ΠΑΙ.Θ.».

Ειδικότερα, στο παράρτημα Δ΄ «ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗΣ-ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΑΙΤΗΣΕΩΝ» (σελ. 1360) ορίζονται ρητά τα ακόλουθα:

«Οι υποψήφιοι πρέπει να συμπληρώσουν με ακρίβεια και πληρότητα στα αντίστοιχα πεδία της ηλεκτρονικής αίτησης, τα προσόντα που διαθέτουν (π.χ. τίτλοι σπουδών, γνώση ξένων γλωσσών, γνώση χειρισμού Η/Υ, προϋπηρεσία, επιμόρφωση κ.λ.π.)» «[…]Οι υποψήφιοι πρέπει να δηλώσουν τα προσόντα/κριτήρια κατάταξης (διδακτορικό, μεταπτυχιακό, ξένες γλώσσες, προϋπηρεσία, κ.λπ.) στις αντίστοιχες θέσεις της ηλεκτρονικής αίτησης προκειμένου να μοριοδοτηθούν για τα κριτήρια αυτά, ακόμα και αν το ίδιο προσόν εντάσσεται σε περισσότερες της μιας κατηγορίας προσόντων / κριτηρίων.

Δηλαδή αν ο υποψήφιος με ένα προσόν (μεταπτυχιακό τίτλο σπουδών) αποδεικνύει ένταξη στην ΕΑΕ, κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου και παιδαγωγική επάρκεια, πρέπει να σημειώσει όλα τα αντίστοιχα πεδία στην ηλεκτρονική αίτηση προκειμένου να προσμετρηθούν τα αντίστοιχα προσόντα / κριτήρια. Η ηλεκτρονική υποβολή της αίτησης στο Α.Σ.Ε.Π. ολοκληρώνεται επιλέγοντας «Οριστικοποίηση».

Ο αριθμός πρωτοκόλλου της αίτησης, η ημερομηνία υποβολής και η ένδειξη κατάστασης «Υποβληθείσα» εμφανίζονται στον Κατάλογο ηλεκτρονικών αιτήσεων. Ανάλογη ειδοποίηση αποστέλλεται και στην διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) που δήλωσαν οι υποψήφιοι.

Εάν οι υποψήφιοι επιθυμούν τη διόρθωση ή συμπλήρωση της ηλεκτρονικής αίτησης η οποία βρίσκεται σε κατάσταση «Υποβληθείσα», πρέπει, εντός των προθεσμιών που ορίζονται στην προκήρυξη ή/και στα σχετικά με την προκήρυξη Δελτία Τύπου / Ανακοινώσεις, από τον Κατάλογο των ηλεκτρονικών αιτήσεων να επιλέξουν (για τη συγκεκριμένη αίτηση) «Ακύρωση».

Στη συνέχεια, επιλέγουν «Νέα Αίτηση» για να δημιουργήσουν νέα αίτηση ή «Αντιγραφή», για να δημιουργήσουν ένα αντίγραφο της προηγούμενης (ακυρωμένης) αίτησης, την οποία μπορούν να επεξεργαστούν (να διορθώσουν / συμπληρώσουν) και στο τέλος επιλέγουν εκ νέου «Οριστικοποίηση».»

Δείτε αναλυτικά την Αναφορά των Βουλευτών του ΚΚΕ με την επιστολή των εκπαιδευτικών ΕΔΩ 

Δείτε επίσης

Τι είπε το ΑΣΕΠ για ενστάσεις και Οριστικούς Πίνακες των Προκηρύξεων στον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής 

Τι απάντησε το ΑΣΕΠ για κωδικούς τίτλων σπουδών ΕΒΠ-Παιδαγωγική Επάρκεια-Οριστικούς Πίνακες 

Απορριφθέντες 1ΕΑ-Απάντηση ΑΣΕΠ: Για έκδοση οριστικών πινάκων και επανένταξη απορριπτέων ΕΒΠ 

Β Φάση-προσλήψεις: 7.089 αναπληρωτών εκπαιδευτικών Α/Θμιας και Β/θμιας και ΕΕΠ-ΕΒΠ για το 2022-23 

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση