Κυριακή, 29 Νοεμβρίου 2020

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι: Αύξηση θέσεων στις ΕΔΕΑΥ και στα ΚΕΣΥ

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +
Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι: Αύξηση θέσεων στις ΕΔΕΑΥ και στα ΚΕΣΥ – Αναφορά της Υφυπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων κυρίας Σοφίας Ζαχαράκη στη Βουλή.

Κοινωνικοί Λειτουργοί και Ψυχολόγοι

Κατά τη σημερινή ενημέρωση από την Υφυπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων, κυρία Σοφία Ζαχαράκη, για τη δράση του Υπουργείου σχετικά με την αντιμετώπιση του bullying στα σχολεία, κατά την προγραμματισμένη συνεδρίαση της Ειδικής Μόνιμης Επιτροπής Ισότητας, Νεολαίας και Δικαιωμάτων του Ανθρώπου στη Βουλή, είχαμε αναφορά της κας Υφυπουργού για αύξηση των θέσεων των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στις ΕΔΕΑΥ και στα ΚΕΣΥ.
Επίσης, ανάμεσα σε αλλά, η κα Υφυπουργός ανέφερε και τη συγκρότηση διακομματικής επιτροπής αναφορικά με την αντιμετώπιση της σχολικής βίας.

Δείτε

Μέτρα για bullying: Οι πρωτοβουλίες του Υπουργείου Παιδείας όπως αναπτύχθηκαν στη Βουλή

Επίσης

15 μέτρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

Να υπενθυμίσουμε πως 15 μέτρα ενάντια στον σχολικό εκφοβισμό (bullying) προτίθεται να πάρει το Υπουργείο Παιδείας

Τα εν λόγω μέτρα θα ισχύσουν από τη σχολική χρονιά που έρχεται, μιας και στόχος του ΥΠΑΙΘ είναι, στο πλαίσιο των νέων θεματικών που προγραμματίζεται να εισαχθούν στα σχολεία, να εκκινήσει η εφαρμογή προγράμματος πρόληψης και αντιμετώπισης της βίας, με συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.

Ανάμεσα στα μέτρα βλέπουμε και αναφορά στην “Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς”.

Δείτε τα 15 μέτρα
  1. Σύνταξη διακήρυξης του σχολείου ενάντια στη βία: δικαιώματα-υποχρεώσεις-καθήκοντα για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
  2. Σύσταση σχολικής επιτροπής ενάντια στον εκφοβισμό και στην ενδοσχολική βία.
  3. Ενίσχυση μέτρων προστασίας στον περιβάλλοντα χώρο σχολείων στα οποία παρατηρούνται παραβατικές συμπεριφορές.
  4. Καθιέρωση τακτικών συναντήσεων επικοινωνίας μεταξύ μαθητών, εκπαιδευτικών και γονέων σε κάθε τάξη, με ευθύνη των εκπαιδευτικών.
  5. Παροχή βοήθειας από μαθητές σε άλλους, για την επίλυση των συγκρούσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε εκφοβισμό (θεσμός μαθητή-διαμεσολαβητή).
  6. Διοργάνωση ειδικών συζητήσεων και προγραμμάτων για την εκπαίδευση των μαθητών στον σεβασμό των δικαιωμάτων των άλλων κατά τη χρήση του Διαδικτύου και την αποφυγή της άσκησης βίας, των προσβολών και του εκφοβισμού που συμβαίνει μέσω αυτού (cyber bullying).
  7. Εμπλουτισμός της ύλης με διδακτικές ενότητες σχετικές με τα δικαιώματα, τις ευθύνες και τις κοινωνικές σχέσεις των μαθητών.
  8. Τα σχολεία θα έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιούν εκπαιδευτικούς με ειδικές γνώσεις, όπως και διεπιστημονική ομάδα συνεργατών (π.χ. ψυχολόγους, κοινωνικούς λειτουργούς κ.ά.), ανάλογα με τις ανάγκες τους.
  9. Εφαρμογή του θεσμού του «δασκάλου εμπιστοσύνης», στον οποίο θα μπορούν να απευθύνονται οι μαθητές ατομικά ή ομαδικά, συζητώντας προβλήματα που αντιμετωπίζουν, όπως θέματα σχολικού εκφοβισμού.
  10. Σε συνεργασία με το υπουργείο Προστασίας του Πολίτη θα γίνει επικαιροποίηση του υλικού που δίνεται στους μαθητές, με ειδική προσαρμογή για κάθε βαθμίδα καθώς και ανανεωμένο ψηφιακό υλικό.
  11. Ηδη έχει συσταθεί κοινή ομάδα εργασίας -των υπουργείων Παιδείας και Προστασίας του Πολίτη-, το έργο της οποίας είναι στην τελική φάση παραγωγής σχετικού υλικού για τα σχολεία.
  12. Αμεσα θα επανασυσταθεί μια κεντρική ομάδα, η οποία θα εκπονήσει τη στρατηγική για τη διαχείριση των φαινομένων ενδοσχολικής βίας.
  13. Στήριξη των παιδιών και των εκπαιδευτικών με συμμετοχή εξειδικευμένων ατόμων στα αντικείμενα της σχολικής βίας.
  14. Υποστήριξη των σχολείων και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης. Διοργάνωση επιμορφώσεων, σεμιναρίων-συνεδρίων.
  15. Αξιοποίηση διαθέσιμων δικτύων με Ψυχολόγους και Κοινωνικούς Λειτουργούς.

Δείτε σχετικά

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για σχολική βία: Γιατί δεν ενισχύει η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ τη στελέχωση των κλάδων ΕΕΠ ;
Ζαχαράκη στην ΕΡΤ: Θα ενισχύσουμε την παρουσία των Κοινωνικών Λειτουργών και Ψυχολόγων στα σχολεία
Ψυχολόγοι και Κοινωνικοί Λειτουργοί σε ρόλο δυνάμεων καταστολής;

Πριν φύγετε

Καθηγητής Τσιόδρας: Τα 14 σχολεία είχαν επαφή με κρούσμα – τα άλλα 14 εκδρομές στην Ιταλία
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση