Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Μελέτη Περιβάλλοντος: To Πρόγραμμα Σπουδών στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Μελέτη Περιβάλλοντος: Το Πρόγραμμα Σπουδών στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις Δημοτικού Σχολείου – Απόφαση σε ΦΕΚ της Υφυπουργού ΠΑΙΘ κας Ζ. Μακρή.

Μελέτη Περιβάλλοντος

Το Πρόγραμμα Σπουδών για το μάθημα Μελέτη Περιβάλλοντος στις Α’, Β’, Γ’ και Δ’ τάξεις του Δημοτικού Σχολείου ορίζεται ως εξής:

Δείτε το ΦΕΚ Β 3023/8-5-2023

__________________________________

Φυσιογνωμία του μαθήματος

Η Μελέτη Περιβάλλοντος (ΜΠ) συνιστά ένα ενιαίο πλαίσιο μάθησης με διεπιστημονικό χαρακτήρα, στο οποίο περιλαμβάνονται θέματα από το φυσικό, επιστημονικό, τεχνολογικό, κοινωνικό, πολιτικό, πολιτισμικό και οικονομικό περιβάλλον. Αποτελεί ένα βασικό γνωστικό αντικείμενο για τις τέσσερις πρώτες τάξεις του Δημοτικού Σχολείου (Α’ , Β’, Γ’ και Δ’) και αντλεί το περιεχόμενό του από τη Φυσική, τη Χημεία, τη Βιολογία, την Οικολογία, την Τεχνολογία, την Κοινωνιολογία, την Ιστορία, τα Θρησκευτικά, τη Γεωγραφία, την Ανθρωπολογία, τις Πολιτικές Επιστήμες, την Ψυχολογία, την Οικονομία, την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση, την Αγωγή Υγείας και την Κυκλοφοριακή Αγωγή.

Εστιάζει τόσο στο φυσικό όσο και στο ανθρωπογενές περιβάλλον, αλλά και στις μεταξύ τους αλληλεπιδράσεις, με σκοπό οι μαθητές/-τριες να κατανοήσουν την πολύπλοκη και δυναμικά εξελισσόμενη πραγματικότητα και να αναπτύξουν ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες) όχι μόνο για την προσωπική τους πραγμάτωση αλλά και για την ενεργό συμμετοχή τους στην κοινωνία που ζουν.

Γενικοί σκοποί

Γενικός σκοπός της διδασκαλίας της ΜΠ είναι η διαμόρφωση του σύγχρονου, ενεργού, υπεύθυνου πολίτη, με προσωπική πληρότητα και ανάπτυξη, ο οποίος, εκτός από την εξασφάλιση της ποιοτικής διαβίωσής του με αξίες και με επαρκείς ικανότητες (γνώσεις, δεξιότητες, στάσεις και αξίες) που επικαιροποιούνται δια βίου, ευαισθητοποιείται και ενδιαφέρεται για την παγκόσμια ειρήνη, την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, την πολιτισμική κληρονομιά, τη βιώσιμη ανάπτυξη, την καινοτομία, την επιχειρηματικότητα, την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, τη συμμετοχή του στην επίλυση περιβαλλοντικών προβλημάτων στον πλανήτη, την ανάληψη πρωτοβουλιών για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής όλων των λαών, τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, τη δικαιοσύνη, τη δημοκρατία, την κοινωνική συνοχή και τη λήψη αποφάσεων στη διεθνοποιημένη κοινωνία με ισότιμη αντιμετώπιση όλων των λαών.

Δείτε επίσης

Πρόγραμμα Σπουδών Εικαστικών Δημοτικού | ΦΕΚ 

Πρόγραμμα σπουδών Γεωγραφίας Ε’ και Στ’ τάξεων Δημοτικού Σχολείου | ΦΕΚ 

Πρόγραμμα σπουδών μαθήματος Φυσικής Αγωγής στο Δημοτικό Σχολείο | ΦΕΚ 

Πρόγραμμα σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας Δημοτικού | ΦΕΚ 

Πρόγραμμα σπουδών Ιστορίας Δημοτικού: Στις Γ’, Δ’, Ε’ και ΣΤ’ τάξεις | ΦΕΚ 

Πρόγραμμα σπουδών Θεατρικής Αγωγής και Θρησκευτικών στο Δημοτικό Σχολείο 

Προγράμματα σπουδών Μαθηματικών Δημοτικού και Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στις Ε’ και ΣΤ’ τάξεις Δημοτικού 

Πρόγραμμα σπουδών Προσχολικής Εκπαίδευσης | Το ΦΕΚ 

Πριν φύγετε

Σχολικές εκδρομές-τι ισχύει: Νομοθετικό πλαίσιο-δηλώσεις γονέων-ποια η ευθύνη των εκπαιδευτικών

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση