Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Εγκύκλιος Υπουργείου Παιδείας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ: Η Εγκύκλιος του Υπ. Παιδείας για την διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων στα σχολεία με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Παγκόσμια Ημέρα ΑμεΑ

Εγκύκλιο απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας στις σχολικές μονάδες της χώρας, αναφορικά με τη διοργάνωση εκδηλώσεων και δράσεων με αφορμή την 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία.

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο

Σύμφωνα με την Εγκύκλιο, σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας αλλά και, ευρύτερα, της κοινωνίας επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία στην εκπαίδευση.

Το ΥΠΑΙΘ καλεί καλεί τις σχολικές μονάδες

Γι αυτό το λόγο το ΥΠΑΙΘ καλεί καλεί τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων των Σ.Μ.Ε.Α.Ε.:

1. Να διοργανώσουν δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης που να αφορούν:

α) στο δικαίωμα των μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση,

β) στην καταπολέμηση στερεοτύπων και προκαταλήψεων και

γ) στην αναγκαιότητα σεβασμού της μαθητικής ετερογένειας.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας γενικής και επαγγελματικής εκπαίδευσης μπορούν να προγραμματίσουν δράσεις οργανωμένου παιχνιδιού, αθλοπαιδιών, καλλιτεχνικών αθλητικών και άλλων δραστηριοτήτων σε συνεργασία με τα Ειδικά Σχολεία, τα Κ.Ε.Σ.Υ. και τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. τα οποία καλούνται να αναλάβουν αντίστοιχες πρωτοβουλίες, αλλά και να ανταποκριθούν σε αιτήματα υποστήριξης δράσεων.

Εκπαιδευτικό υλικό

Στην ιστοσελίδα του Υ.ΠΑΙ.Θ. είναι αναρτημένος ενδεικτικός κατάλογος εκπαιδευτικού υλικού (συμβάσεων, βιβλίων, κινηματογραφικών ταινιών κ.ο.κ), το περιεχόμενο του οποίου μπορεί να αποτελέσει έναυσμα ανάπτυξης διαλόγου και υλοποίησης δραστηριοτήτων που θα στοχεύουν στην προαγωγή μίας κουλτούρας αποδοχής της διαφορετικότητας: (http://www.minedu.gov.gr/eidiki-agwgi-2/sxolika-nea-eid-ekp/31362-08-11-17-draseis-kai-ekdiloseissta-sxoleia-gia-tin-3i-dekemvri-pagkosmia-imera-atomon-me-anapiria-2)

2. Να προβούν στην παρουσίαση-διάχυση καλών πρακτικών που προέκυψαν στο πλαίσιο υλοποίησης προγραμμάτων συνεκπαίδευσης ή και άλλων καινοτόμων δράσεων. Οι εν λόγω δράσεις θα πραγματοποιηθούν με πρωτοβουλία των Συλλόγων Διδασκόντων και την υποστήριξη των ΠΕ.Κ.Ε.Σ., των Κ.Ε.Σ.Υ., των Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης και των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης.

3. Να συμβάλουν, κατά βούληση, στην εκδήλωση που θα διοργανωθεί, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου 2019, 10:00 – 12:00, στην αίθουσα Jacqueline de Romilly στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

Στόχος της εκδήλωσης

Στόχος της εκδήλωσης είναι, αφενός, η ανάδειξη της φωνής των μαθητών με αναπηρία και, αφετέρου, η παρουσίαση καλών συνεργατικών πρακτικών στον χώρο της ειδικής αγωγής και της ενταξιακής εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, ζητείται από τις σχολικές μονάδες, εφόσον επιθυμούν, να αποστείλουν υλικό το οποίο έχει παραχθεί από :

i) μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή

ii) το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας στο πλαίσιο δράσεων ευαισθητοποίησης, όπως:

α) Εικαστικές δημιουργίες μαθητών οποιασδήποτε μορφής και τεχνικής,

β) Ταινίες μικρού μήκους που έχουν δημιουργηθεί από τους ίδιους τους μαθητές ή με συμβολή των ίδιων των μαθητών ως συντελεστών, οι οποίες δεν θα υπερβαίνουν τα 6 λεπτά και θα αποσκοπούν στην ανάδειξη της φωνής των μαθητών με αναπηρία και την ευαισθητοποίηση της ευρύτερης κοινωνίας,

γ) Λογοτεχνικά αποσπάσματα ή ποιήματα,

δ) Φωτογραφικό υλικό σε ψηφιακή και σε έντυπη μορφή, υψηλής ευκρίνειας και σε μορφή αρχείου JPG, το οποίο θα περιλαμβάνει:

i) ατομικές ή ομαδικές καλλιτεχνικές δημιουργίες μαθητών που παρήχθησαν στο πλαίσιο δράσεων συνεκπαίδευσης ή άλλων προγραμμάτων (3 ψηφιακές φωτογραφίες ανά σχολική μονάδα) ή/και

ii) στιγμιότυπα εικαστικών δράσεων με στόχο την συμπερίληψη αυτού του υλικού σε σχετικό video που θα δημιουργηθεί και θα προβληθεί στην εκδήλωση. Παρακαλούμε σε κάθε φωτογραφία να αναγράφεται το όνομα της σχολικής μονάδας,

ε) Αφίσες -Πόστερ που αναδεικνύουν καλές πρακτικές στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και

στ) Καινοτόμες δημιουργίες σχολείων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ που συμβάλλουν στην εκπαίδευση μαθητών με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή στην ανάδειξη του δικαιώματός τους για την ισότιμη πρόσβαση στην εκπαίδευση.

Εγγραφη συγκατάθεση των γονέων

Επισημαίνεται ότι σε οποιοδήποτε από το ανωτέρω υλικό απεικονίζονται ευκρινώς μαθητές, θα πρέπει να υπάρχει η έγγραφη συγκατάθεση των γονέων τους για την παρουσίαση ή/και την προβολή του.

Αποστολή υλικού

Το ανωτέρω υλικό παρακαλούμε να αποσταλεί και σε ψηφιακή μορφή, στην ηλεκτρονική διεύθυνση deae3@minedu.gov.gr ή στην ταχυδρομική διεύθυνση: Υ.ΠΑΙ.Θ., Διεύθυνση Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης, Τμήμα Γ’, Γραφείο 1102, Ανδρέα Παπανδρέου 37, Μαρούσι, Τ.Κ. 15180, το αργότερο έως την Πέμπτη 28/11/2018 και να συνοδεύεται από διαβιβαστικό, το οποίο θα αναφέρει τα παραδοτέα.

Δείτε την Εγκύκλιο αναλυτικά

  _______________________

Δείτε επίσης

Ιδιαίτερες σεξουαλικές στιγμές παιδιών ΑμεΑ – Εσπερίδα στο ΕΕΕΕΚ Αγίου Δημητρίου – Τετάρτη 11/12/2019
Ιστορία και Εκπαίδευση: 1ο Πανελλήνιο Συνέδριο στη Λαμία – 22 έως 24/11/2019
Συνέδριο για την ένταξη στην εκπαίδευση: 22 και 23/11/2019 στο ΕΕΕΕΚ Ελευσίνας 
Πανελλήνιο Συνέδριο στην Ειδική Εκπαίδευση με Κριτές: 23-25 Απριλίου, Αγρίνιο
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Συνέδριο για την επιμόρφωση των προσφύγων και μεταναστών
ΚΑΝΕΠ: Δεξιότητες, εκπαίδευση και απασχόληση – Εκπαιδευτικοί δείκτες και εργατικό δυναμικό
Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση