Δευτέρα, 20 Μαΐου 2024

Ο Κόσμος της Ειδικής Εκπαίδευσης και Φροντίδας

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ: Εγγραφο διαμαρτυρίας

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ: Εγγραφο διαμαρτυρίας – Αναπάντητα τα ερωτήματα της Ομοσπονδίας από το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων.

ΠΟΣΕΕΠΕΑ για ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ

Εγγραφο διαμαρτυρίας εξέδωσε η ΠΟΣΕΕΠΕΑ αναφορικά με τις προσλήψεις αναπληρωτών ΕΕΠ στα ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ και τα αναπάντητα επί του θέματος ερωτήματα της Ομοσπονδίας προς το ΥΠΑΙΘ.

   Δείτε το Εγγραφο

  ΑΘΗΝΑ, 29/08/2019

                                                                                                              Αρ. Πρωτ.: 115

 

ΘΕΜΑ: «Επίσημο έγγραφο διαμαρτυρίας της Π.Ο.Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. απέναντι στο διαφαινόμενο αποκλεισμό ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ από τις προσλήψεις των αναπληρωτών καθώς και  για τα αναπάντητα ερωτήματα της Ομοσπονδίας προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας».

Η  Ομοσπονδία, οι Περιφερειακοί ΣύλλογοιΕιδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικούπαρακολουθούντις εξελίξεις της διαδικασίας των προσλήψεων από το Υπουργείο Παιδείας και αναμένουν απαντήσεις στα ερωτήματα που αφορούν τις προσλήψεις των ΕΕΠ- ΕΒΠ σε σχολεία και ΚΕΣΥ.

Μέχρι και σήμερα, η ΠΟΣΕΕΠΕΑ δεν έχει λάβει καμία επίσημη απάντηση για την υπογραφή του προγράμματος ΚΕΣΥ ΕΔΕΑΥ και τη διάθεση των πιστώσεων σε θέσεις ΕΕΠ από αυτό.

Το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ:

«Υποστήριξη μεταρρύθμισης νέων δομών – Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ)» το οποίο αφορά στη στελέχωση των ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ, δεν συμπεριλαμβάνεται  στην απόφαση του ΥΠΑΙΘ (Αρ. Πρωτ.4227/28-8-2019) για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών ΕΕΠ και ΕΒΠ.

Παρά τη διαφαινόμενη θέληση του Υπουργείου για την κάλυψη όλων των προγραμμάτων με διάθεση πιστώσεων, ο σκοπός της νυν Πολιτικής Ηγεσίας να αναζητήσει άλλο πρόγραμμα ΕΣΠΑ για να  δώσει προσλήψεις σε ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ, επειδή δεν επιθυμεί μακρόχρονη δέσμευση προβληματίζει έντονα  διατήρησης των υφιστάμενων Δομών.

Να επισημάνουμε ότι θέσεις για το συγκεκριμένο πρόγραμμα δίνονταν τα προηγούμενα χρόνια από την αρχή της σχολικής χρονιάς και συνήθως πολλοί συνάδελφοι με εμπειρία χρόνων δήλωναν θέσεις ΚΕΣΥ.

Να τονιστεί πως για  υπογράφουν και να δοθούν πιστώσεις χρειάζεται  αρκετός χρόνος, οπότε υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να μη δοθούν  οι πιστώσεις ΚΕΣΥ- ΕΔΕΑΥ στην α’ φάση.

Αποτελεί καίριας σημασίας η άμεση στελέχωση των ΚΕΣΥ, αλλιώς θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα ως προς την κάλυψη του πλήθους αιτημάτων οικογενειών και σχολείων, καθώς οι εναπομείναντες μόνιμοι υπάλληλοι ΕΕΠ είναι ελάχιστοι και από την καλοκαιρινή λειτουργία των ΚΕΣΥ έχουν συσσωρευθεί ήδη πολλές αιτήσεις.

Με την επικείμενη καθυστέρηση των τοποθετήσεων προβλέπονται έντονες συνέπειες στους μαθητές που έχουν άμεση ανάγκη στήριξης και θα μείνουν ακάλυπτοι Ήδη, σε πολλά ΚΕΣΥ, οι λίστες των αιτημάτων κορμού ξεπερνούν τους δώδεκα μήνες αναμονής.

Επιπλέον, οι ΕΔΕΑΥ υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες και τις οικογένειες των μαθητών και  επιλύουν προβλήματα,όπως  δυσλειτουργία οικογενειακού περιβάλλοντος,παραβατικότητα, σχολικό εκφοβισμό, σχολική διαρροή,ψυχικές διαταραχές. κ.α., τα οποία χρήζουν συστηματικής και άμεσης υποστήριξης και κατεύθυνσης από ειδικούς μέσα στη Σχολική Μονάδα και συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουργία.

Η υπηρεσία της ΕΔΕΑΥ σχεδιάζει την παρέμβαση, συντονίζει και συνεργάζεται με όλο το επιτελείο του εκπαιδευτικού πλαισίου, καθώς και με Εξωτερικές υπηρεσίες (π.χ. ΚΕΣΥ),  παρακολουθώντας  την κάθε περίπτωση κι  εξέλιξη των  περιπτώσεων που ωφελεί.

 Επομένως η διατήρηση και ενίσχυση  της ΕΔΕΑΥ με όλες τις ειδικότητες  αποτελεί υπέρτατη αναγκαιότητα.

Σε προγραμματικές δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας κας Ν. Κεραμέως στη Βουλή, διαφαίνεται  πρόθεση από τη νέα κυβέρνηση για «σταδιακή κατάργηση των υποστηρικτικών δομών».

Συγκεκριμένα η Υπουργός ανέφερε: «…αναδιοργανώνουμε τις δομές υποστήριξης του εκπαιδευτικού έργου, με γνώμονα δομές πιο κοντά στις σχολικές μονάδες, με σταδιακή κατάργηση των υφιστάμενων, υδροκέφαλων και συγκεντρωτικών δομών» (Προγραμματικές δηλώσεις Υπουργού ΥΠΑΙΘ Ν.Κεραμέως).

Συνυπολογίζοντας τις ενέργειες και τις δηλώσεις, η ανησυχία  περί πιθανού σχεδιασμού σταδιακής συρρίκνωσης του θεσμού των ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ φαντάζει ρεαλιστική.

Ως προς τις συγκεκριμένες δηλώσεις, ζητάμε από την ηγεσία του ΥΠΑΙΘ  επίσημη τοποθέτηση που θα παρουσιάζει καθαρά την στοχοθεσία της κυβέρνησης ως προς την αναδιοργάνωση των δομών.

Η ΠΟΣΕΕΠΕΑ απαιτεί από το Υπουργείο να δοθούν άμεσες απαντήσεις ως προς τα  παρακάτω:

  1. Πιστώσεις και τοποθετήσεις σε ΚΕΣΥ και ΕΔΕΑΥ.
  2. Πιστώσεις και τοποθετήσεις ψυχολόγων στα ΕΠΑΛ.
  3. Πανελλαδικό σύνολο πιστώσεων ΕΕΠ-ΕΒΠ ανά ειδικότητα και πρόγραμμα ΕΣΠΑ.
  4. Διευκρινήσεις ως προς τη διάθεση των ΕΒΠ στη Γενική Εκπαίδευση – τοποθέτηση ανά μαθητή ή ανά σχολική μονάδα.
  5. Πορεία του αιτήματος της ΠΟΣΕΕΠΕΑ σχετικά με τη κάλυψη των πιστώσεων που προορίζονταν για διορισμούς.

Αν δεν υπάρξει άμεση λύση των προβλημάτων η ΠΟΣΕΕΠΕΑ καλείτα μέλη της, τις εκπαιδευτικές ενώσεις και το γονεϊκό και αναπηρικό κίνημα να είναι σε εγρήγορση για κινητοποιήσεις!!

Για το ΔΣ

________________________

Δείτε επίσης

Ανησυχία για ΚΕΣΥ – ΕΔΕΑΥ από τον ΣΕΕΠΕΑ Αττικής

Αιρετοί ΚΥΣΕΕΠ: Πολλά τα ανοιχτά θέματα στη διαδικασία προσλήψεων

________________________

Δείτε ακόμη

Οδηγίες δήλωσης προτιμήσεων αναπληρωτών ΕΕΠ – ΕΒΠ από όλες τις ΠΔΕ

Οδηγίες για τη δήλωση προτίμησης ΕΕΠ – ΕΒΠ

Συμβούλιο για Αποσπάσεις ΕΕΠ – ΕΒΠ: Σχεδόν το 100% των αιτήσεων ικανοποιήθηκε

Οδηγοί υλοποίησης: Παράλληλη Στήριξη – ΣΜΕΑΕ/Τ.Ε – Τάξεις Υποδοχής

Κοινοποιήστε.

Σχετικά με Συντάκτη

Με σπουδές στην Κοινωνιολογία, στην Κοινωνική Εργασία και στην Ειδική Αγωγή, εργάσθηκε από το 1989, μεταξύ άλλων, στο Ελληνικό Κέντρο Διαπολιτισμικής Ψυχιατρικής και Περίθαλψης, στα Παιδικά Χωριά SOS Ελλάδος και στο Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Δ.Υ.) Φθιώτιδος, όπου και θήτευσε ως Προϊστάμενος. Διατελεί Αιρετό μέλος του Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής (Κ.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) στο Υπουργείο Παιδείας, Πρόεδρος του Συλλόγου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού Ειδικής Αγωγής Στερεάς Ελλάδας (Σ.Ε.Ε.Π.Ε.Α. ΣΤΕΛΛΑ) και Αντιπρόεδρος της Ένωσης Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ειδικής Αγωγής (ΕΝ.Ε.Λ.Ε.Α.).

Γράψτε μία απάντηση